New posts

Tråden om engelsk fodbold

• Thread starter Thread starter swharders
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 244
  • Views Views: Views 15K
Tråden om engelsk fodbold
Ja, teknisk set kan en chance godt få 1,0 men så skal der også scores på den men jeg har aldrig set det. Leeds scorede i øvrigt et mål som fik 0,97 i xG. Tror aldrig jeg har set højere.
Det er lidt en teknikalitet, men kan det lade sig gøre? Beregning af xG er ikke afhængig om der scores, men det vil der selvfølgelig blive på en chance der har xG 1.0 fordi det er en chance hvor bolden kan røres og det er fysisk umuligt at den derefter ikke går i mål eller i hvert fald at den aldrig i den database der udgør referencerne har været brændt. En xG på 1.0 må vel derfor om ikke andet være rundet op, men jeg kunne forestille mig at systemet faktisk er sådan at 0.99 er det højest mulige, hvilket selvfølgelig også er ekstremt. De 0.97 må også have været en hvor det nærmest skulle gøres bevidst hvis han skulle brænde.

Der røg Thomas Frank.

Det lange sigte var væk vs. de foreløbige præstationer - der var ikke ligeså sikkert i Tottenham som i Brentford og man kan ikke vente på resultater.

Morten Bruun om fyringen.

Han ærgrer sig sikkert, men mekanismerne er bare sådan, at han ikke har nogen grund til at beklage sig. Han kunne ikke forvente at få længere snor.

Der røg Thomas Frank.

Det lange sigte var væk vs. de foreløbige præstationer - der var ikke ligeså sikkert i Tottenham som i Brentford og man kan ikke vente på resultater.

Morten Bruun om fyringen.

Det er vel næsten mere overraskende at han holdt så længe? Jeg har ikke set nok til at have en helt klar mening om det, men baseret på det jeg har set og hørt, var det også virkelig ringe, også med det forbehold at Frank havde brug for tid. Tottenham er dog også helt afsindigt ramt af skader, så det er jo reelt umuligt at gøre det særlig godt fordi der er mangler i holdet, aldrig kontinuitet og meget få muligheder for at ændre kampe, selvom de tilbageværende hver især er dygtige spillere, og at det var da vist det samme under Postecoglu, så det må være den skadesfrekvens de skal have adresseret mere end at finde den rigtige træner. Hvis det kan være lidt AGF-relateret i den her tråd, har det fået mig til at tænke på den sæson under Uwe hvor vi også havde virkelig mange skader og godt nok kom i en pokalfinale, men så også stillede med nogle spillere for meget ude af form osv. Jeg ved ikke hvad man specifikt fik gjort, men det har været meget bedre siden, selvom man aldrig helt undgår skader, fx den nuværende til Tingager, så den fysiske stab er også et væsentligt element i at det går så godt lige nu.

Nu ved jeg godt, at tråden hedder 'engelsk fodbold', men min kæmpe kæphest om Thomas Frank (som jeg nærmest ikke længere forbinder med sit tidligere job i Danmark) er, at han kunne være vildt spændende at følge i en klub som Celtic.

Jeg ved godt, at den er et (herligt) galehus, men jeg tror virkelig, han kunne blomstre og opbygge et storhold.

Franks spillefilosofi er ikke til store hold, som ofte møder lavt stående forsvar. Han er ikke risikovillig nok og samtidig med, han ikke rigtig forstod at i en klub som Spurs med de investeringer de har lavet i flere sæsoner efterhånden, der er bare ikke råd til at gå 2-3 kampe uden sejr sammenholdt med, der er en selvforståelse i klubben, der skal spilles seværdig fodbold.
Det er Frank alt for pragmatisk til.

Det var alle dage en mærkværdig ansættelse fra Tottenhams side.

Latest posts

• Locked
  • Suggestion Suggestion
Implementeret Dark mode
Replies
49
Views
3K
Back