New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Nu må vi se. Achillesscenerne er ikke at spøge med. Der er også en risiko for han starter mod AGF og så er skadet resten af foråret.
Tullberg kunne godt finde på at gøre det samme som Uwe Rösler gjorde i pokalfinalen imod Silkeborg, og spille med skadede spillere, der slet ikke er klar til kamp. Så jeg tænker ikke at man skal skide grønne grise hvis Billing og Burmas bliver udtaget, de kommer til st spille ligesom Franculino gør lige nu.

Jeg er med på, at det stadigt ikke vil være afgjort, men det virker lige pessimistisk nok.

Hvordan gør uafgjort om 8 dage FCM til små favoritter ?

I kan tage påstanden som en beskyttelse af mig selv men når det er sagt, så fastholder jeg, det er til FCMs fordel, at de får spillere tilbage og ja jeg er med på pointforspringet men bortset fra kampen i går gør vores spillemæssige præstationer i foråret og at vi har svært ved at score mål, at jeg er meget mere urolig end forspringet fortæller jeg bør være.

Men ja helt objektivt set hvordan sæson har været hidtil, er vi favoritter uanset resultatet på mandag.

I kan tage påstanden som en beskyttelse af mig selv men når det er sagt, så fastholder jeg, det er til FCMs fordel, at de får spillere tilbage og ja jeg er med på pointforspringet men bortset fra kampen i går gør vores spillemæssige præstationer i foråret og at vi har svært ved at score mål, at jeg er meget mere urolig end forspringet fortæller jeg bør være.

Men ja helt objektivt set hvordan sæson har været hidtil, er vi favoritter uanset resultatet på mandag.
Jeg skrev lige efter sidste runde, at denne runde ville blive ekstrem vigtig. Der er kæmpe forskel på 5 og 7 point.

Mht målfarligheden, så synes jeg egentlig vi her skabt ok med chancer. Mod OB, sidste runde mod VFF, ogss i Sønderjyske og Fredericia faktisk. Synes der har været flere redninger på stregen.

Jeg frygter mandag. Men håber på det bedste.

Det også fair. Jeg kommer bare aldrig til at forstå hvorfor forsvarsspillere og målmænd får væsentlig lettere frispark i eget felt end angriberen gør. Tingager skulle jo have haft straffespark den anden dag to gange, hvis man sammenligner med det her. Både den han score på og et senere.
Målmænd bliver overbeskyttet, det er jeg enig i. Og der burde nok dømmes flere holdeforseelser i feltet, men det er svært fordi det så kunne kamme helt over - og linjen skal gerne være konsistent med resten af Europa.

Her er det en spiller, der ikke har indflydelse på spillet, der hindrer målmanden i et indgreb. Det er noget andet end to spillere i konkurrence om bolden, hvor de kæmper om bedste placering.

Det er selvklart en fordel for os men hvis vi ikke kapitaler af det, bliver den fordel vendt til en ulempe alt den stund de 3 spillere får en pause i et hårdt program.

Jeg tror den første kamp mod FCM bliver tæt på afgørende for mesterskabet.

Sejr til os tager vi mesterskabet, nederlag går den til FCM mens jeg mener uafgjort vil gøre FCM til små favoritter.
Hvordan kan FCM være favoritter efter uafgjort i Herning? Du anser dem for større favoritter nu, er det sådan at forstå?

Får vi uafgjort i Herning, så er vi selvfølgelig klare favoritter.
Det vil dog være uambitiøst at tage til Herning og forsøge at spille uafgjort, og det er jeg sikker på heller ikke er indstillingen fra hverken træner eller spillere.
Enig, AGF skal selvfølgelig angribe kampen. Skal man tabe, så skal det også gerne være efter en kamp, hvor FCM ikke tager udhvilede til Haderslev tre dage efter.

Måske er det endda ikke en decideret katastrofe, hvis det bliver en fysisk betonet kamp, hvor kortene sidder løst. Også selv om den del normalt tiltaler FCM mere end os.

Synes sku FCM har marginalerne med sig i denne kamp.

- Et straffespark for hands (den er god nok selvom Simsir ligner han sparker den op på hånden med vilje for i mål var den ikke gået)
- Annulleret BIF mål. Kæmpe skandale (minder lidt om den som JH får mod OB. Ikke skyggen af frispark)
- Selvmål hvor FCM og BIF spilleren er lige gode om at holde hinanden i trøjen.

Modsat vores kamp mod FCN hvor vi har en tynd offside, et spark på stolpen osv.

