New posts

Superligaen 2026/2027

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 659
  • Views Views: Views 36K
Men eftersom ingen ved det, hverken dig eller ham der gerne vil have haft erstatninger på plads før, så er det vel også svært at vurdere om det er ALT for simpelt.

Det kan jo også være, at man kunne have fået Røsler tidligere mod flere penge? Det kunne også være man gerne vil spille en måned uden en ny spiller fordi man så sparer nogle penge på lønninger.
Præcis. Og det jo også hovedet på sømmet, hvorfor debat på nettet er idiotisk :D Ingen af os ved noget som helst, men har nogle holdninger der er forskellige baseret på noget vi ikke kender. Især en transfertråd.

Dette enormt nemt at sige “HVORDAN” og så bagefter påstå at det ville være umuligt, hvor ved du det fra?
Men der er også voldsomt meget Donning-Kruger effekt over at sige det er for dårligt, at et ønsketænknings/drømme-scenarie (som det du skitserer) ikke er blevet opfyldt.

Alle, inkl. Hans Bjerg-Pedersens bedstemor, kunne se de problemer afgangene af Bejimo, PM og Dalsgaard ville give. Hvis det var simpelt at løse var det helt sikkert sket.

Men der er også voldsomt meget Donning-Kruger effekt over at sige det er for dårligt, at et ønsketænknings/drømme-scenarie (som det du skitserer) ikke er blevet opfyldt.
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår, hvor jeg skitserer en ønske/drømmelodtrækning? Og som jeg forstår det, var lodtrækningen ikke i nærheden af at være en ønskelodtrækning, og alligevel havde vi rigtigt gode chancer for at gå videre, hvis ikke truppen var blevet gjort ringere inden kvalkampene, men i stedet var blevet forsøgt gjort bedre.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår, hvor jeg skitserer en ønske/drømmelodtrækning? Og som jeg forstår det, var lodtrækningen ikke i nærheden af at være en ønskelodtrækning, og alligevel havde vi rigtigt gode chancer for at gå videre, hvis ikke truppen var blevet gjort ringere inden kvalkampene, men i stedet var blevet forsøgt gjort bedre.
Jeg vil kalde det meste af denne liste for ønsketænkning uden nogen form for stillingtagen til realiteterne omkring klubben og de enkelte spillere. Som f.eks. at Rösler måske ønskede sig til en klub der var sikker på at spille europæisk eller at Højer f.eks. er vurderet ikke at være god nok.

Selvfølgelig har CV forsøgt at gøre truppen stærkere inden kval-kampene, men hvis det var så simpelt, havde han nok gjort det.

Hvorfor hentede man ikke JJ ind straks, så han var med fra den allerførste samling
Hvorfor hentede man ikke Rösler ind straks, i stedet for lige inden Sabah kampene, han har ikke spillet i 4 måneder, det kan ikke have været et uoverstigeligt bjerg at få ham tilknyttet til sæsonstart
Hvorfor hentede man ikke f.eks. Casper Højer ind straks, han har international erfaring og kender klubben, så Kahl ikke skal ligne et ringvrag en måned inde i sæsonen.
Hvorfor hentede man ikke en konsulent ind til trænerteamet, f.eks. Ruben Selles, der er imellem jobs, han er en knivskarp analytiker der kunne have skilt det Sabah hold ad, så alle spillere havde været helt trygge ved planen.

Der er rigtigt meget man kunne have gjort for at fastholde niveauet fra sidste sæson i lidt højere grad, uden at det havde kostet en formue. I stedet gjorde man meget meget lidt.

Jeg vil kalde det meste af denne liste for ønsketænkning uden nogen form for stillingtagen til realiteterne omkring klubben og de enkelte spillere. Som f.eks. at Rösler måske ønskede sig til en klub der var sikker på at spille europæisk eller at Højer f.eks. er vurderet ikke at være god nok.

Selvfølgelig har CV forsøgt at gøre truppen stærkere inden kval-kampene, men hvis det var så simpelt, havde han nok gjort det.
OK - jeg forstod det som lodtrækning. Ja det jeg mener med f.eks. er for eksempel.

Hvorfor hentede man ikke en konsulent ind til trænerteamet, f.eks. Ruben Selles, der er imellem jobs, han er en knivskarp analytiker der kunne have skilt det Sabah hold ad, så alle spillere havde været helt trygge ved planen.

