New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg havde nok også foretrukket ét ekstra år ril Solbakken, men det er en mindre detalje imø.

Økonomisk har det kun regnskabsteknisk betydning om vi afskriver 15-16 mio. kf. over 3 eller 4 år. Det er mere relevant for klubber som Chelsea, som laver lange kontrakter for at beskytte sig mod FFP-regler.

Jeg havde nok også foretrukket ét ekstra år ril Solbakken, men det er en mindre detalje imø.

Økonomisk har det kun regnskabsteknisk betydning om vi afskriver 15-16 mio. kf. over 3 eller 4 år. Det er mere relevant for klubber som Chelsea, som laver lange kontrakter for at beskytte sig mod FFP-regler.
Altså hvis vi har et budget på 100 mill, så er hans afskrivninger alene 5% på en 3 årig, og 3% på en 5 årig. Dertil kommer, at han i sommeren 2027 (altså 22 måneder) kun har et år tilbage. Hvoraf de første 3-5 måneder bruges på at spille ham ind.

For mig er det størrelsen på afskrivninger, og så (lidt mindre) det faktum at vi om 22 måneder står i den situation som BIF er i med Bischoff (eller var)
Afskrivningsmæssigt er vi enige om, at det er mindre ideelt, men vi lander trods alt stadig et solidt plus i kassen. Forskellen på Solbakken og Bischoff er bare, at Bischoff er 19 mens Solbakken er 28 når kontrakten udløber (eller 27 når der er et år tilbage), så vi mister ikke den store transferværdi ved at kontrakten ikke er 4-årig.

Og der er jo mange variable i spil. Vi kan forlænge med Solbakken eller han kan blive et flop, så vi er glade for han ikke fik fire år...

Vi SKAL selvfølgelig have tre 9'ere i truppen. Det må være et minimum, hvis vi får en af dem skadet (som Badji og Serra ofte er). Men enig i at vi har en slagside mod højre i defensiven. Mølgaard og Andersen bidrager dog ikke meget pt. og Beijmo kan bruges i startopstillingen på andre pladser, så jeg tænker at Carstensen sidder tungt på højre wingback nu og at Andersen bliver den primære backup. Hvis Yakob er ude har vi stadig NP og Solbakken på de to centrale pladser med Arnstad der kan rykkes ned efter behov. På 10'eren sidder Bech tungt på en plads, men Jørgensen, Emmery og Tchamche skal også alle gerne have flere minutter.
Hvis vi SKAL have tre 9'ere (som Tchamche også kan spille), så burde den ene være et talent. Hvis vi SKAL have tre 9'ere, og har 20 markspillere, så er der kun 17 pladser tilbage til resten. Det er f..... tyndt

Haha - det jo en and.. CV går jo ikke rundt på og nævner det henslængt
Men det mange fremhævede ved CV da han tiltrådte var jo netop det turn-around han lavede med unge spillere i Brøndby. Jeg tænker at det er en stor del af hans jobbeskrivelse at han skulle skubbe til den proces.

Lige nu er vores trup ultratynd og det kommer efter al sandsynlighed til at koste nogle point i denne sæson. Men se, hvordan det gik i sidste sæson, hvor vi polstrede os med rutine og bredde og lavede et sats på en placering i ligaen. Nu prøver vi så noget andet, stadig med høj kvalitet på de 15 bedste i truppen. Der bliver plads til nye spillere i de kommende par år og den nye træner får mulighed for at forme en trup efter sit hoved. Vi skal have yngre spillere ind, dels fra egne rækker og dels ved nogle strategiske indkøb.

Jeg har en lille idé om, at parterne har forhandlet om længden på kontrakten vs en videresalgsklausul. AGF har så givet sig på kontraktlængden, forhåbentligt betyder det så ingen (eller en væsentligt højere) klausul.

Det er spekulation, men ellers undrer det lidt, at man accepterer den relativt korte kontraktperiode.

Det gjorde vi nok også, fordi vi havde ham på en kontrakt der løb 1 år længere end den vi har med SOlbakken pt
Helt sikkert. Og vi får næppe 30 mio for Solbakken i et lignende scenarie om to år, medmindre vi forlænger i mellemtiden (hvilket vi jo gjorde med MEM). Men vi var heller ikke i en ideel forhandlingssituation, hvilket prisen på MEM også afspejler. Så vi er sådan set allerede blevet betalt for den mindre værdi vi måtte acceptere ved at give Solbakken en lidt kort kontrakt.

