New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 319K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg synes han er genial i en 4’er. Måske Iben 3’er hvis han bare må satse.

Han her rigtig mange af de egenskaber som der er solgt mange venstrebenet stoppere fra Skandinavien på de sidste par år (Jeng, Fall osv)
Bestemt - han skal holde snuden i sporet og fortsætte med at udvikle sig, han har nemli alle forudsætninger til at blive et ekstremt stort salg for AGF

Han er ekstremt langt fra Bissecks niveau - men han har nogle rigtig spændende ting i sit spil.

Nu skal det indlæg heller ikke tages alt for seriøst. Bisseck er trods alt en af de bedste forsvarsspillere der nogensinde har været i Superligaen.
Kommentaren skal mere ses i, at jer der har set Camara beskriver ham som fysisk stærk, god på kuglen og kan lide at komme med frem men samtidig mangler noget i positionering og taktisk forståelse.
Det lyder ret meget som de samme styrker og svagheder som Bisseck men Camara bliver næppe ligeså god, få vil.

Da de ( Kahl og Beijmo ) har udløb til sommer og ingen klubber vil give +3 mio euro for de 4 mdr bliver de minimum til os sæsonen ud….læs: alt under 3 mio euro pr spiller gør at qua semien i pokalen plus vi er i spil til guldet, at vi vælger at beholde dem mindst sæsonen ud. Mit take på de 2
Det er i princippet ret voldsomt sagt, selvom jeg ikke er uenig.

Knudsen og Solbakken kostede begge ca €2m. Så den 'transfer' man betaler for de to for en halvårlig kontrakt, svarer til hvad man kan købe to erstatninger for.

Det er fuldt forståeligt man har store håb for de unge spillere. Men jeg tror ikke man gør dem nogen tjeneste ved at hype dem for meget.

De er med for at lære og udvikle sig. Skulle der komme 3 minutters spilletid i et par kampe i foråret, er det en succes. Og bliver det til meget mere spilletid, er det højst sandsynligt på grund af en spillemæssig fiasko, så det er ikke det fedeste at håbe på.

Beijmos ord er gode. De skal selv tage pladsen, de får den ikke foræret. Og i foråret vil der formentlig mest være tale om foræring - eller i hvert fald belønning for god indsats.

Det er fuldt forståeligt man har store håb for de unge spillere. Men jeg tror ikke man gør dem nogen tjeneste ved at hype dem for meget.

De er med for at lære og udvikle sig. Skulle der komme 3 minutters spilletid i et par kampe i foråret, er det en succes. Og bliver det til meget mere spilletid, er det højst sandsynligt på grund af en spillemæssig fiasko, så det er ikke det fedeste at håbe på.

Beijmos ord er gode. De skal selv tage pladsen, de får den ikke foræret. Og i foråret vil der formentlig mest være tale om foræring - eller i hvert fald belønning for god indsats.
Og det er sgu nok der du afslører din grundlæggende holdning til talenter. Det er slet ikke en overvejelse værd, at de også kunne få spilletid i foråret, fordi de faktisk kan bidrage med noget kvalitet?!? - Nej det er enten en belønning, eller et tegn på spillemæssig fiasko, hvis talenterne får spilletid - det er sgu en vild bemærkning.

Last edited:
Og det er sgu nok der du afslører din grundlæggende holdning til talenter. Det er slet ikke en overvejelse værd, at de også kunne få spilletid i foråret, fordi de faktisk kan bidrage med noget kvalitet?!? - Nej det er enten en belønning, eller et tegn på spillemæssig fiasko, hvis talenterne får spilletid - det er sgu en vild bemærkning.

Jeg kan ikke styre hvordan du opfatter det, men jeg mener du er på vej til at tolke mig ind i noget der ikke er dækning for.

Jeg tænker mere det er et unødigt pres på de unge, og samtidig kan det få dem i et forkert mindset.

Det vigtigste er de giver den gas med fokus på at opnå noget. Og når de får spilletid, er det noget de har kæmpet sig til via handling, ikke noget de får foræret fordi man har krav på det som ung.

