New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Det er en sjov måde, programmet er lagt på for os i det her efterår. De næste 10 kampe er en ordentlig mundfuld, hvor der kun er et par kampe imellem, hvor man på forhånd vil sige, dem skal vi bare kunne vinde. De andre kan nemt gå begge veje, så det er for alvor nu, vi skal holde fast i vores momentum og tippe svære kampe over på vores side - som vi gjorde i dag.

Lad os starte med Brøndby-kampen, som kunne være et fantastisk afsæt til at få succes i en lang, halvsvær periode!
 
Det er en sjov måde, programmet er lagt på for os i det her efterår. De næste 10 kampe er en ordentlig mundfuld, hvor der kun er et par kampe imellem, hvor man på forhånd vil sige, dem skal vi bare kunne vinde. De andre kan nemt gå begge veje, så det er for alvor nu, vi skal holde fast i vores momentum og tippe svære kampe over på vores side - som vi gjorde i dag.

Lad os starte med Brøndby-kampen, som kunne være et fantastisk afsæt til at få succes i en lang, halvsvær periode!
Sidste sæson havde vi også 17 point efter 8 runder (lå på andenpladsen 3 point efter FCK). Derefter fik vi kun 7 point i de næste 6 kampe og der var en del af dem nogle af dem man skal vinde.
 
Sidste sæson havde vi også 17 point efter 8 runder (lå på andenpladsen 3 point efter FCK). Derefter fik vi kun 7 point i de næste 6 kampe og der var en del af dem nogle af dem man skal vinde.
Ja. Programmet er pudsigt. For de sidste 4 kampe i grundspillet, der er programsat til starten af forårssæsonen er - med vores nuværende form - faktisk 4 kampe hvor 10-12 point ikke er urealistisk. Der er lang tid til, så kan også være det er 4 kampe vi skal have 5-6 point i.

Her i efterårets sidste 10 kampe, har vi Brøndby og FCN to gange, samt både FCK og FCM igen. FCK er efter en midtuge kamp, og FCM før deres kamp mod Celtic. Som stillingen er lige nu, så sælger jeg gerne mange af de kampe for uafgjort.

Så det er ret vigtigt, at vi får mange point mod Silkeborg (x2), Randers og Sønderjyske.
 
12 point i de resterende 10 kampe vil give AGF 29 point i vinterpausen, hvilket oftest har været nok til mesterskabsspillet.* Så det virker som en god rettesnor for realistisk optimisme at håbe på, at AGF - med momentum med sig, men mod bedre modstandere - de facto kan sikre sig top 6 allerede før ferien. Så kan begyndelsen på foråret forhåbentligt give et rygstød også til mere end bare top 6.

*I de første fire udgaver af strukturen havde syvendepladsen max 29 point. Sidste år blev Silkeborg nr 7 med 33 point, men det var i en sæson, hvor bundholdene havde bemærkelsesværdigt få point. Det kommer vi ikke til at se i årets grundspil.
 
De næste seks kampe er:
AGF-BIF
FCN-AGF
AGF-SIF
BIF-AGF
AGF-FCN
FCM—AGF

FCN hjemme er noget andet end FCN ude og der er SIF hjemme, men det er lidt af en periode at gå ind i. Det er dejligt at have noget at give af ift det store midterfelt og kampen om top-6, hvis det nu skulle føre til en række nederlag. Man kan ikke undgå sætte point til mod nogle midter- og bundhold, men hvis vi vil være med fremme i subtoppen skal vi selvfølgelig også fortsat kunne tage point fra nogle andre top-6-hold. Mon ikke også de modstandere her har kompen mod AGF som en af de svære i deres kommende program.
 
12 point i de resterende 10 kampe vil give AGF 29 point i vinterpausen, hvilket oftest har været nok til mesterskabsspillet.* Så det virker som en god rettesnor for realistisk optimisme at håbe på, at AGF - med momentum med sig, men mod bedre modstandere - de facto kan sikre sig top 6 allerede før ferien. Så kan begyndelsen på foråret forhåbentligt give et rygstød også til mere end bare top 6.

