New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 392K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
I sagens natur kan diskussioner i et transfervindue jo rumme alt fra rygter, snakke om trupsammensætninger, vurderinger af de nye spillere, og potentielle nye spillere og 100 andre ting.

Jeg har lavet en ny tråd som alene bliver til præsentationer af nye spillere, og de umiddelbare snakke der er PÅ DAGEN omkring spilleren. Dagen efter spilleren er officiel kan man diskutere ham herinde (og hvem vi så ikke får til klubben, hvem vi stadig gerne vil have og alt andet man kunne ønske sig at vende).

Så altså hvis Stiften/EB/BT skriver at AGF senere i dag henter x eller y, så kan man poste det derinde. Og når den så bliver officiel, så kan spilleren diskuteres derinde, eller bare præsenteres derinde (med de links der nu er fra diverse medier etc). Så kan snakken fortsætte i dagene efter andetsteds.

Håber I vil tage godt imod initiativet. Og MÅLET er, at have en tråd som kun "lyser op" når AGF har hentet en ny spiller, eller x-medie skriver at AGF henter en ny. Altså ikke rygter eller spekulationer. Dem kan vi beholde herinde. Og kommentarerne til den nye tråd kan passende bringes her også. (copy-paste derinde også)
Nu lyder jeg nok som en gammel sur mand, men det kan jeg ikke rigtig se mening i. Det er jo ikke fordi vi vælter os i hundredevis af beskeder. Nu skal man så til at navigere i to forskellige tråde, som begge handler om det samme, men hvor man nu skal navigere to forskellige steder og diskutere det samme i hver sin tråd. Det bliver noget rod.

Man skal i stedet tage de lange diskussioner omkring truppen over i den rette tråd, som netop omhandler spillere og truppen.

Nu lyder jeg nok som en gammel sur mand, men det kan jeg ikke rigtig se mening i. Det er jo ikke fordi vi vælter os i hundredevis af beskeder. Nu skal man så til at navigere i to forskellige tråde, som begge handler om det samme, men hvor man nu skal navigere to forskellige steder og diskutere det samme i hver sin tråd. Det bliver noget rod.

Man skal i stedet tage de lange diskussioner omkring truppen over i den rette tråd, som netop omhandler spillere og truppen.
Er det ikke det vi har "spillere og truppen 2021" til?

Der er bare givet udtryk for et ønske om det fra flere sider. Jeg aner ikke antalsmæssigt hvor store behovene er.
Men personligt synes jeg det kunne være fedt i transfervindue-tiden med en tråd der er EKSKLUSIVT til at poste om spillere der rent faktisk er på vej/officielt eller tæt på.

Så kan man lige hurtigt hoppe ind og se. Det er jo ikke altid man har tid til at læse alle indlæg igennem.
Og det kan få den modsatte effekt hvis folk ikke orker at kigge trådene igennem ift at holde det spændende og friskt.

Ift om det er nødvendigt med en decideret rygte-tråd ved jeg ikke. Nu er det forsøgt.
Lad os holde kommentarerne ude af spillerpræsentationstråden, i øvrigt. Ellers forsvinder/udhviskes formålet.

Der er bare givet udtryk for et ønske om det fra flere sider. Jeg aner ikke antalsmæssigt hvor store behovene er.
Men personligt synes jeg det kunne være fedt i transfervindue-tiden med en tråd der er EKSKLUSIVT til at poste om spillere der rent faktisk er på vej/officielt eller tæt på.

Så kan man lige hurtigt hoppe ind og se. Det er jo ikke altid man har tid til at læse alle indlæg igennem.
Og det kan få den modsatte effekt hvis folk ikke orker at kigge trådene igennem ift at holde det spændende og friskt.

