New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 390K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Så hvis man forsøger at gardere PMs skadessituation med en prøvespiller, og skal igennem 4-5 prøvespillere inden sæsonen går igang, og endda uden garantier, og måske tilmed med et langstrakt perspektiv, så matcher det jo ikke vores "her og nu"-behov for at finde en gardering til PM er klar igen..!?
Er vi blevet så desperate i klubben? Altså at vi tror 19-årige prøvespillere skal udfylde hullet indtil PM er klar om kort tid. Det viser meget stor manglende tillid til vores egne talenter - det håber jeg virkelig ikke er sandt, for så har SIB en endnu større udfordring end jeg forventede.

Jeg mener det har været vendt før, Diks har først udløb med Fiorentina til næste år.
Ja, men han er på kontrakt i AGF til og med i dag den 30/6.
Så en evt. lejeaftale med en anden klub fra 1/7, eller et køb, kan træde i kraft fra og med i morgen og ikke før.

Er vi blevet så desperate i klubben? Altså at vi tror 19-årige prøvespillere skal udfylde hullet indtil PM er klar om kort tid. Det viser meget stor manglende tillid til vores egne talenter - det håber jeg virkelig ikke er sandt, for så har SIB en endnu større udfordring end jeg forventede.

Jeg tænkte mere at vi kunne supplere Ammitzbøl frem til PM er tilbage. Ammitzbøl kan jo ikke bare spille 90 minutter i hver kamp. Og så kan der også være noget om, at man måske køber sig tid til at finde den "rette" afløser/gardering, hvilket man jo har frem til 1/9 til at finde hvis det er.

Så hvis planen er at give Ammitzbøl chancen, og evt. lejespillere kan få indhop til sidst i kampene, så ved jeg ikke om det er desperation når PM jo snart er klar. Det ville jo være anderledes hvis ikke PM var "klar" i kulissen.

Vi hentede PM en vinter, bl.a. fordi sæsonen i Norge følger kalenderåret, og han ville spille europæisk med Sarpsborg 08, og så kunne spille sæsonen færdig der. Hvis vi har gang i noget af det samme, altså at "vente" på den rette timing ift en ny spiller, så tænker jeg frem til jul som et scenarie der skal/kan forsøges løst på alternative måder med lejespillere og andet, da man ikke 100% ved om det kan betale sig at hente en regulær angriber ind, som måske tvinger os til at nedprioritere midler til andre pladser.

Jeg tænkte mere at vi kunne supplere Ammitzbøl frem til PM er tilbage. Ammitzbøl kan jo ikke bare spille 90 minutter i hver kamp. Og så kan der også være noget om, at man måske køber sig tid til at finde den "rette" afløser/gardering, hvilket man jo har frem til 1/9 til at finde hvis det er.
Det giver mere mening😉

Er Tengstedt skadet eller kan vi forhåbentlig få ham at se i fuld vigør
I den kommende sæson?

Det giver mere mening😉

Er Tengstedt skadet eller kan vi forhåbentlig få ham at se i fuld vigør
I den kommende sæson?
Jeg håber også at Tengstedt og Ammitzbøl kan få gennembrud. Det er jo netop sådan nogle situationer som disse der kan booste den slags. At vi evt. skulle hente en lejespiller efter en prøvetræning synes jeg ikke er et kæmpe sats, eller der er noget i vejen med. Og hvis man ser et lys i den nye mand, og han er ung nok til at tage Bundu-vejen ift at starte på U19/reserveholdet, og stadig dygtig nok til at få indhop på førsteholdet bag Ammitzbøl/Tengstedt, så byder jeg det velkommen. Er han så bedre end Tengstedt/Ammitzbøl, og billig, så er det jo bare et tegn på, at Ammitzbøl/Tengstedt ikke er dygtige nok.

Jeg ser det hverken som desperat, en falliterklæring eller andet.
Men jeg ser det samtidig som nødvendigt, at vi igen skal have en god reserve i angrebet. Først Helenius, siden en skadet MJ var et stort kvalitetsfald. Og altså en prøvespiller kan jo ikke være mindre værd end en skadet MJ.

Omvendt er det en nedgradering hvis vi går fra Helenius til Tengstedt alene. Nu må vi se.
Vi kan jo også hente en 8'er sent i vinduet, som også kan spille angriber/falsk 9'er. Who knows...

Der er langt til 1/9.

