New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Hvis det slutter 1-1 i Brøndby, så ligger vi nr. 2 hen over landskampspausen 👍
Selv om det bliver en 3. plads, så er det nok mere end de fleste af os turde håbe på for fire uger siden!

AGF har også slået et hul på 5 point til 7. pladsen, Viborg. Som er modstanderen i første kamp efter landsholdspausen - det er en kamp, der godt kan definere resten af grundspillet: Enten får AGF slået et ordentligt hul på otte (!) point, eller også kan det reduceres til to point ned til (mesterskabsspils)stregen.

Brøndby, der går ind til landskampspausen med to superliganederlag og en Europa-exit, skal til Parken næste gang. Det kan godt blive trange tider for den gode Birk. Faktisk er det nok ikke 100 pct usandsynligt, at AGF (i kampen efter) endnu engang skal møde en vikarierende eller debuterende Brøndby-træner.
 
Selv om det bliver en 3. plads, så er det nok mere end de fleste af os turde håbe på for fire uger siden!

AGF har også slået et hul på 5 point til 7. pladsen, Viborg. Som er modstanderen i første kamp efter landsholdspausen - det er en kamp, der godt kan definere resten af grundspillet: Enten får AGF slået et ordentligt hul på otte (!) point, eller også kan det reduceres til to point ned til (mesterskabsspils)stregen.

Brøndby, der går ind til landskampspausen med to superliganederlag og en Europa-exit, skal til Parken næste gang. Det kan godt blive trange tider for den gode Birk. Faktisk er det nok ikke 100 pct usandsynligt, at AGF (i kampen efter) endnu engang skal møde en vikarierende eller debuterende Brøndby-træner.
Ja. Det er ret spændende. Der er 4 kampe til vi er halvvejs. Det er ikke helt urealistisk vi får 7 point i dem.

Ville være en vanvittig flot halvsæson
 
Mange, også herinde, var meget imponerede over de signings Vejle lavede. Der ser allerede ud som om de er gået i stå igen. De ligger sidst efter 7 runder.

Duen ligner også en der er tilbage på det forventede niveau. Der var sgu nok en grund til at det var Vejle han røg til.
Vejle lignede meget fugl eller fisk og det ser ud til at blive fisken i bunden, men det er ikke fordi profilerne har haft fysiske problemer så hvis de også kommer kan det for alvor blive svært. Det er godt nok også en vanskelig sæson uden helt oplagte nedrykkere når Fredericia samler point sammen på den måde. Det sætter sig sikkert, men Vejle ender nok dernede. De har dog også efterhånden ret god erfaring med at komme fra baghjul.

Der er et par større klubber der godt kunne komme i problemer i den her sæson.
 
Vejle har lavet den helt klassiske fejl med at "forstærke" holdet på næsten alle pladser. Det giver altid problemer, og ender sjældent godt. Nottingham Forest slap vist heldigt fra det sidste eller forrige sæson, hvor de hentede 15 (tror jeg) spillere, startede virkelig dårligt men nåede at redde sig.
Måske Vejle håber på noget tilsvarende.

Jeg tror Fredericia rykker ud igen - de er startet godt og de spiller sgu fin bold, men AGF viste i går, at hvis man gider gøre sig umage, så er det en relativt ordinær modstander. Det er altså sjældent i superligaen, at presset er så mildt, at Polle får mulighed for at lege Pirlo. Dét plejer der ikke være tid til for ham.

Den anden nedrykker bliver, tror jeg, afgjort mellem:
Silkeborg
Randers
OB
Vejle

Det er nemt at pege på Silkeborg eller Vejle lige nu, men jeg tror faktisk Randers skal passe alvorligt på. De har solgt gavaldigt ud af kvaliteteten, og lavede noget så u-Randersk som at slå op i banen i går - i hvert fald vurderet på resultatet, jeg så ikke kampen.
Hvis jeg havde forkærlighed for blå heste og Mokai, ville jeg være bekymret for mit holds tilstand lige nu...
 