Ift om det er nødvendigt med en decideret rygte-tråd ved jeg ikke. Nu er det forsøgt.
Lad os holde kommentarerne ude af spillerpræsentationstråden, i øvrigt. Ellers forsvinder/udhviskes formålet.
Så først skal man tjekke rygtet i én tråd, så skal man herover og snakke om spilleren indtil han bliver præsenteret. Når han så er præsenteret, så kommer det i en tredje tråd, og til sidst skal vi over i en fjerde tråd og snakke om vedkommende efter han er blevet en del af truppen :ROFLMAO:

Så først skal man tjekke rygtet i én tråd, så skal man herover og snakke om spilleren indtil han bliver præsenteret. Når han så er præsenteret, så kommer det i en tredje tråd, og til sidst skal vi over i en fjerde tråd og snakke om vedkommende efter han er blevet en del af truppen :ROFLMAO:
Nej ikke sådan det er ment.
Faktisk er det mere selve artiklerne ift præsentation af nye spillere. Når noget er nær-officielt og officielt.
Det kunne også være ham den franske spiller til prøvetræning etc.

Rygter er rygter. De kan passende være i en rygtetråd.

Alt andet der vedrører transfervinduet er jo her allerede.
Det er egentlig et forsøg på at tage rygter+spillertilgange ud, og ophøje dem til "mere specielle"/lettere at finde/få med etc.

For mig at se er det "nok" bare med en tråd hvor aviser/medier/AGF selv skriver om navngivne spillere der snart præsenteres/er blevet det. Det andet var på opfordring.

Jeg tænker hjertens gerne du må diskutere rygtet i samme tråd, som rygtet er landet i, men til dit spørgsmål eller forundring over eventuelt behov for flere tråde, så vil jeg personligt gerne byde ind med, at jeg synes, de mange ting, der de sidste par uger er diskuteret i transfertråden, har handlet meget lidt om egentlige nye spillere, og rigtig, rigtig mange gentagelser af, hvordan er det nu lige vores trup ser ud.
-hvor er det, vi trænger mest til forstærkning, og gør vi nu alligevel det, fordi dén og dén spiller, vi allerede har, godt kan dække flere pladser.

Det er også valide emner gennem et transfervindue, men jeg tror det meste er blevet vendt og fortalt 8-9 gange, mens vi endnu har et spædt transfervindue på 2 signings, 2-3 pludselige lykkeriddere og 69 sider.
Vi har et vindue, der har været åbent i 2 uger, og har 2 måneder tilbage.

Jeg anfægter ingenlunde engagementet - det er faktisk imponerende - og at en brugers interesse (min) i et forum bliver lidt udslukt, skal ikke aflede større proklamationer, for det sker i sagens natur hele tiden.
-men det gør det lige en lille smule alligevel herfra, og dette ment i allerbedste, konstruktive henseende, fordi jeg virkelig værdsætter jer og det her forum;

Truppens indhold, størrelse og behov er blevet vendt til hudløshed i den her transfertråd, og det kan nemt være, det blot er mig, der har divergerende forventninger/forhåbninger til transfertråden.
Men jeg kan næsten ikke trække mig op til at læse op på nye posts, når jeg kommer herind, fordi der i et overvældende tempo kommer 2 nye sider til, som mere end andet har sat sig fast i samme rille om nuværende trup og dennes mangler, mens vi allesammen håber på nye inputs, men ikke har dem.

Det er ikke irrelevant, hvad vi mangler i truppen, men vi har, med undtagelse af en målmand, manglet det samme gennem de sidste ~1100 posts, og ting sander til i en kæmpe kvantitet, hvor det bliver helt enormt svært at sortere i nye inputs og gentagelser, og på den måde forsvinder håbet om nye rygter eller transfers ligeså hurtigt, som jeg kan se, at Transfertråden er highlighted på forsiden.

