New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
Kl er 14, og Farzam har intet skrevet i 2 timer… Er det ikke lidt underligt?
Synes da formiddagen i Superligaen plejer at være ret aktiv på sidstedagen.
Og han plejer især og have gode kilde i FCK, så er faktisk lidt overasket over, at han ikke er kommet med mere omkring MEM....om det så er godt eller skidt, det ved jeg ikke
 
Last edited:
Men jeg glæder mig sgu til at se hvordan skiftet til Tullberg kommer til at gå i FCM. De har selvfølgelig en masse kvalitet der kan løfte opgaven, men det er sgu ikke nemt at overtage fra en træner der ikke har tabt en kamp siden april, spillet holdet i Europa League og ligger nummer 2 i ligaen med 21 mål i 7 kampe. Nogen vil sige det er forrykt. Hvordan kommer spillerne til at tage det skifte? Hvor hurtigt mister de troen på det, hvis projektet ikke kommer ordentligt fra land. Jeg har virkelig svært ved at se den upside fra FCM's side. Meget kan man sige om TT, men det er et super mærkeligt tidspunkt at gøre det på. Jeg kan nærmere se en Capella-situation, hvor Tullberg får det rigtigt svært.
Det er let at finde indlæg fra Dortmund-fans på X og Reddit, som kritiserer ham for at være medansvarlig for det skuffende output fra talentdelen de senere år. Hvis man skal tage efter nogle af de skribenter, som lyder til at have lidt omløb og indsigt, lyder kritikken, at Tullberg handler mere om passion og 'chest thumping' end om kompetence.

Ét er sikkert: Det er ALTID et kæmpe sats, når en über-ambitiøs og notorisk utålmodig klub ansætter en ung træner, hvis samlede erfaring som cheftræner for et førstehold begrænser sig til tre kampe. Det piner mig MEGET at sige det, men Steinlein og de andre krejler-popbriller er dygtige til mange ting. Jeg synes dog, deres track record viser, at de ind imellem har en stor fejl i sig på denne konto. 🤞
 
Det er let at finde indlæg fra Dortmund-fans på X og Reddit, som kritiserer ham for at være medansvarlig for det skuffende output fra talentdelen de senere år. Hvis man skal tage efter nogle af de skribenter, som lyder til at have lidt omløb og indsigt, lyder kritikken, at Tullberg handler mere om passion og 'chest thumping' end om kompetence.

Jeg tvivler på at Dortmund lader en mand sidde så længe som Tullberg, hvis passion er den eneste kvalitet.

Den slags skriverier er der altid på fanforums 😇
 
Jeg tvivler på at Dortmund lader en mand sidde så længe som Tullberg, hvis passion er den eneste kvalitet.

Den slags skriverier er der altid på fanforums 😇
(1) Nu skrev jeg vist ikke noget om "eneste kvalitet". (2) Det opsigtsvækkende er mest, hvor relativt mange, som synes, det er helt fint.

Er du uenig i, at det er et opsigtsvækkende stort sats fra deres side? :)
 
Jeg tvivler på at Dortmund lader en mand sidde så længe som Tullberg, hvis passion er den eneste kvalitet.

Den slags skriverier er der altid på fanforums 😇

He he he... for ikke så mange kampe siden var JP uduelig, så jeg tænker man kan finde næsten lige hvad man ser efter😇 Kender da også en del Fcm fans som har ønsket TT hen hvor peberet gror men som alligevel er lidt overraskede over beslutningen.
 
  • Like
Reactions: fsc
Last edited:
Jeg vil kalde det et mindre sats.
Dortmunds ungdomshold er en god skoling, og han har været dygtig nok til at være betroet Dortmunds bedste hold i en kort periode.
Kan du komme i tanke om et eksempel på en topklub, som henter en ung træner i en anden klub med - reelt - ingen cheftrænererfaring? Der er selvfølgelig eksempler på interne forfremmelser af den art, men ikke dette.

I betragtning af hvor grotesk de fejlcastede Capellas, synes jeg ikke, at “et mindre sats” er helt dækkende. :cool:
 
Det er bestemt et godt bud! Jeg synes dog ikke, det svarer helt. Arteta var jo Arse-spiller i en årrække, få år før han blev cheftræner. Tullberg ansætter de uden at have den form for indgående viden om ham som person.

