New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 318K
Status
Not open for further replies.
– Sehr sehr schade (Meget, meget ærgerligt red.)

– Så trist og uforståeligt! Hvorfor lade Knudsen gå, men beholde Schwab?

– Det er ubegribeligt. God spiller, fantastisk person, og han kæmpede altid!

– Og endnu en topspiller er blevet smidt ud af klubben – tak for din indsats, Magnus!

Man får næsten den mistanke, at CV har snakket med vores nye målmand efter hans ankomst og har fået at vide, at Knudsen fortalte ham, at han ville skifte tilbage til AGF, hvis han fik muligheden (det ved vi i hvert fald at Knudsen sagde), hvorefter CV og scouting-folkene hurtigt lige tjekkede hans tid i Tyskland igennem og derefter tog kontakt til Kiel. Det er i hvert fald en lidt påfaldende timing.

Men det kan selvfølgelig også bare være Knudsens agent, der har rakt ud til CV og indikeret interessen.

Vent...siger du, han har siddet og set vores kampe, når muligt, mens han spillede for Holstein-Kiel?
I så fald er han jo allerede en darling i min verden - jeg kan da ikke stå for spillere, der på den måde tager klubben til sig (Bisseck siger også, at han følger med i, hvordan det går AGF, men mon ikke det primært er livescore?).

Det er det jeg siger og jeg elsker alt ved det 🩵 🩵

Nogen gange tror spillerne at græsset er grønnere et andet sted men lige her, lader det til græsset var grønnest hos AGF🩵🩵

Man får næsten den mistanke, at CV har snakket med vores nye målmand efter hans ankomst og har fået at vide, at Knudsen fortalte ham, at han ville skifte tilbage til AGF, hvis han fik muligheden (det ved vi i hvert fald at Knudsen sagde), hvorefter CV og scouting-folkene hurtigt lige tjekkede hans tid i Tyskland igennem og derefter tog kontakt til Kiel. Det er i hvert fald en lidt påfaldende timing.

Men det kan selvfølgelig også bare være Knudsens agent, der har rakt ud til CV og indikeret interessen.
Det er i hvert en spiller med en alder og karriere, hvor man ikke naturligt ville forvente at vi kunne tiltrække (og have råd til) ham. Og derfor kan det sagtens være, at CV ikke har haft ham direkte på radaren før han fik at vide, at Knudsen virkelig gerne ville tilbage. Det kan jo sagtens påvirke prisen, hvis spilleren virkelig hellere vil spille et andet sted, end i den klub han har kontrakt i. Bech ville jo også gerne hjem til Danmark og det påvirkede vel også prisen på ham, da han var i Ingolstadt og egentlig var ret succesrig der.

Jeg tror også at vores opgradering af Fredensvang har en vis betydning. Vi har virkelig et godt træningsanlæg. Sjovt nok sagde MK også i interviewet, at han glædede sig til at komme tilbage og se de ændringer der var sket på Fredensvang (mente vel akademi-bygningen og de indendørs faciliteter). Samt at han fulgte med i stadionbyggeriet og glæder sig til at spille på det nye stadion.

Det kunne være ideelt. Der er noget råt over ham, men han har ikke rigtig lignet en spiller der er helt klar til Superligaen (jeg jubler dog stadig over udligningen i Brøndby). Det er som om hoved og ben ikke helt følges ad endnu, så han vil have godt af noget mere kontinuerlig spilletid på seniorniveau. Det samme gør sig egentlig gældende for Emmery, men jeg er ikke helt sikker på at vi på samme måde kan undvære ham. Hvis januar kan slutte af med at Tchamche lejes ud og Badji sælges/udlejes og vi henter en angriber så har det været et rigtig godt vindue. Men med 6 dage tilbage skal der ske meget.
Meget enig. Stiften nævner solide evner som afslutter, hvilket er noget der skal bygges videre på. Dén fysik, kombineret med målfarlighed kan blive ret godt. Men 6-12 måneder med tæt på fuld spilletid på lavere niveau er nok vejen frem.

Emmery har niveauet til at gøre en forskel allerede nu. Man mangler dog en position til ham, og han mangler for meget defensivt til de roller der er. Jeg tror på nogle kloge indskiftninger, når det hele står rigtigt er det bedste for ham

Meget enig. Stiften nævner solide evner som afslutter, hvilket er noget der skal bygges videre på. Dén fysik, kombineret med målfarlighed kan blive ret godt. Men 6-12 måneder med tæt på fuld spilletid på lavere niveau er nok vejen frem.