Transfertrådene og rygterne er blandt det vigtigste eller sjoveste for mig herinde, fordi det giver spontane glæder og forhåbninger, så om vi kunne tale trup og transfervindue/rygtebørs i hver sin tråd, vil min spænding også stige dét mere, når der er nyt input i transfertråden, i stedet for det fade, jeg, og tilsyneladende også andre, lidt oplever. Men jeg ejer naturligvis også mine egne problemer, og jeg lægger mig fladt, hvis I hellere vil dét her format. Det er bare drøn uoverskueligt 😄

Truppens indhold, størrelse og behov er blevet vendt til hudløshed i den her transfertråd, og det kan nemt være, det blot er mig, der har divergerende forventninger/forhåbninger til transfertråden.
Det er jeg enig i, men det problem løser flere tråde ikke. Det gør det bare meget mere forvirrende. Nu er den nye australske lykkeridder allerede nævnt i to forskellige tråde, og jeg sad og tænkte hvor skal jeg egentlig diskutere det? I den tråd omhandlende spilleren som der klippes et Tweet ind fra klubben, eller er det i den her tråd. Og skal Tweetet fra klubben så kun bringes i den anden tråd og ikke her? First world problems I know, for jeg bruger bare den her tråd.

Folk skal bare tage diskussionen omkring spillere der er i truppen og hvordan de fungere, i den tråd der er oprettet til spillere i klubben 2021. Men det er jo bare min mening. Jeg har bare været i flere andre forums hvor meget går tabt ved at have forskellige tråde til det samme. Alternativt så "låser" Stig AKA Frank Heskjær hans tråd omkring rygter/handler og opdaterer den selv, så folk hurtigt kan få et overblik men ikke lave nogen posts i den tråd.

Det er jeg enig i, men det problem løser flere tråde ikke. Det gør det bare meget mere forvirrende. Nu er den nye australske lykkeridder allerede nævnt i to forskellige tråde, og jeg sad og tænkte hvor skal jeg egentlig diskutere det?
Det er jo også, no offence til agfgas, så postede han jo også linket her EFTER jeg netop havde postet det i den nye tråd..

Så altså hvis de nye tråde NETOP kan gøre, at folk læser med, og ikke bare hopper ind og poster (uden at læse med), så kan det da hjælpe lidt.
Jeg forstår sagtens at du, agfgas, gjorde det i dag. Det er ikke altid til at få alt med, og der har jo netop været skrevet stolpe op og stolpe ned om alt muligt andet i transfertråden. Men altså jeg lagde den nye prøvespiller-tweetet i tråden om nye spillere kl 15:03.

Og jeg skal ikke diktere noget som helst. Vi skal finde ud af hvad der er bedst for sitet og dens brugere. Folk har opfordret til at prøve noget nyt, og nogle argumenterer imod.
Og hvis det er som det oftest er, så bliver det den "automatiske brugeradfærd" der dikterer det alligevel.

Jeg er fortaler for den alternative tråd af den grund at denne tråd netop burde være rygter og transfernyheder - jeg har også været med i debatten på Twiter

Det er ret simpelt hvorfor - jeg gider ikke læser 50 indlæg om Brandhof skal spille højre back eller midtbane i transfertråden.
Han er i klubben, så som Nizzleroy skriver burde det debatteres i den dertil indrettede tråd
Debatter om en spiller der er rygtet til os mener jeg godt kan tages i Transfertråden

Jeg er fortaler for den alternative tråd af den grund at denne tråd netop burde være rygter og transfernyheder - jeg har også været med i debatten på Twiter

Det er ret simpelt hvorfor - jeg gider ikke læser 50 indlæg om Brandhof skal spille højre back eller midtbane i transfertråden.
Han er i klubben, så som Nizzleroy skriver burde det debatteres i den dertil indrettede tråd
Debatter om en spiller der er rygtet til os mener jeg godt kan tages i Transfertråden
Men os der gerne vil nørde omkring den slags skal jo også have et sted at gøre det. Og så er der jo altså også bare den faktor, at det er relevant for, hvorvidt AGF bør/vil hente en ny 8'er som erstatning for Blume udover tilkomsten af Brandhof netop afhængigt af hvor Brandhof er tiltænkt en rolle, og i tillæg hvor stor en rolle han kan formodes at få (ift snakken om niveau og 1.division).