Jeg tænker helt ærligt ikke de kan gå ind og levere det samme som de spillere der er i og omkring startopstillingen. Hvis det når dertil, vil jeg være ovenud henrykt. Men højst sandsynligt vil de levere meget beskedent når de evt får nogle minutter. Og så vil jeg hellere glæde mig over de få minutter, end skabe en fortælling om at nu er de 100 mio værd.

Ja, det er jeg med på. Men det kan lige så godt være udtryk for 2 ting.
1) Udtalelsen fra Kiel er for at sælge til fansene, at man sælger en fast mand.
2) Mindst én af de to spillere er hentet, fordi man allerede var langt i forhandlingerne om Knudsen, og forventede han ville skifte.

Det vil svare til, at vi sælger Yakob senere på ugen og siger, at vi ikke længere kan garantere minutterne til ham.

Jeg siger ikke, at mit scenarie er korrekt. Men tænker, det er lige så sandsynligt, som det der opstilles af Kiel.
Apropos denne debat. Så er der en spændende snak i det hvide snit fra i går om Magnus Knudsen. Han virker til at være ovenud lykkelig for at være tilbage i AGF.

Han kender desuden Mads Hedenstad som han har spillet sammen med i Lillestrøm. Og Mads H ringede for at spørge Knudsen om AGF før sit skifte, hvortil Knudsen svarede at hvis AGF ringede til ham så ville han sige ja til at komme tilbage med det samme. Så gik der en håndfuld dage og så ringede CV.

Bemærk at snakken mellem MH og MK sandsynligvis har været før Knudsen blev "sat af". Jeg synes det være præg af at Magnus Knudsen har fortalt Kiel at han gerne ville til Aarhus, og Kiel så spinnet den til at de ikke kunne garantere deres hidtil faste mand spilletid.

Bemærk at snakken mellem MH og MK sandsynligvis har været før Knudsen blev "sat af". Jeg synes det være præg af at Magnus Knudsen har fortalt Kiel at han gerne ville til Aarhus, og Kiel så spinnet den til at de ikke kunne garantere deres hidtil faste mand spilletid.

I hvert fald er det en ny ting, at hans spilletid har været i far. Han har mere eller mindre spillet fast de seneste to år.

Apropos denne debat. Så er der en spændende snak i det hvide snit fra i går om Magnus Knudsen. Han virker til at være ovenud lykkelig for at være tilbage i AGF.
De nævnte også en snak med Knudsen, hvor han påpegede, at systemet passer ham langt bedre nu end sidst.

Det minder ret meget om det vi har set med Arnstad.

Jo mere, jeg tænker over det, jo mere begejstret bliver jeg for Knudsen transferen.

Det virker som den helt rigtige balance mellem at kunne højne niveauet i foråret og samtidig styrke kontinuiteten frem mod næste år.

Jeg var ærgerlig over, at det ikke blev til en kontrakt med Knudsen, sidst han var i byen. Jeg syntes, han var god uden at være iøjnefaldende hele sæsonen - og mod slutningen begyndte han også at være iøjnefaldende.

Medmindre, nogen ryger ud, kan vi nu som udgangspunkt skifte begge centrale midtbanespillere, uden at svække holdet og uden at rykke Arnstad tilbage. Tværtimod kan vi vel komme i et scenarie, hvor Yakob også kan bruges på de to 10ere om nødvendigt.

Samtidig er han ung nok til, at der godt kunne ligge et salg i ham inden kontraktudløb.

I det lys, ift. markedsudviklingen og med henblik på den foreårige kontrakt, synes jeg faktisk at den rapporterede pris er lidt af et røverkøb. Det er en plug snd play trupforstærkning, som sikrer kontinuitet, kender klubben - og store dele af truppen - og som vi nok kan tjene på, hvis udviklingen på markedet fortsætter.

Det eneste minus, jeg kan finde, er, hvis det går ud over spilletiden til Haugstrup.

Han kender desuden Mads Hedenstad som han har spillet sammen med i Lillestrøm. Og Mads H ringede for at spørge Knudsen om AGF før sit skifte, hvortil Knudsen svarede at hvis AGF ringede til ham så ville han sige ja til at komme tilbage med det samme. Så gik der en håndfuld dage og så ringede CV.

