New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 324K
Superligaen 2025/2026
Her står den opgjort til 76 millioner.

Han ramte FCKs inden for 4 millioner kroner. Tipsbladet til sammenligning var cirka 70 millioner fra.
Nu er jeg ik sportsøkonom eller revisor for den sags skyld, men hvordan kan han have vores afskrivninger på kontrakter til at være 56 mio, når der ret eksplicit står 26 mio i "afskrivninger på kontraktrettigheder" i årsrapporten?

Last edited:
Nu er jeg ik sportsøkonom eller revisor for den sags skyld, men hvordan kan han have vores afskrivninger på kontrakter til at være 56 mio, når der ret eksplicit står 26 mio i "afskrivninger på kontraktrettigheder" i årsrapporten?
Han skriver at det er med afsæt i 2024 tal, som du kan se. Så han fremskriver alle klubbernes økonomi.

Og der rammer han f.eks FCKs sportslige budget inden for 4 millioner. Som nævnt er de eneste andre der gætter - Tipsbladet - cirka 70-90 millioner fra. Det samme var gældende da Brøndby ramte 150 millioner.

Vi afskrev for 22 millioner i første halvdel af dette regnskabsår, som jeg lige husker det.

EDIT:

I 2024/25 havde FCM et underskud på cirka 40 millioner, til trods for salg på cirka 150 millioner kroner (bl.a Priske og Lind, der var egenudviklede), samt indtægter fra Europa League (kald dem 75 millioner). Så til trods for indtægter mellem 150-200 millioner fra salg og europæisk, mangler der stadig 40 millioner før end de er i balance. Altså kører de med et strukturelt underskud på cirka 200-250 millioner årligt.

Hvis AGF fra Bestyrelsen får lov til, f.eks de første 3 år, på det nye stadion at have et strukturelt underskud på cirka 75-100 millioner, så har vi hentet en masse på dem, uden at have satset ligeså meget som dem

Latest posts

Back