New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 277K
Superligaen 2025/2026
Absolut ikke. Det er en helt fair pointe, at CV har talt om tre wingbacks. Jeg synes bare, den del skal suppleres med, at JP herudover har spillet to andre spillere som wingbacks også. Der er i den henseende forskel på, hvad der er blevet sagt, og hvad der er gjort.

Men som jeg også tidligere har skrevet, så husker jeg CVs citat som værende efter sommerens vindue. Og altså inden man definerede Emmery som wingback, hvilket vel skete i løbet efteråret/vinteropstarten.

Du må gradbøje CVs udtalelser om trupharmoni alt det, du lyster. Jeg konstaterer bare, at jeg tror, det har spillet ind på overvejelserne om at hente flere spillere. Sammen med alle mulige andre parametre.

Igen vil jeg gerne gentage, at jeg ikke har nogen holdning til, om CV skulle have hentet flere spillere. Jeg kan sagtens følge argumenterne for. Jeg synes bare, der er argumenter for og imod, og jeg prøver bare at give lidt modspil til kritikken.
Fair - og rent faktisk har JP jo også spillet Kahl som wingback mod FCM, så der har været mange om buddet.

Jeg er som sagt også helt på linje med, at det er ledelsens mandat og deres glæde må være stor, når de ser hvordan der bliver flyttet rundt på 2-3 pladser når der skiftes ind - bl.a i forsvaret og når en type som Arnstad går ned i banen. Den glæder deler jeg ikke

Knudsen er rigtigt nok trådt ind og blevet en profil uden at påvirke harmonien fra dag et. Men han kendte også store dele af truppen i forvejen - og var helt tydeligt vellidt. Og så har de reelle konkurrenter til hans plads også været skadet hele efteråret. Det er ikke sammenligneligt med at hente en helt ny 9er ind, som skulle starte på bekostning af PM.
Er det ikke et større problem at PM er erstattet af en spiller som slet ikke har top-6 niveau endsige nogensinde har haft niveau til at spille på et hold der er guldkandidater? Så vil jeg hellere have en ny som måske har niveauet. Vi ved jo at Serra ikke har det synes jeg er ret tydeligt. Men det er jo min egen mening. Jeg synes det er på grænsen til skammeligt at man er i en guldduel med Serra som starter. Men i det mindste giver han forhåbentlig god harmoni.

Jeg tror simpelthen ikke man har forsøgt at forstærke angrebet. Det har været en bevidst strategi kun at have PM og Serra. Den hænger på CV og det er hans ansvar som sportsdirektør. Han skal have ros når det går godt men han skal sandelig også stilles til ansvar når det ikke lykkedes. Det kommer med jobbet.

Fair - og rent faktisk har JP jo også spillet Kahl som wingback mod FCM, så der har været mange om buddet.

Jeg er som sagt også helt på linje med, at det er ledelsens mandat og deres glæde må være stor, når de ser hvordan der bliver flyttet rundt på 2-3 pladser når der skiftes ind - bl.a i forsvaret og når en type som Arnstad går ned i banen. Den glæder deler jeg ikke
Jeg forstår ikke helt du har gang i, Thomas.

Er det sådan en "se hvad jeg sagde i januar. Nu får jeg ret i, at det er ledelsens skyld, at vi ikke bliver mestre" ?
I en situation, som sker 1 ud af 100 (vores vilde uheld og FCMs vilde held).

Sejrsmålet til FCM er langt mere Beijmo og Tingager, end den er på Kahl.
Beijmo får ikke blokeret Paulinho, selvom han er ved hjørneflaget.
Tingager står i ingenmandsland foran stolpen, så Kahl efterlades med to mand bagest.
Folk herinde gik amok på AJ, men han passede faktisk sin opgave og tog Franculino ud.

Udligningen i Herning og udligningen i Farum er udelukkende på to af truppens bærende spillere.
Jeg kan ikke se, at noget indkøb i januar havde ændret på det faktum.

At vi som hold bliver nervøse efter de to udligninger, kan jeg heller ikke se har med manglende indkøb i januar at gøre.
Det er fodboldens logik og sker for alle hold.
Tag et fantastisk hold som Man City - de var så nervøse i slutminutterne mod ligaens ringeste hold, at de nærmest ikke kunne ramme hinanden på 5 meter.
Den slags sker i fodbold. Det har det altid gjort og det vil det altid gøre.

Din sarkastiske bemærkning om ledelsens glæde er langt under dit ellers normalt høje niveau herinde.

Er det sådan en "se hvad jeg sagde i januar. Nu får jeg ret i, at det er ledelsens skyld, at vi ikke bliver mestre" ?

Sejrsmålet til FCM er langt mere Beijmo og Tingager, end den er på Kahl.
Beijmo får ikke blokeret Paulinho, selvom han er ved hjørneflaget.
Tingager står i ingenmandsland foran stolpen, så Kahl efterlades med to mand bagest.
Folk herinde gik amok på AJ, men han passede faktisk sin opgave og tog Franculino ud.

Udligningen i Herning og udligningen i Farum er udelukkende på to af truppens bærende spillere.
Jeg kan ikke se, at noget indkøb i januar havde ændret på det faktum.

