New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 324K
Status
Not open for further replies.
Hvis jeg som 17 årig, fra Uganda, blev tilbudt en million løn som potentielt kunne brødføde hele min familie, og give dem et helt andet liv, så tror jeg ikke AGF og deres forhold til Cambio betyder det helt store.
Det er muligt du har ret i det, men en bare nogenlunde kompetent rådgiver, vil også pege på, at førsteholdsfodbold er mere realistisk i Superligaen inden hans 20. leveår, og et par år eller tre med fast spilletid, kan give en langt bedre og langt mere lukrativ karriere de næste 10-15 år.
Og ja, der er en risiko for, at en skade stopper karrieren inden den kommer i gang, men for det første er den risiko ret lille, for det andet tror jeg de fleste mennesker ikke tror på, at det sker for dem (skaden, altså).

Hvis jeg som 17 årig, fra Uganda, blev tilbudt en million løn som potentielt kunne brødføde hele min familie, og give dem et helt andet liv, så tror jeg ikke AGF og deres forhold til Cambio betyder det helt store.

Ja, det skulle man tro men tænk på alle de afrikanske spillere som er endt i FCN selvom talentet tydeligvis er til mere. Jeg tror mange af de spillere på de afrikanske akademier både føler et ansvar men også godt opdraget forstået på den måde hurtige penge sjældent er lykken eller kan se vejen til succes går igennem en organisk udvikling.
I United - for lige at tage dem - vil James være en ud af utallige talenter og vejen til 1. holds fodbold næsten umuligt.

Hvor har du set det? Den model har jeg ikke hørt omtalt på noget tidspunkt.

– Vores ældste spiller er knap 17, så i realiteten kan vi skrive kontrakter om et år til halvandet, hvis vi er dygtige nok. Samarbejdet fungerer således, at AGF har førsteret på alle vores spillere.

Men jeg har ikke hørt om, at vi skal matche andre bud, eller at vi overhovedet skal købe spillerne. Der er sikkert en økonomisk model, hvor akademiet får yderligere tilskud, hvis GF bruger spillerne og/eller sælger dem videre.

Men jeg er næsten 100% sikker på, at vi ikke skal betale 30 mio, hvis Brentford, FCK eller Augsburg byder sådan et beløb på en spiller fra El Cambio.

Ja, vi har ret til at matche alle bud men spilleren skal selv sige ja, det giver sig selv.
Det er jo ikke det samme som at have en decideret førsteret som det er beskrevet. Enhver klub kan matche et bud hvis de har pengene til det. Jeg har svært ved at se AGF smide så mange penge i noget og ikke have en beskyttelse imod at en større klub bare byder højere

Men jeg har ikke hørt om, at vi skal matche andre bud, eller at vi overhovedet skal købe spillerne. Der er sikkert en økonomisk model, hvor akademiet får yderligere tilskud, hvis GF bruger spillerne og/eller sælger dem videre.

Men jeg er næsten 100% sikker på, at vi ikke skal betale 30 mio, hvis Brentford, FCK eller Augsburg byder sådan et beløb på en spiller fra El Cambio.
Der er nok ikke transfersum, da El Cambio ikke ejer spillerne, men snarere lønpakken, eller det samlede tilbud som AGF får mulighed for at matche.

Der er nok ikke transfersum, da El Cambio ikke ejer spillerne, men snarere lønpakken, eller det samlede tilbud som AGF får mulighed for at matche.
Selv det tvivler jeg på, men jeg kan jo ikke vide det med sikkerhed. Jeg har hørt Thomas Thor præsentere akademiet og samarbejdet med AGF ret detaljeret, og der havde jeg slet ikke oplevelsen af, at spillerne reelt kunne skifte andre steder hen end til AGF, hvis vi er interesseret i en spiller. Så jeg tror som sagt ikke, vi skal matche noget.

Mon ikke nærmere der er aftalt nogle betingelser for løn og vilkår på forhånd, så ikke vi udnytter situationen med førsteret.

Det er jo ikke det samme som at have en decideret førsteret som det er beskrevet. Enhver klub kan matche et bud hvis de har pengene til det. Jeg har svært ved at se AGF smide så mange penge i noget og ikke have en beskyttelse imod at en større klub bare byder højere

Det var dårligt formuleret men pointen er den samme. Uanset hvor meget vi kan tilbyde i løn og andre kontraktforhold også hvis det er højere end en konkurrende klub, så kan en spiller uden kontrakt altid selv vælge sin fremtid.

Vi har førsteret, ja men vi kan ikke forlange spilleren SKAL til AGF ellers snakker vi squ en form for moderne slavehandel.

Det var dårligt formuleret men pointen er den samme. Uanset hvor meget vi kan tilbyde i løn og andre kontraktforhold også hvis det er højere end en konkurrende klub, så kan en spiller uden kontrakt altid selv vælge sin fremtid.

Vi har førsteret, ja men vi kan ikke forlange spilleren SKAL til AGF ellers snakker vi squ en form for moderne slavehandel.

Vi er trods alt ikke lige som fc klubberne 😛

Ja, det skulle man tro men tænk på alle de afrikanske spillere som er endt i FCN selvom talentet tydeligvis er til mere. Jeg tror mange af de spillere på de afrikanske akademier både føler et ansvar men også godt opdraget forstået på den måde hurtige penge sjældent er lykken eller kan se vejen til succes går igennem en organisk udvikling.
I United - for lige at tage dem - vil James være en ud af utallige talenter og vejen til 1. holds fodbold næsten umuligt.

Jeg ved det godt, og jeg håber da også på det bedste. Men altså, jeg vil aldrig fortænke en ung mand fra Uganda i at score voksen.

Vejen til spilletid her er kortere, ja, men risikoen for at han aldrig bliver til mere er endnu større, og der ville en stor løn i feks united jo være god.
Fejler han i United, skal han nok finde en anden klub. Fejler han hos os, er det en anden klub på et markant lavere niveau.

Det tror jeg ikke er korrekt. Jeg tror El Cambio har kontrakt med disse fire spillere, registreret under Masaka Sunshine FC: https://www.transfermarkt.com/masaka-sunshine-fc/startseite/verein/136215
Så jeg tror, Martin Hansen har ret i, at der skal betales en overgangssum.

Det var tre gange "tror".

Ok, men så må der som minimum være en kompensation som når AGF sælger Daghim til Salzburg. Det kan godt være de først må skrive som 18 år i DK, men der må være et juridisk forhold med El Cambio og spilleren. Ellers hører al logik jo op

Last edited:
Det tror jeg ikke er korrekt. Jeg tror El Cambio har kontrakt med disse fire spillere, registreret under Masaka Sunshine FC: https://www.transfermarkt.com/masaka-sunshine-fc/startseite/verein/136215

Jeg kan ikke forestille mig andet end, at spillerne er på kontrakt i Uganda. Så såfremt f.eks Brentford ønsker at skrive kontrakt med en af spillerne, så betales der en passende transfer.

Jeg kan heller ikke forestille mig andet end, at der er en fordelingsnøgle mellem El Cambio og AGF på transfers.

Hele systemet, er gennemsyret af klubberne der tænker på uddannelsespenge, videresalgsklausuler osv., så jeg kan næsten ikke forestille mig, at der i en større investering, som et 15 årigt engagement i Ufganda, trods alt er, skulle være en så åbenlys kattelem.

Men så har El Cambio og AGF vel en ret stor indflydelse på hvor spilleren skal hen, hvis ikke El Cambio kan blive enige med f.eks. Man. United, så er det jo lige meget hvad spilleren vil.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back