Jeg håber også at Tengstedt og Ammitzbøl kan få gennembrud. Det er jo netop sådan nogle situationer som disse der kan booste den slags. At vi evt. skulle hente en lejespiller efter en prøvetræning synes jeg ikke er et kæmpe sats, eller der er noget i vejen med. Og hvis man ser et lys i den nye mand, og han er ung nok til at tage Bundu-vejen ift at starte på U19/reserveholdet, og stadig dygtig nok til at få indhop på førsteholdet bag Ammitzbøl/Tengstedt, så byder jeg det velkommen. Er han så bedre end Tengstedt/Ammitzbøl, og billig, så er det jo bare et tegn på, at Ammitzbøl/Tengstedt ikke er dygtige nok.

Jeg ser det hverken som desperat, en falliterklæring eller andet.
Men jeg ser det samtidig som nødvendigt, at vi igen skal have en god reserve i angrebet. Først Helenius, siden en skadet MJ var et stort kvalitetsfald. Og altså en prøvespiller kan jo ikke være mindre værd end en skadet MJ.

Omvendt er det en nedgradering hvis vi går fra Helenius til Tengstedt alene. Nu må vi se.
Vi kan jo også hente en 8'er sent i vinduet, som også kan spille angriber/falsk 9'er. Who knows...

Der er langt til 1/9.

Men ikke så lang tid til d.18.7.

Den 1.9 har vi spillet 8 superliga kampe og er forhåbentlig minimum 4 europæiske.

Jeg håber snart vi begynder at få de rigtige forstærkninger på plads og ikke kun lotto kuponerne.

Er det os fans, du kalder desperate? Eller er det SIB, du kalder desperat? Det kan jeg virkelig ikke læse ud af din besked.

Der er i hvert fald en del fans herinde, der har travlt med at kritisere SIB og kursen i klubben, pga. at vi henter en talentfuld tysker på en lejeaftale og har 2 spillere til prøvetræning (hvoraf den ene er sendt videre). Og at der er en bekymring for, at dette er spillerne, der skal erstatte Grabara, Højer, Diks, Blume og en skadet Paddy. Men hvis man oprigtigt tror, at det er klubbens strategi (og at Ba-Sy var set som erstatning for Paddy)... ja, så kan det vel godt defineres som "desperat".

Jeg har dog aldrig nogensinde set noget, der skulle indikere, at det skulle være tilfældet for SIB, JN eller DN. Tværtimod ser jeg en fornuftig tilgang, hvor man venter på, at de rigtige spillere dukker, tænker langsigtet og i øvrigt får set et par spændende muligheder an på prøvetræninger helt risikofrit. Det kan vel nærmest defineres som det modsatte af "desperat".

I øvrigt er der da ingen mistro til vores egne talenter ved at hive endnu større talenter ind. Det er da helt naturlige markedskræfter om man vil.

Stig Inge om nye spillere

Så der er meget at lave for sportschefen, men hvor langt er han?

- Vi har Alex Gersbach på venstre back, men vi vil have en mere. Vi skal have så god dækning på alle positioner som muligt. Tag et kig på holdet fra foråret. Vi har fem lejespillere, der alle er væk. Derudover er Casper Højer og Bror Blume væk. Så det siger sig selv, at vi skal ud og hente nogle spillere.

- Det er bare at kigge på holdet i fjor og hvem, der har forladt klubben, for at se, hvor vi mangler spillere. Men når det er sagt, så tror jeg ikke på, at du kan løse alt i ét vindue, siger Stig Inge Bjørnebye.

Stig Inge om nye spillere

Så der er meget at lave for sportschefen, men hvor langt er han?

Jeg tror ikke mange herinde forventer vi løser alt i dette vindue, trods alt.

Jeg forventer personligt minimum 2, meget gerne 3, forstærkninger mere, i Diks klassen. Gerne inden der er spillet 8 kampe og vi har spildt 1/3 af sæsonen inden ligaen deles.

Det burde være muligt, SIB er trods alt ikke tiltrådt i sidste uge.

Last edited:
Jeg er tryg og synes holdet og truppen er okay på plads, det der skal ind nu skal virkelig være vildt talent eller start11 profiler - fremfor at nå et bestemt antal spillere.

7 ud og pt 4 ind: brandhof, Yann, Oliver, JH - vi mangler 3?

Alt efter om Lassen også tæller som tilgang. Anbo gør måske også fra 1. sept. TK er også rykket frem i bussen fra u19. Men kan ihvert fald max tælle som en samlet. Max.

SIB:

- Jeg arbejder altid med, at det haster. Men du må også have noget coolness, fordi du kan ramme forkert hvis du stresser og panikker. Fans og sponsorer vil have, at det går hurtigt, men sådan fungerer den virkelige verden bare ikke.

