New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Det er nok lidt sat på spidsen, men det er vel næsten der vi ender, hvis vi skulle have alle de garderinger folk beder om? Så skulle vi jo have 3-4 spillere mere (VWB, VCB, CB og CM) end vi har og så er vi godt deroppe af.
Hvis vi skal spille 11:11 i dag til træning (og glem spillerne er på landsholdssamling), så skal det passes ind efter U19 og U17 spillernes skole. Dét synes jeg ikke er optimalt. Specielt fordi det ikke er én dreng vi skal bede om ikke, at deltage i undervisnigen, men flere

Det ville så være noget ala det her, med de skader vi har pt.

Hansen

Dalsgaard - Tingager - Kahl

Beijmo - Poulsen - Solbakken - Links

Bech - Arnstad

Mortensen

------------------

Serra

Emmery - Jørgensen

Elkjær - Yakob - Haugstrup - Carstensen

Eggert - AJ - Storch

Wahlstedt​

Last edited:
Det kom til sidst til at ligne et transfervindue, hvor vi fyldte kanonen op med ammunition, men ikke nåede at fyre den af. Lidt (men ikke så ekstremt) som for to år siden, da vi solgte Bisseck, TK og Daghim til slut. Lad os håbe at vi så ender med at skyde mere præcist, når vi så affyrer kanonen.

Nogle nedslag: Signingen af Solbakken ligner at vi (ligesom FCK) var pressede til sidst og gået lidt ud over smertegrænser i forhold til pris og kontraktlængde. Men vi kan da håbe, at Solbakken falder godt til og falder på halen over stadion, når det forhåbentlig står klar i foråret 2027. Vi har været ret gode til at forlænge vores spillere i de seneste år. Måske også til en grad, hvor vi har fået få lidt nyt blod ind i start-11. Nu er vi trods alt i gang med en sæson med relativt mange nye (Carstensen, Jørgensen, Solbakken, Tchamche og Emmery som alle vil få mange minutter).

Vi hørte i aftes, at CV havde gjort to forsøg på at hente talentfulde midtbanespillere til, men at de åbenbart også var for dyre (18 mio bud på Bomholt i AaB). Men det er virkelig ærgerligt, at vi ikke står en ung superligabobler til midtbanen nu, hvor vi har ryddet sådan op. Jeg forstår stadig ikke, hvorfor Sauer absolut skulle sælges billigt tidligt i vinduet eller at vi ikke tog chancen med en spiller fra 1. division, Silkeborg-style, når der nu faktisk er udsigt til at der kan komme spilletid. Men nu må vi så prøve med de angiveligt lidt mindre talenter vi selv har. Måske kan vi også se frem til at få de første fra El Cambio i starten af det nye år. Vi må vel også forvente at 18-årige Camara (og Traoré) får en kontrakt en af de kommende dage.

På positivlisten (sportsligt), så er PM, Beijmo og Kahl stadig i klubben. I forhold til den tynde trup kan Beijmo få en vigtig rolle. Vi har bl.a. tidligere set ham vikariere (kort) på en 6'er og ellers er han jo anvendelig defensivt i begge sider.

For mig hænger godkendelsen af dette vindue nu meget på, at PM ikke smutter til Indonesien her i landskamppausen.

På kort sigt (Viborg-kampen) tror jeg at vi kommer til en opstilling som denne:

------------------- PM
---------Bech ------------- Jørgensen
Links ------- Arnstad-- NP ----- Carstensen
-------- Kahl ---- Tingager --- Dalsgaard (Beijmo)
--------------- Hansen

Med Wahlstedt, Beijmo, JJA, Mølgaard, Yakob, Solbakken, Serra, Tchamche, Badji i truppen. Evt. Emmery, hvis han er klar om et par uger.
Så der er stadig et stykke vej til at bænken bliver proppet med ungdomsspillere. Jacob Andersen må vel også snart være klar til en tur på bænken og nogle små indhop.

