New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
Der er altid masser af spin og forlorne udtalelser i forbindelse med en trænerfyring og ansættelse af en ny. Ledelsen skal bakke op om træneren indtil ca. 1 minut før fyresedlen kommer og spillerne vil altid have en interesse i at tale godt om en ny træners arbejde.

Jeg tror at Uwe var under pres i foråret efter at have talt strategi med CV (og JN). Efter en ok start på slutspillet med 4 p. efter 3 kampe, spillede vi en dårlig kamp i Randers og havde derefter et formstærkt FCK i de efterfølgende to kampe i træk (forstår i øvrigt ikke at man lader de to samme hold spille to kampe i træk). Da vi havde tabt den første af FCK kampene (i Parken) (og Tingager gik skadet ud i pausen) lå vi pludselig langt efter top 3, da BIF var gået amok. Og med Links og Kahl småskadede virkede det til at man lavede strategien for slutspillet om. Ind kom Leopold Wahlstedt i buret, JJA i startopstillingen og man begyndte at give Emmery og især Tobias Bach minutter. Selv Duelund fik lidt minutter igen. Det lignede ikke noget Uwe selv ville have fundet på. Men resultaterne blev bare så dårlige, at presset for en fyring blev meget stærkt fra omgivelserne og sandsynligvis også indefra i truppen.

Heldigvis lykkedes man med at finde en træner der kunne videreføre og forbedre det gode arbejde, som Uwe trods alt også havde lavet i sine tre sæsoner.
 
Happy Jim Carrey GIF
 
De har også lidt selv bedt om det når de henter Corner og Delaney hjem - begge spillere der er kronisk skadede.

At de så er uheldige med Mattson og Huescas er en anden sag - men de to første er ikke uheld - det er satset købmandsskab
Men er deres budget ikke stadig 50 % større end Fcm - så har man vel råd til den slags.

De spiller altså mod Sif som vel i bedste fald er på omkring en femtedel af Fck's. Det er altså en vild forskel når vi taler ca. 44 mio. vs. 275 mio.

Men bolden er rund og det handler om at spille som et hold samt kunne spille på plastik 😁
 
Mon ikke Neestrup kan bortforklare et nederlag med, at det er hårdt for FCK at de har så mange landsholdsspillere, som har været i aktion den seneste uge og at det derfor er konkurrence forvridende og synd for FCK.
Og ikke at forglemme…den lange rejse til Søhøjlandet. De skulle over en bro og der er ikke motorvej hele vejen…
 

Latest posts

Back
Top