Tænker heller ikke, at Tullberg har noget, der minder om den erfaring, det giver at have været nærmeste assistent for Pep Guardiola i tre år. Uden den havde de nok næppe ansat ham.
 
Kan du komme i tanke om et eksempel på en topklub, som henter en ung træner i en anden klub med - reelt - ingen cheftrænererfaring? Der er selvfølgelig eksempler på interne forfremmelser af den art, men ikke dette.

Thomas Frank havde ikke nogen seniorerfaring da Brøndby tog ham.
Måske de endda burde have haft lidt mere tålmodighed med ham...
 
Thomas Frank havde ikke nogen seniorerfaring da Brøndby tog ham.
Måske de endda burde have haft lidt mere tålmodighed med ham...
Klart! Noget i den stil.

Hvis jeg skal forsøge mig med en bortforklaring, var BIF begunstiget af, at Frank havde arbejdet som træner i deres absolutte nabolag i mere end et årti, da de ansatte ham. De kendte ham helt sikkert indgående. Også bedre end popbrillerne kender Tullberg, alt andet lige.

Anyways, det bliver spændende at følge deres satsning. 🤞
 
Last edited:
En lynhurtig gennemgang af hvad jeg tror status er i trupperne. Jeg har i afgange ikke nævnt f.eks. Trott og Sander i FCK.

FCK
Mistet Froholdt, Mattson (skade), Roony, Falk, Chiaka og Diks. Hentet Madsen, Moukoko og Kotarski der alle har tårnhøjt niveau, dertil er juryen ude på Sarapata og Suzuki.

Samlet nok lidt svækket, da de skal spille tre turneringer i år. Selvom f.eks. Kotarski er en kæmpe opgradering over Trott.

FCM
Mistet Oliver Sørensen, Buksa og Kuchta. Hentet Erlic og Billing.

Samlet set nok styrket. Ser Billing som en opgradering over Sørensen, Erlic som en stykelse til et forsvar, samt beholdt Osorio, Simsir og Franculino, som alle tre bliver bedre og bedre.

AGF
Her er juryen ude, men starten har været fantastisk. Personligt mener jeg at Anderson og Madsen er markante afgange, og Solbakken og Jørgensen er gode, men ikke helt samme niveau (naturligvis).

Brøndby
Mistet Kvistgaarden, Suzuki, Rasmussen, Sebulonsen og Bischoff. Hentet Køhlert, Binks, Gregoritsch og Villadsen.

Samlet set naturligvis svækket, når man mister 4 startere. Et par starterne ser stærkere ud, men specielt offensivt er de svækket.

Sønderjyske
Mistet Bjørklund, Dal Hende og Busk. Hentet Magnus Jensen, og den nye islandske venstre back.

Samlet set styrket. Hyseni, Lyng; Qamili og Agger er mere spillet sammen, ligesom Hoppe kommer mere og mere i form. Magnus Jensen ligner en kæmpe inde centralt.

Fredericia
Mistet Jesper Juelsgård (en legende). Hentet Etienne Green, Andreas Pyndt og beholdt 3 FCM’ere.

Styrket samlet set, men svært at vide om hvad det er i forhold til den styrke de havde sidste år.

Viborg
Mistet Isak Jensen, Serginho, Renato Junior og Ementa. Hentet Freriks, Jalal, Brahimi, Hoedemakers og Djukic. Samt Njoh permanent.

Samlet set svækket. Omend deres start-11 er meget stærk.

FCN
Mistet Kian Hansen, Egeli, Høgsberg, Dorgeles, Nygren og Wikheim. Hentet Lind, Røjkjær, Norheim og Solbakken.

Umiddelbart svækket, i centerforsvaret. Central virker Røkjær, Brink og Yirenki gode. Offensivt ser Junior fin ud, hvem ved hvad Lind er i dag, men kan være en gevinst, ligesom Solbakken (den forkerte) har et virkelig flot CV.

OB
Mistet Luca Kjerrumgaard, Deedson, Markus Jensen og Mickelson. Hentet Sander, Arp, Falk, ham de kalder Kante fra Burkina Faso samt to tyskere der ser interessante ud.

Virker markant styrket. Selvom tabet af Kjerrumgaard er stort, omvendt bombede han jo mest på 1. Divisions niveau.

Randers
Mistet Nordli og ellers ikke relevante. Hentet Lissens, og en lottokupon af en angriber.

Samlet set svækket.

