New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 276K
Superligaen 2025/2026
Last edited:
Blev du træt af alle de opgivende attituder hos debattørerne :ROFLMAO: Det var et sjovt indslag.

Intet er tabt endnu selvom debatten går lidt i selvsving af den negative slags. Det er sjældent jeg bare skimmer indlæg hurtigt herinde men det har været nødvendigt de sidste par dage - hold da op hvor er det negativt og alt er galt. Syntes lige folk skal spole tilbage til kamp 2-3 stykker i denne sæson og overveje hvad de forventede dengang. Siden da satte vi en fantastisk stribe kampe sammen.

Vi kan bare vinde de næste 4 kampe - sådan en streak har vi lavet før. Reelt er 3 sejre formentlig nok. Men der skal gang i offensiven, hvis det skal lykkes - de har ikke været for heldige i år.
Præcis - lige nu er vi neck n´ neck om det danske mesterskab - og vi har oven i købet en hjemmekamp imod konkurrenten i baghånden. Hvornår har vi sidst haft den mulighed? Det er ikke nemt, men hvornår er det nemt at vinde det danske mesterskab? Det er svært og det skal være svært, derfor er det også helt afgørende at troen forbliver intakt, og viljen er på 100%.

Til gengæld har vi nu en helt unik mulighed, både som spillere og som tilhængere af klubben, for at vise…

HVORFOR VI ER AGF!

Havde vi hentet en ekstra wingback, er det sandsynligt, at Emmery havde fået færre minutter. Alternativt var spilletiden blevet taget fra Jørgensen, Tommi eller Borgere. Samtidig havde han næppe fået de samme erfaringer fra kampe, hvor modstanderen målrettet angriber hans side af forsvaret, hvilket jeg ikke tror han lærer ret meget af, derimod tror jeg selvtilliden bliver dårligere.

Borgere har fået et par minutter, så han er næppe relevant for diskussionen. Måske kunne Emmery have spillet de 88 minutter Oli havde spillet. Mig bekendt spiller Jørgensen til højre, og her har Emmery vist endnu ikke spillet, så det anser jeg for sandsynligt.

Jeg tror, at Emmery har lært en masse offensivt af at spille venstre wingback.

JP ser har åbentlyst ikke som 10er i den nuværende opsætning, så jeg har svært ved at se, at det skulle ændre sig, hvis vi havde hentet en wingback mere. Han har haft rig mulighed for at skifte Emmery ind som 10er her i foråret, uden muligheden er blevet benyttet.

Så jeg fastholder, at en ny wingback havde kostet på spilletiden til Emmery.

Jeg finder det derimod problematisk, hvordan vi håndterer udskiftninger, eksempelvis i Haderslev. Da Carstensen blev taget ud, flyttede man to spillere rundt, og med Mølgaards indskiftning blev yderligere tre rokeringer nødvendige. Resultatet var, at både Dalsgaard og Beijmo spillede tre forskellige positioner i løbet af samme kamp. Det skaber i min optik unødig ustabilitet. I forlængelse heraf er det svært ikke at koble Dalsgaards krampe mod FCM til, at han pludselig skulle matche en hurtigløber frem for en fysisk stærk angriber, da han og Kahl i denne kamp også skulle flytte pladser pga én udskiftning. Men det er Strategien og det respektere jeg naturligvis.

Det tror jeg, vi alle finder problematisk.

Personligt tror jeg ledelsen om 10 år vil fortryde de ikke satsede lidt mere, hvis Fournais, Nielsen og CVs eftermæle bliver en misset pokalfinale og en sølvmedalje. Man har allerede kommet med to opjusteringer, havde man droppet den ene og brugt lidt penge, så tror jeg virkelig ikke nogle mennesker havde bidt mærke i det.

Det tror jeg da også, de vil. Altså medmindre summen af vinterens vindue og sommerens vindue kan stille os ultraskarpt til næste sæson. Det ved vi jo ikke endnu. Men det er i bagklogsskabens ulideligt klare lys. Det er noget helt andet at agere i vinters.

Tingagers skade var kendt mindst en uge før vinduet lukkede, det samme gælder Poulsen og Andersen, samt Mølgaards tilbagevenden. Det her er derfor ikke uheld, men et bevidst valg om at operere med en smal trup, der nødvendiggør omfattende rokeringer ved udskiftninger.

