New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
I Det hvide snit lyder det til, at vi ikke skal forvente mere transferaktivitet i morgen. Der lader ikke til at være nogle angribere til den rette pris her og nu.

Og måske er det også en ok udgang på transfervinduet. Vi står ekstremt stærkt, hvis det lykkes at holde fast på hele truppen i morgen. Knudsens tilgang har gjort mig ret rolig omkring vores bredde, og så kunne det godt tyde på, at bl.a. Emmery og Kristjansson er kommet fint igennem optakten, og at de bliver mere og mere værdifulde indskiftninger.

I Det hvide snit lyder det til, at vi ikke skal forvente mere transferaktivitet i morgen. Der lader ikke til at være nogle angribere til den rette pris her og nu.

Og måske er det også en ok udgang på transfervinduet. Vi står ekstremt stærkt, hvis det lykkes at holde fast på hele truppen i morgen. Knudsens tilgang har gjort mig ret rolig omkring vores bredde, og så kunne det godt tyde på, at bl.a. Emmery og Kristjansson er kommet fint igennem optakten, og at de bliver mere og mere værdifulde indskiftninger.

CV har også udtalt at, det kan være svært og dyrt i januar vinduet. Så det kan sagtens tænkes at vi ikke ser noget nyt i dette vindue.

Men omvendt så har CV aldrig haft et problem med at handle til sidst, samt at der kan sidde en spiller et sted, som føler sig fastklemt.

Jeg har ikke hørt DHS, men min fornemmelse er ikke at de har særligt stor indsigt i AGFs transfers.

Men spændende dag uanset

CV har også udtalt at, det kan være svært og dyrt i januar vinduet. Så det kan sagtens tænkes at vi ikke ser noget nyt i dette vindue.

Men omvendt så har CV aldrig haft et problem med at handle til sidst, samt at der kan sidde en spiller et sted, som føler sig fastklemt.

Jeg har ikke hørt DHS, men min fornemmelse er ikke at de har særligt stor indsigt i AGFs transfers.

Men spændende dag uanset

De har ikke nogen videre indsigt i transferdelen. Det er der tilsyneladende ikke nogen udefrakommende, der gør. Både Carstensen, Jørgensen, Solbakken, Christiansen og Knudsen er kommet relativt meget ud af det blå. Så jeg tror ikke nødvendigvis, de har ret.

Personligt synes jeg truppen ser god ud med tilføjelsen af Knudsen + Tingager, Mølgaard, Andersen på vej tilbage og Emmery og Kristjanson der godt kan bidrage ..
Håber ikke jeg jinxer noget….men der vel sandsynligvis i en trup på 25 altid være 2-3 ude af en eller anden grund. Hvem mon det er i april/maj? ( håber jo på 0, men anser det ikke for realistisk )

Håber ikke jeg jinxer noget….men der vel sandsynligvis i en trup på 25 altid være 2-3 ude af en eller anden grund. Hvem mon det er i april/maj? ( håber jo på 0, men anser det ikke for realistisk )
Det er vel også derfor at vi ikke blot har en trup på 21-22 spillere. Når vi har 25 spillere der er klar, så har vi problemet med at fem skal sorteres fra kamptruppen hver gang. I efteråret var det vel nærmest kun Badji og Serra på skift, der måtte sidde over.

Jo, men forestil dig lige at vi i dag henter en anden ung angriber, som betragtes som sit lands største talent og som lige har været til en A-landsholds slutrunde som 17-årig. Så ville du nok sige: Ville være fedt, men den slags penge har AGF ikke.
Forestil dig CV dukke op 23.45 i aften og tease forstærkninger ... for så at nævne Knudsen, Solbakken og Hedenstad.

Breaking: Superligprofiler forstærker AGF. Tobias Bech og Kristian Arnstad har ikke efteråret 2025 vist så højt niveau at de under normale omstændigheder ville være solgt i vintervinduet. Men klubben har valgt at holde på spillerne og derfor er AGF altså forstærket med de to profiler i foråret.

Det andet minder om Matator, hvor Misse forsøger at sælge noget af inventaret på auktion, kun for at Mutter Møghe køber det tilbage.

Det er fedt at Borgere er så hypotetisk og alligevel går til AGF. Men den kontekst du skriver ind i, gør det til et muntert indslag, der om sjovt, også provokerer lidt for de af os, der gerne ser en forstærkning af holdet ind i foråret og videre frem.

