New posts

Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 485
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00
Jeg synes den er tynd at placere hos Stiftens folk. De reagerer på budskaberne fra klubben, at han spillede fast hos Fremad og at klubben holder en startplads ledig til ham i denne situation.

Hvis du mener den går fra Stiften og til klubben, så hører ejerskabet til hos Det Hvide Snit. Men hvis Stiftens folk beretter ud fra hvad klubben siger og gør, så er det mere relevant at pege på kilden (CV og/eller JP).
Jeg forholder mig udelukkende til Stiftens vurdering og omtale af ham.

Vi har trods alt med et nyhedsmedie at gøre som dækker begge klubber med samme journalister. På den baggrund er det vel rimeligt at antage, at de har vurderet LC niveau, evner mm. udfra deres egen opsavationer? Og ikke udelukkende udefra hvad CV/JP har fortalt dem.

Uanset hvad var det jo netop Stiftens vurdering, om det så er jeres egen eller reelt AGFs, og den skal de naturligvis også stå på mål for.

Det kom til at handle mere om journalister end Luka Callø, det var ikke hensigten.

Hm.
Jeg sagde allerede i maj, at denne sæson ville blive enormt bøvlet.
Jeg har flere gange før sæsonen skrevet at jeg anså en 5. plads som realistisk.

Det er som om at folk glemmer at alle tidligere overraskende mestre har haft det særdeles svært sæsonen efter.
Det giver ingen points i efterfølgende sæsoner at være mester, og det giver en ingen ny Beijmo eller Dalsgaard at være mester. Spillere kigger primært på én ting og det er lønsedlen.

Folk må hjertens gerne have egne målsætninger.
Min er Europa. En 7. plads og vind bastardkampen vil jeg være glad for.
Jeg underkender ikke din vurdering. Jeg påpeger bare at man ikke har noget objektivt referencepunkt (citat eller lignende), der angiver et anker.

Top 5-6 stykker var, som jeg så det, den reelle målsætning ind i 25/26, hvor det handlede om at presse truppens overskydende spillere ind i startopstillingen i håb om at nogen af dem var salgbare. Det droppede træneren heldigvis hurtigt og så blev det fedt.

I denne var retorikken 'styrket ud af vinduet'. Om det, pga Europa, skal oversættes til top-6, top-4 eller andet, er op til hver enkelt.

Du har top-4 og pokal som primære, men accepterer top-5, med rette pokalvinder, eller 7. Plads, hvis man vinder bastarden.

Jeg vil acceptere pokaltitel, men ser ligaen og sikker europaplads som målet. Så kan held med pokalvinder redde en 5. Plads, og en sejr i playoff gøre nedrykningsspillet mindre bittert. Men det er for risikobetonet til at regne som godkendt på forhånd.

Top-4 vil være ok for mig, også selvom med tabt bastardkamp - jeg vil være noget utilfreds, men måske skal defineres ud fra noget der kan gås systematisk efter, og enkeltstående kampe kan ikke.

Pisse ærgerligt resultat i dag. I sidste ende et fortjent nederlag til et ret godt hold, som skabte mere end os. Men tanken om at de slet ikke spillede sig ud, den virker vild. Kampen lå på en knivsæg, og kunne let være tippet til os. I perioder spillede vi rigtig godt. Desværre ikke i sidste del af anden halvleg, hvor FCN succesfuldt stillede sig ned og parkerede sig til sejren.

Men jeg er stadig ret sikker på, at vi kommer i top 6. Den her runde var rigtig god ved os, så der er stadig kun 6 point op, og holdene foran os er efter min mening mindst et niveau under os. Jeg forstår selvfølgelig dommedagsprofeterne efter en kamp som i dag, men vi har altså spillet til at ligge med helt i toppen. Vi har bare ikke haft forsvaret eller angriberne til at slå mønt af det. Nu har vi forsvaret. Angriberne er stadig til diskussion...

CV har først og fremmest svigtet vores bagkæde.

Beijmo, Dalsgaard og reelt også Tingager er væk. Aggressivitet, erfaring og styrke både langs jorden og i luften.

I stedet har vi fået Røsler, Callø og Gretarsson. Cirka lige så aggressive som våd pap, en rookie og en gennemsnitshøjde omkring 1,80 m.

Jeg forudser, vi lukker flere mål ind inden jul end vi gjorde hele sidste sæson.
Jeg synes Gretarsson spiller en fremragende kamp i dag.

Jeg underkender ikke din vurdering. Jeg påpeger bare at man ikke har noget objektivt referencepunkt (citat eller lignende), der angiver et anker.