Ti dage før vinduet lukker er Tingager ude og fortælle, at han er optimistisk omkring at være klar til sæsonstart (se link nedenfor). Jeg tænker, man havde regnet med et comeback lidt tidligere, at Tingager var i en lidt bedre forfatning og at man ville have haft mere ro i kampene til at give ham spilletid, så han kunne stå skarpere til slutspillet.

Ift. Andersen og Mølgaard vil jeg ikke modsige dig. Men en Tingager i bedre form ville have gjort en verden til forskel.

Borgere har fået et par minutter, så han er næppe relevant for diskussionen. Måske kunne Emmery have spillet de 88 minutter Oli havde spillet. Mig bekendt spiller Jørgensen til højre, og her har Emmery vist endnu ikke spillet, så det anser jeg for sandsynligt.

Jeg tror, at Emmery har lært en masse offensivt af at spille venstre wingback.

JP ser har åbentlyst ikke som 10er i den nuværende opsætning, så jeg har svært ved at se, at det skulle ændre sig, hvis vi havde hentet en wingback mere. Han har haft rig mulighed for at skifte Emmery ind som 10er her i foråret, uden muligheden er blevet benyttet.

Så jeg fastholder, at en ny wingback havde kostet på spilletiden til Emmery.

Det tror jeg, vi alle finder problematisk.

Det tror jeg da også, de vil. Altså medmindre summen af vinterens vindue og sommerens vindue kan stille os ultraskarpt til næste sæson. Det ved vi jo ikke endnu. Men det er i bagklogsskabens ulideligt klare lys. Det er noget helt andet at agere i vinters.

Ti dage før vinduet lukker er Tingager ude og fortælle, at han er optimistisk omkring at være klar til sæsonstart (se link nedenfor). Jeg tænker, man havde regnet med et comeback lidt tidligere, at Tingager var i en lidt bedre forfatning og at man ville have haft mere ro i kampene til at give ham spilletid, så han kunne stå skarpere til slutspillet.

Ift. Andersen og Mølgaard vil jeg ikke modsige dig. Men en Tingager i bedre form ville have gjort en verden til forskel.
Mine kommentarer her, skal ses i forlængelse af mine kommentarer da transfervinduet lukkede.

Der påpegede jeg, at truppen var for smal og ville give anledning til rotationer og spillere ud af position, når tingene spidsede til. Det er alene derfor jeg fastholder den nu.

Men ja, det kan sagtens være at Beijmo og Kahls nye klubber får meget ud af, at de er polyvante (som Morten Olsen vil sige det), og spiller 2-3 positioner pr kamp, så truppen og budgettet har præcis den størrelse vi ønsker det.

Igen, jeg har fuld respekt for budgettet og strategien. Jeg var i vinters, og nu, bare ikke enig i tilgangen, jeg frygtede den - som nu - at der ville blive for mange lappeløsninger.

Der var - hvad jeg ser som irrelevant - diskussion om truppens harmoni. Igen, det er vigtigt, men et elitemiljø fungerer anderledes end en arbejdsplads med funktionærer.

CV har offentligt betonet, at truppens harmoni og sammenhold er holdets største styrke og at man ikke ville komprimentere dette unødigt. Så jeg mener også, diskussionen herom er irrelevant. Det er helt tydeligt, at det har spillet en rolle i overvejelserne.

Spillerne har også betonet det gode sammenhold og harmonien. I den henseende køber jeg ikke spekulationer om, hvordan elitemiljøer fungerer, fra folk, som ikke selv er en del af miljøet.

Det er helt entydigt, at harmonien og trupsammenholdet er en styrke, som man har sigtet på at bevare.

Dermed ikke sagt, at man ikke kunne have holdt harmonien med en til to forstærkninger mere. Det kunne man måske godt.

Prioriteten har også været at følge strategien, hvor talenterne udgjorde bredden. Det havde man ikke gjort ved at hente 1-2-3 nye etablerede spillere, som du foreslår. Så havde man i stedet haft en trup, der begynder at ligne Uwes trup fra sidste år.