At vi som hold bliver nervøse efter de to udligninger, kan jeg heller ikke se har med manglende indkøb i januar at gøre.
Det er fodboldens logik og sker for alle hold.
Tag et fantastisk hold som Man City - de var så nervøse i slutminutterne mod ligaens ringeste hold, at de nærmest ikke kunne ramme hinanden på 5 meter.
Den slags sker i fodbold. Det har det altid gjort og det vil det altid gøre.

Din sarkastiske bemærkning om ledelsens glæde er langt under dit ellers normalt høje niveau herinde.
Det er absolut ikke en “se hvad jeg har gang i” - grunden til jeg nævnte hvad jeg skrev i Januar var, at jeg blev kaldt bagklog.

Men det er måske en undren over, at folk - både her og i diverse medier - kan være i tvivl om hvorfor vi står her. Jeg tror ikke på at man kan leve med at flytte rundt på spillere i stressede øjeblikket - uanset hvilken harmoni der er i en trup.

Truppen er ultra tynd, og har været det et stykke tid. Det er som sagt helt fair. Men det kan jo ikke være en overraskelse for CV at Andersen, Mølgaard og Tingager var på vej til age fra skadet. At Poulsen ikke kunne træne regelmæssigt. Skaden til Solbakken er en overraskelse.

Ledelsen har valgt, at at det var fint at vores træner skal flytte en masse rundt. Om de så er glade, ja det er måske et dumt ordvalg, men de får i hvettfald det de har ønsket, når Beijmo og Dalsgaard skifter positioner 2-3 gange i en kamp. Det har intet med uheld at gøre.

Jeg vil påstå, at såfremt vi havde kunne skifte Jacob Andersen ud 1-1 med en anden spiller mod FCM, og ikke skulle flytte hhv Dalsgaard og Kahl, fordi Emmery ikke har fysikken til en wingback mod FCM, så havde der ikke været samme forvirring. Istedet skal vi erstatte en wingback ved, at sætte Tingager i midten, Dalsgaard på venstre stopper (for første gang i år) og Lahl på venstre wingback (også første gang i år). En gardering til den wingback havde gjort underværker i den situation.

Hvis vi havde været lige så gode som Brøndby i Mesterskabsspillet havde vi ført.

Last edited:

Han kan helt klart selv svare, men jeg byder gerne ind med mit take (som er helt for egen regning.)

Jeg synes stadig @Thomas K holder højt niveau.

Det handler for mig om den bekymring vi var flere der havde i vinters og den frustration jeg havde over CV ikke fandt egnede kandidater på leje eller køb. Det er ikke bagklogskab, men de udfordringer truppen står med, er dem vi påpegede i vinters, og så gør det ondt.

Det bliver ikke bedre af den harmoni-argumentation der er. Argumentet er pivfalsk (som i sang - det er ikke teksten/nodelinjen der er forkert, men udlægningen af den). Harmonien er vigtig, men der ligger ingensteds argumentation for CV bare skulle hive fire ballademagere ind, eller kaste 5-årige dyre aftaler efter tilfældige spillere. Kritikken er, at CV ikke løste opgaven, og at holdet derfor står et svært sted.

Og som det påpeges, risikerer man det bliver en mindre katastrofe til sommer, når der skal skiftes stort ud. Det er dels at tage argumetet fra fx @Uglen alvorligt, og samtidig bruge det mere meningsfyldt, når der sker en stor udskiftning der naturligt får en effekt. Samtidig tager det også argumentet ned på relevant niveau.

At man er irriteret over de manglende indkøb kan udtrykkes på flere måder. CV m.fl. har valgt ikke at handle. Derfor er det nok spidst at skrive som der gøres, men samtidig er det da utroligt fair og lødigt at holde folk op på deres prioriteringer og aktive valg.

@Thomas K

Fair.
Min påstand er, at hvis ikke Hansen og Tingager havde lavet ukarakteristiske store personlige fejl, så havde vi ført med 8 points ned til FCM lige nu.

Vi har med en smal trup spillet klart bedre end Brøndby her i Mesterskabsspillet. Vi har bare ekstremt stolpe-ud lige nu, mens FCM har ekstremt stolpe-ind.
Og det er helt fair.

Jeg synes bare jeg ser et mønster.

Når en wingback skal ud, så skal hele vores forsvar ommøbleres. Det har mod Sønderjyske og FCM kostet dyrebare point. Mod FCN var det Tingager der kom ind for Dalsgaard. Der skete det samme.

Hvis man gør det samme igen og igen, altså ommøblere forsvaret til sidst i kampene, så er det forventeligt at det samme sker igen og igen.

Derudover synes jeg argumentet om, at nogle skulle blive sure eller fortørnet over, at skulle dele lidt spilletid med en spiller mere. Simsir er den med absolut flest målgivende afleveringer og spiller nærmest aldrig fuld tid. Han spiller derimod 100% når han er inde, Arnstad ligner derimod en der i perioder disponere energien fordi han skal spille 90 minutter i alle kampe.

Ikke at jeg gider lege navneleg, men….

Havde vi hentet f.eks Sami Jalal - så tror jeg ikke - at vi havde ligget dårligere end nu. Ej heller tror jeg vi havde oplevet større disharmoni.

I Sverige og Norge er der også hentet en del angribere i vinterens vindue. Så det er ikke umuligt at lave noget i dette vindue. Det er bare et aktivt fravalg.

Hedenstad udtalte han kom for at blive nummer 1, men har ikke skabt uro nogle steder. Selvom han ingen kender i truppen.

Latest posts

Back