New posts

Kamptråd Superliga runde 8: FC Nordsjælland - AGF, søndag d. 13.09. kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 485
  • Views Views: Views 16K

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    57
  • Poll closed .
Venligst kom med kilde til det med top 4.
Jeg skriver “jeg mener” og så skal jeg simpelthen komme med en kilde?

Hold da op, man må simpelthen ikke skrive hvad man husker det som.

Skal vi, hvis vi f.eks henviser til et skud på mål efter en halv times tid, så også skrive det som f.eks 29 minutter og 47 sekunder??

Nå, men jeg skal nok lede efter det interview for dig.

Jeg skriver “jeg mener” og så skal jeg simpelthen komme med en kilde?

Hold da op, man må simpelthen ikke skrive hvad man husker det som.

Skal vi, hvis vi f.eks henviser til et skud på mål efter en halv times tid, så også skrive det som f.eks 29 minutter og 47 sekunder??

Nå, men jeg skal nok lede efter det interview for dig.
Det betyder faktisk noget for narrativet.

Ellers kan vi bare skrive hvad som helst.

Last edited:
Venligst kom med kilde til det med top 4.
Er det ikke også en mulighed at finde citater der siger, at top-4 er hekt urealistisk, hvis man mener det er langt over målet?

Jeg mener ikke at have set noget konkret, men jeg tænker ikke udtalelserne om spillere der skulle kunne løfte start-11 var fordi man ville smadre nedrykningsspillet.

Det betyder faktisk noget for narrativet.

Ellers kan vi bare skrive hvad som helst.
Jeg skriver jo “jeg mener” fordi jeg ikke var sikker på det, men på det tidspunkt ikke havde tid til at lede efter det.

Men har forstået det nu, at hvis man henviser til kommentarer fra nogle i eller omkring klubben, så er det med kildehenvisning

Og jeg skal nok se om jeg kan finde det interview

AGF havde det svært i dag - kommer til at spille lidt for langsomt, har svært ved at gøre chancerne rigtig store (undtagen Serras) og har igen et par defensive blundere som koster et mål. Røssler har godt nok haft nogle svære kampe.

Men jeg synes der var mere skarphed i eget felt (bortset fra 1-2 gange) end de tidligere kamp. Gretarson så ganske fin ud og god i nærkampene - det kan godt blive godt. Og positivt at Serra kommer frem til den store dobbeltchance.

Jeg skriver jo “jeg mener” fordi jeg ikke var sikker på det, men på det tidspunkt ikke havde tid til at lede efter det.

Men har forstået det nu, at hvis man henviser til kommentarer fra nogle i eller omkring klubben, så er det med kildehenvisning

Og jeg skal nok se om jeg kan finde det interview
Fournais har de sidste 15ish sagt at vi skal være en dansk storklub, men at det skal bygges organisk op.

Selvfølgelig har de ambitioner. Det skal alle ledelser udstråle.

I øvrigt er al snak om målsætninger eller hoveringer af dem ligegyldige nu.
Lige nu handler det om at grave os selv ud af det morads vi har sat os i.
Og kun det.

Hverken et ufortjent eller overaskende nederlag idag.
Gretarason som fin ud, hans lange tværpasninger skal liiige afstemmes lidt bedre.
Jeg kan sagtens se os blive mere solide med ham dernede.
Jeg synes ikke JP hjælper defensiven med alt den rotation, men selvfølgelig ikke hans skyld af Kahlen skades.

Knudsen og Arnstadt gør det fint også fin energi fra JA.

Serra kom i menneskehænder hos vel nok ligaens bedste forsvarsspiller, han er ikke en angriber som skaber meget på egen hånd, men pt det bedste vi har.

Jeg synes faktisk det manglende røse kort er en mindre skandale, jeg er ikke begejstret for hverken VAR eller Karlsen som confirmation bias hele vejen.

Jeg synes stadigvæk vi har er hold til top6
Men gjorde både FCM/K sikkert også da de endte udenfor.

Jakob Karlsen mener på bagkant, der skulle være rødt, men ifølge ham selv, misser han tre faktorer.m:

1) FCN spilleren har knyttet hånd. 2) Han hamrer armen direkte ind i brystkassen på Knudsen. Og 3) situationen er ikke i nærheden af bolden.

Undskyld mig, Karlsen, men hvad fanden kiggede du så på til VAR-tjekket? Hvordan kan en trænet dommer overse de tre faktorer, når han står og kugger på en skærm og skal vurdere en forseelse? Det er jo syndsygt tydeligt. Jeg så den knyttede hånd ved første gennemsyn på min telefon.