Silkeborg
Mistet Klynge og Mattson. Hentet Rami Al Hajj, West og Montano.

Samlet set svækket. Omend Al Hajj tidligere har vist sig god, og West er en fed spiller.

Vejle
Mistet Juwara, Kirkegaard og Emmanouilidis. Hentet Duelund, Bach Chiakha, Enggård, Lund, Faghir, Hgjulsager, Lasse Nielsen, Vestergård, Bismarck og Christian Sørensen.

Samlet set styrket, omend det naturligvis tager meget lang tid at spille en så stor gruppe sammen. Men det er – trods alt – en skandinavisk stamme de har hentet.

////

Jeg tror hold som Vejle og OB rykker sig markant (positivt) fra spillerunde 10 til 22 - og hvis ikke, så er helvede løst, og det kan ende galt. Jeg tror FCN - over tid - også vil forbedre sig, omend deres centrale forsvar ser lidt tyndt ud (aldrig været den store Salquist fan).

Mange hold med rigtig gode start-11, og lidt mere tvivlsom bænk (Randers, Viborg og Sønderjyske)

FCM er nok rykket tættere på FCK, men hvad betyder tilgangen af Tulberg?
 
AGF
Her er juryen ude, men starten har været fantastisk. Personligt mener jeg at Anderson og Madsen er markante afgange, og Solbakken og Jørgensen er gode, men ikke helt samme niveau (naturligvis).

Bare husk vi også har hentet Carstensen, selvom vi beholdt Beijmo. Det giver meget rotation/dækning i defensiven.
Og selvom vi ikke har "hentet Yakob" - så er han stadig en "tilføjelse" ift sidste sæson, hvis han rammer ca. samme niveau som før - selvom det måske aldrig heeelt bliver det samme. Især vigtigt med Yakob når nu det netop er MEM vi har mistet.

Og i princippet har vi mistet MEM og Andersen deroppe - og fået rykket Arnstad derop, hentet Jørgensen og Solbakken - og fået Yakob tilbage.
Man kan vende/se det på mange måder.

Hvis man ser Arnstad som afløser for Anderson - og Solbakken og Yakob som dem der skal tage over for MEM, og Jørgensen der supplerer hvor Arnstad jo ikke kan spille 2 steder samtidig.
 
Bare husk vi også har hentet Carstensen, selvom vi beholdt Beijmo. Det giver meget rotation/dækning i defensiven.
Og selvom vi ikke har "hentet Yakob" - så er han stadig en "tilføjelse" ift sidste sæson, hvis han rammer ca. samme niveau som før - selvom det måske aldrig heeelt bliver det samme. Især vigtigt med Yakob når nu det netop er MEM vi har mistet.

Og i princippet har vi mistet MEM og Andersen deroppe - og fået rykket Arnstad derop, hentet Jørgensen og Solbakken - og fået Yakob tilbage.
Man kan vende/se det på mange måder.

Hvis man ser Arnstad som afløser for Anderson - og Solbakken og Yakob som dem der skal tage over for MEM, og Jørgensen der supplerer hvor Arnstad jo ikke kan spille 2 steder samtidig.
Jeg skrev i starten, at jeg kun tog de største og væsentligste transfers med.

Carstensen er en fin tilføjelse. Hvis Yakob og hans 45 minutter er en tilgang, så er Mølgaard omvendt en afgang (indtil videre), da han spillede de fleste minutter i slutspillet sidste år.

Jeg er dog overbevist om, at alle trænere har superligaen ville vælge Anderson og Madsen fremfor Solbakken og Jørgensen, hvis man skulle vælge.
 
Jeg skrev i starten, at jeg kun tog de største og væsentligste transfers med.

Carstensen er en fin tilføjelse. Hvis Yakob og hans 45 minutter er en tilgang, så er Mølgaard omvendt en afgang (indtil videre), da han spillede de fleste minutter i slutspillet sidste år.

Jeg er dog overbevist om, at alle trænere har superligaen ville vælge Anderson og Madsen fremfor Solbakken og Jørgensen, hvis man skulle vælge.

Carstensen er tidligere superligaprofil for det SIF-hold der lavede medaljer og spillede europæisk - og er en fremragende spiller at hente. Det er for mig en væsentlig og stor handel - men okay - jeg ville bare understrege at det for mig hørte med.