Top 5-6 stykker var, som jeg så det, den reelle målsætning ind i 25/26, hvor det handlede om at presse truppens overskydende spillere ind i startopstillingen i håb om at nogen af dem var salgbare. Det droppede træneren heldigvis hurtigt og så blev det fedt.

I denne var retorikken 'styrket ud af vinduet'. Om det, pga Europa, skal oversættes til top-6, top-4 eller andet, er op til hver enkelt.

Du har top-4 og pokal som primære, men accepterer top-5, med rette pokalvinder, eller 7. Plads, hvis man vinder bastarden.

Jeg vil acceptere pokaltitel, men ser ligaen og sikker europaplads som målet. Så kan held med pokalvinder redde en 5. Plads, og en sejr i playoff gøre nedrykningsspillet mindre bittert. Men det er for risikobetonet til at regne som godkendt på forhånd.

Top-4 vil være ok for mig, også selvom med tabt bastardkamp - jeg vil være noget utilfreds, men måske skal defineres ud fra noget der kan gås systematisk efter, og enkeltstående kampe kan ikke.
Det væsentligste er vel, hvad klubbens ambitioner er, ikke hvad vi hver især har af ambitioner.

Dem der frygtede en lorte sæson og har en ambition om en 10. plads er måske ikke så nervøse. Andre mere nervøse.

Mit gæt er klubben, som udtalte de gerne ville i Europa igen snart, gik efter minimum top 6 og nok mere end det.

Det var en svær kamp i dag. Med Gretar Mathäus i midten af forsvaret kan jeg se AGF holde nullet - i den rigtige ende af banen, for en gangs skyld.

Når forsvaret holder, får den pressede offensiv mulighed for at arbejde mere med ro. I dag så vi som vanligt, at der kan skabes noget gennem Emmery, men som noget nyt var der også andre muligheder. Ikke nok til at være imponeret, men noget man kan fæstne en lille smule lid til.

Holdet mangler i høj grad en angriber. Serra er sikkert bedste bud mod Horsens, uden egentlig at være et godt bud. Men hvis man finder angrebsåbninger ud over via gennembrud fra Emmery, får man mulighed for at spille på andet end indlæg mod forberedt boks.

Jeg tror stadig ikke nedrykning bliver et tema. Om man kan nå i top-6 afhænger af hvad der ellers sker på holdet. Det var bekymrende at momentum skiftede tilbage til FCN da Kahl gik ud, efter en god periode til AGF.

Jeg tager det ganske afslappet med det albuestød. Det er ok der ikke er rødt, fordi så er det heller ikke værre. Men det er forvirrende med dommeren, der skifter mening. Til gengæld var der øjensynligt nogle opgør på banen og veksling af hilsner. Herligt med nerve, så længe de kan styre det og ikke skader hinanden. Dommeren tillod meget fysisk i dag, og det synes jeg om - selvom han ikke ramte alt lige i røven.

Det væsentligste er, at holdet virker til at tro på planen og spiller disciplineret. Det er svært i den kamp at komme tilbage, når man ikke rigtigt har kunnet sætte noget offensivt sammen, men de klør på.

Dagens tre største katastrofer:

1. Karlsens og VARs hjerneblødning, hvor førstnævnte er den eneste i hele verden, der ikke kan se, at Norheim skulle have et soleklart rødt kort. At han bagefter erkender, at det var en stor fejl, gør jo ingen forskel. Skandaløs præstation.

2. CVs plidder-pladder interview om transfervinduet, hvor han kunne have været lige så ærlig som Karlsen og være stor nok til at erkende, at han handlede for langsomt i vinduet med at forstærke forsvaret, samt at man jo ikke for fjerde vindue i træk burde gå ind i en ny sæson uden at have fået tilført en 9’er. Selv Gravesen og Frimann, som jeg mildest talt ikke er fan af, gør CV opmærksom på, at der hvert år kommer en ny sæson. Det burde han trods alt vide. Og det kræver ordentlig forberedelse og klare planer. Ikke flere Komiske Ali interviews med CV. Det bliver mere og mere pinligt.

3. Nu må JP stoppe med at spille Callø i forsvaret, når hans præstationer viser, at han slet ikke er klar til at spille på det niveau endnu. Hans langsomme bevægelser er livsfarlige defensivt og han mangler totalt tempo og fremdrift i det opbyggende, offensive spil. Indtil Tingager er klar må JP spille Andersen eller Mølgaard, men jeg håber Tingager er tilbage i midten med en Gretarsson til venstre.