Igen. Jeg har faktisk ikke en holdning til, om man skulle have hentet flere spillere. Jeg kan sagtens følge alle dine og andres argumenter. Jeg synes bare også, der er væsentlige modargumenter, så billedet ikke er entydigt.

CV har offentligt betonet, at truppens harmoni og sammenhold er holdets største styrke og at man ikke ville komprimentere dette unødigt. Så jeg mener også, diskussionen herom er irrelevant. Det er helt tydeligt, at det har spillet en rolle i overvejelserne.

Spillerne har også betonet det gode sammenhold og harmonien. I den henseende køber jeg ikke spekulationer om, hvordan elitemiljøer fungerer, fra folk, som ikke selv er en del af miljøet.

Det er helt entydigt, at harmonien og trupsammenholdet er en styrke, som man har sigtet på at bevare.

Dermed ikke sagt, at man ikke kunne have holdt harmonien med en til to forstærkninger mere. Det kunne man måske godt.

Prioriteten har også været at følge strategien, hvor talenterne udgjorde bredden. Det havde man ikke gjort ved at hente 1-2-3 nye etablerede spillere, som du foreslår. Så havde man i stedet haft en trup, der begynder at ligne Uwes trup fra sidste år.

Igen. Jeg har faktisk ikke en holdning til, om man skulle have hentet flere spillere. Jeg kan sagtens følge alle dine og andres argumenter. Jeg synes bare også, der er væsentlige modargumenter, så billedet ikke er entydigt.
Jeg synes ikke det virker til, at hverken Hedenstad eller Knudsen har ødelagt noget harmoni, overhovedet. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Jeg synes heller Solbakken, Carstensen eller Jørgensen virkede problematiske for truppen i sommer.

Jeg vil dog godt påpege, at jeg aldrig har mødt en spiller der mener truppen skal forbedres på spillerens egen position. Så hvis du spørger en trup eller en spiller, om der mangler noget, så tror jeg aldrig man hører en Jesper Hansen siger man mangler en målmand der er stærkere i feltet.

Jeg synes ikke det virker til, at hverken Hedenstad eller Knudsen har ødelagt noget harmoni, overhovedet. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Jeg synes heller Solbakken, Carstensen eller Jørgensen virkede problematiske for truppen i sommer.

For et par indlæg siden gav jeg dig et par nuancer til, hvorfor Knudsen nemt kunne indgå i truppens harmoni. Hedenstad er hentet som reservemålmand. Jeg har svært ved at se, at det er relevant for en diskussion om truppens harmoni.

For et par indlæg siden gav jeg dig et par nuancer til, hvorfor Knudsen nemt kunne indgå i truppens harmoni. Hedenstad er hentet som reservemålmand. Jeg har svært ved at se, at det er relevant for en diskussion om truppens harmoni.
Det her harmoni snak synes jeg er meget besynderlig. Det er jo udelukkende for at skåne vores gamle garde som synger på sidste vers og ikke bidrager på det niveau man kan forvente?

Tingager, Poulsen, PM, Hansen har været fantastiske spillere for os og man skylder dem en stor tak når de engang stopper men deres interne relation skal altså ikke stå i vejen for at vi opnår succes som klub.

Når det så er sagt så ligger vi ikke til nedrykning (som det nogen gange lyder på mine indlæg). Vi ligger og kæmper med om mesterskabet så noget har både den tidligere og nuværende sportschef/træner samt spillere gjort rigtigt.

Det er nuancer vi er ude i. Jeg synes også at tilførelsen af Knudsen var alt for lidt i vinters men det var delvis pga den store udskiftning som kommer til sommer. Vi argumenterer tit for at man skal give nye min. 1/2 år til at falde til.

Der er intet som er tabt endnu men hvorfor skal vi vente til allersidste kamp for at afgøre det? Ville det ikke have været bedre at gå all in noget tidligere.

Synes det er gået for sent op for os at vi har truffet dårlige valg og ikke været klar til at gøre det som skal til. Desværre har FCM vist hvordan man får point på den front.

Vil ærgre mig gul og grøn hvis det ender med sølv og især hvis man står med følelsen af at vi ikke rigtig erkendte vores udfordringer og gjorde noget ved dem (konstant snakke om gode præstationer og manglende gode baner).