Efterfølgende vil Solbakken og delvis Yakob naturligvis presse sig på til midten og Jørgensen skal virkelig stramme sig an for at holde pladsen i startopstillingen, når Arnstad rykker frem igen. Men det vil da være ok, hvis han får et par start-chancer nu. Alternativt så holder JP fast i Arnstad som 10'er og lader til en start Yakob og Solbakken dele de 90 minutter.

Men hvem af de her drenge skal vi forvente at se i truppen (og på banen i pokalen) i denne sæson?

Paddy på toppen med Badji i Bech-rollen. Eller Serra og Badji sammen, hvis både PM og Bech er skadet. Der kan være flere varianter og ingen af dem vil være lige så gode som ideal-opstillingen. Men det vil nok stadig være et angreb, der er bedre end det halvdelen af holdene i ligaen kan mønstre.
Badji i Bech rollen😱 manden kan jo ikke tæmme en bold eller løbe med den. Han er super dårlig teknisk og han indtil videre kun vist at han kan vinde en hovedstødsduel. Jeg vil have meget meget svært ved at se ham være et bindeled som Bech endsige være farlig. Jeg vil være overrasket hvis han får mere end 200 minutter i superligaen inden jul. Det skulle da lige være fordi PM bliver skadet.

Hvis vi skal spille 11:11 i dag til træning (og glem spillerne er på landsholdssamling), så skal det passes ind efter U19 og U17 spillernes skole. Dét synes jeg ikke er optimalt. Specielt fordi det ikke er én dreng vi skal bede om ikke, at deltage i undervisnigen, men flere

Det ville så være noget ala det her, med de skader vi har pt.

Hansen

Dalsgaard - Tingager - Kahl

Beijmo - Poulsen - Solbakken - Links

Bech - Arnstad

Mortensen

------------------

Serra

Emmery - Jørgensen

Elkjær - Yakob - Haugstrup - Carstensen

Eggert - AJ - Storch

Wahlstedt​
Kan sagtens følge din pointe, men hvis vi skal være nok til at spille 11 mod 11 selvom vi har 2-3 stykker ude med skader, så er vi også over en trup på 25 mand.

Problemet, i det omfang der er et problem, er i mine øjne primært, at vi er lidt for tunge med spillere der dækker højre CB/WB, med vel 5 mand i alt. Og kun to der har venstre side som foretrukken side.

Nogle nedslag: Signingen af Solbakken ligner at vi (ligesom FCK) var pressede til sidst og gået lidt ud over smertegrænser i forhold til pris og kontraktlængde.
Men jeg troede at det var CVs mantra at vente til sidst fordi man så kan lave de bedste handler. Det her vindue er gået lige præcist som jeg frygtede. Vi var presset til sidst fordi CV har lurepasset for længe nøjagtig som han i årevis har fået kritik for. Jeg ser ikke det ændre sig og vil formentlig være det samme i de kommende vinduer.

Han er sikkert glimrende strategisk men som køb/salg har jeg aldrig været imponeret over ham.

Badji i Bech rollen😱 manden kan jo ikke tæmme en bold eller løbe med den. Han er super dårlig teknisk og han indtil videre kun vist at han kan vinde en hovedstødsduel. Jeg vil have meget meget svært ved at se ham være et bindeled som Bech endsige være farlig. Jeg vil være overrasket hvis han får mere end 200 minutter i superligaen inden jul. Det skulle da lige være fordi PM bliver skadet.
Undskyld, mend et er altså useriøst det der.
Badji er hurtigere end Paddy og har en fin teknik. Han har ikke fået kontinuerlig spilletid på noget tidspunkt, så ikke mærkeligt, hvis han har virket rusten.
Giv nu manden en chance, jeg har sgu mere fidus til ham end til Serra, må jeg tilstå.

Vi skal naturligvis spille på en anden måde, men min pointe er sådan set også bare, at vore 3. angriber er bedre end 3. angriberen i vel alle klubber under os. FCK har vel nærmest ikke tre 9'ere i hele deres trup (de har vel kun Cornelius, som altid er skadet). Og jeg har fået relativt stor tiltro til, at JP kan justere vores spillestil efter de spillere der er til rådighed - modsat Uwe, som virkede fastlåst til en enkelt måde at spille på.

