New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 148K
Talentarbejdet i AGF
Min følelse ift til Diesel er ikke at han ikke kan komme til at slå igennem i AGF. Han har været igennem et rigtig langt skadeshelvede og er først nu ved at være tilbage igen.
Han skulle eftersigende være en som Zimling tror rigtig meget på. Diesel er hurtig og jeg tror han er rimelig godt med stadig.
Jeg tænker at Diesel Herrington kunne være en lige så god løsning som backup i næste sæson som Mikael Akoto har været i denne. Jeg forstår ikke i en klub som AGF at man har spillere som Akoto, Bjur, Brandhof og Serra for den sags skyld som backups. Hvis du brugte flere unge som backups ville du få energi og gåpåmod til at veje op for rutine. Efter min mening skal backups være unge fremadstormende spillere, der med tiden kan etablere sig.

Jeg tænker at Diesel Herrington kunne være en lige så god løsning som backup i næste sæson som Mikael Akoto har været i denne. Jeg forstår ikke i en klub som AGF at man har spillere som Akoto, Bjur, Brandhof og Serra for den sags skyld som backups. Hvis du brugte flere unge som backups ville du få energi og gåpåmod til at veje op for rutine. Efter min mening skal backups være unge fremadstormende spillere, der med tiden kan etablere sig.
Du kan jo ikke have en trup bestående af 11 stamspillere og så 15 talenter. Du er nødt til at have erfarne trup-spillere som Brandhof og Akoto, der er afklarede med vekslende spilletid, og som kan levere på et solidt niveau (og Brandhof ofte højere), når der er behov for dem. Selv en spiller som TK skulle bruge et par sæsoner i superligatruppen, før han var klar til regelmæssig spilletid.

Når det er sagt, kan vi godt blive enige om at en spiller som Bjur er for langt fra spilletid og burde erstattes af en ung spiller, men Serra har været alt for skadesplaget til at det giver mening at inddrage ham i den sammenhæng.

Min følelse ift til Diesel er ikke at han ikke kan komme til at slå igennem i AGF. Han har været igennem et rigtig langt skadeshelvede og er først nu ved at være tilbage igen.
Han skulle eftersigende være en som Zimling tror rigtig meget på. Diesel er hurtig og jeg tror han er rimelig godt med stadig.

Det er igen en af bagsiderne af de manglende udmeldinger omkring skader. Der gik noget tid førend sløret for Diesels skade blev løftet og man derved kunne konstatere, at der var en grund til han ikke figurerede på nogen af holdene.
Håber han kommer stærkt tilbage og Zimling får ret 🙏

Det er igen en af bagsiderne af de manglende udmeldinger omkring skader. Der gik noget tid førend sløret for Diesels skade blev løftet og man derved kunne konstatere, at der var en grund til han ikke figurerede på nogen af holdene.
Håber han kommer stærkt tilbage og Zimling får ret 🙏
Jeg ved også at de har været efter Diesel Harrington i Lyden AGF podcasten , men de gange jeg har set ham har han altså leveret rigtig stærkt.
Håber også han kommer.

Vi spillede lige op med FCK i U19 ligaen i weekenden. Vi tabte 1-3 men mens vi havde de stærkeste spillere på banen gjorde de det godt. FCKs bredde er bedre. Frej Elkjær spillede central midt og det gav en masse til holdet at have en boldsikker spiller ved siden af Callø. Han er fuldt på højde med FCKs centrale midtbanespillere.

Onsdag vandt U19 2-0 ude over Aab i pokalturneringen på mål af Malthe Friis-Christensen og Frederik Munk.

Det ser ud til at Mikkel Bro Hansen skifter til Ajax efter tidligere at have været på prøvetræning hos dem. https://www.instagram.com/stories/m...ig_story_item_share&igsh=MTg1dzgxYjJrY3RqMw==
Mikkel Bro Hansen er færdig i AGF.
Han vil ikke skrive under på en kontrakt. Det er træls med alt det positive på talentsiden, men den anden vej får vi jo Glad Egbedi ind - en spiller jeg tror kan blive rigitig dygtig.
Håber det bedste for Mikkel samt at han træffer det rigtige valg.

Hvis han ikke vil os, kan det jo være skide ligemeget.
Håber hans forældre har kigget på de seneste mange års fail med danskere i Ajax.
Med det påståede talent, havde en kontrakt i AGF ikke ændret en skid i hans karriereforløb, heller ikke money-wise.

Hvis han ikke vil os, kan det jo være skide ligemeget.
Håber hans forældre har kigget på de seneste mange års fail med danskere i Ajax.
Med det påståede talent, havde en kontrakt i AGF ikke ændret en skid i hans karriereforløb, heller ikke money-wise.
Præcis videre i teksten. Mikkel Bro har for nyligt også sagt ja til et samarbejde med Mikkel Beck's agent firma Beckster.
Jeg mener også at Mikkel Beck mistede sin ret til at være agent i England fordi han er fuldstændig ligeglad med fodbold etik.
Glad Egbedi kommer ind og jeg tror han bliver et rigtig spændende bekendtskab.

