New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
San Diego bliver finansieret via FCN.

Modsat andre multi-ejerskaber er FCN så ekstremt heldige, at de er den eneste klub i Europa. Så de store talenter i Afrika, og Skandinavien, skal via Farum før de kan sælges dyrt.

En spiller med Harders CV bliver ikke solgt for 20 mill Euro fra en afrikansk liga, eller MLS.

Hele værdiforøgelsen sker her.

I Brøndby er der andre europæiske klubber der spiller f.eks Bundesliga.
Det er vel nærmest bare endnu værre for dem, hvis pengene kanaliseres videre i systemet på den måde. Og ja, det er ulækkert. Væk med dem.
 
Det er vel nærmest bare endnu værre for dem, hvis pengene kanaliseres videre i systemet på den måde. Og ja, det er ulækkert. Væk med dem.
Tjaaa. Både og.

De oplever da store spillere - Kamaldeen, Kudus osv.

Får GFH et akademi i Afrika, så kommer de bedste derfra ikke til Brøndby, men de større klubber. Ligesom talenter i en vis størrelse sikkert er no go for Brøndby fordi de ligger i et prisleje man hellere set i Bundesligaen
 
San Diego bliver finansieret via FCN.

Modsat andre multi-ejerskaber er FCN så ekstremt heldige, at de er den eneste klub i Europa. Så de store talenter i Afrika, og Skandinavien, skal via Farum før de kan sælges dyrt.

En spiller med Harders CV bliver ikke solgt for 20 mill Euro fra en afrikansk liga, eller MLS.

Hele værdiforøgelsen sker her.

I Brøndby er der andre europæiske klubber der spiller f.eks Bundesliga.
Jeg bliver ikke det mindste overasket hvis RTD ender med at købe sig ind i en mellemstor Engelsk klub, samtidig med at MLS antageligvis bliver ved med at vokse, kan drengene fra Farum godt ende med at blive mindre centrale i deres internet føde kæde.
 
Jeg bliver ikke det mindste overasket hvis RTD ender med at købe sig ind i en mellemstor Engelsk klub, samtidig med at MLS antageligvis bliver ved med at vokse, kan drengene fra Farum godt ende med at blive mindre centrale i deres internet føde kæde.
Man kan så spørge hvor centrale FCN i virkeligheden er i forvejen, det indikerer vel sportsligt og en risiko for at der satses mere på den mellemstore engelske klubs resultater, men der satses jo netop ikke helhjertet på FCN's. Tilføjer de en engelsk klub på FCN's niveau kan de sikkert ikke sælge spillerne dyrere og er klubben på et højere niveau får de nok også svært ved at klare sig med det samme antal talenter og accept af perioder med dårlige resultater. Måske ville FCN miste et par talenter der tager direkte til den anden klub, eller lidt tidligere, men det vil sikkert mest være noget med at handle internt i det omfang det er tilladt. Betyder det færre penge til FCN gør det heller ikke den helt store forskel da man i forvejen ikke geninvesterer så meget fra spillersalgene. Så længe FCN genererer de penge til ejerne tror jeg ikke der bliver pillet ret meget ved modellen. Måske er det også mere sandsynligt at de vil forsøge at kopiere den et andet sted så de fx kan prøve at føre flere talenter fra Egypten frem.
 
Jeg blev faktisk også overrasket over at se den inde på superstats. Gad vide, om den har været der fra runde 1? :unsure:

Til gengæld kan jeg godt lide den måde de har lavet den på.
Superligaens egen er i bund og grund bare en tipskupon, hvor man kan prøve at gætte sig frem.

Måden den er udformet på med at sætte holdenes styrke, og deraf sætte procenterne på de forskellige opgør, virker som en langt mere intelligent måde at forsøge at ramme den rigtige stilling på.
De har så selv sat nogle helt skæve styrker på holdene som udgangspunkt - efter min mening - men det er jo så netop den del man selv kan justere på.
 
Man kan så spørge hvor centrale FCN i virkeligheden er i forvejen, det indikerer vel sportsligt og en risiko for at der satses mere på den mellemstore engelske klubs resultater, men der satses jo netop ikke helhjertet på FCN's. Tilføjer de en engelsk klub på FCN's niveau kan de sikkert ikke sælge spillerne dyrere og er klubben på et højere niveau får de nok også svært ved at klare sig med det samme antal talenter og accept af perioder med dårlige resultater. Måske ville FCN miste et par talenter der tager direkte til den anden klub, eller lidt tidligere, men det vil sikkert mest være noget med at handle internt i det omfang det er tilladt. Betyder det færre penge til FCN gør det heller ikke den helt store forskel da man i forvejen ikke geninvesterer så meget fra spillersalgene. Så længe FCN genererer de penge til ejerne tror jeg ikke der bliver pillet ret meget ved modellen. Måske er det også mere sandsynligt at de vil forsøge at kopiere den et andet sted så de fx kan prøve at føre flere talenter fra Egypten frem.
Så vidt jeg forstår det er deres virksomhedsmodel sat op som not for profit.
Altså pengene kommer tilbage organisationen, primært akademierne forstiller jeg mig og ikke direkte til ejerne.
Jeg kan generelt godt lide klubber med stort folks på talentarbejde, men bare ikke FCN, meat af alt i forhold deres valg i forhold til at prioritere store salg overfor resultater(lid forsimplet) og kunstgræs er ikke fedt.
For de mere neutrale fans, kan et FCN hold på toppen sikkert spille fin fodbold og vi har også set nogle dygtige spillere i suppen fra deres vestafrikanske akademi, og vi for sikkert også nogle vilde Egyptere at se på et tidspunkt.
Men jeg ser FCN som et stykke værktøj i RTDs værktøjskasse ikke mere end det.
Som jeg ser det vil de fortsætte med st udvide deres organisation og på et tidspunkt ender FCN længere nede i deres interne fødekæde.
 