- Vi har hele tiden fokus på vores langsigtede strategi. Selvfølgelig er Brøndby-kampen vigtig. Og kampene i Europa er vigtige. David Nielsen (cheftræner, red.) skal have det kortsigtede fokus, jeg bliver nødt til at have et langsigtet fokus.

- Vi har hele tiden fokus på vores langsigtede strategi. Selvfølgelig er Brøndby-kampen vigtig. Og kampene i Europa er vigtige. David Nielsen (cheftræner, red.) skal have det kortsigtede fokus, jeg bliver nødt til at have et langsigtet fokus.
Det her er det mest betryggende han har sagt i mine øjne. Det betyder forhåbentlig, at han modsat PC kigger mere end ét transfervindue frem i tiden.

Mon ikke der sker en del i morgen og fredag :D

Alle dem med udløb den 30/6 kan jo frit skifte fra i morgen, og dem med udløb den 30/12 kan frit handles med fra i morgen også.

Diks er bare fri fra sin kontrakt med AGF, og er jo ejet af Fiorentina et år mere, så han skal handles med på "normal vis". Fiorentina har ikke listet ham som en del af deres Europa League-trup, så mon ikke han finder en ny adresse, såfremt vi ikke lykkes med at hente ham permanent.

Ift markedet generelt, så kan der komme nogle handler "ud" i morgen, som har været klar til at blive annonceret efter udløb 30/6, samt handler som kan gennemføres frit uden om ejer (dem med udløb 30/12), hvor der er overtagelse til jul, hvor klubberne så sidenhen forhandler om tidlig overgang.

Der er ikke noget bedre fix end en transfer :-) og det var fedt i gamle dage i engelsk fodbold, hvor der hver uge var nye transfers eller loans, måske ikke lige i favoritklubben, der kunne godt gå nogle uger eller et par måneder - men hver uge i ligaen :)

Jeg synes SIB antyder vi nok skal have tålmodighed, og han nævner også noget om alt ikke sker i et vindue, så hvem ved om nogle af de unge tilgange i lassen, tk, anbo også får chancen og vi kun får 2 det her vindue og holder krudtet tørt til nytår?

Får vi en start11 venstreback og 8er/kant med mål-power er jeg glad og tilfreds - hellere tofugle på hånden der gør en forskel, end 7 gråspurve på taget. Med mindre det er den ny Aron, Bundu osv der sidder på taget.

Jeg er tryg og synes holdet og truppen er okay på plads, det der skal ind nu skal virkelig være vildt talent eller start11 profiler - fremfor at nå et bestemt antal spillere.

7 ud og pt 4 ind: brandhof, Yann, Oliver, JH - vi mangler 3?

Alt efter om Lassen også tæller som tilgang. Anbo gør måske også fra 1. sept. TK er også rykket frem i bussen fra u19. Men kan ihvert fald max tælle som en samlet. Max.

SIB:

- Jeg arbejder altid med, at det haster. Men du må også have noget coolness, fordi du kan ramme forkert hvis du stresser og panikker. Fans og sponsorer vil have, at det går hurtigt, men sådan fungerer den virkelige verden bare ikke.

Når du siger at du er tryg og holdet er okay på plads. Hvilke forventninger har du så til den trup vi har nu?

Altså hvilke plads tror du helt seriøst vi kan opnå når vi lige pt mangler de 4 bedste spillere fra sidste sæson og kun har fået dækket en af dem. (PM, Højer, Diks og Grabara).

Når du siger at du er tryg og holdet er okay på plads. Hvilke forventninger har du så til den trup vi har nu?

Altså hvilke plads tror du helt seriøst vi kan opnå når vi lige pt mangler de 4 bedste spillere fra sidste sæson og kun har fået dækket en af dem. (PM, Højer, Diks og Grabara).
Han skal selvfølgelig selv have lov at svare.

Ift dem du nævner, så er PM jo snart tilbage, og som du selv indikerer er Grabara erstattet 1:1.

Derudover nævner SIB at vi ikker på en vb.
Ift Diks, så har vi Munksgaard og Lassen, og så må vi se om Brandhof skal spille en rolle der hvis Munksgaard er ude indtil vi henter en ny højreback.

Ville være underligt hvis vi bare udskifter Diks med Lassen. Om Lund er hentet netop fordi han også kan dække højreback hvis tingene brænder på ved jeg ikke.

Men der var engang hvor vi stod uden back når en anden blev solgt/havde udløb.
Nu har vi to+et ungt talent, og den ene er væk, og skal så erstattes. Men vi er jo ikke uden højreback. Vi har Munksgaard.

Ift hvad det burde række til, så ser jeg os som med i kampen om top 6, men hvor vi er på linje med AaB, FCN og Randers, og ikke som forud for sidste sæson kom ind som suveræn 3'er og var nær-selvskrevet i top 6 af alle omkring klubben og ligaen.

