New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 294K
Med den risiko der kommer følgeskader. Nu har vi lige få oplyst Yakub var tæt på et stort skifte inden skrækskaden og det er den risiko Franculino tager ved at vente.

Der er himmelvid forskel på måske på at kan sikre sig selv for livet med en PL løn som måske aldrig kommer igen og så ende i en fransk midterklub.
Det er klart, men hvis man - som du skrev - at man snart tror man er helt over skaden og bliver en endnu bedre spiller end før, så tror jeg ikke man tænker sådan.

Planen har været, han skal sælges til sommer og bryde 300 mio. grænsen men når Bak udtaler et salg måske først bliver til vinter, er det klart, de er bekymret for salgsprisen til sommer.
Det er nok rigtigt, men hvis man vil presse prisen op er det sikkert også meget fornuftigt at sige at man ikke nødvendigvis vil sælge her til sommer, selvom det stadig er planen.

Tullberg synes vist at det var urimeligt at han var "nødt til" at udskifte Osorio i dag:

- Så lavede han et frispark, som jeg dog ikke har set igen, så jeg kan ikke sige så meget om hans gule kort, men generelt bliver der gået meget hårdt til ham, uden at der er så mange konsekvenser.

Edit: Nå, den var vi to der var enige om at skrive samtidig, @Martinstranger

Last edited:
Helt enig. Der er nok også noget med, i nyere tid, at den nuværende træner er lidt mere rolig i sin feedback, hvis man begår fejl. Det er ikke længere anledning til skideballe eller irettesættelser, det er anledning til en rolig snak om, hvad der er at lære her.
Så kan jeg nu sagtens forestille mig den sindige vestjyde hæve stemmen, hvis en spiller laver den samme fejl gentagene gange, eller klare aftaler ikke bliver overholdt.

I øvrigt har jeg fået en kollega, som har bosniske rødder og kender Sanel personligt. Efter sigende var han ikke videre seriøs med sin sport og brugte lidt vel rigelig tid med at spille Playstation i stedet for at sove og spise grillmad i stedet for grøntsager.
(Lige kommet hjem fra Bridge og 15! Sider bagud, så beklager hvis det ikke er aktuelt længere).

Den med at Sanel ikke var seriøs kender jeg ikke noget til. Men det lyder meget sandsynligt al den stund at unge spillere i AGF er helgenkårede før de har debuteret på førsteholdet, og er blevet krævet på banen før de er klar og/eller kastet i ilden fordi en tynd trup blev ramt af skader. Så bliver de udskældt når de spiller for et hold der kræver en god angriber for at fungere og får et ... talent.

Jeg lever fint med at blive set som ungdomsskeptiker - hvis bare andre kan holde proportionerne. Men jeg mener det er vigtigt at holde den unge spiller (og den erfarne!) op på at der skal leveres til træning og man skal leve sundt. Og spilletid er noget man skal kæmpe sig til. Og hvis man ikke leverer til træning, er der ikke spilletid på kampdagen - heller ikke selvom 20.000 på lægterne synger ens navn og kræver en på banen.

Uwe havde ikke problemer med at give spilletid til visse talenter, mens andre ikke fik. Og det ser ikke ud til han tog voldsomt fejl. Dertil skal nogle unge gennem et oprør og videre til næste klub hvor de kommer med den rette mentalitet. Det koster for den første klub, men den pris mener jeg man skal være klar til at betale.

Det er nok rigtigt, men hvis man vil presse prisen op er det sikkert også meget fornuftigt at sige at man ikke nødvendigvis vil sælge her til sommer, selvom det stadig er planen.
Det er en svær størrelse, også i FCM.

Diao og Lee kan nok også være aktuelle mht salg, og har nok ikke FCM blod nok i årerne til at blive en sæson mere hvis der kommer et vildt bud. Diao har været nævnt i forbindelse med Leipzig. Victor Bak bliver nok gerne et år mere.

Samtidig kan man risikere at Osorio, Simsir og Franculino også skubber på for et salg.

Vildt tonedøvt at bringe det op efter en kamp, hvor Osorio burde have spillet den sidste SL kamp i sæsonen.

I en længere periode brokkede han sig over dommerne og så begyndte der at komme flere afgørende kendelser til deres fordel. Han har vel blot konstateret at det virker og de har brug for al den "hjælp" de kan få.

