New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 324K
Status
Not open for further replies.
Helt enig i at han ikke er en klon, men mindes han var god på bolden. Og enig i at erstatninger ikke skal være 1-1. Og hvis vi ender med at have NP, MS, MK og KY i foråret, så synes jeg også det er et godt mix af forskellige kompetencer på midten plus et lovende talent i Haugstrup.
Og vi slipper for at smide Arne ned centralt, det er også en fordel. Midtbanen bliver nu NP/Solbakken + Yakob/Knudsen - hvilket næsten betyder at vi ikke er bekymrede uanset hvem der spiller og man ville kunne dosere NPs load betydeligt. Yakob ditto, selvom det er svært at lure hvad behovet for at dosere hans minutter er.

Andre der er ved at være godt træt af at alle prøver at lukrere på agf success. Pludselig vil selv stiften som ellers har kørt en hetz i mange år, har nu en betalt udgave af det hvide snit… puha
Ja, tænk sig at journalister og nyhedsmedier kræver penge for det arbejde de udfører

Husker det som om han kom relativt rusten hertil, men bare blev bedre og bedre. Tror han passer perfekt ind i JPs spillestil og giver også fleksibilitet til at Yakob kan fungere som backup for Arnstad på 10'eren.
Jeg tror også Magnus Knudsen selv kan spille en 10'er, hvor han tager en masse løb ind i feltet - godt løbepensum og god fysik.

Hvis det er prisen, 12,5 mio for 53 kampe 1 assist, 24 år, og en spiller der ikke for alvor bed sig fast i AGF… Så stiller jeg mig på den side der fremfører:

- alder og videresalg?
- rolle på holdet? (han er ikke 6’er eller 10’er)
- forventninger til output?
- CV og scouting - han er allerede kendt af klubben og det slår CV på. Han har derfor ikke fundet noget nyt til os og mere af det vi allerede kender. Stor fornyelse.

Det er gået op for CV at
- Yakob har 1 1/2 år tilbage til sommer
- Solbakken 2 år
- NP har mange skader

Han fortæller os at Knudsen er fremtiden for AGF, det er ikke en stor fremtid i så fald baseret på hvad jeg så fra Knudsen sidst. Det var meget både og og midt i mellem, men det er naturligvis min egen holdning.

Det var da en ægte bombe!

Helt forkert - det er
1769420917754.webp

Han er allerede landet i træningslejren og får de sidste dage med. Spændende hvad han har kostet transfermarkt har ham til 1 mio.

Kr. 12,5 mio. og stigende til 16 mio. med en Europa klausul - CV begynder at tære på kommende indtægter ;)

Det virker lidt genialt:D🤞 Han kender klubben og har spillet sammen med en stor del af spillerne før. Det må være tæt på plug-and-play for ham og han fylder et tomrum på midtbanen. Bliver spændende hvad han kan drive det til med JP bold 🩵 🤞

Helt enig i at han ikke er en klon, men mindes han var god på bolden. Og enig i at erstatninger ikke skal være 1-1. Og hvis vi ender med at have NP, MS, MK og KY i foråret, så synes jeg også det er et godt mix af forskellige kompetencer på midten plus et lovende talent i Haugstrup.

Og vi slipper for at smide Arne ned centralt, det er også en fordel. Midtbanen bliver nu NP/Solbakken + Yakob/Knudsen - hvilket næsten betyder at vi ikke er bekymrede uanset hvem der spiller og man ville kunne dosere NPs load betydeligt. Yakob ditto, selvom det er svært at lure hvad behovet for at dosere hans minutter er.
I min verden er det en ideel bemanding: 2 mand til hver position, der har superligaklasse + et talent, som realistisk kan få minutter og blive bedre.
Samtidig betyder det præcist, at de to 10'ere pludselig også har mere bredde, al den stund at Arnstad kan koncentrere sig om dén position, så den nu hedder: Arnstad, Bech, Jørgensen og Kristjansson (en smule tyndt, men Yakob kan godt dække ind deroppe også, hvis der bliver behov, og dét er nu muligt med Knudsen i truppen).

Last edited:
Jeg har hele tiden forstået det som om, at man var åbne for at tilføje en enkelt spiller (eller to) til truppen, hvis man kunne finde den rette. Og at den centrale/offensive midt var det vigtigste sted. Så tror ikke man kan konkludere at Badji er på vej væk, selvom begge parter helt tydeligt gerne vil se det ske.
Jeg hælder til det oplagte i man har kommunikeret det man mener er bedst. Dels for ikke at være en købende klub (dyrt), og dels for at signalere tillid til truppen (fortjent). Derfor er jeg også generelt meget forbeholden med at tage den slags udtalelser for gode varer.

Ift Magnus Knudsen kan det dog være flere ting, der udløser handlen.

1) ønske om at styrke midten (dvs at man tidligere har været 'let utydelig' i sin kommunikation)
2) Qarabag er vedholdende med interessen for Kevin Yakob
3) NP har fået tilbageslag der forårsager fremrykning af handel
4) I den løbende med Knudsen er der pludselig opstået en særlig mulighed

Jeg kan ikke sige hvilken mulighed/hvilke muligheder der passer bedst, sikkert 1 og 3

Hvis det er prisen, 12,5 mio for 53 kampe 1 assist, 24 år, og en spiller der ikke for alvor bed sig fast i AGF… Så stiller jeg mig på den side der fremfører:

- alder og videresalg?
- CV og scouting - han er allerede kendt af klubben og det slår CV på. Han har derfor ikke fundet noget nyt til os og mere af det vi allerede kender. Stor fornyelse.

