New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Last edited:
Men jeg troede at det var CVs mantra at vente til sidst fordi man så kan lave de bedste handler. Det her vindue er gået lige præcist som jeg frygtede. Vi var presset til sidst fordi CV har lurepasset for længe nøjagtig som han i årevis har fået kritik for. Jeg ser ikke det ændre sig og vil formentlig være det samme i de kommende vinduer.

Han er sikkert glimrende strategisk men som køb/salg har jeg aldrig været imponeret over ham.
Det her er faktuelt forkert:
Jørgensen og Carstensen blev hentet midt juli.
Førstnævnte i stedet for Anderson. Sidstnævnte på den plads som han sagde at vi ledte efter.

CV har sagt flere steder hen over sommeren, at dette ikke blev så vildt et vindue som sommeren 2024. Fordi stadionudgifterne hænger som en møllesten (tak til @Morten G for det præcise udtryk) om halsen på os.

Nu ville MEM så væk til sidst, og vi henter Solbakken som kapabel erstatning.

Så det er gået ret meget, som CV har signaleret hele sommeren - minus MEM som så blev erstattet.
Hvilket efterlod os med kontanter som han prøvede at sætte i handel til sidst. Men det kunne han ikke før MEM var solgt, hvilket afhang af Solbakken underskrift.

At det så er gået som du har frygtet ligger hos dig, og ikke hvad klubben har signaleret og handlet efter.

Alt det der ævl med at CV KUN kan handle sent - kan vi ikke snart begrave den og overlade den til overfladiske BIF-fans ?

Uanset hvor dårligt FCN ser ud lige nu og ved årsskiftet, så har de altid en uforklarlig evne til at hive en top 6 hjem i sidste øjeblik. De er blevet dømt ude mange gange, men jeg tør ikke dømme dem ude af top 6. Heller ikke i år. Så der er i min bog 4 selvskrevne top 6 hold. FCK/M, Brøndby og FCN. Resten slås om 2 pladser.
FCN skal nok blive bedre, enig. Men lige nu ser de mere shaky ud end de plejer at gøre.
Jeg vil pt. hellere have vores hold end deres, og vi har et forspring på 5 points og bedre målscore

Uanset hvor dårligt FCN ser ud lige nu og ved årsskiftet, så har de altid en uforklarlig evne til at hive en top 6 hjem i sidste øjeblik. De er blevet dømt ude mange gange, men jeg tør ikke dømme dem ude af top 6. Heller ikke i år. Så der er i min bog 4 selvskrevne top 6 hold. FCK/M, Brøndby og FCN. Resten slås om 2 pladser.
Sådan set enig ift. FCN. Synes bare det ser lidt anderledes ud i år. Men kan de ramme en stime efter vinterpausen som sædvanlig kan de sagtens komme med i top 6. Men selvskreven ser jeg dem ikke være.

Jeg har en lille idé om, at parterne har forhandlet om længden på kontrakten vs en videresalgsklausul. AGF har så givet sig på kontraktlængden, forhåbentligt betyder det så ingen (eller en væsentligt højere) klausul.

Det er spekulation, men ellers undrer det lidt, at man accepterer den relativt korte kontraktperiode.
Men er det ikke bedre at give ham 3 år nu, og hvis han så brænder banen af det næste års tid til halvanden, så kan man snakke om en forlængelse, fremfor at give ham 4-5 år nu og vi så hænger på ham hvis han ikke slår til alligevel?

Det har vi jo sådan set lige prøvet… 😉

Planen er marts 27, mener jeg. Det kan måske accelereret så foråret spilles på Vejlby. Men der er ikke meget luft til forsinkelser og jdg forholder mig til Stiften der mente den hedder sommer '27.

Man kan håbe se har været tilstrækkeligt konservative nu og holder planen. Det tør jeg ikke satse på men heller ikke udelukke. Der ved vi nok meget mere når der kommer en status ud i løbet af efteråret.

Selvfølgelig 27, men det er stadig ikke helt det du skrev

"Og til sommer er der stadig et år med Vejlby, og der er kontraktudløb galore. Så en mellemsæson der peger mod en mellemsæson."
:)

Førstnævnte i stedet for Anderson. Sidstnævnte på den plads som han sagde at vi ledte efter.

CV har sagt flere steder hen over sommeren, at dette ikke blev så vildt et vindue som sommeren. Fordi stadionudgifterne hænger som en møllesten (tak til @Morten G for det præcise udtryk) om halsen på os.

Så det er gået ret meget, som CV har signaleret hele sommeren - minus MEM som så blev erstattet.
Hvilket efterlod os med kontanter som han prøvede at sætte i handel til sidst. Men det kunne han ikke før MEM var solgt, hvilket afhang af Solbakken underskrift.

At det så er gået som du har frygtet ligger hos dig, og ikke hvad klubben har signaleret og handlet efter.

Alt det der ævl med at CV KUN kan handle sent - kan vi ikke snart begrave den og overlade den til overfladiske BIF-fans ?