Det der er ikke en dommer, der overså noget. Det er en dommer, der ikke kiggede ordentligt efter, fordi han ikke turde give det røde kort, han var blevet kaldt ud for at give.

Det er fuldstændigt absurd.

Fournais har de sidste 15ish sagt at vi skal være en dansk storklub, men at det skal bygges organisk op.

Selvfølgelig har de ambitioner. Det skal alle ledelser udstråle.

I øvrigt er al snak om målsætninger eller hoveringer af dem ligegyldige nu.
Lige nu handler det om at grave os selv ud af det morads vi har sat os i.
Og kun det.
Det er bestemt ikke en hovering. Men jeg synes det er tæt på naivt, at stå og tale om uforandret ambitioner når man har den dårligste start i 58 år.

At være realistisk og ærlig i sin kommunikation er ofte ret vigtigt for, at komme i mål med sine ambitioner.

Den er tynd. Han var et lovende talent før udlejningen og har spillet fast.

Det er da langt mere seriøst at CV har holdt tilbage med at købe en stopper, fordi han ville skabe plads til Callø. Måske fordi han troede Callø var godt nok, men det kan også være fordi han vidste der ikke var en chance for spilletid, hvis der var konkurrence.

I dag sætter JP Andersen ind først, og først Callø da han er nødt til at skifte Carstensen ind.

Den er tynd. Han var et lovende talent før udlejningen og har spillet fast.

Det er da langt mere seriøst at CV har holdt tilbage med at købe en stopper, fordi han ville skabe plads til Callø. Måske fordi han troede Callø var godt nok, men det kan også være fordi han vidste der ikke var en chance for spilletid, hvis der var konkurrence.

I dag sætter JP Andersen ind først, og først Callø da han er nødt til at skifte Carstensen ind.
Tynd?

Normalt siger man, at man er gammel nok - hvis man er god nok.
Det tænker jeg også må være tilfældet, når Luka Callø kommer på banen i en superliga kamp, så er det vel fair nok at bedømme indsatsen og indtrykket.
Nu er det ikke mig der har udråbt ham til vores nye forsvarsstjerne, der angiveligt kunne gå direkte ind på vores hold men bl.a. Dennis Bjerre fra Stiften mf.
Jeg forholder mig udelukkende til at ingenlunde er imponeret over niveau eller den tilbagelænede forsvarsstil (den har jeg aldrig været fan af).
Det er naturligvis min egen subjektive holdning.

Det er bestemt ikke en hovering. Men jeg synes det er tæt på naivt, at stå og tale om uforandret ambitioner når man har den dårligste start i 58 år.

At være realistisk og ærlig i sin kommunikation er ofte ret vigtigt for, at komme i mål med sine ambitioner.
Det er de færreste fodboldledelser der står og kommer med nye målsætninger hver måned.

Det eneste konkrete jeg har hørt er JP der for et par runder siden i et postmatch interview sagde, at målet var top 6.

Jeg har ikke hørt CV eller Fournais sige et konkret tal.

Det er de færreste fodboldledelser der står og kommer med nye målsætninger hver måned.

Det eneste konkrete jeg har hørt er JP der for et par runder siden i et postmatch interview sagde, at målet var top 6.

Jeg har ikke hørt CV eller Fournais sige et konkret tal.

De har tilfældigvis ikke meldt den kommende 5 års plan ud endnu og jeg tænker den bliver trukket i langdrag ;) LF sagde ellers, at den ville komme her i starten af sæsonen.

Men det er vel en fornuftig betragtning, at man i den nuværende situation ikke kan komme ud med en ambitiøs målsætning. Så hellere fokusere på, at komme ud af den nuværende situation.

Tynd?

Normalt siger man, at man er gammel nok - hvis man er god nok.
Det tænker jeg også må være tilfældet, når Luka Callø kommer på banen i en superliga kamp, så er det vel fair nok at bedømme indsatsen og indtrykket.
Nu er det ikke mig der har udråbt ham til vores nye forsvarsstjerne, der angiveligt kunne gå direkte ind på vores hold men bl.a. Dennis Bjerre fra Stiften mf.
Jeg forholder mig udelukkende til at ingenlunde er imponeret over niveau eller den tilbagelænede forsvarsstil (den har jeg aldrig været fan af).
Det er naturligvis min egen subjektive holdning.
Jeg synes den er tynd at placere hos Stiftens folk. De reagerer på budskaberne fra klubben, at han spillede fast hos Fremad og at klubben holder en startplads ledig til ham i denne situation.

