New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 381K
Superligaen 2025/2026
Jeg kunne simpelthen ikke finde pokal tråden, så jeg spørger her. Admin må lige fikse hvis det skal i anden tråd men:

Hvem holder vi med idag? fcm eller fck? Lidt pest eller kolera, men for mig er jeg nok efterhånden kommet dertil at bif / fck kæmper om at blive største i østdanmark, vi og fcm har vores kapløb vest for storebælt. Og efter denne mesterskabsduel er der nok ved at blive bygget lidt rivalisering op. derfor tror jeg faktisk jeg holder mest imod fcm.

Hvad med jer?
Vi vil ALDRIG komme til at slå FCK på økonomi ( og sikkert andre parametre ), men over tid ( årrække ) har vi en mulighed for at ta vestjydernes plads. Derfor holder jeg med FCK.

Men realistisk set. Jeg går efter det realistiske. FCK er ærlig talt bedre end at være nummer 7.

Realistisk er FCM nummer 2, FCK er nummer 3. Brøndby er nummer 4.

Det er superflot gjort af FCN og Viborg og Sønderjyske - men de overpræstered
Faktuelt...så var FCK efter 22 runder ikke gode nok til top 6 og de har så spillet 10 kampe mod ikke top 6 hold.

Faktuelt er FCK det 7.- bedste hold i superligaen. Alt andet er hypotetisk og derfor ikke realistisk, men profetisk og på papiret ikke det papir værd det er skrevet på.

Congrats til Tullberg, han har nok haft nogle hårde dage. Hvis FCM er villige til at lade pokalen afgøre Tulles skæbne, fortjener de alt muligt skidt (er han god nok, er han god nok uden titel. Er han ikke, bliver han det ikke med en titel)

Nu er 3. Og 4. Pladserne spændende. Haderslev kan overhale FCN hjemme, med en 3-0 sejr ... men - ud over hvor svært det er - hvor fedt er det så at være afhængige af AGF slår Viborg og/eller at pokalmestrene slår Brøndby?

Viborg står nok med bedste situation til 4. Pladsen, mens Brøndby har chance for 4. Pladsen. Deres målscore er god, så slår de FCM kan de leve med uafgjort i Århus OG Haderslev

Og kun i FCN er han vellidt blandt fans men noget må manden for pokker da kunne. Det er jo helt vildt, at være involveret i så mange mesterskaber og altså ikke fordi han har stået i kantinen eller slået græsset.

Indtil andet er modbevist, er jeg ovenud tilfreds med ham men dette vindue bliver hans første rigtige store test. Ansættelsen af JP gør dog, han har meget lang snor.
CV er jo ikke rigtig en fan-pleaser. Alt for rationel til f.eks. Brøndby-fans. Han køber først ind til allersidst i vinduet og det kan koste, f.eks. i Europa, på kort sigt. Der mangler penis-transfers og alt er alt for fornuftigt. At det så virker på længere sigt, kan fans ikke vente på.

CV er jo ikke rigtig en fan-pleaser. Alt for rationel til f.eks. Brøndby-fans. Han køber først ind til allersidst i vinduet og det kan koste, f.eks. i Europa, på kort sigt. Der mangler penis-transfers og alt er alt for fornuftigt. At det så virker på længere sigt, kan fans ikke vente på.
Vi har ventet i 40 år - så det går nok lidt endnu.

Nå nej - vi har overstået ventetiden og er nået til hvedebrødsdagene🥳🤩😁

Han hentede Carstensen d. 7. Juli og Sebastian Jørgensen d. 14. Juli, så begge inden sæson start
Tror han handler ud fra den situation han står i

At se JN blive rørt over fansene og virkelig anerkende os gør jo ikke hans stjerne mindre i mine øjne! Den statue på Stadion Alle må være nummer 1 på listen over ting, der skal gøres, når Kongelunden er færdig.

Conference league må nærmest være en ulempe i næste sæson med direkte cl kval til mestrene? Europa er selvfølgelig aldrig spildt for koefficient point og seedning fremadrettet, men tænker ikke at det er en fordel for et hold som fck?
Jeg kan ikke rigtig se, om du mener det er en ulempe for AGF eller FCK, så svarer for begge.

AGF

Jeg tror det er fuldstændig urealistisk, at forestille sig vi bliver mestre igen, allerede næste år. Jeg tror ikke der går 40 år.