Mærkelig liste. Synes Phillip Billing transferen bliver overhypet. Martin Jørgensen var nuværende landsholdsspiller, da han vendte hjem. Det er år siden Billing har været udtaget til landsholdet, og det vil være ekstremt overraskende hvis han udtages til den forestående VM-slutrunde.

https://www.dr.dk/sporten/fodbold/s...-er-superligaens-stoerste-hjemvendte-stjerner

Christian Poulsen var stoppet på landsholdet så også mærkeligt at han ligger over MJ.
 
Så vidt jeg forstår det er deres virksomhedsmodel sat op som not for profit.
Altså pengene kommer tilbage organisationen, primært akademierne forstiller jeg mig og ikke direkte til ejerne.
Jeg kan generelt godt lide klubber med stort folks på talentarbejde, men bare ikke FCN, meat af alt i forhold deres valg i forhold til at prioritere store salg overfor resultater(lid forsimplet) og kunstgræs er ikke fedt.
For de mere neutrale fans, kan et FCN hold på toppen sikkert spille fin fodbold og vi har også set nogle dygtige spillere i suppen fra deres vestafrikanske akademi, og vi for sikkert også nogle vilde Egyptere at se på et tidspunkt.
Men jeg ser FCN som et stykke værktøj i RTDs værktøjskasse ikke mere end det.
Som jeg ser det vil de fortsætte med st udvide deres organisation og på et tidspunkt ender FCN længere nede i deres interne fødekæde.
De lyder lidt som noget skatteteknisk, forhåbentlig holder myndighederne øje med det, men der er vist også noget politisk i det for Mansour. Velgørenhed tror jeg i hvert fald ikke helt på er det primære formål. Men ingen af delene er selvfølgelig særlig fedt som fan, der godt kunne tænke sig at det handler om sportslige resultater.
 
Last edited:
Lidt for sjovt, så har jeg kigget lidt på hvor hårdt et program klubberne har haft de første 6 runder. Det er svært når man kun er cirka 25% inde i turneringen, og alle ikke har mødt alle. Så er det svært at vurdere om det er fordi en klub er god eller dårlig, eller fordi det er et let eller et svært program.

Det kom efter, at jeg bed mærke i, at Brændby havde mødt nummer 7-12 i de første 6 runder.

Jeg har givet 1 point til FCK fordi de blev 1’er sidste år, FCM 2 og så fremdeles. OB fik 11 og Fredericia 12.

Det letteste program har FCM haft, med en gennemsnitlig placering (sidste år) på 9,2. Efterfulgt af FCK og Randers med hhv 8,7 og 8,2. De to store hold har derfor et, på papiret, sværere program de kommende 5 runder, og det kommer i en periode hvor de også spiller europæisk. Randers der har haft en lidt besværlig start, har også et rigtig bøvlet program de kommende 5 kampe, hvor de møder både FCK og FCM.

Brøndby skal de næste 5 runder møde holdene fra 1-6 i denne sæson. Brøndby har haft et relativt let program, med et gennemsnit på 7,2.

Helt naturlig er der et stort felt der har mødt cirka nummer 6 i superligaen sidste år. Klubber som VFF, FCN, AGF, SIF osv.

Ikke specielt overraskende, så har den nuværende nummer 12 haft det sværestre program, hvor de har mødt nummer 4,2 i snit. Blandt andet top-4 fra sidste år.

Mest bemærkelsesværdig er, at Fredericia har haft det næstsværeste program, med et gennemsnit på 4,7. De har blandt andet mødt nummer 1, 2 og 4 fra sidste sæson.

Man kan sikkert ikke bruge ovenstående til ret meget, men man kan måske forvente at FCK og FCM får et lavere pointgennemsnit de næste 5 runder end de første 6 runder – de møder hinanden, og begge også Brøndby. Samtidig skal de to hold spille europæisk.

Man kan forvente Vejle høster en del flere point. Fredericia burde også hente flere point den næste 5 kampe end hidtil, men det virker usandsynligt.

Brøndby burde have et lidt sværere program de næste 5 runder, blandt andet FCM og FCK de næste 2 runder.

Mange af midterholdene med et middel program, skal naturligvis møde hinanden på skift. Hvis min forudsigelse med hensyn FCK og FCM holder stik og et lidt besværligt program til Brøndby, så er uafgjorte resultater virkelig ubrugelige for mange af disse hold.

En anden god nyhed er, at Randers naturligvis også har en besværlig periode foran sig med bl.a. FCK og FCM, og FCN (alt efter hvad de er i år). Det er langt fra umuligt, at Randers efter 11 runder har 14 point.
 
Der er kommet kampprogram til de europæiske turneringer. Det eneste der er værd at bemærke er, at når vi senere på efteråret møder FCK og FCM er det begge gange i weekenden inden de har en midtugekamp. Desværre skal de begge to spille midtugekampen på hjemmebane, men man kan håbe at deres fokus ikke er i top.
Faktisk har vi FCK hjemme efter de har spillet mod Kairat i CL om onsdagen.
Og inden Kairat har de derby mod Brøndby formentlig om søndagen.
Det er i slut november hvor programmet må begynde at gøre naller på dem.
 

Latest posts

Back
Top