☝️ 🙏🎯

Undskyld, mend et er altså useriøst det der.
Badji er hurtigere end Paddy og har en fin teknik. Han har ikke fået kontinuerlig spilletid på noget tidspunkt, så ikke mærkeligt, hvis han har virket rusten.
Giv nu manden en chance, jeg har sgu mere fidus til ham end til Serra, må jeg tilstå.
Det synes jeg nu ikke det er. Vi snakkede om at Badji skulle spille Bechs rolle og det kan jeg slet ikke se. Og jeg forstår ikke hvor du ser den fine teknik. Hvis bolden ikke kommer til hovedet springer den fra ham og når han har fået chancen har hans afslutninger været elendige - pånær netop et hovedstød mod Vejle. Jeg kan overhovedet ikke se Badji spille den rolle som Bech spiller. Jeg ser ham slet ikke trække ned i banen og have samme drev med bolden som Bech eller være farlig på kanten af feltet. Måske den rolle PM spiller, men det var ikke spørgsmålet. At han er hurtigere end PM siger jo ikke rigtig noget.

Det er ikke Dalsgaard plads Andersen skal ind på. Det er der hvor vi har Beijmo og Carstensen. Mølgaard er til Dalsgaard plads.
Jeg kan være lidt i tvivl om Andersen har en god nok pasningsfod til højre wingback i JPs spillestil. Til gengæld synes jeg Dalsgaards plads er der hvor vores startopstilling er svagest - og Andersen er jo gammel centerforsvarer fra ungdomsårene. Så medmindre Mølgaard hurtigt vender tilbage til niveauet fra før sin alvorlige skade, så var min tanke, at Andersen kunne gøre pladsen til hans.

Men vi må se - nu skal han lige være spilleklar igen først.

Last edited:
Og er M;ølgaard en spiller man kan forvente er skadesfri og klar regelmæssigt?
Er han stærk nok på bolden til, at spille ud af presset?
Det er vel et spørgsmål om, hvilken “stand” han kommer tilbage i. På toppen er han perfekt til den plads. Sidste gang så det ikke så godt ud.

Vi har kun kvalitativ back up på ganske få pladser. Et vanvittigt sted at lande et vindue. På min karakterskala er det 00.
Synes det er et udtryk for en helt skæv opfattelse af vores økonomi og hvilken strategi CV er sendt i byen for at eksekvere. Vi er slet, slet ikke der, hvor vi kan forvente, at have en trup på 26 fuldgode superligaspillere.

Men jeg er måske også mere pessimistisk omkring vores økonomiske situation frem til det nye stadion står færdigt end de fleste. Jeg tror grunden til at JN og CV ikke har meldt klart ud om økonomi og strategi (sådan som vi vel alle savner) er at man ikke vil skræmme sponsorerne væk de næste par sæsoner...

CV har sagt flere steder hen over sommeren, at dette ikke blev så vildt et vindue som sommeren. Fordi stadionudgifterne hænger som en møllesten (tak til @Morten G for det præcise udtryk) om halsen på os.

At han henter to spiller på leje inden i går var det absolutte minimum han skulle levere for at berettige sin position. Jeg synes det er unødvendigt sats at vi kun har én vwb og tre midtbanespillere hvor den ene har siddet ude i knap 2 år. Jeg synes slet ikke han har været proaktiv nok. Det ville være oplagt at få nogle spillere ind som oven i købet var unge. To lejespillere er altså ikke proaktivt til en tynd trup. Jeg kan virkelig ikke tro at vi ikke har økonomi til at finde et par ekstra spillere. Især når vi ikke har akademispillere på de pladser.

Læg dertil at vi har fem spillere i startopstillingen som har udløb inden for de næste 10 måneder samt to lejespillere. Det er altså voldsomt mange spillere. Nærmest uhørt. Det kan man så håbe han får rettet op på i løbet af efteråret, men det er en kæmpe opgave han har skabt for sig selv.

Vi har alle forskellige forventninger men jeg havde flere til CV. Jeg vil give sommerens vindue 4/10.

Synes det er et udtryk for en helt skæv opfattelse af vores økonomi og hvilken strategi CV er sendt i byen for at eksekvere. Vi er slet, slet ikke der, hvor vi kan forvente, at have en trup på 26 fuldgode superligaspillere.

Men jeg er måske også mere pessimistisk omkring vores økonomiske situation frem til det nye stadion står færdigt end de fleste. Jeg tror grunden til at JN og CV ikke har meldt klart ud om økonomi og strategi (sådan som vi vel alle savner) er at man ikke vil skræmme sponsorerne væk de næste par sæsoner...
Ja, man skulle næsten tro, at vi var på konkursens rand og banken havde lukket for kassekreditten. Men JN spinner efterhånden så meget omkring klubbens økonomi, at man aldrig har et fornuftigt overblik, før man får regnskaberne. Og der har de sjovt nok altid været bedre end beregnet. Lidt ligesom Wammen og råderummet 😉.

P.s. Det giver aldrig troværdighed, når/hvis man putter med ting. Prøv at høre Medianos lange podcast med direktør Kim Nielsen fra Viborg FF. De har også gang i stadionbyggeri og gradvis opbygning med flere penge til spillertrup, ligegyldigt hvad der sker. Det handler om tillid og troværdighed.

Latest posts

Back