Det vil tiden vise, men sidste års vindue, hvor der i den grad blev åbnet for pengepungen, der er det vel Kun Arnstad der i dag tilføre værdi til truppen. Resten er sendt videre eller sider på bænken.
Jeg tager hellere et stille vindue med "kun" 3 tilgange hvor de 3 så rent faktisk bidrager og som minimum opretter kvaliteten truppen. Syntes allerede Carstensen ligner en gevinst. Jørgensen med fint indhop i søndags og ligner også det går den rigtige vel
Solbakken er lidt mere ubeskrevet, men på papiret ligner det en rigtig fin erstatning for MEM.
Derudover tror jeg, at grunden til Callø bliver lejet ud er, at ham fra Mali vurderes tættere på holdet nå han på et tidspunkt skriver under. Så alt i alt syntes jeg vi står et fint sted, og CV har vel bare eksekveret det vindue han hele tiden har reklameret for. Personligt er jeg fortrøstningsfuld, men havde dog gerne set en VWB mere
Vi har kun kvalitativ back up på ganske få pladser. Et vanvittigt sted at lande et vindue. På min karakterskala er det 00.

Altså hvis vi har et budget på 100 mill, så er hans afskrivninger alene 5% på en 3 årig, og 3% på en 5 årig. Dertil kommer, at han i sommeren 2027 (altså 22 måneder) kun har et år tilbage. Hvoraf de første 3-5 måneder bruges på at spille ham ind.

Men i sidste ende koster Solbakken det samme. AGF afskriver mere, men det går omvendt også hurtigere. Ok så er der inflation osv, men det har næppe nogen nævneværdig betydning,

Solbakkens indkøringstid er et sportsligt spørgsmål.

Men det ville så skubbe Emmery længere væk fra spilletid, hvilket heller ikke ville være ideelt.

Fint at købe ungt, men ikke der hvor vi allerede har et talent på vej frem.
Tjo, jeg ser din pointe, men jeg er lidt mindre bekymret for, at AGF har for mange talenter, der skygger for hinanden. Det er noget andet, når spillere som Power og Brandhof tager pladsen foran i køen.

Men i sidste ende koster Solbakken det samme. AGF afskriver mere, men det går omvendt også hurtigere. Ok så er der inflation osv, men det har næppe nogen nævneværdig betydning,

Solbakkens indkøringstid er et sportsligt spørgsmål.
Solbakken har ikke spillet reglemæssigt i 18 måneder, selvfølgelig er det et sportsligt spørgsmål.

Men hvis vi afskriver 3 millioner i stedet 5 millioner, så har vi 2 millioner mere til en anden spiller.

Tjo, jeg ser din pointe, men jeg er lidt mindre bekymret for, at AGF har for mange talenter, der skygger for hinanden. Det er noget andet, når spillere som Power og Brandhof tager pladsen foran i køen.
Overordnet set er jeg helt enig - men så meget desto mindre grund til at købe spillere, der skygger for de få talenter vi har. Havde han været en WVB som backup til Links, havde det været noget helt andet.

Skal vi ikke lige være enige om at det er starten af 2026 endnu der er planen? (Mener jeg har hørt April, men at de ville forsøge at hente et par måneder).. Det ender nok som du siger, men vi skal vel forholde os til det der er lagt frem?
Har jeg misset noget? :)
Planen er marts 27, mener jeg. Det kan måske accelereret så foråret spilles på Vejlby. Men der er ikke meget luft til forsinkelser og jdg forholder mig til Stiften der mente den hedder sommer '27.

Man kan håbe se har været tilstrækkeligt konservative nu og holder planen. Det tør jeg ikke satse på men heller ikke udelukke. Der ved vi nok meget mere når der kommer en status ud i løbet af efteråret.

Skal vi ikke lige være enige om at det er starten af 2026 endnu der er planen? (Mener jeg har hørt April, men at de ville forsøge at hente et par måneder).. Det ender nok som du siger, men vi skal vel forholde os til det der er lagt frem?
Har jeg misset noget? :)
Er ikke helt med på, hvad I padler rundt i. Stadionplanen er vel stadig marts 2027.

Sådan kan man se det så forskelligt. Jeg synes det ligner den billigste top 6 i mange år. Normale bejlere som SIF, Randers og Viborg virker markant dårligere end tidligere, FCN har solgt alt guldet og Vejle og OB ligner begge lidt en rodebutik. Kunne godt se et veltrænet og struktureret hold som Sønderjyske smutte med i top 6 i år.
Uanset hvor dårligt FCN ser ud lige nu og ved årsskiftet, så har de altid en uforklarlig evne til at hive en top 6 hjem i sidste øjeblik. De er blevet dømt ude mange gange, men jeg tør ikke dømme dem ude af top 6. Heller ikke i år. Så der er i min bog 4 selvskrevne top 6 hold. FCK/M, Brøndby og FCN. Resten slås om 2 pladser.

Latest posts

Back