*I de første fire udgaver af strukturen havde syvendepladsen max 29 point. Sidste år blev Silkeborg nr 7 med 33 point, men det var i en sæson, hvor bundholdene havde bemærkelsesværdigt få point. Det kommer vi ikke til at se i årets grundspil.
Ja, er det ikke et par og tredive point vi plejer at sige normalt er nok og en 35-36 point der skulle være sikkert, så hvis vi kan nå op på 30 point inden vinterpausen ser det godt ud. Det kunne godt komme til at minde om sidste sæson hvor programmet i foråret også lagde op til at man kunne hente nogle sejre og trække den hjem, men det gjorde jo ikke noget hvis udgangspunktet denne gang bliver bedre, så de kampe kunne handle om at være med helt fremme i en medaljekamp inden slutspillet. En ting af gangen, men kan vi få 1.2-1.3 point i snit i resten af efteråret, ser det fint ud ift top-6 og det er trods alt et pointsnit man ville tale om hvis det handlede om at holde sig sikkert over nedrykningsstregen og ikke om at komme i top-6.
 
De næste seks kampe er:
AGF-BIF
FCN-AGF
AGF-SIF
BIF-AGF
AGF-FCN
FCM—AGF

FCN hjemme er noget andet end FCN ude og der er SIF hjemme, men det er lidt af en periode at gå ind i. Det er dejligt at have noget at give af ift det store midterfelt og kampen om top-6, hvis det nu skulle føre til en række nederlag. Man kan ikke undgå sætte point til mod nogle midter- og bundhold, men hvis vi vil være med fremme i subtoppen skal vi selvfølgelig også fortsat kunne tage point fra nogle andre top-6-hold. Mon ikke også de modstandere her har kompen mod AGF som en af de svære i deres kommende program.
Ja. Det er sgu en besværlig omgang. Måske FCM rotere lidt. De har trods alt Celtic 3-4 dage efter os.

AGF-BIF - 1 point
FCN-AGF - 0 point
AGF-SIF - 3 point
BIF-AGF - 0 point
AGF-FCN - 3 point
FCM—AGF - 1 point

Så vil vi efter 16 kampe have 25 point. Det ville være helt fantastisk. Derefter venter der kampe mod bl.a Randers, Sønderjyske og Silkeborg hvor man måske kan håbe på lidt mere.
 
Ja. Det er sgu en besværlig omgang. Måske FCM rotere lidt. De har trods alt Celtic 3-4 dage efter os.

AGF-BIF - 1 point
FCN-AGF - 0 point
AGF-SIF - 3 point
BIF-AGF - 0 point
AGF-FCN - 3 point
FCM—AGF - 1 point

Så vil vi efter 16 kampe have 25 point. Det ville være helt fantastisk. Derefter venter der kampe mod bl.a Randers, Sønderjyske og Silkeborg hvor man måske kan håbe på lidt mere.
Jeg tror, du mangler 3-5 point i kampene mod Brøndby 😉
 
Men det er også kampe hvor, hvis vi holder momentum og fortsætter det gode spil. Kan slå stort hul til mange af medalje aspiranterne.
En god periode her igennem resten af September og Oktober, så kan vi stå rigtig stærkt i forhold til medaljerne til Maj, Pudsigt nok
Med FCN’s sejr er top-5 det de fleste (Kraul undtaget) vel anser som en normal forventet top-5 og som også passer med det økonomiske styrkeforhold selvom det ikke helt passer lige nu de fem imellem. Samtidig er der to point fra nummer seks til elleve. Selvfølgelig med det forbehold at Fredericia mangler at spille og kan lægge sig over FCN, logikken taler bare lidt for at de ikke helt kan holde det kørende hele efteråret og det kunne godt ende med at rækken knækker under den her forventede top-5 og at stort set samtlige andre hold kæmper om den sidste plads. Et “stort” hul til andre medaljeaspiranter er dermed muligt, hvis du mener hold som Randers, men det bliver svært ift de største medaljefavoritter. Ligesom vi sidder og er nervøse for at rende ind i en dårlig periode nu, så kan det også ske for fx FCN når vejret bliver dårligere og de havde en skidt start på sæsonen, og hvad med Brøndby selvom den nye træner kom godt fra start, men de bør vel ikke komme i problemer ift top-6 (selvom man man kan håbe.) Hvis det bliver så drabeligt med mange hold i kamp om en plads eller to i top-6 (et par stykker falder nok fra) skal vi i hvert fald forsøge at holde os nok på afstand til ikke at blive suget ind i det i de sidste runder af grundspillet.
 

Latest posts

Back
Top