New posts

Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 485
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Bliver min knægt første kamp på et fodboldstadion. Som en der i forvejen kæmper mod overmagten ved at opdrage til agf mens bosat på Sjælland, håber jeg dæleme ikke vi får tæsk 😂
Vær ikke bekymret.
Har selv 2 knægte (34 og 17) der begge er født og opvokset i Kbh.
Begge er næsten mere entusiastiske end jeg.
Giv knægten plads til at holde med hvem han vil, men insister på at tage ham med til AGFs kampe på Sjælland. Han bliver over tid grebet af stemningen på AGFs afsnit.

Vær ikke bekymret.
Har selv 2 knægte (34 og 17) der begge er født og opvokset i Kbh.
Begge er næsten mere entusiastiske end jeg.
Giv knægten plads til at holde med hvem han vil, men insister på at tage ham med til AGFs kampe på Sjælland. Han bliver over tid grebet af stemningen på AGFs afsnit.
Det lyder godt. Han er først lige blevet 7 og det er første gang han har vist interesse - fingers crossed

Det lyder godt. Han er først lige blevet 7 og det er første gang han har vist interesse - fingers crossed
Lille anekdote:
Da den yngste var 6, 2016, var vi inviteret på Brøndby Stadion af venner der holdt med Brøndby. Vi sad på Loxam, der er Brøndby langside. Knægten, iført AGF trøje, var helt vild med stemningen i udeafsnittet, hvilket blev bemærket fra dette. Vi tabte, men på vej ud af stadion fik knægten overleveret et kæmpe AGF flag fra vores tilhængere. Stærkt.
Kort efter skal vi til Farum og medbringer flaget. Vi er nede 0-3 og knægten kommer op til mig og siger: Det ser svært ud. Duncan laver så et historik hattrick og kampen ender 3-3.
Da vi skal forlade stadion kommer nogle fra fangrupperingen og beder knægten om flaget. Andre griber ind og forklarer at det fik han foræret i Brøndby. Vi fik det med hjem og knægten udbrød på vej fra stadion: I dag er den bedste dag i verden 😍

Bliver min knægt første kamp på et fodboldstadion. Som en der i forvejen kæmper mod overmagten ved at opdrage til agf mens bosat på Sjælland, håber jeg dæleme ikke vi får tæsk 😂
Det kan sagtens lade sig gøre at indoktrinere ham. Jeg er selv vokset op i Nordsjælland, og både min bror og jeg er glødende GF'ere takket være vores aarhusianske far.

Last edited:
Egentlig meget enig.

Jeg tror grunden til Serra har så flot et scorings snit per minut skyldes, at han ofte spiller i de sidste minutter hvor han har den fysiske overhånd. Ligesom det ofte og er kampe hvor vi enten skal jagte en svoring eller dominere stort.

Set over 90 minutters kampe, ikke at der er mange, så falder hans intensitet væsentligt i slutningen af kampen. Alene ud fra en øjetest.

Spørgsmålet er nok derfor i denne kamp, tror vi at vi fra tidligt i kampen kan dominere og sætte ham op hvor han er farligst, eller bliver kampbilledet anderledes, altså vil de dominere på bolden mest, hvorefter vi så når vi får bolden vil være tålmodige med den også?
Det er klart som @Uglen skriver, at Serra ikke har fået chancen en række kampe i træk. Men i min øjetest er det også sådan, at når Serra har fået kampe fra start, er det ikke noget der kalder på mere, ud over Viborg i foråret.

JP har ham formentlig luret, forstået som et klart billede af hvornår han kan gøre en forskel. Og så længe man bruger Serra på den måde, kan han blive et stat-monster.

Der er en indre logik i, at når man leverer som Serra mod SIF, skal man have chancen igen. Det giver mening og er retfærdigt. Men i en kamp som mod FCN hvor kampbilledet formentlig bliver meget anderledes, giver det ikke mening at spænde en betonklods foran vognen. Til kampbilledet er det lige før Tchamche giver mener mening som en der kan jagte lange afleveringer og gøre noget med dem. Eller Bogere i en plan om hurtige, flade pasninger.