Det er en lidt sjov anekdote og det viser, hvordan netværk også kan fungere i forhold til transfermarkedet. Nu kender vi ikke helt tidsforløbet i det her. Hvornår Hedenstad blev kontaktet eller hvornår Knudsen kom i CVs søgelys. Jeg tænker i hvert fald ikke, at det hele er sket indenfor de sidste 14 dage. Er det hele gået rigtigt til, så har CV jo ikke kontaktet Knudsen, men kontaktet Kiel direkte. Men så er det jo rart at have fået at vide på forhånd, at Knudsen var meget interesseret i skiftet. Knudsen har sandsynligvis været et emne i AGF hele tiden, men meldingen fra Hedenstad kan sagtens have gjort Knudsen-transferen meget mere aktuel.

Det er altså fedt at høre en ny spiller som er helt overgearet, står og hopper og danser, fordi han er lykkelig over kontrakten 🩵 Det lød også som om de andre var glade for et gensyn og han er en med generelt godt humør😍

Bemærkningen om at den nuværende spillestil passer ham bedre, øger mine forhåbninger til det impact, jeg tror han kan gøre. Det gode er han gerne vil spille JP bold og har fulgt alle kampene, der har været på Viaplay (den fordeling kan jeg ikke huske). Han starter ikke forfra og er nogenlunde plug and play - der er selvfølgelig taktiske detaljer men JP bør også kende ham fra hans tidligere tid i AGF.

Det er altså fedt at høre en ny spiller som er helt overgearet, står og hopper og danser, fordi han er lykkelig over kontrakten 🩵 Det lød også som om de andre var glade for et gensyn og han er en med generelt godt humør😍

Bemærkningen om at den nuværende spillestil passer ham bedre, øger mine forhåbninger til det impact, jeg tror han kan gøre. Det gode er han gerne vil spille JP bold og har fulgt alle kampene, der har været på Viaplay (den fordeling kan jeg ikke huske). Han starter ikke forfra og er nogenlunde plug and play - der er selvfølgelig taktiske detaljer men JP bør også kende ham fra hans tidligere tid i AGF.
Vent...siger du, han har siddet og set vores kampe, når muligt, mens han spillede for Holstein-Kiel?
I så fald er han jo allerede en darling i min verden - jeg kan da ikke stå for spillere, der på den måde tager klubben til sig (Bisseck siger også, at han følger med i, hvordan det går AGF, men mon ikke det primært er livescore?).

Nu hvor Tchamche slet ikke spillede i går, kunne det så ikke dufte af en udlejning til Aarhus Fremad, nu hvor de sælger Kubel til AaB?
det kunne være fedt, det kunne være fedt hvis vi får udbygget det samarbejde, jeg så gerne at der i modsætning til så mange andre cases hvor det bliver fjendtlig mellem hold fra samme by, at vi i stedet bygger et konstruktivt forhold op med dem som begge hold kan få gode af

Vent...siger du, han har siddet og set vores kampe, når muligt, mens han spillede for Holstein-Kiel?
I så fald er han jo allerede en darling i min verden - jeg kan da ikke stå for spillere, der på den måde tager klubben til sig (Bisseck siger også, at han følger med i, hvordan det går AGF, men mon ikke det primært er livescore?).
Ja, han har set de kampe der blev vist på Viaplay. Og har holdt kontakt til en del af de spillere der var her i klubben sidst han spillede her. Så tror ikke man kan finde en mere plug and play spiller ift. klub, spillestil og kultur.

Nu hvor Tchamche slet ikke spillede i går, kunne det så ikke dufte af en udlejning til Aarhus Fremad, nu hvor de sælger Kubel til AaB?
Det kunne være ideelt. Der er noget råt over ham, men han har ikke rigtig lignet en spiller der er helt klar til Superligaen (jeg jubler dog stadig over udligningen i Brøndby). Det er som om hoved og ben ikke helt følges ad endnu, så han vil have godt af noget mere kontinuerlig spilletid på seniorniveau. Det samme gør sig egentlig gældende for Emmery, men jeg er ikke helt sikker på at vi på samme måde kan undvære ham. Hvis januar kan slutte af med at Tchamche lejes ud og Badji sælges/udlejes og vi henter en angriber så har det været et rigtig godt vindue. Men med 6 dage tilbage skal der ske meget.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back