New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 293K
Har I et bud på, hvordan FCM nu griber de sidste 3 kampe an?
De SKAL vinde mod FCN, som er rigtig godt kørende.
De er NØDT TIL at satse på at vinde Pokalen mod FCK - det kan blive en hård kamp.

Smider Tullberg Pokalen?
Det ville være noget af en falliterklæring, for en klub med de ambitioner.

Men det kan jo være dilemmaet er løst for dem efter søndag...

Du har ikke set mange Fcm kampe ;)

Hvor er det vildt, at de endnu engang udbyggede kraftigt på kontoen af mål vs. xG.

De var i forvejen langt over og i følge Fotmob spiller de til 1,07 men scorer 3 mål.

View attachment 6821
Igen må jeg så bare sige, at xG er meget lidt sigende for det chancehav FCM havde i 1. halvleg. Det er muligt at skud fra feltet giver lav xG, men Viborg-holdet var totalt uorganiseret og der var intet pres på modstanderne, da de skød på mål. Og selvfølgelig tæller de to mål, de får annulleret på små marginaler, ikke med.

Det ville være noget af en falliterklæring, for en klub med de ambitioner.

De har så store mindreværdskomplekser, ledelsen vil kræve fokus på pokalfinalen for at kunne vinde The Double. Alt i den klub handler om at overgå FCK.

Men det kan være, Tullberg skærer igennem og ikke vil starte med småskadede spillere men det er noget af en hovedpine, for hvis han "smider" finalen og ikke vinder mesterskabet er det tæt på en fiasko sæson for en trup, de selv siger, er den bedste i klubbens historie.

Igen må jeg så bare sige, at xG er meget lidt sigende for det chancehav FCM havde i 1. halvleg. Det er muligt at skud fra feltet giver lav xG, men Viborg-holdet var totalt uorganiseret og der var intet pres på modstanderne, da de skød på mål. Og selvfølgelig tæller de to mål, de får annulleret på små marginaler, ikke med.
Synes ikke FCM kommer frem til det helt store. Slet ikke gennemspillede angreb. De tonser igennem.

Men der er et generelt pres som gør at der opstår rigtig mange tilfældigheder. VFF har heller ikke ret meget. De er 4 gange indenfor kridtstregerne og scorer 3 mål...

I den enkelte kamp kan den slags altid diskuteret men plus på 17-18 mål over en sæson er en kæmpe outlier i forhold til historisk data (uden at have slået det op). Jeg gætter på vi måske har set 6-7-8-9 mål på en sæson men dette er jo en dobling. Men det er måske værd at se efter - jeg kan tage fejl på det punkt.

Men i sidste ende, hvis man afslutter, så er der mulighed for mål. Det siger også lidt sig selv, når deres topscorer er selvmål - så må der blive rettet noget af undervejs.

Det kan også være, at Fcm har fundet andre parametre at kigge på som giver deres mål og det er derfor de er godt tilfredse med Tullberg. Tror også de lå et stykke over sidste år men slet ikke i nærheden af i år.

De har så store mindreværdskomplekser, ledelsen vil kræve fokus på pokalfinalen for at kunne vinde The Double. Alt i den klub handler om at overgå FCK.

Men det kan være, Tullberg skærer igennem og ikke vil starte med småskadede spillere men det er noget af en hovedpine, for hvis han "smider" finalen og ikke vinder mesterskabet er det tæt på en fiasko sæson for en trup, de selv siger, er den bedste i klubbens historie.
Mon ikke de griber det an nogenlunde som forrige uge. Hvor vi møder hinanden på 7 dage med en kamp ind imellem. Altså med stort set bedste hold hver gang.

Latest posts

Back