Selvom jeg generelt har svært ved at gennemskue, hvad du ønskede, at klubben gjorde anderledes, hvis IKKE det handlende om at man skulle hente spiller tidligere, som har nogle af de egenskaber, du eftersøger, så vil jeg give dig ret i, at man måske burde have søgt noget ekstern rådgivning, når klubben stod i en for os nu situation. Det har Viking for eksempel gjort inden deres ChL jagt begynder i aften.

Last edited:
Præcis. Og det jo også hovedet på sømmet, hvorfor debat på nettet er idiotisk :D Ingen af os ved noget som helst, men har nogle holdninger der er forskellige baseret på noget vi ikke kender. Især en transfertråd.
Præcis.

Så kunne vi lave en tråd hvor man bare skrev hvem der kom til. En kamp tråd med tidspunkt og så efterfølgende et resultat. En taktisk analyse med kun data.

Jeg tror egentlig nogle herinde ser debatten som givende, fordi de giver en anden vinkel, som samtale tit gør. Nogle vil endda mene det fremmer forståelsen.

Men om CV fik tilbudt Røsler gratis i starten af vinduet og takkede nej, fordi ambitionerne var større og så alligevel endte med ham, og så endda betale fordi der pludselig var andre interesserede. Det ved vi af gode grunde ikke.

Jeg tænker, at et af et debatforums helt grundlæggende principper er, at man debatterer. Man udveksler synspunkter, udfordrer hinandens argumenter og forsøger at forklare og kvalificere sin egen position.

Selvom jeg generelt har svært ved at gennemskue, hvad du ønskede, at klubben gjorde anderledes, hvis IKKE det handlende om at man skulle hente spiller tidligere, som har nogle af de egenskaber, du eftersøger, så vil jeg give dig ret i, at man måske burde have søgt noget ekstern rådgivning, når klubben stod i en for os nu situation. Det har Viking for eksempel gjort inden deres ChL jagt begynder i aften.

CV kunne også haves slæbt Dalsgaard med ned på Passage Vinstuen, drukket ham i hegnet og fået ham til at skrive under på en aftale der udskød hans pension til 1. September.

Jeg synes det er meget svært at sige noget kvalificeret om hvad han skulle have gjort, uden at kende mere til de muligheder der brød sig, og de prioriteringer der ligger - ikke mindst fordi hvis man kommer med eksempler, så ender man med, ganske vist på en subtil måde, at blive kaldt begynder der er ude af stand til at kende sine egne begrænsninger.

Og igen og igen ignoreres det at nyindkøb typisk skal bruge 6-12 måneder før de præsterer som ønsket. Tag dog for pokker og se på klubbernes indkøb sidste sommer og se hvor få der reelt gjorde en forskel det første halve år kontra alle dem der ikke gjorde.

En enkelt eller 2 herinde lever i et spillende excel ark.
Så ... Knudsen gjorde ingen forskel i foråret?

Hvis vi sælger Bech og Links, er efteråret tabt, forid dem vi køber har vi først glæde af til februar?

Det var spild af tid at købe Rösler før sidste øjeblik, fordi det havde ingen værdi at have ham i truppen?

Det kan være relativt belastende når folk kun lever i Excel. Men i min erfaring er det mere problematisk når udsagn flyver rundt uden at blive holdt op mod noget kontekst og krav om struktur.

Jeg er enig inden del af udsagnet om, at det typisk tager en periode før en ny spiller er spillet ind på holdet og yder på fuld kraft.

Jeg er uenig i den afledte konklusion - og du benytter den selv i den kontekst - at det er ligegyldigt at købe spillete nu, fordi det gør ingen forskel.

Med gruppespil sikret og viden om at skulle købe spillere kunne man have hentet to før Sabah og gerne inden Lyngby. Det havde givet mulighed for at benytte spilleren i Lyngby, i færste opgør, og i andre opgør, hvor der havde været lidt træning. Og så havde man startet uret på, hvornår vedkommende er spillet ind.

Med din målestok var det spild af tid at hente Anderson og Jønsson tidligt - set ud fra efteråret. Jørgensen og Carstensen gav stor mening.

Når man ser på kampen i Baku, og mod Viborg, behøvede en ny spiller ikke være spillet ind, for at gøre en forskel. Mod Lyngby havde enhver med niveau kunnet gøre forskel i at give andre et hvil.