Det her harmoni snak synes jeg er meget besynderlig. Det er jo udelukkende for at skåne vores gamle garde som synger på sidste vers og ikke bidrager på det niveau man kan forvente?

Tingager, Poulsen, PM, Hansen har været fantastiske spillere for os og man skylder dem en stor tak når de engang stopper men deres interne relation skal altså ikke stå i vejen for at vi opnår succes som klub.

Når det så er sagt så ligger vi ikke til nedrykning (som det nogen gange lyder på mine indlæg). Vi ligger og kæmper med om mesterskabet så noget har både den tidligere og nuværende sportschef/træner samt spillere gjort rigtigt.

Der er rigtig mange nuancer i diverse udmeldinger. Ved vinterpausen lå vi nr. 1 og var vel dem som havde fået flest point mod Top 6 holdene. Det er vi ikke længere men på trods af den seneste "nedtur" tror jeg stadig vi er tæt på Fcm. Så reelt skal vi have det fundet frem igen.

Det er nuancer vi er ude i. Jeg synes også at tilførelsen af Knudsen var alt for lidt i vinters men det var delvis pga den store udskiftning som kommer til sommer. Vi argumenterer tit for at man skal give nye min. 1/2 år til at falde til.

Der er intet som er tabt endnu men hvorfor skal vi vente til allersidste kamp for at afgøre det? Ville det ikke have været bedre at gå all in noget tidligere.

Rigtig mange af os havde gerne set forstækninger og især angrebet har været diskuteret. De fleste af os troede ikke på Serra som førsteangriber og syntes PM havde tabt for meget, af det som tidligere gjorde ham til en super angriber. Det lød da også til man var i markedet men der kom intet. Så kan man sagtens sige det er for dårligt men man skal vel heller ikke hente lottokuponer ind som man hænger på i flere år.

For mig er diskussionen måske lige tidlig nok at tage men folk er frustrerede og vil ikke vente. Jeg ser det gerne afgjort før den helt store diskussion, om noget som måske kunne have været eller som måske blev 💙 💙 ;) Det kan være afgjort i mod os om par kampe, medmindre vi stepper op.

Synes det er gået for sent op for os at vi har truffet dårlige valg og ikke været klar til at gøre det som skal til. Desværre har FCM vist hvordan man får point på den front.

Fcm kører den professionelle stil hele vejen igennem og bruger alle tricks. Jeg syntes måske vi har været lidt for flinke undervejs og f.eks. i seneste kamp, hvor vi kun laver 3 frispark vs. de 18 som drengene fra Fcn laver (ifølge fotmob). Vi har sgu nok savnet NP, til at tage temperaturen på kampen og være svinet på banen. Mon ikke han er med på søndag.

Alt håb er ude i forhold til mesterskabet, så nu er det på tide at bygge op til næste sæson. Derfor skal spillere som ikke er i klubben til næste sæson, på bænken allerede i morgen imod FC Midtjylland. Dalsgaard, Beijmo og Kahl har ikke kontrakt i næste sæson, så der er ikke engang grund til at udtage dem til kamp. I stedet er det JJA, Tingager og Mølgaard der skal starte, og så er det vel også på tide at udtage Camara til truppen nu.

På midtbanen må vi forvente at Yakob bliver solgt, så her skal Haustrup have chancen fra start i stedet. Links bliver nok også solgt, så det er på tide at give Emmery mulighed ofr at vise at han også kan fungere som wingback mod de bedste. På kanterne er Arnstad og Bech også på salgsrampen, så her er det på tide med Kristjansson og Borgere - og så er Paddy heller ikke i klubben efter sommerferien, så det bliver Serra i front i 90 minutter.

Vi kan lige så godt komme i gang med at forberede os på næste sæson og der findes ikke bedre modstandere end dem vi får lige nu til at se hvem der har det der skal til for at være AGF spiller i 26-27 sæsonen.
Du glemte selvfølgelig at tilføje at Hansen er for gammel og vi derfor selvfølgelig skal spille med Hedenstad, der er ingen bedre kamp at starte sin AGF karriere på end den der kommer i morgen :)

Du glemte selvfølgelig at tilføje at Hansen er for gammel og vi derfor selvfølgelig skal spille med Hedenstad, der er ingen bedre kamp at starte sin AGF karriere på end den der kommer i morgen :)
Det siger sgu meget om hvor stort et tudefjæs der er på herinde, at der var så mange der troede det var seriøst - der virkeligt nogen der er i granatchok over at ligge på en delt førsteplads med 4 runder igen og alle muligheder for at vise hvad klubben er gjort af.