Conference League kan være en måde, at slå døren ind til Europa, sælge spillere dyrt og hente spillere der gerne vil spille i Europa. Med de navne der allerede er bragt i spil, og med rygter om forlængelser, så er jeg ikke så nervøs for hvor vi ender næste sæson, med lidt held kæmper vi med om medaljer eller en pokaltitel.

FCK

I så stor en klub, så må det aldrig være bedre ikke at spille europæisk end spille europæisk. De har så stor en trup, og så mange spillere på kontrakt, de skal kunne håndtere mere end en turnering.

Last edited:
Jeg kan ikke rigtig se, om du mener det er en ulempe for AGF eller FCK, så svarer for begge.

AGF

Jeg tror det er fuldstændig urealistisk, at forestille sig vi bliver mestre igen, allerede næste år. Jeg tror ikke der går 40 år.

Conference League kan være en måde, at slå døren ind til Europa, sælge spillere dyrt og hente spillere der gerne vil spille i Europa. Med de navne der allerede er bragt i spil, og med rygter om forlængelser, så er jeg ikke så nervøs for hvor vi ender næste sæson, med lidt held kæmper vi med om medaljer eller en pokaltitel.

FCK

I så stor en klub, så må det aldrig være bedre ikke at spille europæisk end spille europæisk. De har så stor en trup, og så mange spillere på kontrakt, de skal kunne håndtere mere end en turnering.
Jeg mener hovedsageligt fck, da jeg HÅBER, men ikke tror på endnu et mesterskab. Udfra et par google søgninger giver det flere millioner at komme til første knockout runde i Europa league, end at vinde hele conference league. Ja okay vinder man giver det Europa league, men skridtet for hvert niveau er massivt økonomisk og derfor tror jeg at nogle enkelte klubber vil prioritere mesterskabet med direkte cl kval fremfor conference league. Det er den situation som fck højt sandsynligt havner i

Jeg mener hovedsageligt fck, da jeg HÅBER, men ikke tror på endnu et mesterskab. Udfra et par google søgninger giver det flere millioner at komme til første knockout runde i Europa league, end at vinde hele conference league. Ja okay vinder man giver det Europa league, men skridtet for hver niveau er massivt økonomisk og derfor tror jeg at nogle enkelte klubber vil prioritere mesterskabet med direkte cl kval fremfor conference league
Der er trods alt en gulerod økonomisk, i selv Conference League på hvad der nogenlunde svarer til 20-25% af vores sportslige budget. Jeg synes det er utrolig vigtigt at række ud efter dem, af flere årsager - dels pengene og dels større eksponering af vores spillere.

VI har groft sagt følgende indtægtskilder, og transfers er den der vokser mest i disse år

-Præmiepenge, Superligaen + Europa, begge inkl TV penge
-Kommercielle indtægter (top 2 i DK)
-Matchday indtægter (top 3 i DK, med pil op)
-Transfers (top 4-5 i DK)

Der er trods alt en gulerod økonomisk, i selv Conference League på hvad der nogenlunde svarer til 20-25% af vores sportslige budget. Jeg synes det er utrolig vigtigt at række ud efter dem, af flere årsager - dels pengene og dels større eksponering af vores spillere.

VI har groft sagt følgende indtægtskilder, og transfers er den der vokser mest i disse år

-Præmiepenge, Superligaen + Europa, begge inkl TV penge
-Kommercielle indtægter (top 2 i DK)
-Matchday indtægter (top 3 i DK, med pil op)
-Transfers (top 4-5 i DK)
Jeg er fuldkommen enig med AGF brillerne på og tænker kun det kunne være en overvejelse for Ikast og fck

Jeg er fuldkommen enig med AGF brillerne på og tænker kun det kunne være en overvejelse for Ikast og fck
Jeg tror elitesportsfolk vil have det svært med, at nedprioritere noget, så de lettere kan slå nogle de allerede føler sig bedre end.

