New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 312K
Superligaen 2025/2026
Kan sagtens være, men når man ser hvor aktive brandmyndighederne er ved koncert steder osv. undre det mig. Hvis det forfærdelige skulle ske med pyro eller lignede ville det være uansvarligt med én udgang til 1000 mennesker. De få gange jeg er gået på eventyr efter øl under kampene har det krævet akrobatiske manøvrer. Måske er jeg bare blevet gammel
Den store forskel er risikoen for røgudvikling, den er væsentligt mindre på et åbent stadion, end på et lukket spillested, så udendørs har man længere tid, til at få folk i sikkerhed, fordi der ikke er så stor risiko for røgforgiftning, (der er den primære dræber i tilfælde af brand).

Kan sagtens være, men når man ser hvor aktive brandmyndighederne er ved koncert steder osv. undre det mig. Hvis det forfærdelige skulle ske med pyro eller lignede ville det være uansvarligt med én udgang til 1000 mennesker. De få gange jeg er gået på eventyr efter øl under kampene har det krævet akrobatiske manøvrer. Måske er jeg bare blevet gammel
Det var i hvert fald fuldstændig uacceptabelt på øvre tribune i søndags. Trappen var proppet med med mennesker der stod kvast skulder ved skulder, og der var konstant kø til at volde sig både ind og ud.

Jeg brugte det meste af en halv time på at hente øl, og det var med 0 sekunder i kø.

Det så bestemt ikke bedre ud på nedre.
Jeg tog det her billede under bemeldte øltur kl 18.18.

signal-2026-05-10-18-19-18-420.webp

Pudsigt. Jeg synes lige præcis AaBs system med at stå i kø og købe øl i en bod for at skulle stå i kø i en anden bod og hente øl er komplet håbløst!!
Synes bare det er nemt at komme til og kan se kampen samtidigt. Både sønderjyske og aab er det bare at gå op og du kan komme til. Fremfor at presse sig ind i en udgang, hvor folk står skulder mod skulder

Fredericia var også god, synes jeg. Eller der var i hvert fald fin plads nede foran. Ellers er AaB nok det stadion hvor jeg har de bedste minder hvad angår indretning og plads. Der er der, de har det mærkelige lille plateau, ikke?

Herning er decideret rædselsfuldt, man får lidt klaustrofobi af de lukkede rækker.
Jo det er i Aalborg.. Rigtig fint away-afsnit..
Jeg synes personligt at Horsens er det bedste sted som ude-fan, med to udgange for fans, samt mulighed for siddeplads bag målet.. Randers er desuden også rigtig fint..

Et godt eksempel på dette er Paris Saint Germain, med Messi, Mbappe og Neymar, sammenlignet med PSG med Dembele, Kvaratskhelia og Doue. Stjernerne vandt ikke en skid, imens dem der er indstillet på at hjælpe holdet er Champions League mestre, og favoritter igen i år (undskyld @Stig AKA Frank Heskjær).

Det er ikke de bedste individualister der giver det bedste hold, det er det bedste hold der giver det bedste hold, og der er måske ikke længere så langt fra de bedste individualisters niveau og så ned til de spillere som arbejder i holdets tjeneste.
Men hvor nyt er det reelt - har sammenspillede hold ikke "altid" kunnet overhale dem med de bedre individualister, den samlede vinder har bare oftest kombineret de to? Der kan også være andre dynamikker der kan påvirke udviklingen af holdene og roen omkring dem den ene eller anden vej, tidligere har holdene generelt haft flere spillere der blev længere i klubberne og der har også været perioder med mere intern uro mange steder - ikke kun i AGF, men det er sjældnere end det har været før, at der er klubber der balancerer på randen af konkurs og jeg tror også trænerfyringerne sidder lidt mindre løst.

Mon ikke man ret hurtigt kan åbne op med til banen hvis det skal gå stærkt.

Nu vi er ved statistikkerne ... I tirsdagstrænerne beretter Dan Hammer, at CV har været på den vindende side i 42 pct. af alle danske mesterskaber i det her årtusinde. Som sportschef, assistentræner osv. Det er fandme vildt. Og vildt at Brøndby slap ham.

Og kun i FCN er han vellidt blandt fans men noget må manden for pokker da kunne. Det er jo helt vildt, at være involveret i så mange mesterskaber og altså ikke fordi han har stået i kantinen eller slået græsset.

Indtil andet er modbevist, er jeg ovenud tilfreds med ham men dette vindue bliver hans første rigtige store test. Ansættelsen af JP gør dog, han har meget lang snor.

Latest posts

Back