New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 317K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Uden at skulle gøre mig til ekspert på talentudvikling, så kan det vel ikke være gavnligt for unge spillere som Emmery, Tchamche og Tommi, at de i netop i de her formative år ikke spiller fodboldkampe på hverken A eller U19 i større omfang - og at reserveligaen er blevet erstattet af sporadiske kampe.
Nej, det er helt sikkert problematisk. Tror også kun det er en fordel for Haugstrup at Knudsens tilgang sikrer, at han kan spille markant mere U-19 fodbold i foråret end han gjorde i efteråret.

Men det er jo noget alle superligaklubberne kæmper med og en af grundene til FCKs svenske eventyr og FCMs portugisiske. Hvis ikke du kan finde solid spilletid i gode træningsrammer til de unge spillere går de i stå eller skifter væk. FCK har jo mistet f.eks. Thomas Jørgensen på den baggrund.

Ift Emmerys fysik, så synes jeg faktisk, at han har lagt en del på.

I en af de sidste kampe i efteråret dækkede han for eksempelvis bolden godt ved hjørneflagget for at trække tiden. Og i går i træningskampen så man også, at han kunne dække bolden og bruge kroppen godt.

Så imo er der udvikling at spore. Han er ikke helt så klejn, som mange husker fra hans første indhop.

I øvrigt omkring Magnus Knudsen, så forestil jer, at vi skulle spille kamp i morgen og så se opstillingen i hans sidste kamp for klubben mod Brøndby:

Jesper Hansen
Bejimo
Tingager
Kahl
Links
MEM
MA
Magnus Knudsen
Polle
Paddy
Bech

Med Tingager og Polle ude med skader vil det stadig være syv gengangere (inkl Knudsen) - og hvis de var klar ville der kun være to ændringer. Voldsom kontinuitet.

I øvrigt omkring Magnus Knudsen, så forestil jer, at vi skulle spille kamp i morgen og så se opstillingen i hans sidste kamp for klubben mod Brøndby:

Jesper Hansen
Bejimo
Tingager
Kahl
Links
MEM
MA
Magnus Knudsen
Polle
Paddy
Bech

Med Tingager og Polle ude med skader vil det stadig være syv gengangere (inkl Knudsen) - og hvis de var klar ville der kun være to ændringer. Voldsom kontinuitet.
Og det var vel også lige før Yakobs skade, så de må også have spillet en del sammen.

Nej, det er helt sikkert problematisk. Tror også kun det er en fordel for Haugstrup at Knudsens tilgang sikrer, at han kan spille markant mere U-19 fodbold i foråret end han gjorde i efteråret.

Men det er jo noget alle superligaklubberne kæmper med og en af grundene til FCKs svenske eventyr og FCMs portugisiske. Hvis ikke du kan finde solid spilletid i gode træningsrammer til de unge spillere går de i stå eller skifter væk. FCK har jo mistet f.eks. Thomas Jørgensen på den baggrund.
Skulle lige til at skrive det.

Det er en lidt sjov anekdote og det viser, hvordan netværk også kan fungere i forhold til transfermarkedet. Nu kender vi ikke helt tidsforløbet i det her. Hvornår Hedenstad blev kontaktet eller hvornår Knudsen kom i CVs søgelys. Jeg tænker i hvert fald ikke, at det hele er sket indenfor de sidste 14 dage. Er det hele gået rigtigt til, så har CV jo ikke kontaktet Knudsen, men kontaktet Kiel direkte. Men så er det jo rart at have fået at vide på forhånd, at Knudsen var meget interesseret i skiftet. Knudsen har sandsynligvis været et emne i AGF hele tiden, men meldingen fra Hedenstad kan sagtens have gjort Knudsen-transferen meget mere aktuel.
Det kunne være interessant at høre de detaljer på et tidspunkt. Når nu Knudsen har kontakt til flere i AGF's trup i forvejen, er der jo også mange der kan have signaleret noget videre til JP/CV om at han ville være interesseret i at komme tilbage og måske har haft en ide om at det kunne lade sig gøre. Jeg tror ikke umiddelbart på at det er kommet fra Hedenstad selvom det er en mulighed, pga timingen, at CV vel primært har forhandlet med Hedenstads agent og at det første man gør vel ikke er at foreslå en anden spiller til holdet. Med Knudsens kendskab til AGF og flere i klubben er det måske mere sandsynligt det har været omvendt, men timingen gjorde så bare at Hedenstad ankom først. Det kan naturligvis også bare være lidt tilfældigt alt sammen...

