Og igen og igen ignoreres det at nyindkøb typisk skal bruge 6-12 måneder før de præsterer som ønsket. Tag dog for pokker og se på klubbernes indkøb sidste sommer og se hvor få der reelt gjorde en forskel det første halve år kontra alle dem der ikke gjorde.
En enkelt eller 2 herinde lever i et spillende excel ark.
Så ... Knudsen gjorde ingen forskel i foråret?
Hvis vi sælger Bech og Links, er efteråret tabt, forid dem vi køber har vi først glæde af til februar?
Det var spild af tid at købe Rösler før sidste øjeblik, fordi det havde ingen værdi at have ham i truppen?
Det kan være relativt belastende når folk kun lever i Excel. Men i min erfaring er det mere problematisk når udsagn flyver rundt uden at blive holdt op mod noget kontekst og krav om struktur.
Jeg er enig inden del af udsagnet om, at det typisk tager en periode før en ny spiller er spillet ind på holdet og yder på fuld kraft.
Jeg er uenig i den afledte konklusion - og du benytter den selv i den kontekst - at det er ligegyldigt at købe spillete nu, fordi det gør ingen forskel.
Med gruppespil sikret og viden om at skulle købe spillere kunne man have hentet to før Sabah og gerne inden Lyngby. Det havde givet mulighed for at benytte spilleren i Lyngby, i færste opgør, og i andre opgør, hvor der havde været lidt træning. Og så havde man startet uret på, hvornår vedkommende er spillet ind.
Med din målestok var det spild af tid at hente Anderson og Jønsson tidligt - set ud fra efteråret. Jørgensen og Carstensen gav stor mening.
Når man ser på kampen i Baku, og mod Viborg, behøvede en ny spiller ikke være spillet ind, for at gøre en forskel. Mod Lyngby havde enhver med niveau kunnet gøre forskel i at give andre et hvil.
Casper Højer er i øvrigt et glimrende eksempel på en spiller der kunne have vlret relevant at hente tidligt i vinduet og som var tilgængelig for AGF. Selvom han måske først ville være helt spillet ind i september (her strammer jeg tidslinjen ift den tidslinje du nævner som vejledende, men anvender som fast regel), ville det stadig hjælpe holdet undervejs, og i forbindelse med kampene fra september og frem.