New posts

Talentarbejdet i AGF

• Thread starter Thread starter Snurre Snup
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 169K
Talentarbejdet i AGF
Det kan vel også sagtens være, at Mikkel Bro forlængst har skrevet kontrakt med AGF. De senere år er AGF tilsyneladende stoppet med at offentliggøre, når de skriver kontrakter med deres unge talenter, men kun dem, der kommer udefra
Det ville være et plot-twist af de store. Og lige før det ville være et brud på børs-reglerne, da en kontrakt med ham efterhånden ville have en pæn værdi, efterhånden som han fortsætter med at høvle mål ind mod spillere et par år ældre end ham selv. Men man har jo altid lov til at håbe :cool:

Det var ret ærgerligt at AGF, som den eneste klub, havde fuldt booket kalender på samtlige relevante personer på et møde annonceret allerede i december (mener jeg), det er alligevel et voldsomt uheldigt sammentræf. Der var mange gode pointer omkring talentudviklingen, og det kan absolut anbefales at høre podcasten i sin helhed (kræver at man er medlem). Kredit i øvrigt til Søren P. for at fremstå ekstremt kompetent, der må være en større adresse til ham end Randers indenfor kort tid.

Det var ret ærgerligt at AGF, som den eneste klub, havde fuldt booket kalender på samtlige relevante personer på et møde annonceret allerede i december (mener jeg), det er alligevel et voldsomt uheldigt sammentræf. Der var mange gode pointer omkring talentudviklingen, og det kan absolut anbefales at høre podcasten i sin helhed (kræver at man er medlem). Kredit i øvrigt til Søren P. for at fremstå ekstremt kompetent, der må være en større adresse til ham end Randers indenfor kort tid.

Det var Dennis Pedersen der skulle have deltaget for AGF ifølge listen her fra februar: https://www.mediano.nu/oversigt/202...med-claus-steinlein-og-jacob-nielsen-i-aarhus

Det kan være han blev forhindret og man ikke kunne finde en erstatning i tide, men selvfølgelig ærgerligt at klubben ikke var repræsenteret. Jeg er ikke medlem og har ikke hørt podcasten, men som AGF-fan bliver det jo altid lidt mere interessant når klubben er med.

Til gengæld er Peter Bruchmann stadig i Aarhus og optager en jerskab special med AGF i fokus i dag :)

Handel under opsejling!??

Det nytter ikke hvis alle talenterne skifter væk, når vi nu endelig skal have akademiet helt op at køre.

Bortset fra det, er det positivt hvis vi kan udvikle talenter som de store klubber i Europa finder interessante. Indimellem kunne man dog ønske, at der først var mulighed for udenlandske kontrakter når de blev 18 år.

Det nytter ikke hvis alle talenterne skifter væk, når vi nu endelig skal have akademiet helt op at køre.

Bortset fra det, er det positivt hvis vi kan udvikle talenter som de store klubber i Europa finder interessante. Indimellem kunne man dog ønske, at der først var mulighed for udenlandske kontrakter når de blev 18 år.
Jeg vil virkelig være ked af at miste Ian.
Han er virkelig en lovende kantspiller med en utrolig interessant pakke. Hans spidskompetencer springer virkelig i øjnene.
Som skrev længere oppe, men skal virkelig prøve at holde på det bedste spillere, når vi nu skal til at starte akademiet op.

Jeg synes ofte, det bliver nævnt at klubsamarbejdet halter og bliver grebet forkert an. Det er ikke mit indtryk fra den lokale klub - og her er seneste tiltag, som desværre kommer for sent til min knægt. Mere lokal træning og understøtte samarbejde mellem de lokale klubber 👌View attachment 3027
Fedt, hvor er det godt at høre. Det er lige det jeg har drømt om at AGF ville sætte i værk.

Hvis AGF for alvor vil udnytte og ikke mindst udvikle de mange talenter som findes i samarbejdsklubberne er dette vejen frem!

ATK+ (tidligere TOP-center) er alt for snævret. Et sådan tiltag udvikler også trænerne og det er dem der til hverdag træner langt de fleste børne fodboldspillere. Jo bedre de mange bliver, jo flere talenter kan der udvikles.