For mig at se hænger det sammen.

Men os der gerne vil nørde omkring den slags skal jo også have et sted at gøre det. Og så er der jo altså også bare den faktor, at det er relevant for, hvorvidt AGF bør/vil hente en ny 8'er som erstatning for Blume udover tilkomsten af Brandhof netop afhængigt af hvor Brandhof er tiltænkt en rolle, og i tillæg hvor stor en rolle han kan formodes at få (ift snakken om niveau og 1.division).

For mig at se hænger det sammen.

Ja, selvfølgelig skal der være et sted til det, men da han er en del af klubben, så jeg mener det bør være i f.eks.
Superliga 2021 - 2022 eller
Artikler om klubben og spillerne

Ja, selvfølgelig skal der være et sted til det, men da han er en del af klubben, så jeg mener det bør være i f.eks.
Superliga 2021 - 2022 eller
Artikler om klubben og spillerne
Men vi diskuterer jo, eller jeg forsøger, jo ikke ikke ud fra en vurdering af Brandhof.
Jeg forsøger at have en snak om, hvorvidt man kan formode at Brandhof er Blumes erstatning, eller om transfervinduet kan/bør byde på en ny spiller ind på den plads. Derfor ryger Albert også ind i snakken, da vi jo faktisk ikke ved, om han er opgivet (for nu) centralt, og dermed skal spille kant i stedet?

Det har ikke noget med vores evner på kanten eller centralt at gøre at snakken går der, men mere om hvor vi bør forstærke os trupmæssigt.

Det synes jeg ikke hører til nogle af de to tråde. Men altså hvis den generelle holdning er, at snakke om hvor vi BØR forstærke os ikke skal være i transfertråden, så kan vi fint snakke om det i "artikler om klubben og spillerne".

Superliga-tråden handler om ligaen generelt (og især som helhed, samt hvad der sker i de andre klubber). Den skal ikke ændres til at handle om vores trup, synes jeg.

Det er ikke noget problem som sådan.

Last edited:
Men jeg kan næsten ikke trække mig op til at læse op på nye posts, når jeg kommer herind, fordi der i et overvældende tempo kommer 2 nye sider til, som mere end andet har sat sig fast i samme rille om nuværende trup og dennes mangler, mens vi allesammen håber på nye inputs, men ikke har dem.

Men os der gerne vil nørde omkring den slags skal jo også have et sted at gøre det.

Synes der er relevante pointer - måske der bare skal være lidt en nørd-tråd til at alt det løse, så kan man læse og skrive der, men alt det meget faktuelt vigtige kommer i rette tråde - reele transfers og rygter kommer i transfertråden. økonomi i den tråd osv

Så man ikke skal tygge sig igennem alt muligt, men bare ønsker overblik.

Så kan den være agf fix som man kun behøver at læse i, hvis man har alt for store agf abstineser

PS - ja lige med at blive enig hvilken tråd der er til fri leg, og hvilke vi skal holde os meget konkrete i :)

Synes der er relevante pointer - måske der bare skal være lidt en nørd-tråd til at alt det løse, så kan man læse og skrive der, men alt det meget faktuelt vigtige kommer i rette tråde - reele transfers og rygter kommer i transfertråden. økonomi i den tråd osv

Så man ikke skal tygge sig igennem alt muligt, men bare ønsker overblik. Så kan den de lange debatter og agf fix foregå en en tråd som man kun behøver at læse, hvis man har alt for store agf abstineser
Vi er alle forskellige.
Jeg kommer bl.a. her netop for de nørdede snakke. Hvis man bare ønsker overblik, så tænker jeg der findes andre og bedre steder. Der jo også masser af spekulationer, overvejelser, og tilsyn om subjektive vurderinger af spillere mm, som ikke passer på "overblik".