Disclaimer: det er jo bare fordi jeg syntes de har fået afgørende kendelser deres vej og har fået lov til en del - en Fcm fan syntes det stik modsatte:eek:

Hvorfor er Tudberg så bange for at fik et gult til? Spillere får hele tiden gule kort uden det er nødvendigt at hive dem ud, så jeg tænker, Tudberg godt ved, Osorio var heldig og nok ikke skulle begå flere frispark som bare lugtede af gult.
Det er jo tydeligt at han har et temperament lidt udover det vi er vant til i Danmark, og jeg tror faktisk også det kan tage toppen af hans salgspris.

Han har fået 10 advarseler i 45 gældende kampe i denne sæson for FCM, samt et enkelt i 4 landskampe.

Spørgsmålet er nok, tror jeg, hvordan han reagere i ligaer hvor man virkelig går til hinanden. Kommer der hævnaktioner fra ham. Tullberg indikerer jo en vis frustration over de mange spark og frispark imod

Det er jo tydeligt at han har et temperament lidt udover det vi er vant til i Danmark, og jeg tror faktisk også det kan tage toppen af hans salgspris.

Han har fået 10 advarseler i 45 gældende kampe i denne sæson for FCM, samt et enkelt i 4 landskampe.

Men uden han som regel bliver taget ud. Jeg er med på, han har et kraftigt temperament men han får jo sjældent rødt, så jeg tror stadig, Tudberg udmærket er klar over, Osorio var svineheldig med, at VAR ikke var deres opgave voksen.

Hvorfor er Tudberg så bange for at fik et gult til? Spillere får hele tiden gule kort uden det er nødvendigt at hive dem ud, så jeg tænker, Tudberg godt ved, Osorio var heldig og nok ikke skulle begå flere frispark som bare lugtede af gult.
Ja, selvfølgelig var det fordi han vidste at det var rent held og at de sov i VAR-vognen at Osorio ikke blev udvist. Han havde tilsyneladende behov for at gentage at han ikke havde set den fordi han naturligvis havde det.

Men uden han som regel bliver taget ud. Jeg er med på, han har et kraftigt temperament men han får jo sjældent rødt, så jeg tror stadig, Tudberg udmærket er klar over, Osorio var svineheldig med, at VAR ikke var deres opgave voksen.
Ja. Mon ikke dommerne sidder i pausen og er klar den er dum.

Men faktisk blev han flået ud også mod Viborg i den omvendte kamp, efter han havde brugt 5-6 frispark på at tilrage sig et gult kort.

Det er en svær størrelse, også i FCM.

Diao og Lee kan nok også være aktuelle mht salg, og har nok ikke FCM blod nok i årerne til at blive en sæson mere hvis der kommer et vildt bud. Diao har været nævnt i forbindelse med Leipzig. Victor Bak bliver nok gerne et år mere.

Samtidig kan man risikere at Osorio, Simsir og Franculino også skubber på for et salg.
Simsir må være en del penge værd, han leverer højt niveau gang på gang.

Osorio er som med Lind. Har man lyst til at investere i et omvandrende rødt kort. Osorio bliver provoleret fordi det virker, og det stopper ikke i en større liga.

Frakulino kan måske sælges til Horsens pt. Måske er jeg farvet, men hvem har lyst til at betale et større beløb for en angriber der godt nok er knivskarp i afslutningerne, men signalerer manglende seriøsitet. Balotelli var da forbi Liverpool, så det kan ikke afvises. Men en seriøs klub? Nej tak.

Last edited:
Ja, selvfølgelig var det fordi han vidste at det var rent held og at de sov i VAR-vognen at Osorio ikke blev udvist. Han havde tilsyneladende behov for at gentage at han ikke havde set den fordi han naturligvis havde det.
Det han mener er, at Osorio ikke kan håndtere at blive provokeret og så må dommerne træde til, hvor Tullberg fejler i sin coaching. Det er vel cool nok af Tullberg at forsvare sin spiller. Det ville bare have større vægt, hvis han generelt vægtede sine ord bare en smule ... og hvis han gemte den til om et par dage, så det ikke bare er en uligevægtig træner der ventilerer.

Det er nok også svært for Osorio at hive ilt til hjernen, når man ser et oppustet hummerrødt ansigt råbe af dommeren på sidelinjen hele kampen.

Har Tullberg i øvrigt gentaget det om den yngste trup og hvor fantastiske FCM er for fodbolddanmark? Jeg så ikke interviews eller kamp.

Latest posts

Back