Altså...det KAN jo være taktisk, for at holde prisen nede og/eller lægge pres på en evt. sælgende klub.
Men noget tyder på, at vi ikke længere leder efter en 9'er, hvis vi nogensinde har gjort det sådan helt for alvor.

Som en anden bruger har været inde på, så er vi altså heller ikke så afhængige af Paddys mål, som vi var tidligere; der er mange flere, der byder sig til:

7 spillere har scoret mere end én gang i efteråret.
11 spillere har scoret for AGF (36 mål i ligaen).
Arnstad har scoret 6 mål, ét mindre end Paddy. Arnstad er nummer 3 på AGFs interne topscoreliste.

Dermed ikke sagt, at Paddy ikke er vigtig eller at vi ikke har brug for en kompetent afløser ret snart. Han er bare ikke så essentiel for os, som han var under David hhv. Uwe.

Fra Campo.dk

Jakob Poulsen lukker AGF's vindue​

Der bliver ikke travlt på Carsten V. Jensens kontor i Aarhus, når transfervinduet lukker natten til tirsdag.

For spørger man AGF-cheftræner Jakob Poulsen, så er der ikke brug for forstærkninger. Han er ganske godt tilfreds med sit spillermateriale, og derfor har han en klar forventning om, hvordan transfervinduets sidste dag kommer til at forløbe. Det fortæller han i et interview med Viaplay.

Forventer du, at det er helt stille hele dagen i morgen?

– Ja, det gør jeg.

Og det er du tilfreds med?

– Det er jeg tilfreds med, siger Jakob Poulsen.

Der har ellers været snak om, at AGF skulle på jagt efter en ny nier til holdet, men det er der ingen grund til, mener AGF-cheftræneren.

Last edited:
Jeg tror ikke at der sker noget, men JPs udtalelser er ikke væsentlige. Han kan ikke sige andet i den situation - med mindre han vil skabe uro.
Tænker heller ikke vinduet er lukket, før CV lukker det :-)

Men tror heller ikke der sker det vilde. Hvis der alligevel skulle komme en lille "bombe" så skulle det være Tonni Adamsen

Altså...det KAN jo være taktisk, for at holde prisen nede og/eller lægge pres på en evt. sælgende klub.
Men noget tyder på, at vi ikke længere leder efter en 9'er, hvis vi nogensinde har gjort det sådan helt for alvor.

Som en anden bruger har været inde på, så er vi altså heller ikke så afhængige af Paddys mål, som vi var tidligere; der er mange flere, der byder sig til:

7 spillere har scoret mere end én gang i efteråret.
11 spillere har scoret for AGF (36 mål i ligaen).
Arnstad har scoret 6 mål, ét mindre end Paddy. Arnstad er nummer 3 på AGFs interne topscoreliste.

Dermed ikke sagt, at Paddy ikke er vigtig eller at vi ikke har brug for en kompetent afløser ret snart. Han er bare ikke så essentiel for os, som han var under David hhv. Uwe.

Det ville da skabe lidt drama hvis JP gik ud og krævede 4 forstærkninger - det kunne sikkert være meget sjov:ROFLMAO: Spøg til side men jeg tænker ikke JP har interesse i at melde noget ud omkring forstærkninger han ønsker.

Jeg forstår hvad du/I skriver omkring målene men syntes argumentationen er tynd. Bare fordi det går godt på et par pladser, betyder det ikke at man ikke kan opgradere en anden;) Klubben skal jo hele tiden forsøge at forbedre sig og især holdet. Sæt nu vi havde scoret 5 mål mere fra 9'er positionen, hvis der havde været et godt alternativ.

Tror kun der sker noget, hvis såfremt der kommer et bud på en af vores vi ikke kan sige nej til ellers sker der noget intet idag, evt. måske en udlejning af en af vores young guns??
Jeg mener, at det er det hvide snit, der tidligere har snakket om, at CV meget gerne ser, der er 25 spillere i truppen. Pt. er der kun 23 spillere, jf. AGF.dk. En af de "frie" pladser skal nok regnes for optaget af en af de yngre målmænd som 3. valg. Men jeg kan ikke se, at der skulle være plads til, at man kan udleje en af young guns, medmindre der kommer noget på indsiden også. Derudover så er der i hvert fald numerisk også plads en ekstra tilgang, selv hvis man skal følge "reglen" om 25 spillere i truppen.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back