Hedenstad og Knudsen har i øvrigt ikke samme agent ifølge Transfermarkt, ellers var det også en oplagt forbindelse, men de taler selvfølgelig også nogle gange sammen.

Det kunne være interessant at høre de detaljer på et tidspunkt. Når nu Knudsen har kontakt til flere i AGF's trup i forvejen, er der jo også mange der kan have signaleret noget videre til JP/CV om at han ville være interesseret i at komme tilbage og måske har haft en ide om at det kunne lade sig gøre. Jeg tror ikke umiddelbart på at det er kommet fra Hedenstad selvom det er en mulighed, pga timingen, at CV vel primært har forhandlet med Hedenstads agent og at det første man gør vel ikke er at foreslå en anden spiller til holdet. Med Knudsens kendskab til AGF og flere i klubben er det måske mere sandsynligt det har været omvendt, men timingen gjorde så bare at Hedenstad ankom først. Det kan naturligvis også bare være lidt tilfældigt alt sammen...

Hedenstad og Knudsen har i øvrigt ikke samme agent ifølge Transfermarkt, ellers var det også en oplagt forbindelse, men de taler selvfølgelig også nogle gange sammen.
AGF har efter sigende fulgt Magnus Knudsen i Kiel, hvilket giver god mening. Dels har man mødt dem flere gange – formentlig på grund af spillestilen – og dels kender klubben Knudsen indgående og kan have et håb om på sigt at hente ham tilbage. - Jeg tror generelt, at AGF følger flere tidligere spillere tæt, ikke af nostalgiske årsager, men fordi der ved deres afgang kan have været en fælles forståelse af, at et comeback en dag kunne komme på tale. Et oplagt eksempel er Mikael Anderson, hvis kampe jeg er overbevist om, at AGF følger mere regelmæssigt end andre svenske opgør.

Hedenstad havde kontaktet Knudsen – de kender hinanden fra tiden i Lillestrøm – for at få lidt indspark om klubben. På det tidspunkt kendte Knudsen tilsyneladende intet til AGFs interesse. Ifølge Søren Højlund Carlsen blev Knudsen først gjort bekendt med interessen den onsdag, og han ankom til Spanien søndag aften.

Min vurdering er, at AGF kender Knudsen så godt, at de ikke har haft behov for et egentligt indspark fra Hedenstad. Havde der derimod været tale om en anden tidligere Lillestrøm-spiller, ville det have været mere nærliggende at trække på hans viden.

Det mindste halmstrå nogen sinde, indrømmet, MEN:

En eller anden Ham Kam fan efterspørger en ny angriber, hvor en anden bruger (med relativ mange følgere) nævner.
Youssouph Badji

Det er tilpas random til, at jeg alligevel syntes det fortjerner og blive postet her. BEklager hvis den er for tynd :-)

Om ikke andet er det da interessant at han kan være på radaren hos nogen derovre. Det kunne eventuelt være fordi han er blevet nævnt i en anden sammenhæng, fx i en af de der artikler hvor en ekspert skal foreslå mulige transfermål - i det her tilfælde må det så nok være noget med tanke på at det også kan gøres billigt.

AGF har efter sigende fulgt Magnus Knudsen i Kiel, hvilket giver god mening. Dels har man mødt dem flere gange – formentlig på grund af spillestilen – og dels kender klubben Knudsen indgående og kan have et håb om på sigt at hente ham tilbage. - Jeg tror generelt, at AGF følger flere tidligere spillere tæt, ikke af nostalgiske årsager, men fordi der ved deres afgang kan have været en fælles forståelse af, at et comeback en dag kunne komme på tale. Et oplagt eksempel er Mikael Anderson, hvis kampe jeg er overbevist om, at AGF følger mere regelmæssigt end andre svenske opgør.

Hedenstad havde kontaktet Knudsen – de kender hinanden fra tiden i Lillestrøm – for at få lidt indspark om klubben. På det tidspunkt kendte Knudsen tilsyneladende intet til AGFs interesse. Ifølge Søren Højlund Carlsen blev Knudsen først gjort bekendt med interessen den onsdag, og han ankom til Spanien søndag aften.