Yakob er en "tilgang" al den stund at jeg snakkede ift sidste sæson, men forstår hvad du mener.
Vi skal bare også huske Carstensen ikke kom ind for Beijmo, men for Andersen - og Andersen kommer tilbage - hvor Beijmo så måske sælges (håber det ikke).
Men klart vi ikke kan have 3 højre wingbacks. Vi hellere af med Dalsgaard og beholde Beijmo til den tid. AJ nærer jeg intet håb om bliver bedre end Beijmo nogensinde faktisk. Så Beijmo der deler pladser med Mølgaard ville passe mig glemrende, og er der skader andre steder i forsvaret er Beijmo perfekt til at få kabalen til at gå op fra kamp til kamp. Han må være en drøm at kunne placere på et holdkort for en træner.
 
Så Beijmo der deler pladser med Mølgaard ville passe mig glemrende, og er der skader andre steder i forsvaret er Beijmo perfekt til at få kabalen til at gå op fra kamp til kamp. Han må være en drøm at kunne placere på et holdkort for en træner.
Til gengæld kan det måske blive sværere at forlænge kontrakten hvis han bliver smidt alle mulige steder. Det er bedre end ikke at spille, men kan måske få ham til overveje om han kan få en fast plads et andet sted. Uwe lovede ham også på et tidspunkt at han kom ud på højre kant igen. Men OK, den tid, den sorg, det er heller ikke sikkert vi selv planlægger en forlængelse.
 
Carstensen er tidligere superligaprofil for det SIF-hold der lavede medaljer og spillede europæisk - og er en fremragende spiller at hente. Det er for mig en væsentlig og stor handel - men okay - jeg ville bare understrege at det for mig hørte med.

Yakob er en "tilgang" al den stund at jeg snakkede ift sidste sæson, men forstår hvad du mener.
Vi skal bare også huske Carstensen ikke kom ind for Beijmo, men for Andersen - og Andersen kommer tilbage - hvor Beijmo så måske sælges (håber det ikke).
Men klart vi ikke kan have 3 højre wingbacks. Vi hellere af med Dalsgaard og beholde Beijmo til den tid. AJ nærer jeg intet håb om bliver bedre end Beijmo nogensinde faktisk. Så Beijmo der deler pladser med Mølgaard ville passe mig glemrende, og er der skader andre steder i forsvaret er Beijmo perfekt til at få kabalen til at gå op fra kamp til kamp. Han må være en drøm at kunne placere på et holdkort for en træner.
Helt fair betragtninger. Serra er jonogså en “tilgang” som jeg undlod.

Men vi er svækket. Omend måske styrket på højre wingback.
 
Til gengæld kan det måske blive sværere at forlænge kontrakten hvis han bliver smidt alle mulige steder. Det er bedre end ikke at spille, men kan måske få ham til overveje om han kan få en fast plads et andet sted. Uwe lovede ham også på et tidspunkt at han kom ud på højre kant igen. Men OK, den tid, den sorg, det er heller ikke sikkert vi selv planlægger en forlængelse.

Selvklart.
Men AGF har måske også hentet Carstensen fordi Beijmo ikke ville forlænge i første omgang? Who knows.
Og vi skal hellere have Beijmo hele sæsonen og lade ham gå transferfrit end at sælge for 5-6 mio tidligt denne sæson.
Nu blev han - og muligheden for at han sælges for nær det samme til vinter, hvor Sverige/Norge starter nye ligaer - og Andersen er tilbage foreligger jo altså også.

Giver fin mening med rokaden der, hvis det er. Der ved vi også 100% - om Carstensen skal gøres permanent.
Jeg synes vi har købt os god tid ved ikke at sælge Beijmo, og har en klassespiller i ham.
 
Men AGF har måske også hentet Carstensen fordi Beijmo ikke ville forlænge i første omgang? Who knows.
Det var netop det jeg havde i tankerne. Det kan jo godt være CV har forsøgt at forlænge kontrakten med Beijmo, men at han gerne vil forsøge at komme et liganiveau op og vi har så valgt at der er mere værdi i at holde på ham end de tilbud der har været selvom vi måske ender med at han bare rejser. Hvis vi køber Carstensen vil have ham og Andersen (og måske Mølgaard) til den tid og så vil Beijmo holde Andersen fra spilletid, så det kan give bedre mening at bruge midlerne et andet sted. Det kan klart nok også give mening at lave den situation til vinter med et mindre salg hvis Andersen samtidig er klar igen.
 

Latest posts

Back
Top