I dag var der langt færre fejl i pasningerne generelt, hvor Kahl næsten stod for dem alle, og det var desværre for mange som i flere af de seneste kampe. At Bech startede ude var også medvirkende til, at antallet af fejlafleveringer og tabte bolde blev minimeret. I de seneste kampe sparker han konsekvent første gang med ryggen mod målet på næsten alle bolde og med en skarptskåret bold fremad, som ryger direkte til en modstander. Ellers springer bolden flere meter fra ham og så taber han bare bolden. Han skal have noget specialtræning.

Flot debut af Gretarsson.

Hvis Karlsen kun så de billeder, vi også så i båndsløjfe, da han var ude ved skærmen, forstår jeg godt hans dom. Viasats billeder var langt bedre.

Sjovt at du siger det, for det var faktisk også min tanke. Det virkede som nogle usandsynlig dårlig billeder, han så på. Må vel være VAR-rummets fejl eller måske spørger han efter specifikke frames? Spændt på at høre hvad lydoptagelserne siger.

Dagens tre største katastrofer:

1. Karlsens og VARs hjerneblødning, hvor førstnævnte er den eneste i hele verden, der ikke kan se, at Norheim skulle have et soleklart rødt kort. At han bagefter erkender, at det var en stor fejl, gør jo ingen forskel. Skandaløs præstation.

2. CVs plidder-pladder interview om transfervinduet, hvor han kunne have været lige så ærlig som Karlsen og være stor nok til at erkende, at han handlede for langsomt i vinduet med at forstærke forsvaret, samt at man jo ikke for fjerde vindue i træk burde gå ind i en ny sæson uden at have fået tilført en 9’er. Selv Gravesen og Frimann, som jeg mildest talt ikke er fan af, gør CV opmærksom på, at der hvert år kommer en ny sæson. Det burde han trods alt vide. Og det kræver ordentlig forberedelse og klare planer. Ikke flere Komiske Ali interviews med CV. Det bliver mere og mere pinligt.

3. Nu må JP stoppe med at spille Callø i forsvaret, når hans præstationer viser, at han slet ikke er klar til at spille på det niveau endnu. Hans langsomme bevægelser er livsfarlige defensivt og han mangler totalt tempo og fremdrift i det opbyggende, offensive spil. Indtil Tingager er klar må JP spille Andersen eller Mølgaard, men jeg håber Tingager er tilbage i midten med en Gretarsson til venstre.

I dag var der langt færre fejl i pasningerne generelt, hvor Kahl næsten stod for dem alle, og det var desværre for mange som i flere af de seneste kampe. At Bech startede ude var også medvirkende til, at antallet af fejlafleveringer og tabte bolde blev minimeret. I de seneste kampe sparker han konsekvent første gang med ryggen mod målet på næsten alle bolde og med en skarptskåret bold fremad, som ryger direkte til en modstander. Ellers springer bolden flere meter fra ham og så taber han bare bolden. Han skal have noget specialtræning.

Flot debut af Gretarsson.
Jeg synes faktisk Bech var et frisk pust i dag. Omvendt synes jeg virkelig McCowatt var anonym.

Helt enig mht Callø, der mangler niveau.

Og så mangler vi virkelig kvalitet i feltet.

Last edited:
CV har først og fremmest svigtet vores bagkæde.

Beijmo, Dalsgaard og reelt også Tingager er væk. Aggressivitet, erfaring og styrke både langs jorden og i luften.

I stedet har vi fået Røsler, Callø og Gretarsson. Cirka lige så aggressive som våd pap, en rookie og en gennemsnitshøjde omkring 1,80 m.

Jeg forudser, vi lukker flere mål ind inden jul end vi gjorde hele sidste sæson.
Callø er næsten 1.90 CM høj , derudover ville Callø spille langt bedre på et hold der fungerede helt optimalt - det er altså ikke ham der skal være frontmand!

Last edited:
Callø er næsten 1.90 CM høj , derudover ville Callø spille langt bedre på et hold der fungerede helt optimalt - det er altså ikke ham der skal være frontmand!
Selvfølgelig skal han ikke være frontmand, det er jeg helt enig i. Men i går løser han ikke engang sine egne opgaver, det er problematisk om man er 20 år eller 30 år. Noah Markmann spiller venstre yderstopper for dem, og er ganske god - og yngre end Callø. Det er ikke ikke umuligt at spille den plads i den alder.