Min vurdering er, at AGF kender Knudsen så godt, at de ikke har haft behov for et egentligt indspark fra Hedenstad. Havde der derimod været tale om en anden tidligere Lillestrøm-spiller, ville det have været mere nærliggende at trække på hans viden.
Jeg tror helt sikkert heller ikke de har spurgt Hedenstad om Knudsen, de kender ham nok nærmest endnu bedre selv, men historien lagde lidt op til at Hedenstad skulle have foreslået Knudsen til AGF og det tror jeg ikke umiddelbart på. Der er den der eksisterende forbindelse mellem AGF og Knudsen, så det er nok rigtigt at de vidste han ville være interesseret hvis muligheden opstod og så kan det være Knudsens agent ringede til AGF som de første. Det er bare lidt uklart om Kiel faktisk skulle have besluttet at Knudsen kunne være til salg eller han selv har ytret ønske om at komme væk. Og så er der måske en mulighed for at Knudsen har foreslået en eller anden at kigge på Hedenstad på et tidspunkt, måske for flere måneder siden, selvom det jo formentlig også er en spiller alle sportschefer og -direktører ved hvem er, når han har været årets unge spiller i Norge. Meget af det er nok lidt tilfældigt, men det er selvfølgelig positivt at Hedenstad har kunnet spørge Knudsen om AGF og har fået en anbefaling derfra.

Apropos denne debat. Så er der en spændende snak i det hvide snit fra i går om Magnus Knudsen. Han virker til at være ovenud lykkelig for at være tilbage i AGF.

Han kender desuden Mads Hedenstad som han har spillet sammen med i Lillestrøm. Og Mads H ringede for at spørge Knudsen om AGF før sit skifte, hvortil Knudsen svarede at hvis AGF ringede til ham så ville han sige ja til at komme tilbage med det samme. Så gik der en håndfuld dage og så ringede CV.

Bemærk at snakken mellem MH og MK sandsynligvis har været før Knudsen blev "sat af". Jeg synes det være præg af at Magnus Knudsen har fortalt Kiel at han gerne ville til Aarhus, og Kiel så spinnet den til at de ikke kunne garantere deres hidtil faste mand spilletid.
Det er også værd at bemærke, at han vurderer at JP’s spillestil passer ham meget bedre end da han var her sidst.

Jeg tror helt sikkert heller ikke de har spurgt Hedenstad om Knudsen, de kender ham nok nærmest endnu bedre selv, men historien lagde lidt op til at Hedenstad skulle have foreslået Knudsen til AGF og det tror jeg ikke umiddelbart på. Der er den der eksisterende forbindelse mellem AGF og Knudsen, så det er nok rigtigt at de vidste han ville være interesseret hvis muligheden opstod og så kan det være Knudsens agent ringede til AGF som de første. Det er bare lidt uklart om Kiel faktisk skulle have besluttet at Knudsen kunne være til salg eller han selv har ytret ønske om at komme væk. Og så er der måske en mulighed for at Knudsen har foreslået en eller anden at kigge på Hedenstad på et tidspunkt, måske for flere måneder siden, selvom det jo formentlig også er en spiller alle sportschefer og -direktører ved hvem er, når han har været årets unge spiller i Norge. Meget af det er nok lidt tilfældigt, men det er selvfølgelig positivt at Hedenstad har kunnet spørge Knudsen om AGF og har fået en anbefaling derfra.

Tænker Hedensted og CV har talt sammen undervejs - der er det vel ikke utænkeligt, at han har nævnt der kom rigtig gode referencer fra Magnus Knudsen og måske direkte hvad han havde sagt.
Det kunne sikkert få CV op af stolen og forfølge muligheden😉

Tænker Hedensted og CV har talt sammen undervejs - der er det vel ikke utænkeligt, at han har nævnt der kom rigtig gode referencer fra Magnus Knudsen og måske direkte hvad han havde sagt.
Det kunne sikkert få CV op af stolen og forfølge muligheden😉
Det tænkte jeg også. "Ja, ha ha. Jeg spurgte jo Magnus, og han sagde, at"

Ser ud til, at der er mere i den end som

Måske man skulle være graver journalist
Et lille salg med en større videresalgsklausul kan give mening. Vi får næppe mere end 3-4 mio for ham.
De snakker lån pga prisen AGF gav for Badji (i norske kroner).

De spekulerer jo også bare.
Men nu er der da lidt medier inde over, og navn på klubben - så kød på rygtet trods alt.

Men enig i at et lille salg med stor videresalgsklausul ville være bedre end leje med option, eller rå leje faktisk. Vi skal bare videre.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back