Fordi du, og mange andre, har argumenteret for at truppens harmoni er klubbens styrke. Den køber jeg ikke. Det er simpelthen for søgt. Hvornår har vi sidst haft en spiller der var ødelæggende for omklædningsrummet? Ryan Mmaee eller Andre Riel måske. Jeg synes nærmest det er, at gøre grin med spillerne psyke og dermed videresalgspotentiale, at f.eks. Kahl ville blive sur og bitter over, at der blev hentet en backup til venstre wingback, således Kahl ikke skulle spille den i de døende minutter mod FCM.

hvis en tilgang eller to kan ødelægge harmonien så meget, så frygter jeg virkelig sommerens vindue.

Du har også argumenteret for, at Emmery ikke kunne tage Jørgensens minutter på en 10’er fordi Jørgensen spiller til højre. Men f.eks i Farum kunne Bech blot have beholdt sin plads, og så kunne Emmery have taget Jørgensens minutter. Igen, det er nuancer.

Jeg syntes i vinters og nu, at det er problematisk vi skal rotere så meget og spille så smalt. Men CV, Fournais og Nielsen har mandatet og de mener det er rigtige, at flytte rundt på en 2-3 spillere hver kamp, fremfor en rolig og stabil hånd i forsvaret. Det har jeg fuldt respekt for, og jeg er sikker på de nyder at se strategien blive gjort til virkelighed på banen. Jeg var og er ikke helt enig.

Der er helt sikkert et element af at beskytte hierakiet i det. Vi kan vel alle huske, hvad der skete, sidst en AGF træner smed alle de erfarne spillere ad holdet?

Men det er jo også Arnstads, Bechs, Beijmos, Carstensens, Kahls og Links position, der bliver beskyttet ved, at man ikke har hentet konkurrenter til dem.

Altså medmindre ønsket er, at man havde hentet metervare. Det ville dig være imod den udmeldte strategi. Og det syntes jeg også ville være spild af midler.

Så er der noget med, at man har en godt sammentømmeret gruppe rent socialt. Det kan også udfordres, hvis man piller for meget ved sammensætningen.

Jeg kan slet ikke følge, at argumentet om harmoni alene handler om at beskytte de gamle spillere. Det synes jeg er alt for for forenklet.

Fordi du, og mange andre, har argumenteret for at truppens harmoni er klubbens styrke. Den køber jeg ikke. Det er simpelthen for søgt. Hvornår har vi sidst haft en spiller der var ødelæggende for omklædningsrummet? Ryan Mmaee eller Andre Riel måske. Jeg synes nærmest det er, at gøre grin med spillerne psyke og dermed videresalgspotentiale, at f.eks. Kahl ville blive sur og bitter over, at der blev hentet en backup til venstre wingback, således Kahl ikke skulle spille den i de døende minutter mod FCM.

hvis en tilgang eller to kan ødelægge harmonien så meget, så frygter jeg virkelig sommerens vindue.

CV har argumenteret for, at truppens harmoni er holdets styrke. Jeg har bare refereret, hvad CV har sagt.

Knudsen styrkede praktisk harmonien, fordi han var en del af sammenholdet i forvejen. Og fordi alle hans konkurrenter blev skadede.

CV har argumenteret for, at truppens harmoni er holdets styrke. Jeg har bare refereret, hvad CV har sagt.

Knudsen styrkede praktisk harmonien, fordi han var en del af sammenholdet i forvejen. Og fordi alle hans konkurrenter blev skadede.
Og jeg citerede CV for at have sagt der var tre wingbacks, hvorefter du gjorde det til fem.

Lad os håbe vi holder harmonien til sommer når vi siger farvel til en 5-6 spillere

Og jeg citerede CV for at have sagt der var tre wingbacks, hvorefter du gjorde det til fem.

Jeg forstår ikke relevansen ift. diskussionen om trupharmoni. Men herudover var min pointe - og det har jeg måske ikke fået formuleret klart - at uagtet, hvad CV sagde, så har foråret vist, at vi har fire spillere plus Beijmo til positionen.