Bold udpeger Røsler som skurken ifm 1-0 i går. Er det ikke en deler mellem ham og Callø-ish?
Synes i grunden nordmanden spillede en god kamp (ihf. defensivt), men hvis han kostede målet trækker det jo alvorligt ned.

Har tidligere lagt mærke til, at det kniber for ham at dække færdigt - men omvendt er Lind jo også en håndfuld.

Stadig indebrændt over det manglende røde kort - kollegerne skal bare holde deres kæft om fodbold i dag.

Hvis Karlsen kun så de billeder, vi også så i båndsløjfe, da han var ude ved skærmen, forstår jeg godt hans dom. Viasats billeder var langt bedre.

VAR kalder ham jo ud, fordi de mener, at han har overset et rødt kort. Ellers må de ikke kalde ham ud.

Så det tilgængelige billedemateriale må være godt nok til, at man kan se det røde kort.

Uanset hvad, er det er gigantisk fejl.

Bold udpeger Røsler som skurken ifm 1-0 i går. Er det ikke en deler mellem ham og Callø-ish?
Synes i grunden nordmanden spillede en god kamp (ihf. defensivt), men hvis han kostede målet trækker det jo alvorligt ned.

Har tidligere lagt mærke til, at det kniber for ham at dække færdigt - men omvendt er Lind jo også en håndfuld.

Stadig indebrændt over det manglende røde kort - kollegerne skal bare holde deres kæft om fodbold i dag.
Den er en lang og simpel bold ud på deres wingback. Den bør Emmery dække. Hvis ikke, så er det Callø. Begge lykkes ikke. Gretarsson og Røsler er dog i overtal centralt og bør løse den. Flot spil. Men reelt var vi i overtal.

VAR kalder ham jo ud, fordi de mener, at han har overset et rødt kort. Ellers må de ikke kalde ham ud.

Så det tilgængelige billedemateriale må være godt nok til, at man kan se det røde kort.

Uanset hvad, er det er gigantisk fejl.
Jeg er langt fra VAR ekspert, men hvis han slet ikke ser den, og siger “ingen kontakt” til VAR rummet, kalder VAR rummet ham så ikke ud fordi de mener det er et muligt rødt kort, men dommeren selv skal vurdere om det er rødt eller ej.

Det ville have været rart at høre Carlsens grund til at det ikke er rødt.
Fra min plads på stadion kunne jeg tydeligt se dommeren markere overfor de to kaptajner at Hedensted havde armen i jorden. Jeg ved ikke hvad reglerne er udenfor feltet, men min makker og jeg snakkede om, mens vi ventede, at han netop havde hånden i jorden hvilket i alt fald aldrig ville give straffe.

Nu har jeg ikke læst videre, men jeg undrer mig over at vi ikke får noget på Bech, der tydeligt bliver holdt mens han er på vej i en friløber, og efterfølgende løber de så ned og scorer. Typisk vores held for tiden...

Jeg gentager hvad jeg har sagt i tidligere interview - dette hold KAN rykke ned. Er det sandsynligt? Nej det er det nok ikke, men ikke desto mindre er det ikke umuligt.

Som jeg ser det er vi nødt til fuldstændig at droppe Conference League så længe vi stadig sejler rundt i Superligaen.

Hold der spiller uden angriber og som laver store defensive fejl er altid i spil til at rykke ned - og det er der AGF er pt.

Jeg er langt fra VAR ekspert, men hvis han slet ikke ser den, og siger “ingen kontakt” til VAR rummet, kalder VAR rummet ham så ikke ud fordi de mener det er et muligt rødt kort, men dommeren selv skal vurdere om det er rødt eller ej.

Jeg er heller ikke nogen VAR ekspert. Som @mph skriver er det også min klare forståelse, at VAR kun må kalde ham ud, hvis de mener, der er rødt. De må kun gribe ind ved clear and obvious, og hvis de mener, den kan gå begge veje, må de ikke kalde ham ud.

Men iøvrigt mener jeg også, at en god dommer bør støtte sig til VAR-dommerne, når han ikke selv har set den pågældende situation og i fald, billedematerialet er dårligt. Hvis Karlsen ikke selv kan vurdere det, bør han naturligvis lytte til sine kollegaers vurdering.

Og når man overruler en VAR anbefaling, så skal man altså være sikker i sin sag.

Jeg ser ingen undskyldninger for Karlsen. Det er er fuldstændigt elendigt lavet af ham, og jeg undrer mig over, at en mand med hans dømmekraft kan agere fløjteholder i Superligaen.

Latest posts

Back