Det er vi ikke til den kommende sæson i min optik.
Men jeg kan ikke se at AaB står stærkere end de gjorde før heller. Og heller ikke FCN eller OB.
Randers har forlænget med flere profiler, og hentet et par til bredden også, samt Tibbling (som vi ikke rigtig kender niveauet på pt).

Så ud af 5 hold der må formodes at være dem der skal kæmpe om de sidste top 6-pladser efter de 3 stærkeste, der er vi et af de 5. Vi behøver ikke være bedre end dem allesammen.
Og jeg tror at vi er bedre end minimum de to af holdene, og dermed kommer i top 6. Men jeg tror som udgangspunkt ikke vi slutter 4'er som truppen ser ud pt. Der ser jeg Randers og AaB have en fordel af at have kontinuitet at bygge på i truppen, selvom AaB har mistet både Van Wert og Hiljemark, og har Andersen skadet.

Men kan slet ikke se at OB skulle være større favorit end os til top 6, selv om vi stadig mangler at erstatte Højer og Diks, og har PM skadet.
Jeg tror også vi kan lægge en del procenter på ift foråret. Og midterforsvaret er jo også styrket med Lund og Bisseck, så Hausner ikke skal rende rundt med småskader etc. Så kan han stå stærkere til de vigtigste kampe, og ikke mangle fysisk overskud ift at undgå fejl.

På kanterne er vi ikke bare i status quo med dem der i efteråret var med til at score 2,0 mål i snit, men har tilmed fået Tengstedt og Jevtovic tilbage, samtidig med at Brandhof kommer til, som jo også spillede en Stage/Bjarnason-agtig kant for Viborg med succes i foråret. Eller måske han faktisk også mindede mig lidt om Ankersen der på venstrekanten. Uanset hvad står vi minimum ligeså stærkt i foråret på kanterne og midterforsvaret.

Centralt fortsætter PO/NP - Vigtigt.
På 8'eren mangler Blume, men måske vi netop kan se noget dynamik tilført med Brandhof.
Og i front mangler PM, men jo kun i starten.

Hvis vi henter en kant som også kan spille angriber (Wikheim er transferfri), eller en 8'er som også kan spille kant (Anderson i FCM) så står vi allerede bedre offensivt. Og det kunne jo også være en angribertype, som også evner at spille 8'er, men de er jo sjældne hvis det er en angriberrolle som PM der er tale om.
Men hvis man i en periode spiller UDEN den rolle PM har, og mere dyrker Davids system med Jeppe Kjær-typen, så kan vi jo "bare" spille anderledes til PM er klar igen. Det vil jo også styrke holdets evne til at spille anderledes når plan A ikke virker.

Tilbage til forventningerne. Top 6!
Og selv hvis der er brikker til top 6-missionen som først falder på plads efter runde 5-6 stykker, eller til jul, så er der meget der kan hentes.

Er det os fans, du kalder desperate? Eller er det SIB, du kalder desperat? Det kan jeg virkelig ikke læse ud af din besked.
Jeg forstod på Stig, at han mente vi havde prøvespillere inde for at kunne overtage for PM indtil ham var klar. Sådan forstod jeg hans ord om “gardering”. Det præciserede han efterfølgende til en gardering af bredden.
Hvis vi gik efter en prøvespiller som midlertidig gardering, vil jeg sige det tenderer desperation - der tror jeg ikke klubben er😉 Det virker til gengæld som om nogle fans er.
Jeg har dog aldrig nogensinde set noget, der skulle indikere, at det skulle være tilfældet for SIB, JN eller DN. Tværtimod ser jeg en fornuftig tilgang, hvor man venter på, at de rigtige spillere dukker, tænker langsigtet og i øvrigt får set et par spændende muligheder an på prøvetræninger helt risikofrit. Det kan vel nærmest defineres som det modsatte af "desperat".
Jeg er helt enig og tror ikke på desperation i ledelseslaget. Tror stadig de bevarer den langsigtede tilgang og ikke er i panik. Som nævnt virker det dog ikke som om alle fans har den samme ro men (som ofte) fokuserer alt for meget på den næste kamp (eller kampe indtil vinduet lukker). Det vil i mine øjne være en forkert strategi, hvis klubben også gik den vej.

Overordnet tror jeg vi to er på linje - vi skal huske det langsigtede mål som ikke bare er de næste kampe. Derfor tror jeg først der sker noget senere i vinduet, da SIB/JN ønsker højest mulig kvalitet på den lange bane, ud fra den pengepose de har.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back