Kan sagtens følge din pointe, men hvis vi skal være nok til at spille 11 mod 11 selvom vi har 2-3 stykker ude med skader, så er vi også over en trup på 25 mand.

Problemet, i det omfang der er et problem, er i mine øjne primært, at vi er lidt for tunge med spillere der dækker højre CB/WB, med vel 5 mand i alt. Og kun to der har venstre side som foretrukken side.
Vi skal ikke nødvendigvis være 25 mand, men vi skal ikke have tre 9'ere og Carstensen, Andersen, Mølgaard og Beijmo på samme tid heller.

Jeg har ikke noget imod, at der skal bruges 1 måske 2 spillere til 11:11, men lige pt ser vi ind i 3-5 spillere. Det påvirker naturligvis også niveauet til træning.

Det er ikke bare numerisk for mig, det er også sammensætningen. Jeg frygter et tilbagefald til Yakob, hvilket ikke er utænkeligt, vil betyde at f.eks. Beijmo er førstereserve til en 6'er

Vi skal naturligvis spille på en anden måde, men min pointe er sådan set også bare, at vore 3. angriber er bedre end 3. angriberen i vel alle klubber under os. FCK har vel nærmest ikke tre 9'ere i hele deres trup (de har vel kun Cornelius, som altid er skadet). Og jeg har fået relativt stor tiltro til, at JP kan justere vores spillestil efter de spillere der er til rådighed - modsat Uwe, som virkede fastlåst til en enkelt måde at spille på.
FCK har Cornelius, Onugha og Mokouku

Men jeg troede at det var CVs mantra at vente til sidst fordi man så kan lave de bedste handler. Det her vindue er gået lige præcist som jeg frygtede. Vi var presset til sidst fordi CV har lurepasset for længe nøjagtig som han i årevis har fået kritik for. Jeg ser ikke det ændre sig og vil formentlig være det samme i de kommende vinduer.

Han er sikkert glimrende strategisk men som køb/salg har jeg aldrig været imponeret over ham.
De bedste handler man kan gøre til sidst er vel, når en klub er NØDT til at købe en spiller (MEM) og tilsvarende dårligt, når man selv er nødt til at købe (Solbakken). Forskellen er bare at prisen på MEM nok er dobbelt op på Solbakken.

Et andet eksempel er når en større klub får en spiller i overskud (kunne have givet en Jønsson-handel, men det er ikke til at vide om vi var på markedet der).

Vi skal ikke nødvendigvis være 25 mand, men vi skal ikke have tre 9'ere og Carstensen, Andersen, Mølgaard og Beijmo på samme tid heller.

Jeg har ikke noget imod, at der skal bruges 1 måske 2 spillere til 11:11, men lige pt ser vi ind i 3-5 spillere. Det påvirker naturligvis også niveauet til træning.

Det er ikke bare numerisk for mig, det er også sammensætningen. Jeg frygter et tilbagefald til Yakob, hvilket ikke er utænkeligt, vil betyde at f.eks. Beijmo er førstereserve til en 6'er
Vi kan godt blive enige om, at truppen er lidt skæv et par steder. Men jeg har også respekt for, at det ikke er Football Manager og at man ikke bare kan komme af med f.eks. Badji, AJ og Serra med et snuptag og erstatte dem med et par 19-årige guldkorn til ingen penge.

CV har taget et stort skridt mod at få justeret truppen, men tror ikke han er i mål før om et vindue eller to.

Vi SKAL selvfølgelig have tre 9'ere i truppen. Det må være et minimum, hvis vi får en af dem skadet (som Badji og Serra ofte er). Men enig i at vi har en slagside mod højre i defensiven. Mølgaard og Andersen bidrager dog ikke meget pt. og Beijmo kan bruges i startopstillingen på andre pladser, så jeg tænker at Carstensen sidder tungt på højre wingback nu og at Andersen bliver den primære backup. Hvis Yakob er ude har vi stadig NP og Solbakken på de to centrale pladser med Arnstad der kan rykkes ned efter behov. På 10'eren sidder Bech tungt på en plads, men Jørgensen, Emmery og Tchamche skal også alle gerne have flere minutter.

Latest posts

Back