AGF har åbne positioner i vores volontør-talentscouting setups

Vi har et stort og grundigt setup hvor vi
- kigger talenter live i Århus området hos vores samarbejdsklubber
- har 1st scouts der kigger efter og identificer talenter (ca 16-21) år i hele verden - via at se klip wyscout som du får adgang til

Smid en mail til tz@agf-as.dk, hvor du ultra kort beskriver din fodbolderfaring, ellers uddanner vi dig grundigt og løbende med feedback.

Skriv om du vil kigge helt unge live - kigge ca. 16-21 årige på wyscout - eller nørde i data (adgang til verdensklasse system)

Tidsforbrug som det passer dig - og kan variere fra måned til måned
Du kan sagtens være med i to eller tre områder, hvis du har tid
Hjertet skal bære - men der er noget godtgørelse-honorering i mindre omfang

Du får en liga liga at følge
Skriv om der er ligaer du har speciel interesse for (evt. fulgt, evt.sprogfordel - ikke krav)
Men skal være indstillet på at være teamplayer og løse den opgave der er brug for

Du er blandt første øjne, der kigger inden det kommer ind i større kvalitetssikringssystem af mange erfarne scouts i vores setup.
Med tiden kan du avancere op i systemet og blive en del af kvalitetssikringen, fx se hele kampe på emner, inden fuldtids scouts kommer indover.

Har du speciel interesse i at nørde i data på tværs i verden (plus kigge klip på wyscout), så kan du blive del af dette spændende team fra start.

Flot 3-2 sejr af AGF U19 over OB U19. I første halvleg var OB bedst, men AGF får en stor chance ved Alan Sediq på en flot aflevering fra Frederik Emmery. 0-0 ved pausen. AGF kommer godt ud til 2. Halvleg med direkte spil og højt pres, hvilket også giver målet til 1-0 ved StefenTchamce efter flot pres i venstre siden af August Skovgaard og Frederik Emmery. Kort efter blev det 2-0 ved Frederik Emmery efter et flot solomål. Han modtager bolden i venstre side. Han sætter sin direkte modspiller og accelerere forbi 2 mere inden han køligt sparker bolden i nettet. AGF har momentum, men et tvivlsomt straffe bringer OB tilbage i kampen. OB udligner også på hvad der ligner en klar fejl ved bagerste stolpe. Kort før tid score AGF på et indlæg der rammer indersiden af stolpen og går ind til stor jubel for AGF. Stefen Tchamce spillede en god kamp i dag sammen med Rasmus During og Frej Elkjær. Kampens spiller var dog Frederik Emmery. Hans en mod en færdigheder og acceleration med bolden er fantastisk. Jonathan Hutters stod derimod knap så godt, og var alene ved at give et par mål væk pga. manglende teknik i spillet med fødderne. Flot kamp af AGF. U17 møder det ubestridte tophold fra OB kl. 15.00.

Flot 3-2 sejr af AGF U19 over OB U19. I første halvleg var OB bedst, men AGF får en stor chance ved Alan Sediq på en flot aflevering fra Frederik Emmery. 0-0 ved pausen. AGF kommer godt ud til 2. Halvleg med direkte spil og højt pres, hvilket også giver målet til 1-0 ved StefenTchamce efter flot pres i venstre siden af August Skovgaard og Frederik Emmery. Kort efter blev det 2-0 ved Frederik Emmery efter et flot solomål. Han modtager bolden i venstre side. Han sætter sin direkte modspiller og accelerere forbi 2 mere inden han køligt sparker bolden i nettet. AGF har momentum, men et tvivlsomt straffe bringer OB tilbage i kampen. OB udligner også på hvad der ligner en klar fejl ved bagerste stolpe. Kort før tid score AGF på et indlæg der rammer indersiden af stolpen og går ind til stor jubel for AGF. Stefen Tchamce spillede en god kamp i dag sammen med Rasmus During og Frej Elkjær. Kampens spiller var dog Frederik Emmery. Hans en mod en færdigheder og acceleration med bolden er fantastisk. Jonathan Hutters stod derimod knap så godt, og var alene ved at give et par mål væk pga. manglende teknik i spillet med fødderne. Flot kamp af AGF. U17 møder det ubestridte tophold fra OB kl. 15.00.
Tak for Update.
Fedt med et referat 👍
Kampen ligger også inde på AGFs app gratis tilgængeligt.

Jeg glæder mig til at akademiet er så meget i gang, og forhåbenligt så stor en succes, at vejen til spilletid på førsteholdet er meget kort fordi talentet er så stort på akademiet, og ikke fordi førsteholdet har skader mm.

Tror det bliver noget andet at følge U19/youth league til den tid.

Back