Min søn og egen trænerkarriere får heller ikke glæde af det, men det gør AGF om 10 år 💪

Frej Elkjær var med på U17-landsholdet, der i dag kvalificerede sig som en af 16 nationer til EM.

Ex-AGF'er Adam Daghim var med for U19-landsholdet, der for første gang kvalificerede sig som en af 8 nationer til EM.

Det er nogle talentfulde danske årgange, og det kan man jo godt nyde. Det gør det dog sværere at skille sig ud, når konkurrende klubber tilsvarende har sat talentudviklingen endnu bedre i system.

Frej Elkjær var med på U17-landsholdet, der i dag kvalificerede sig som en af 16 nationer til EM.

Ex-AGF'er Adam Daghim var med for U19-landsholdet, der for første gang kvalificerede sig som en af 8 nationer til EM.

Det er nogle talentfulde danske årgange, og det kan man jo godt nyde. Det gør det dog sværere at skille sig ud, når konkurrende klubber tilsvarende har sat talentudviklingen endnu bedre i system.

Så længe flere og flere af dem sælges for Daghim-penge (20+ mio) eller slår igennem for AGF, så lad dem bare komme flere og flere i hvert fald :D

Olsson Valdes tager hjem til Sverige. Umiddelbart har man vel bare besluttet at gennembruddet nok ikke kommer i AGF. Jeg synes da han blev omtalt som lovende, men det er jo mange der gør og man skal selv tage en beslutning når de når op i den alder og de færreste kommer igennem nåleøjet.

Olsson Valdes tager hjem til Sverige. Umiddelbart har man vel bare besluttet at gennembruddet nok ikke kommer i AGF. Jeg synes da han blev omtalt som lovende, men det er jo mange der gør og man skal selv tage en beslutning når de når op i den alder og de færreste kommer igennem nåleøjet.
Man tog en chance med Olsson og det lykkedes ikke. Det samme gjorde man med Diesel, Jing og Oliver Olsson. Alle fik lange kontrakter men slog ikke igennem på senior niveau. Det må betragtes som en forretningsrisiko.

Man tog en chance med Olsson og det lykkedes ikke. Det samme gjorde man med Diesel, Jing og Oliver Olsson. Alle fik lange kontrakter men slog ikke igennem på senior niveau. Det må betragtes som en forretningsrisiko.

Man kan enten gøre det at man henter dem på en relativt kort kontrakt - og så forlænger til max længde HVIS de beviser sig efter ankomst, eller man kan lave de lange med det samme. Hvis spilleren er under 18 år, så er max-længden jo 3 år alligevel. Og prisen for 3-årige kontrakter der laves når de er 15-16 år kan sgu ikke være så vild. Men klart at Glad Egbedi der er hentet ind udefra (fyldt 16 i januar) koster mere end dem der nævnes der - da han er et større talent. Diesel og Jing er hentet i Australien, og ikke rigtig i europæisk fodbolds søgelys op til. Kender ikke helt til Olsson-historien. Han fik roser med på vejen - men ikke mere end det.

Der er i hvert fald ingen der får alle talenter til at slå igennem, selv de allerdygtigste har et stort frafald. Så det vil også ske i fremtiden, men håbet må jo selvfølgelig være at kombinationen af bedre faciliteter og flere ressourcer og nogle større talenter hentet udefra resulterer i lidt flere der enten bliver solgt tidligt eller slår igennem på førsteholdet.

Bestemt. En tanke dengang man hentede de spillere var nok også at hæve træningsniveauet på de hold, hvor jeg husker det som om vi havde lidt et talenthul. Så selv om de ikke selv er slået igennem kan de godt have været medvirkende til at f.eks. Jacob Andersen har haft så god en udvikling.

Min følelse ift til Diesel er ikke at han ikke kan komme til at slå igennem i AGF. Han har været igennem et rigtig langt skadeshelvede og er først nu ved at være tilbage igen.
Han skulle eftersigende være en som Zimling tror rigtig meget på. Diesel er hurtig og jeg tror han er rimelig godt med stadig.

Back