Hvis du mener den går fra Stiften og til klubben, så hører ejerskabet til hos Det Hvide Snit. Men hvis Stiftens folk beretter ud fra hvad klubben siger og gør, så er det mere relevant at pege på kilden (CV og/eller JP).

Hverken et ufortjent eller overaskende nederlag idag.
Gretarason som fin ud, hans lange tværpasninger skal liiige afstemmes lidt bedre.
Jeg kan sagtens se os blive mere solide med ham dernede.
Jeg synes ikke JP hjælper defensiven med alt den rotation, men selvfølgelig ikke hans skyld af Kahlen skades.

Knudsen og Arnstadt gør det fint også fin energi fra JA.

Serra kom i menneskehænder hos vel nok ligaens bedste forsvarsspiller, han er ikke en angriber som skaber meget på egen hånd, men pt det bedste vi har.

Jeg synes faktisk det manglende røse kort er en mindre skandale, jeg er ikke begejstret for hverken VAR eller Karlsen som confirmation bias hele vejen.

Jeg synes stadigvæk vi har er hold til top6
Men gjorde både FCM/K sikkert også da de endte udenfor.
Gretarsson slog en fin tvær bold i første halvleg. Desværre var der nogle stykker i anden halvleg som var dårlige, bl.a sidst i kampen hvor de ender med at gå ud over baglinjen.

De har tilfældigvis ikke meldt den kommende 5 års plan ud endnu og jeg tænker den bliver trukket i langdrag ;) LF sagde ellers, at den ville komme her i starten af sæsonen.

Men det er vel en fornuftig betragtning, at man i den nuværende situation ikke kan komme ud med en ambitiøs målsætning. Så hellere fokusere på, at komme ud af den nuværende situation.
Enig.

Jeg mener alt der er kommunikeret efter mesterskabet og frem, har peget mod at man sagtens kan sige top-4 som udenforstående. Men når de trækker den har de mylighed for at sige det er omverdenen der er tåbelige og de hele tiden har været ovenud lykkelige for bare at nå top-6.

Resultatet er også - for mig - at når @Akrobaten ikke køber et ambitionsniveau svarende til top-4, så kan vi ikke nå noget konsensus. Vi har gaslight fra klubben og dermed retten til selv at danne holdninger. Og så er top-4 lige så godt som top-6 eller 'overlevelse' - i princippet. Men med dyreste enkeltstående vindue, på toppen af et mesterskab og med nyt stadion ... så er alle udsagn ikke lige i min bog

Det er godt nok en svær pille at sluge, at høre Karlsen indrømme bagefter, at Norheim skulle have haft rødt kort i 14. minut. Hvordan kunne han tage fejl af den? Det virker skørt. Jeg forstår godt, at det er hektisk, sådan der i kampens hede, og at det kan være svært at få alle detaljerne med, men han tog sig altså god tid og havde VAR-rummet i øresneglen.

Det er så bittert.

Ifølge ChatGPT ville odds der var 60:40 før kampstart ændre sig til 20:80 ved et rødt kort til hjemmeholdet indenfor det første kvarter 👿😖😡😤

Enig.

Jeg mener alt der er kommunikeret efter mesterskabet og frem, har peget mod at man sagtens kan sige top-4 som udenforstående. Men når de trækker den har de mylighed for at sige det er omverdenen der er tåbelige og de hele tiden har været ovenud lykkelige for bare at nå top-6.

Resultatet er også - for mig - at når @Akrobaten ikke køber et ambitionsniveau svarende til top-4, så kan vi ikke nå noget konsensus. Vi har gaslight fra klubben og dermed retten til selv at danne holdninger. Og så er top-4 lige så godt som top-6 eller 'overlevelse' - i princippet. Men med dyreste enkeltstående vindue, på toppen af et mesterskab og med nyt stadion ... så er alle udsagn ikke lige i min bog
Hm.
Jeg sagde allerede i maj, at denne sæson ville blive enormt bøvlet.
Jeg har flere gange før sæsonen skrevet at jeg anså en 5. plads som realistisk.

Det er som om at folk glemmer at alle tidligere overraskende mestre har haft det særdeles svært sæsonen efter.
Det giver ingen points i efterfølgende sæsoner at være mester, og det giver en ingen ny Beijmo eller Dalsgaard at være mester. Spillere kigger primært på én ting og det er lønsedlen.

Folk må hjertens gerne have egne målsætninger.
Min er Europa. En 7. plads og vind bastardkampen vil jeg være glad for.

Latest posts

Back