Vejle har lavet den helt klassiske fejl med at "forstærke" holdet på næsten alle pladser. Det giver altid problemer, og ender sjældent godt. Nottingham Forest slap vist heldigt fra det sidste eller forrige sæson, hvor de hentede 15 (tror jeg) spillere, startede virkelig dårligt men nåede at redde sig.
Måske Vejle håber på noget tilsvarende.
Jeg tror Fredericia rykker ud igen - de er startet godt og de spiller sgu fin bold, men AGF viste i går, at hvis man gider gøre sig umage, så er det en relativt ordinær modstander. Det er altså sjældent i superligaen, at presset er så mildt, at Polle får mulighed for at lege Pirlo. Dét plejer der ikke være tid til for ham.
Den anden nedrykker bliver, tror jeg, afgjort mellem:
Silkeborg
Randers
OB
Vejle
Det er nemt at pege på Silkeborg eller Vejle lige nu, men jeg tror faktisk Randers skal passe alvorligt på. De har solgt gavaldigt ud af kvaliteteten, og lavede noget så u-Randersk som at slå op i banen i går - i hvert fald vurderet på resultatet, jeg så ikke kampen.
Hvis jeg havde forkærlighed for blå heste og Mokai, ville jeg være bekymret for mit holds tilstand lige nu...