Forstår godt tankegangen, men tror ikke det altid er sådan logikken er for dem der på grønsværen,

Jeg tror at det jeg mener er, at de allerstørste individualister ikke giver det bedste hold. Det var tydeligt at PSG var blevet så hovedrige, så de kunne købe hele verden med arabiske oliemilliarder, og der var en klar kurs med at skabe et fransk Galacticos hold, sikkert drevet af oliesheikerne, der var overbevist om at et hold kun med de bedste individualister i verden, også ville blive det bedte hold i verden, og derfor kunne vinde det hele. Efter mange sæsoner, gik det tilsyneladende op for dem, at dette ikke var tilfældet, og da de hentede Luis Enrique ind, blev der også ændret på trupsammensætningen, nu handlede det mere om at finde spillere der kunne fungere sammen, end spillere med de største navne, og bedste individuelle færdigheder.

Selvom det er to helt forskellige prisklasser og niveauer, så kan man godt sammenligne det med FCM’s tilgang, de er det gamle PSG, hvor det handler om at skaffe så meget individuel kvalitet som muligt, og så må holdet komme i 2. række, imens CV har meget mere fokus på det relationelle og “de sociale relationer” (i mangel på et bedre ord). Han vil ikke hente spillere der kan kompromitere de stærke sociale relationer der er i truppen, det skænker man sgu ikke mange tanker i FCM, og det gjorde man heller ikke i det gamle PSG.
Jeg er enig i at "hold" kan overhale dyrere individualister, men jeg er bare ikke så sikker på at det er helt rigtigt at det er en ny udvikling. Hvis jeg skulle argumentere lidt imod grundpræmissen ville jeg nok spørge om konklusionen havde været anderledes hvis FCM havde fået lidt flere point, for de gjorde det da fint i Europa, det samlede pointantal i Superligaen kunne have givet guld i andre sæsoner og nu vandt de lige pokalturneringen - men konklusionen bliver stadig at det selvfølgelig hjælper med individualister og AGF vandt heller ikke uden store individuelle aktioner, men vi klarede os bedre end vores økonomi tilsiger ved at have de individuelle aktioner på et så velfungerende og sammenspillet hold. Man kan nok sige det samme om Viborg og SJF og så konstatere at når vi alligevel er en del bedre end dem har det igen noget at gøre med at have bedre spillere.

Mht PSG kan det være svært at sige hvor meget de faktisk manglede før, de vandt jo masser af mesterskabet og var med fremme i CL, så måske var de lige nået lidt længere hvis de bare havde udskiftet Neymar med en balancespiller. Det betyder selvfølgelig noget at sammensætte det rigtigt, men det kunne også være et eksempel på at få spillere der ikke arbejder for holdet er nok. I CL er du naturligvis også oppe mod andre hold med store profiler, så det bliver en anden dynamik end i FCM hvor de vel spiller på den måde fordi de skal iscenesætte nogle spillere individuelt til salg.

Jeg er enig i at "hold" kan overhale dyrere individualister, men jeg er bare ikke så sikker på at det er helt rigtigt at det er en ny udvikling. Hvis jeg skulle argumentere lidt imod grundpræmissen ville jeg nok spørge om konklusionen havde været anderledes hvis FCM havde fået lidt flere point, for de gjorde det da fint i Europa, det samlede pointantal i Superligaen kunne have givet guld i andre sæsoner og nu vandt de lige pokalturneringen - men konklusionen bliver stadig at det selvfølgelig hjælper med individualister og AGF vandt heller ikke uden store individuelle aktioner, men vi klarede os bedre end vores økonomi tilsiger ved at have de individuelle aktioner på et så velfungerende og sammenspillet hold. Man kan nok sige det samme om Viborg og SJF og så konstatere at når vi alligevel er en del bedre end dem har det igen noget at gøre med at have bedre spillere.

Mht PSG kan det være svært at sige hvor meget de faktisk manglede før, de vandt jo masser af mesterskabet og var med fremme i CL, så måske var de lige nået lidt længere hvis de bare havde udskiftet Neymar med en balancespiller. Det betyder selvfølgelig noget at sammensætte det rigtigt, men det kunne også være et eksempel på at få spillere der ikke arbejder for holdet er nok. I CL er du naturligvis også oppe mod andre hold med store profiler, så det bliver en anden dynamik end i FCM hvor de vel spiller på den måde fordi de skal iscenesætte nogle spillere individuelt til salg.
Jeg tror der er kæmpe forskel på Superligaen og ligaer omkring det niveau, f.eks Cahweiz, Skotland, Sverige og Norge, samt top 5 ligaer.