Det er gået op for CV at
- Solbakken 2 år
- NP har mange skader

Han fortæller os at Knudsen er fremtiden for AGF, det er ikke en stor fremtid i så fald baseret på hvad jeg så fra Knudsen sidst. Det var meget både og og midt i mellem, men det er naturligvis min egen holdning.
Det negative standpunkt er jo tydeligvis også ledigt her, så velkommen på bakketoppen - lad nu være at dø for den.

Ja, erindrer dog ikke, at han helt havde MEMs (og Yakobs) evne til at vende på en modstander med bolden. Men erstatninger skal heller ikke være 1-1 og han har helt sikkert nogle rigtigt spændende kompetencer.
Det har han eller havde han på ingen måde i AGF tiden. Han vender ikke på en spiller eller driver bolden frem.
Det negative standpunkt er jo tydeligvis også ledigt her, så velkommen på bakketoppen - lad nu være at dø for den.
Jeg behøver vel ikke stille mig i det kor og heppe på en signing jeg ikke er imponeret af? Min holdning er vel ikke mere negativ end din er positiv?
Det handler ikke om at dø for den, men derimod fremføre det jeg vurderer.

Nu er det fastslået at du er eksperten, og du husker at han vendte på modspillere var offensiv og drev bolden frem. Det finder du blot frem til mig, dernæst trækker jeg snuden i land.

Skal da love for du har fundet dig en kæphest. Kan du ikke i en anden tråd svare på, hvilke slags spillere CV skal hente før du er tilfreds? For du er helt tydeligvis stærk utilfreds med, CV indtil videre ønsker spillere som kender til danske forhold (bortset fra 4 afrikanske talenter men det er åbenbart ikke godt nok).

Jeg er godt tilfreds med Knudsen. Ligesom andre synes jeg han blev bedre men at spillestilen ikke rigtig passede ham. Når det er sagt, håber jeg, vi snart ser nogle gode spillere med videresalgspotentiale.

12,5 mio. kr. for en rotationsspiller (?) er beløb vi skal vænne os til. New normal.

- alder og videresalg?

Det er gået op for CV at
- Solbakken 2 år
- NP har mange skader

Det kan godt være at du har lavet så mange handler i det tunge erhvervsliv at du ser alting, som ting der skal skal give afkast. Jeg ser afkastet som en væsentlig sikring af et præstationsmæssigt bundniveau, i en både kort(skader) og mellemlang(kontrakter på udløb) tidshorisont. Og jeg forstår ikke din fiksering af at CV skal sætte flueben ved at have opfundet den dybe tallerken, før vi kan være tilfredse med handlen. Fra et værdimæssigt synspunkt, har han et stærkere CV end Solbakken, alene med 30 kampe i Bundesligaen end Solbakken, og sidstnævnte var dyrere. Dertil må man formode at hans forudsætninger for at præstere er gode, jvf en formodet nem integration i truppen. I en længere tidshorisont har han ikke et stort videresalgspotentiale, men til gengæld så kan hjælpe til hvis CVs uduelige strategi, gud forbyde det, skulle kvalificere klubben til et europæisk ligaspil,

Last edited:

- alder og videresalg?

Det er gået op for CV at
- Solbakken 2 år
- NP har mange skader

Hvordan definerer du bed sig fast?

Han spillede 36 ud af 41 kampe, han var skadet i de 4 af de 5 kampe han missede og havde karantæne i den sidste.

Jeg hælder til det oplagte i man har kommunikeret det man mener er bedst. Dels for ikke at være en købende klub (dyrt), og dels for at signalere tillid til truppen (fortjent). Derfor er jeg også generelt meget forbeholden med at tage den slags udtalelser for gode varer.

Ift Magnus Knudsen kan fet dog være flere ting, der udløser handlen.

1) ønske om at styrke midten (dvs at man tidligere har været 'let utydelig' i sin kommunikation)
2) Qarabag er vedholdende med interessen for Kevin Yakob
3) NP har fået tilbageslag der forårsager fremrykning af handel
4) I den løbende med Knudsen er der pludselig opstået en særlig mulighed

Jeg kan ikke sige hvilken mulighed/hvilke muligheder der passer bedst, sikkert 1 og 3
Måske bare en kombination af alle fire? Skal jeg hælde til et enkelt punkt, så tror jeg (rent gætværk) at NP kæmper lidt mere med benene end planlagt og man derfor har været villig til at åbne pungen lidt mere end forventet.

For mig har det i hvert fald været tydeligt, at det var den position vi var markant mest skrøbelige på (uanset NPs status). Med Links som nr. 2 - og der kommer der meget bredde i form af Mølgaard og JA (selvom det naturligvis ikke vil være optimalt at rykke f.eks. Bejimo derover vil det være markant bedre end at skulle spille fem kampe med Emmery fra start).

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back