Lad os håbe vi holder harmonien til sommer når vi siger farvel til en 5-6 spillere

Jeg tænker, der skal bygges en ny harmoni op. Men jeg har svært ved at se relevansen heraf i en diskussion om, hvordan holdet havde været bedst stillet til dette forår. Jeg er med på, at jeg selv har peget på den langsigtede trupsammensætning, men jeg har ikke set nogen fremføre, at man forsøgte at tage hensyn til harmoniens indvirkning på holdets styrke i næste sæson. Jeg synes, det er at tage diskussion ud på et et helt irrelevant sidespor, så den gider jeg ikke gå nærmere ind i.

Jeg forstår ikke relevansen ift. diskussionen om trupharmoni. Men herudover var min pointe - og det har jeg måske ikke fået formuleret klart - at uagtet, hvad CV sagde, så har foråret vist, at vi har fire spillere plus Beijmo til positionen.

Jeg tænker, der skal bygges en ny harmoni op. Men jeg har svært ved at se relevansen heraf i en diskussion om, hvordan holdet havde været bedst stillet til dette forår. Jeg er med på, at jeg selv har peget på den langsigtede trupsammensætning, men jeg har ikke set nogen fremføre, at man forsøgte at tage hensyn til harmoniens indvirkning på holdets styrke i næste sæson. Jeg synes, det er at tage diskussion ud på et et helt irrelevant sidespor, så den gider jeg ikke gå nærmere ind i.

Min pointe mht CVs udtalelser er, som jeg ser det, at når du kommer med et citat skal det tages for pålydende, hvorimod det jeg finder ét, så må det gerne gradbøjes.

Hvis man tænker langsigtet, strategisk og på budget og som et argument derfor, påpeger at harmoni er en så stor styrke at f.eks én spiller mere vil gøre mere skade end gavn, så synes jeg klubben køres utrolig risikabel, når man til sommer sandsynligvis skal erstatte Dalsgaard, Beijmo, Kahl og Mortensen samt sandsynligvis også Arnstad, Bech og nogle af spillerne det ikke spiller nok (f.eks Jensen-Abbew). Hvis én ny spiller kan smadre en trup henover en 2 måneders pause, så bliver det voldsomt med 6-7 nye til sommer. Så havde det måske været rettidig omhu, at fordele udskiftningen over flere vinduer.

Det er selvfølgelig helt fair du ikke vil tage den.

Min pointe mht CVs udtalelser er, som jeg ser det, at når du kommer med et citat skal det tages for pålydende, hvorimod det jeg finder ét, så må det gerne gradbøjes.

Absolut ikke. Det er en helt fair pointe, at CV har talt om tre wingbacks. Jeg synes bare, den del skal suppleres med, at JP herudover har spillet to andre spillere som wingbacks også. Der er i den henseende forskel på, hvad der er blevet sagt, og hvad der er gjort.

Men som jeg også tidligere har skrevet, så husker jeg CVs citat som værende efter sommerens vindue. Og altså inden man definerede Emmery som wingback, hvilket vel skete i løbet efteråret/vinteropstarten.

Du må gradbøje CVs udtalelser om trupharmoni alt det, du lyster. Jeg konstaterer bare, at jeg tror, det har spillet ind på overvejelserne om at hente flere spillere. Sammen med alle mulige andre parametre.

Igen vil jeg gerne gentage, at jeg ikke har nogen holdning til, om CV skulle have hentet flere spillere. Jeg kan sagtens følge argumenterne for. Jeg synes bare, der er argumenter for og imod, og jeg prøver bare at give lidt modspil til kritikken.

Det siger sgu meget om hvor stort et tudefjæs der er på herinde, at der var så mange der troede det var seriøst - der virkeligt nogen der er i granatchok over at ligge på en delt førsteplads med 4 runder igen og alle muligheder for at vise hvad klubben er gjort af.
Der var store følelser i spil efter forrige kamp, jeg selv var helt nede i kulkælderen. De fleste ville dog have godt af lige at trække vejret og lidt luft, inden man logger herind og tømmer sine frustationer på forum.. Men sådane er vi jo så forskellige :p

Latest posts

Back