PSG kan hente en top 2-3 spiller fra Serie A. De har vel verdens bedste venstre back. Arsenal har vel den bedste stopper duo i verden. Listen er lang. I de luftlag kan verdensstjernen gøre en forskel, og de kan hente ham.

Derimod rammer vi nok snart et glas loft i de lande jeg omtalte før. FCM betaler 40 millioner for Osorio. Stiger prisen til 50 millioner, så er konkurrenten være PSV, Mainz, Lyon eller andre klubber. Og så taber FCM og FCK altid. De bedste spillere fra Sverige og Norge springer Danmark over i deres udvikling, og FCK har reelt ikke en chance for at hente dem.

Så for dansk fodbold betyder det, at nytteværdien af de sidste 10-15 millioner på en transfer er mindre end ved de første 10-15 millioner.

FCM henter Osorio, og vi henter Bech. Der er forskel på 30 millioners forskel, men output er tæt på hinanden.

Jeg tror der er kæmpe forskel på Superligaen og ligaer omkring det niveau, f.eks Cahweiz, Skotland, Sverige og Norge, samt top 5 ligaer.

PSG kan hente en top 2-3 spiller fra Serie A. De har vel verdens bedste venstre back. Arsenal har vel den bedste stopper duo i verden. Listen er lang. I de luftlag kan verdensstjernen gøre en forskel, og de kan hente ham.

Derimod rammer vi nok snart et glas loft i de lande jeg omtalte før. FCM betaler 40 millioner for Osorio. Stiger prisen til 50 millioner, så er konkurrenten være PSV, Mainz, Lyon eller andre klubber. Og så taber FCM og FCK altid. De bedste spillere fra Sverige og Norge springer Danmark over i deres udvikling, og FCK har reelt ikke en chance for at hente dem.

Så for dansk fodbold betyder det, at nytteværdien af de sidste 10-15 millioner på en transfer er mindre end ved de første 10-15 millioner.

FCM henter Osorio, og vi henter Bech. Der er forskel på 30 millioners forskel, men output er tæt på hinanden.
De skal i hvert fald sælge sig på noget andet, men kan du konkurrere på løn og vist du kan komme langt i Europa og i øvrigt sælge spillere til endnu højere niveau, kan der være spillere imellem der foretrækker mere sikkerhed for spilletid, muligheden for en titel og de europæiske kampe fremfor fx en midterklub i Bundesligaen. Det er dog sikkert undtagelser. Jeg tror også mest det man får for de (mange) ekstra millioner er lidt mere sikkerhed - man kan hente ham man lige prioriterede lidt højere eller ham der ikke lige har været skadet osv - og så bedre spillere til bredden, som giver bedre mulighed for at præstere i flere turneringer og selvfølgelig også ofte afgør mesterskaber over en hel sæson. Hold som AGF kan sagtens være konkurrencedygtige, men hvis det skal række til et mesterskab skal det bygges op og man skal ramme det lidt mere rigtigt ift sammensætningen og undgå skader osv. Vi er rykket derop økonomisk hvor det kunne lade sig gøre uden at det var en gigantisk sensation på den måde som det ville have været det hvis det fx var Viborg der gik hele vejen, men kan vi komme derop hvor Brøndby ligger ift FCK og M bliver lidt mere jævnlige mesterskaber og pokaltriumfer ikke så urealistiske selvom forskellen i spillerbudget stadig vil være stor.

At se JN blive rørt over fansene og virkelig anerkende os gør jo ikke hans stjerne mindre i mine øjne! Den statue på Stadion Alle må være nummer 1 på listen over ting, der skal gøres, når Kongelunden er færdig.

Jeg begyndte igen at tude, troede ikke der var flere tårer tilbage. Sikke en sæson, sikke en vanvittig uge som kulminerer på søndag ❤️

Han hentede Carstensen d. 7. Juli og Sebastian Jørgensen d. 14. Juli, så begge inden sæson start
Tror han handler ud fra den situation han står i
Selvfølgelig griber CV de fornuftige muligheder der er, men man kan jo egentlig ikke sige, at det var eksempler på spillere vi købte tidligt, da de kun var lejespillere.

Jeg var ikke ude i en kritik af CV, blot i en forklaring på, hvorfor han ikke var et match med Brøndbys fans.

Latest posts

Back