Superligaen 2025/2026
Der er altid masser af spin og forlorne udtalelser i forbindelse med en trænerfyring og ansættelse af en ny. Ledelsen skal bakke op om træneren indtil ca. 1 minut før fyresedlen kommer og spillerne vil altid have en interesse i at tale godt om en ny træners arbejde.
Jeg tror at Uwe var under pres i foråret efter at have talt strategi med CV (og JN). Efter en ok start på slutspillet med 4 p. efter 3 kampe, spillede vi en dårlig kamp i Randers og havde derefter et formstærkt FCK i de efterfølgende to kampe i træk (forstår i øvrigt ikke at man lader de to samme hold spille to kampe i træk). Da vi havde tabt den første af FCK kampene (i Parken) (og Tingager gik skadet ud i pausen) lå vi pludselig langt efter top 3, da BIF var gået amok. Og med Links og Kahl småskadede virkede det til at man lavede strategien for slutspillet om. Ind kom Leopold Wahlstedt i buret, JJA i startopstillingen og man begyndte at give Emmery og især Tobias Bach minutter. Selv Duelund fik lidt minutter igen. Det lignede ikke noget Uwe selv ville have fundet på. Men resultaterne blev bare så dårlige, at presset for en fyring blev meget stærkt fra omgivelserne og sandsynligvis også indefra i truppen.
Heldigvis lykkedes man med at finde en træner der kunne videreføre og forbedre det gode arbejde, som Uwe trods alt også havde lavet i sine tre sæsoner.
Jeg tror at Uwe var under pres i foråret efter at have talt strategi med CV (og JN). Efter en ok start på slutspillet med 4 p. efter 3 kampe, spillede vi en dårlig kamp i Randers og havde derefter et formstærkt FCK i de efterfølgende to kampe i træk (forstår i øvrigt ikke at man lader de to samme hold spille to kampe i træk). Da vi havde tabt den første af FCK kampene (i Parken) (og Tingager gik skadet ud i pausen) lå vi pludselig langt efter top 3, da BIF var gået amok. Og med Links og Kahl småskadede virkede det til at man lavede strategien for slutspillet om. Ind kom Leopold Wahlstedt i buret, JJA i startopstillingen og man begyndte at give Emmery og især Tobias Bach minutter. Selv Duelund fik lidt minutter igen. Det lignede ikke noget Uwe selv ville have fundet på. Men resultaterne blev bare så dårlige, at presset for en fyring blev meget stærkt fra omgivelserne og sandsynligvis også indefra i truppen.
Heldigvis lykkedes man med at finde en træner der kunne videreføre og forbedre det gode arbejde, som Uwe trods alt også havde lavet i sine tre sæsoner.