Hvis man bare vil have nyhederne med, i overbliks-form, så tænker jeg man er på bold.dk eller følger nogle hastags.

Der skal være plads til alle. Men det er selvfølgelig svært at tilbyde folk overblik blandt tonsvis af nørdede samtaler og diskussioner om alt og intet der berører vores klub :D

Men vi diskuterer jo, eller jeg forsøger, jo ikke ikke ud fra en vurdering af Brandhof.
Jeg forsøger at have en snak om, hvorvidt man kan formode at Brandhof er Blumes erstatning, eller om transfervinduet kan/bør byde på en ny spiller ind på den plads. Derfor ryger Albert også ind i snakken, da vi jo faktisk ikke ved, om han er opgivet (for nu) centralt, og dermed skal spille kant i stedet?

Det har ikke noget med vores evner på kanten eller centralt at gøre at snakken går der, men mere om hvor vi bør forstærke os trupmæssigt.

Det synes jeg ikke hører til nogle af de to tråde. Men altså hvis den generelle holdning er, at snakke om hvor vi BØR forstærke os ikke skal være i transfertråden, så kan vi fint snakke om det i "artikler om klubben og spillerne".

Superliga-tråden handler om ligaen generelt (og især som helhed, samt hvad der sker i de andre klubber). Den skal ikke ændres til at handle om vores trup, synes jeg.

Det er ikke noget problem som sådan.

Og det er en vigtig debat, men har intet at gøre med om der er kommet en transfer eller der er rygter om en spiller.

Men jeg vil hellere have det som det fungere nu end som de kørte det på AaBs hedengangne debatside, hvor der blev åbnet en tråd om hver ny spiller

Jeg er holdt op med at kigge efter rygter herinde, så det er som sådan ikke et problem for mig

Og det er en vigtig debat, men har intet at gøre med om der er kommet en transfer eller der er rygter om en spiller.
Nu har vi altså bare heller ikke en rygte-tråd, men en transfertråd, hvor det vel er oplagt at give bud på hvad vi skal have ind?

Hvis vi kun bør snakke om det der er sket, eller det der konkret rygtes at ske, så tænker jeg det er fint at have en tråd til det.

Vi kunne passende slå "nye spillere" og tråden med "rygter" sammen, således at dem der udelukkende vil læse om "konkrete rygter" og artikler hvor nye spillere meldes til klubben kan følge med. Men det er jo bare mit syn på det.

Vi er alle forskellige.
Jeg kommer bl.a. her netop for de nørdede snakke. Hvis man bare ønsker overblik, så tænker jeg der findes andre og bedre steder. Der jo også masser af spekulationer, overvejelser, og tilsyn om subjektive vurderinger af spillere mm, som ikke passer på "overblik".

Hvis man bare vil have nyhederne med, i overbliks-form, så tænker jeg man er på bold.dk eller følger nogle hastags.

Der skal være plads til alle. Men det er selvfølgelig svært at tilbyde folk overblik blandt tonsvis af nørdede samtaler og diskussioner om alt og intet der berører vores klub :D
Synes der skal være plads til alles behov, så må vi se om der kan findes en smart måde at gøre det på. Kender det godt at det er lidt uoverskueligt, hvis man er væk et døgn eller to bare. Men også fedt der er noget, så man ikke bare sidder og trykker refresh på 201 på tekst tv :)

PS lige tjekket - den findes endnu...

Det er svært at skrive sådan et indlæg, uden også at komme til at trykke på et par knapper, der ikke var tilsigtet; jeg håber aldrig I kommer til at stoppe med at nørde igennem - aldrig!
Min anke er blot, at transfertråden i nuværende form handlede om rigtig, rigtig meget andet end transfers, men som i det store billede naturligvis har en eller anden sammenhæng. Derfor mit bifald til, at der kunne komme en decideret 'Nye spillere/Rygtebørs'-tråd.

I må aldrig stoppe med at nørde!

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back