Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg har ikke hørt Mediano endnu, men jeg tænker han slev ved hvor han er henne i forløbet. Han burde - med sin alder - kende sin krop godt nok til, at melde sig klar når han var klar.Det tror jeg, du har ret i. Men uanset hvad, så bliver vi sandsynligvis også 'kun' mestre, hvis vi stort set undgår skader herfra og til sommer til Tingager, Links og Arnstad. Og måske Bech. Sådan er vores økonomiske situation, og det affinder jeg mig fint med. Vi har lige nu ramt en fin balance i vores lønkroner, hvor vi lige og lige har bredde nok, mens vi også har tilstrækkelig mange profiler til at kunne slå alle hold i ligaen.
I Mediano diskuterede de i øvrigt forskellige strategier ift., hvornår vi bør give Tingager comeback efter skaden. Vi kan satse og gøre det mod FCN eller Sønderjyske, eller vi kan vente til kampen mod FCM - eller måske helt til efter næste landskampspause. Hvis der er den mindste reelle risiko for at forværre skaden ved at bruge ham mod FCN, så ville jeg helt klart vente til FCM-kampen om to uger. Han skal være klar til kampene mod FCM og FCK, hvor vi får brug for 4 point. Så kan vi håbe på at vinde over FCN og Sønderjyske uden ham.
Jeg håber han er klar til spilletid på fredag.
Pokalen mod Sønderjysle tænker jeg godt vi kan spille uden ham.
Direkte ind i en kamp mod FCM med 4-5 uger spause virker også voldsomt.
Med Polle der ikke kan spille mere end en time, så bør vi næsten starte med Tingager, hvis han er klar, og lade ham spille 45-60 minutter, og skifte Polle ind og slutte kampen.