Brøndby, der går ind til landskampspausen med to superliganederlag og en Europa-exit, skal til Parken næste gang. Det kan godt blive trange tider for den gode Birk. Faktisk er det nok ikke 100 pct usandsynligt, at AGF (i kampen efter) endnu engang skal møde en vikarierende eller debuterende Brøndby-træner.
Jeg så i hvert fald nogle Brøndbyfans, der ikke havde forhåbninger om point i de to næste runder.
Håber de har ret.
Jeg tror dog at en trænerfyring kommer på tale efter kampen mod os, hvis de to næste kampe giver dem 0 point.
Så får en ny træner og muligheden for en god start hjemme mod OB.
 
Vejle har lavet den helt klassiske fejl med at "forstærke" holdet på næsten alle pladser. Det giver altid problemer, og ender sjældent godt. Nottingham Forest slap vist heldigt fra det sidste eller forrige sæson, hvor de hentede 15 (tror jeg) spillere, startede virkelig dårligt men nåede at redde sig.
Måske Vejle håber på noget tilsvarende.

Jeg tror Fredericia rykker ud igen - de er startet godt og de spiller sgu fin bold, men AGF viste i går, at hvis man gider gøre sig umage, så er det en relativt ordinær modstander. Det er altså sjældent i superligaen, at presset er så mildt, at Polle får mulighed for at lege Pirlo. Dét plejer der ikke være tid til for ham.

Den anden nedrykker bliver, tror jeg, afgjort mellem:
Silkeborg
Randers
OB
Vejle

Det er nemt at pege på Silkeborg eller Vejle lige nu, men jeg tror faktisk Randers skal passe alvorligt på. De har solgt gavaldigt ud af kvaliteteten, og lavede noget så u-Randersk som at slå op i banen i går - i hvert fald vurderet på resultatet, jeg så ikke kampen.
Hvis jeg havde forkærlighed for blå heste og Mokai, ville jeg være bekymret for mit holds tilstand lige nu...
Jeg er enig i, at Fredericia rykker ned. De har fået en fin start, men nu rammer hverdagen så småt. Dog har de mødt 5 af de 6 top 6 hold fra sidste år, så nu er det OB, VB osv
 
Vejle har lavet den helt klassiske fejl med at "forstærke" holdet på næsten alle pladser. Det giver altid problemer, og ender sjældent godt. Nottingham Forest slap vist heldigt fra det sidste eller forrige sæson, hvor de hentede 15 (tror jeg) spillere, startede virkelig dårligt men nåede at redde sig.
Måske Vejle håber på noget tilsvarende.

Jeg tror Fredericia rykker ud igen - de er startet godt og de spiller sgu fin bold, men AGF viste i går, at hvis man gider gøre sig umage, så er det en relativt ordinær modstander. Det er altså sjældent i superligaen, at presset er så mildt, at Polle får mulighed for at lege Pirlo. Dét plejer der ikke være tid til for ham.

Den anden nedrykker bliver, tror jeg, afgjort mellem:
Silkeborg
Randers
OB
Vejle

Det er nemt at pege på Silkeborg eller Vejle lige nu, men jeg tror faktisk Randers skal passe alvorligt på. De har solgt gavaldigt ud af kvaliteteten, og lavede noget så u-Randersk som at slå op i banen i går - i hvert fald vurderet på resultatet, jeg så ikke kampen.
Hvis jeg havde forkærlighed for blå heste og Mokai, ville jeg være bekymret for mit holds tilstand lige nu...
Randers har trods alt en alt for stærk trup til at rykke ned og Kent er også for snu til at Silkeborg ryger. En nedrykker er et hold, som falder helt igennem i en række kampe og der ser jeg ikke Silkeborg. OB bør også kunne klare den med deres kombination af nogle virkelig gode rutinerede spillere og mange talenter. Men et Zorniger-hold kan jeg sådan set godt se en nedsmeltning fra. Viborg har en urutineret træner, men vel også for meget kvalitet på holdet. Vejle har også fået meget mere kvalitet, men ikke haft heldet med sig. Jeg kan dog godt se, at de kan gå hen og få nogle skader på profiler i løbet af sæsonen og at det kan blive afgørende. SønderjyskE kan dog stadig heller ikke afskrives og så tror jeg som alle andre, at Fredericia har for lidt kvalitet, selvom de har gjort det godt indtil nu.