Håber vi har noget i banken på Mandag

Havde vi regnet med at Brøndby kunne hjælpe os?
Vi håbede med blandede følelser🙏😱
At FCM så på forunderlig vis hjælper os med dumme gule og røde kort er vel den bedste håndsrækning vi kan få fra den kamp.
Lad os tage den udstrakte hånd og vride den om på ryggen af dem på mandag og vise at vi pt er de bedste.
Vi fører med 5 point, om 8 dage kan vi føre med 8 eller 2.
Jeg tager ja-hatten på og siger, at vi minimum holder status quo.
Hvis nogen spørger mig i morgen på byggepladsen på det nye sygehus i Hillerød, vil jeg som altid svare: Det ser ud til at vi får medalje. Sjællænderne kan slet ikke forstå min pessimisme. Selv inkarnerede FCK’ere holder med os. Med Brøndbys ditto er det en helt anden sag (underligt folkefærd).
Det ser, selv med en ældre herres øjne, slet ikke så tosset ud👍

Man må sige at FC Midtjylland virkelig har marginalerne med sig, og Brøndby er uheldige med straffesparket, det underkendte mål, og selvmålet. Jeg ser ikke noget tyveri, alle kendelser kunne dømmes, BIF var bare uheldig med dem alle sammen. Når det så er sagt, så spiller BIF virkeligt dårligt i dag, deres spillere kan ikke finde hinanden, Villadsen og Sow har ikke noget der ligner Superliganiveau, og alligevel skal FC MIdtjylland have vandvittigt mange marginaler med sig, for lige akkurat at slå et hold, der er tovene lige nu. Det er sgu godt nyt inden kampen på mandag. Så tager jeg Mbabu og Diao’s karantæner med som en bonus, og så er det kun Sundberg der kan forhindre 3 points i Herning.

Et mesterskab vil selvfølgelig være overraskende, set i i lyset af de budgetter tre andre klubber kører med. Men som du skriver, så har vi bygget op over årene og set mere og mere stabile ud. Derfor mener jeg ikke medaljer vil være overraskende og så kan alt vel ske.

Helt generelt virkede folk meget skeptiske inden sæsonstart og tog nærmest ikke de seneste sæsoner ind i regnestykket. Vi kom selvfølgelig også fra en lang stribe nederlag men forholdet til Uwe var kørt helt helt helt dødt og intet virkede. Holdningen ved sæsonstart var nærmest, at alle spillerne var ringe, den nye træner var ringe på forhånd og CV købte ikke de rigtige spillere. For nogen er det fortsat ind i seneste transfervindue men vi er da heldigvis stadig på 1 pladsen 👌 Vi tænker nok altid der vil være mangler i truppen ellers vil jeg blive overasket.
Vi spiller da også noget af det bedste fodbold jeg kan huske og der er endda blevet spilletid, til flere yngre talenter i denne sæson👏 Vi spiller jo fodbold som er interessant at se på og er ikke bare knoldesparkere længere. Ender det med at glippe, tænker jeg stadig vi står et langt bedre sted end i sidste sæson og det er stærkt
Ja, det er jo noget med grader af overraskelse, eller hvor høje oddsene er kan man sige. Min indgang til sæsonen var af vi skulle forsøge at komme med i top-6 og så se om det kunne række til mere. Er man i medaljeslutspillet har man som regel også en mulighed for medaljer, men jeg regnede med lidt en mellemsæson - og hvis den slags foregår i top-6 er vi da også kommet langt. Jeg er spændt på hvor meget udskiftning der kommer til sommer, lige nu ligger jeg faktisk lidt på linje med sidste sommer og så gør det ikke noget hvis det er for pessimistisk igen :)

Vi vinder helt sikkert meget på at have spillere der har spillet sammen længe og man skal ikke glemme at det også er spillere der før har præsteret til lige under toppen. Det er nu stadig ret vildt at JP ikke bare fik forløst noget der var kørt fast til sidst under Uwe, men også har fået sine ideer til at fungere så hurtigt. Han har ramt den helt rigtigt ift heller ikke at kaste det gode der var ud for at starte mere forfra, men ved at lægge på.
Sker det utænkelige og vi tager mesterskabet i år, så tænker jeg vi bliver udfordret næste sæson (det gør vi måske alligevel). Men de underliggende parametre med opbygning af trup, talentafdeling, trænings faciliteter og snart et stadion, trækker bare i den helt rigtige retning. Vi skal naturligvis frem til at kapitalisere af alle forbedringerne og få hævet budgetterne, så vi bliver endnu mere konkurrencedygtige overfor de andre men det kommer. Spørgsmålet er blot hvor hurtigt udviklingen går. Jeg så gerne det skete de næste sæsoner men andre har mere (måske) realistiske briller på som siger +5 år. Det kræver selvfølgelig også, at CV/JP/LF tør investere efter det.

Og damn Fcm vandt over Bif.............................
Forhåbentlig kan vi komme i top-6 som minimum, men vi må jo selvfølgelig også lige se hvordan truppen ser ud. Stor udskiftning vil dog naturligt betyde at det kan tage lidt tid at få de nye spillet ind. Vi må også se med økonomien de næste par sæsoner, jeg vil selvsagt også gerne have at det går hurtigt og jeg tror også vi vil se et pænt løft med det samme, men afstanden op til FCK og M er meget stor så det tager nok tid at komme op i nærheden af det. De står jo heller ikke stille. Stor udskiftning betyder nok også et par pæne salg og der kommer efterhånden flere minutter til talenterne, så det kan løfte salgsdelen og så kan vi budgettere med mere af den slags. Meget af FCM's budget er også store afskrivninger og de skal sælge for en del for at gå i nul. En mulighed for et hurtigt spring er også en emission ifm at vi rykker ind på det nye stadion eller kort tid eftd, en sådan er vel ikke helt utænkelig.

Lad os bare tage et CL-ligaspil, det kan også noget selvom det bliver i Randers...

Latest posts

Back