Spørgsmålet er, om Serra er god over 90 minutter, eller han starter lidt lavere end modstanderen og taber niveau/fysik hurtigere end modstanderne? Eller om han kan overføre sine fine stats fra indskiftningerne og være targetman mod fx Horsens fra start.

Mit bud er Serra starter ude.

Last edited:
Jeg synes både FCK og FCM viste at man godt kan drille FCN fysisk. For mig er nøglen også at de ikke kommer bagud igen, også håber jeg Gretarson starter så de har en spiller der kan give dem lidt ro i at stå i en lav blok i perioder, for det skal de helt sikkert i dag.
Ja man kan godt drille dem fysisk på rigtigt græs.

Det er meget sværere på deres elendige plastikbane. Det gælder snarere om at være så gode på bolden, at FCN ikke kan styre tempoet.

Ja man kan godt drille dem fysisk på rigtigt græs.

Det er meget sværere på deres elendige plastic. Det gælder snarere om at være gode på bolden at FCN ikke kan styre tempoet.
Ikke helt enig. De smadrede BIF selvom de pisgule havde bolden mest. FCNs bedste våben er for mig et livsfarligt kontraangreb og det viste FCK at en lav blok kan løse

Ikke helt enig. De smadrede BIF selvom de pisgule havde bolden mest. FCNs bedste våben er for mig et livsfarligt kontraangreb og det viste FCK at en lav blok kan løse

Det er rigtigt, men nu nævnte du fysikken - ikke om det var offensivt eller defensivt. Det er i øvrigt meget sværere at pakke sig på det glatte underlag som passer godt til deres spillestil. Horsens lykkedes også med at pakke sig i 1.runde mod FCN. Det kan de næppe når de skal på kunstgræs.

Det er dog en overvejelse værd for JP om vi kan blive nødt til at parkere bussen i perioder.

Det er rigtigt, men nu nævnte du fysikken - ikke om det var offensivt eller defensivt. Det er i øvrigt meget sværere at pakke sig på det glatte underlag som passer godt til deres spillestil. Horsens lykkedes også med at pakke sig i 1.runde mod FCN. Det kan de næppe når de skal på kunstgræs.

Det er dog en overvejelse værd for JP om vi kan blive nødt til at parkere bussen i perioder.
Mon ikke vi automatisk kommer til at parkere bussen lidt i perioder.

Vi har så mange gode fodboldspillere på holdet som også har vist deres evner på kunst - jeg tænker vi skal spille med dem og ikke satse på at kvæle dem fysisk, for så spiller de os bare rundt i trekanter.

Mon ikke vi automatisk kommer til at parkere bussen lidt i perioder.

Vi har så mange gode fodboldspillere på holdet som også har vist deres evner på kunst - jeg tænker vi skal spille med dem og ikke satse på at kvæle dem fysisk, for så spiller de os bare rundt i trekanter.

Enig. Jeg tror, at det bliver en blanding af at parkere bussen og få pauser med bolden i perioder.

Jeg synes både FCK og FCM viste at man godt kan drille FCN fysisk. For mig er nøglen også at de ikke kommer bagud igen, også håber jeg Gretarson starter så de har en spiller der kan give dem lidt ro i at stå i en lav blok i perioder, for det skal de helt sikkert i dag.
Nu mødte FCK og FCM dem ikke på kunsten..

Med vores ringe defensiv, så frygter jeg godt nok en snitter i dag.

En startopstilling der giver god mening på mange punkter. Lad os håbe på succes.
Jeg står dog uforstående overfor, at Røssler er foretrukket på højre stopper. Intet af det, han indtil videre har foretaget sig har vist, at han bør starte før Callø, Mølgaard. Og netop de færdigheder, der er vigtige på kunst synes han især underforsynet på.

Latest posts

Back