Emmery har niveauet til at gøre en forskel allerede nu. Man mangler dog en position til ham, og han mangler for meget defensivt til de roller der er. Jeg tror på nogle kloge indskiftninger, når det hele står rigtigt er det bedste for ham
Jeg synes mere og mere Tchamche ligner en spiller der skal bruge nogle sæsoner på at udvikle redskaberne til at blive en god superligaangriber. Men også en, som potentielt kan have et meget højt topniveau grundet hans fysiske kvaliteter. Det er jo ikke usædvanligt at angribere skal op i start - midt 20'erne før de har alt på plads til at kunne spille pladsen. PM som et rigtigt godt eksempel.

Spørgsmålet er om AGF har tålmodigheden til at vente. Den lange kontrakt kunne jo antyde det, men enig i at udleje må være vejen frem den næste 1,5 sæson.

Jeg er ikke helt sikker på Emmery har fysikken endnu, til den defensive del af spillet, som er halvdelen af jobbet.

Jeg er ikke helt sikker på Emmery har fysikken endnu, til den defensive del af spillet, som er halvdelen af jobbet.
Derfor er det vel også primært som venstre 10'er vi skal forvente at se ham indskiftet. Det var vel også den position han spillede i sæsonpremieren mod SønderjyskE, hvor han fik sin hidtil eneste startplads. Han er heller ikke 10'er på Arnstad-måden og der er en vis risiko for at han og Links løber i vejen for hinanden, men det må de jo arbejde på. Jeg synes ikke at det giver mening at spille Emmery som wingback, med mindre vi taler om noget taktisk i slutningen af kampen, hvor vi skal satse fremad.

Nej, men han har de offensive evner til at gøre en forskel i bestemte scenarier. Udfordringen er så, om det giver nok spilletid til at han kan udvikle sig, mens der arbejdes på de defensive kvaliteter. Ifølge Stiftens podcast virker det mest til, at der arbejdes med hans mentale tilgang til nærkampe osv. lige nu, så han spiller med den fornødne intensitet.

Derfor er det vel også primært som venstre 10'er vi skal forvente at se ham indskiftet. Det var vel også den position han spillede i sæsonpremieren mod SønderjyskE, hvor han fik sin hidtil eneste startplads. Han er heller ikke 10'er på Arnstad-måden og der er en vis risiko for at han og Links løber i vejen for hinanden, men det må de jo arbejde på. Jeg synes ikke at det giver mening at spille Emmery som wingback, med mindre vi taler om noget taktisk i slutningen af kampen, hvor vi skal satse fremad.
Uanset hvilken plads han spiller, så skal han kunne bidrage defensivt i hele kampen. Det kan han ikke endnu og det er helt fair. Knægten må spise sine havregryn sammen med Mølgaard.

Det virker bare til, at Tomi Kristjanson har overhalet ham på den position. Tror også Emmery er i klubben i foråret, men kunne godt se ham blive lejet ud næste sæson a la Callø, for at få noget seriøs spilletid med seniorfodbold.

Enig, det er kampbilleder som da han scorede der skal give ham minutterne. Jeg synes også han kunne have potentiale i kampe hvor kniven skal sættes ind og der er plads at spille på, men så skal der lægges lidt på nærkampene.

Det virker bare til, at Tomi Kristjanson har overhalet ham på den position. Tror også Emmery er i klubben i foråret, men kunne godt se ham blive lejet ud næste sæson a la Callø, for at få noget seriøs spilletid med seniorfodbold.
Så skal vi vel gøre det med det samme. Top-6 slutspillet indbyder ikke til mange udviklingsminutter, desværre. Men det kan jo afhænge af, om vi får hentet den "Adamsen"-klon vi leder efter.

Så skal vi vel gøre det med det samme. Top-6 slutspillet indbyder ikke til mange udviklingsminutter, desværre. Men det kan jo afhænge af, om vi får hentet den "Adamsen"-klon vi leder efter.
Ja, jeg tror gerne JP vil have det "værktøj" at kunne sætte Emmery ind de sidste 15-20 minutter, hvis der skal jagtes noget. Han kan utvivlsom noget ekstraordinært 1 mod 1 (målet mod FCN er vel ikke set lignende siden Zidan huserede i ligaen) som ingen andre i truppen kan. Og så kan det jo være noget så simpelt som at man lige nu vurderer han lærer mest ved at træne med ligaens tophold ift. at skulle træne (og spille) med et midterhold i 1. division. Det tænker jeg trænerne og CV har en god dialog med ham om.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back