Casper Højer er i øvrigt et glimrende eksempel på en spiller der kunne have vlret relevant at hente tidligt i vinduet og som var tilgængelig for AGF. Selvom han måske først ville være helt spillet ind i september (her strammer jeg tidslinjen ift den tidslinje du nævner som vejledende, men anvender som fast regel), ville det stadig hjælpe holdet undervejs, og i forbindelse med kampene fra september og frem.

Så ... Knudsen gjorde ingen forskel i foråret?

Prøv at læse igen det du citerer. Hvis du stadig ikke forstår, kan jeg ikke hjælpe dig.

Casper Højer er i øvrigt et glimrende eksempel på en spiller der kunne have vlret relevant at hente tidligt i vinduet og som var tilgængelig for AGF

Ved du hvad han kræver i løn og længde på kontrakten?

Prøv at læse igen det du citerer. Hvis du stadig ikke forstår, kan jeg ikke hjælpe dig.
Du citerede ikke noget, så kontekst er ikke helt klar. Jeg mener alligevel at kunne udlede noget af følgende:

Og igen og igen ignoreres det at nyindkøb typisk skal bruge 6-12 måneder før de præsterer som ønsket. Tag dog for pokker og se på klubbernes indkøb sidste sommer og se hvor få der reelt gjorde en forskel det første halve år kontra alle dem der ikke gjorde.

En enkelt eller 2 herinde lever i et spillende excel ark.

Du kobler en påstand om, at det tager tid at få nye spillere fuldt integreret på holdet, med konstatering af det ignoreres totalt.

Hvis det skal holde, må påstanden du hånligt refererer til være, at en ny spiller er på 100% fra dag ét. Alternativt må du afvise at en ny spiller kan gøre nogen forskel (forbedre holdet) på kort sigt.

Jeg har ikke set nogen påstå at en ny spiller er på index 100 indenfor to uger. Ergo må du afvise påstanden om - for at tage den konkrete debat for forstærkning før Sabah - at en spiller hentet før det dobbeltppgør kan gøre en forskel.

Jeg vil hævde at Rösler ganske rigtigt ikke var - eller er - fuldt integreret på holdet og ej heller i form til 90 minutter. Alligevel er det min påstand at det trods alt forbedrede holdets muligheder at have Rösler registreret til dobbeltopgøret. Måske er det en Excel-øvelse, men jeg vil driste mig til at påstå du ikke blankt kan afvise at en yderligere forstærkning ville gavne holdet. Og derfor mener jeg ikke der er noget belæg for din hånlige kommentar ift Excel-folket og/eller dem der ikke tager højde for de 6-12 måneder du postulerer er den tid det tager.

Sad og tænkte det samme. Hvordan ved man hvad der er tilgængeligt for os?
Det vsr min fejl at smide Casper Hæjer ind i det indlæg. Han er stadig relevant, men som et issue ved siden af, og nu giver det mulighed for at flytte fokus.

@Martin Hansen skrev hånligt at folk lever i excelark og ikke forstår det tager tid at spille folk ind. Det var en blank og hånlig afvisning af det skulle gøre en forskel st forstærke holdet.

Når det skrives så generelt, handler det ikke om hvilke spillere man kunne få, eller om de emner ville kunne gøre en forskel. Det var en helt generel afvisning, og hånlig tilmed.

Jeg har selv tænkt på, hvilke typer der kunne have gjort størst forskel mod Sabah. Det er en interessant diskussion, og man kan krydre med hvorvidt man i givet fald kunne have fremrykket en tilgang for at have vedkommende med i den pågældende runde.

Vi ved ikke om man kunne, vi ved ikke hvad man forsøgte. Vi ved det ikke skete. Det undrer mig at man ikke lykkedes med noget, fordi casen var så lovende og omkostningen nok var relativt triviel.

Foi at besvare spørgsmålet om Højer. Kan vi ikke stsrte med at konstatere at Højer startede vinduet med at flirte med CV? Så han har været tilgængelig. Derudover ved vi, at Casper Højer ikke spiller for AGF. Mere ved vi ikke.

Det er et åbent gæt om Højer har krævet fx 5 mio i løn, om CV har en kvote for spillere over 30 og valgte Jønsson, om man vurderede Hæjer ikke var god nok, eller om man vurderede at VCB ikke behøvede forstærkning - måske fordi Kahl med ny kontrakt ikke måtte konkurrenceudsættes.

Der er mange muligheder. Jeg undrer og ærgrer mig, og mener man skulle have strakt sig langt.

Hvad er dit take på det?

Latest posts

Back