Men nedrykningsslutspillet kan godt blive meget interessant i denne sæson. Det af de 7 ovennævnte hold, som kommer med i top-6, skal måske være rigtig glade for at have sikret overlevelsen 10 runder før slut.
 
Last edited:
Har du hørt om sorte september...nok uden MEM og måske Beijmo? På plads med din optimisme ;) :ROFLMAO:

Jeg er nu ikke enig i den her udtalelse, når man ser hvordan holdene slår hinanden på kryds og tværs:

Fordi det er trods alt også sandheden om AGF's flotte opblomstring i de seneste kampe mod OB, Vejle og FC Fredericia. Det er hold, århusianerne skal slå. Og det har de så også gjort.
Hvilke odds ville bookmakerne have givet på 9 point i de sidste 3 kampe?
 
Randers har trods alt en alt for stærk trup til at rykke ned og Kent er også for snu til at Silkeborg ryger. En nedrykker er et hold, som falder helt igennem i en række kampe og der ser jeg ikke Silkeborg. OB bør også kunne klare den med deres kombination af nogle virkelig gode rutinerede spillere og mange talenter. Men et Zorniger-hold kan jeg sådan set godt se en nedsmeltning fra. Viborg har en urutineret træner, men vel også for meget kvalitet på holdet. Vejle har også fået meget mere kvalitet, men ikke haft heldet med sig. Jeg kan dog godt se, at de kan gå hen og få nogle skader på profiler i løbet af sæsonen og at det kan blive afgørende. SønderjyskE kan dog stadig heller ikke afskrives og så tror jeg som alle andre, at Fredericia har for lidt kvalitet, selvom de har gjort det godt indtil nu.

Men nedrykningsslutspillet kan godt blive meget interessant i denne sæson. Det af de 7 ovennævnte hold, som kommer med i top-6, skal måske være rigtig glade for at have sikret overlevelsen 10 runder før slut.
Jeg tror heller ikke Randers rykker ned, men dét sagt så har de et bøvlet program de kommende 4-5 runder. De kan risikere at ligge og rode i bunden, når turneringen vendes efter 11 runder, og så kan hold som Fredericia, OB, Sønderjyske osv leve med uafgjort i de kampe. Flere af de kampe kan også blive mod hold der pakker sig. Så det kan let blive en omgang, hvor de ender i bund-6

Silkeborg tror jeg også må komme igang, de har fordelen af kunstgræs og spillere der passer til det.

Viborg har mistet en del kvalitet, har stadig en masse, men mister de mere på sidstedagen?
 

Jeg er nu ikke enig i den her udtalelse, når man ser hvordan holdene slår hinanden på kryds og tværs:
Nej, der er meget få hold - om nogen - vi skal slå. Men en god håndfuld vi bør slå - altså hvor vi er ret klare favoritter. Men derfor smider man jo alligevel point imod dem fra tid til anden. Det gør FCK og FCM også.

Det mest imponerende er sådan set ikke at vi har vundet fire kampe i træk (selvom det også er virkeligt flot), men hvordan vi har vundet dem. Vi skal vel tilbage til første kamp mod AaB sidste sæson, før vi senest har udklasseret et andet superligahold på den måde vi har med OB og Fredericia. Og selv i Vejle-kampen, som var lidt en halvdårlig indsats, var vi klart bedste hold.
 

Latest posts

Back
Top