New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 572K
Transfervindue Sommer 2026
Problem og problem. De sidste tre sæsoner har han spillet 25, 28 og 29 kampe. I en liga med kun 32 kampe er det jo ikke et problem.

Jeg referer såmænd bare til, hvad jeg har læst, hvad diverse SJE fans har sagt. Men de har selvfølgelig også en grund til at nedtone hans betydning, når de ved at han er på vej væk.

Men jeg tror ikke at vi pauser udviklingen af Bogere, hvis vi lejer en topangriber. Jeg ser det ikke som en fordel for James, hvis han skal bære at være 1. angriber i år. Under alle omstændigheder kan han jo ikke spille alle de kampe vi skal spille og det kan en ny angriber heller ikke.
Jeg synes også vi skal have en ind. Jeg er bare ikke meget for at hente en på Dolbergs niveau (og prisklasse) på ét års leje. Det er for kortsigtet, især når man også gerne vil give spilletid til Bogere. Hvad så om et år...?

Jeg synes også vi skal have en ind. Jeg er bare ikke meget for at hente en på Dolbergs niveau (og prisklasse) på ét års leje. Det er for kortsigtet, især når man også gerne vil give spilletid til Bogere. Hvad så om et år...?
Det var mig der bragte muligheden for evt. at leje uden option. Jeg vil sige, at det skal være en nødløsning og især synes jeg at vi skal have option på en 9'er, fordi vi netop har et behov der rækker ud over Bogeres tid i klubben.

Men vi kan måske godt leve med en ret høj købsoption, f.eks. 4-5 mio EUR. Finder vi den helt rigtige til de næste 5 år, så må det være der vi sprænger de nuværende rammer. Eller beslutter at spilleren alligevel ikke var det værd.

På andre pladser kunne det godt give mening at leje en spiller, som der ikke bliver plads til i truppen (nominelt) til næste sæson.

Så ved man om Bogere er 100% klar til at overtage tjansen som førstevalg og så skal man finde en konkurrent eller også har han ikke udviklet sig som håbet og så skal man finde en profil som førstevalg. Hvad hvis vi køber en til 25 mil og Bogere viser sig at udvikle sig eksplosivt. Har vi så spildt 25 mil? Uanset hvordan du vender og drejer det, så kommer det til at koste penge. Dolberg er langt over hvad vi kan håbe, så hvis det er muligt at leje så synes jeg bestemt vi skal slå til. I værste fald står vi i samme situation om et år. I bedste fald har han scoret masser af mål og Bogere har udviklet sig til førstevalg fra næste sommer.

Så ved man om Bogere er 100% klar til at overtage tjansen som førstevalg og så skal man finde en konkurrent eller også har han ikke udviklet sig som håbet og så skal man finde en profil som førstevalg. Hvad hvis vi køber en til 25 mil og Bogere viser sig at udvikle sig eksplosivt. Har vi så spildt 25 mil? Uanset hvordan du vender og drejer det, så kommer det til at koste penge. Dolberg er langt over hvad vi kan håbe, så hvis det er muligt at leje så synes jeg bestemt vi skal slå til. I værste fald står vi i samme situation om et år. I bedste fald har han scoret masser af mål og Bogere har udviklet sig til førstevalg fra næste sommer.
Jeg synes, andre har skrevet fine ting om de økonomiske perspektiver, så jeg vil blot forholde mig til det taktiske aspekt, og min holdning er, at Serra nok ikke slår igennem som PM's arvtager på trods af en lille håndfuld meget vigtige scoringer.

Derfor kunne jeg også godt tænke mig en type som Harder, selv om jeg måske tvivler ret stærkt på, at han er tilgængelig for os. Vi har brug for at kunne foretage taktiske greb alt efter modstanderen. Der er jeg helt tryg ved JP, ja faktisk er jeg dybt imponeret, men han mangler imø personnel.

Og så er der jo også, som andre allerede har været inde på, den mulighed, at en klub lader sig forblænde af de fantastiske mål mod Sabah og smider et uafviseligt beløb denne sommer.

Det skete fx med Tullberg, som imø stadig er det bedste salg ud af SL nogensinde.

I sidste ende vil jeg være mest tryg ved, at vi så vidt muligt altid er på forkant, men jeg skal jo så også stadig vænne mig til de nye tider.

In CV we trust.

Hvorfor nævnes Conrad Harder?

Han virker meget urealistisk for AGF - heller ikke hvis vi kommer i CL er han et emne.

Hvis man tager de taktiske briller på, er Harder vel netop ikke lige typen som skal "supplere" Bogere. De minder meget om hinanden som typer. Hurtige og adrætte dybdeløbere med gode afslutningsemner, men de fylder ikke meget i feltet ala Mortensen/Serra.

Jeg vil i den givne situation hellere have den store lidt mere stationære angriber.

Hvorfor nævnes Conrad Harder?

Han virker meget urealistisk for AGF - heller ikke hvis vi kommer i CL er han et emne.

Hvis man tager de taktiske briller på, er Harder vel netop ikke lige typen som skal "supplere" Bogere. De minder meget om hinanden som typer. Hurtige og adrætte dybdeløbere med gode afslutningsemner, men de fylder ikke meget i feltet ala Mortensen/Serra.

Jeg vil i den givne situation hellere have den store lidt mere stationære angriber.
Jeg ser ham nok lidt som en Lukaku light. God fysik, fin speed, stærkt venstreben. Man kan altid købe en klyne til at stå derinde, men jeg fornemmer, at vi har ambitioner om at være særdeles dynamiske oppe foran, og der vil Harder passe godt.

Jeg er helt enig i, at det er tæt på urealistisk, men større mirakler er set. FCN er jo fx ikke i spil efter købet af Lind. Så er der FCK ...

I sidste ende er det vel ok at drømme. 🙂

Jeg ser ham nok lidt som en Lukaku light. God fysik, fin speed, stærkt venstreben. Man kan altid købe en klyne til at stå derinde, men jeg fornemmer, at vi har ambitioner om at være særdeles dynamiske oppe foran, og der vil Harder passe godt.

Jeg er helt enig i, at det er tæt på urealistisk, men større mirakler er set. FCN er jo fx ikke i spil efter købet af Lind. Så er der FCK ...

I sidste ende er det vel ok at drømme. 🙂
Jeg synes, at Lukaku fylder mere i indlægsspillet end Harder..

Den primære forhindring er dog økonomisk. Harder får angiveligt 26 mio kr. om året i Leipzig og han trods alt ikke helt ude i kulden dernede.

Jeg synes, at Lukaku fylder mere i indlægsspillet end Harder..

Den primære forhindring er dog økonomisk. Harder får angiveligt 26 mio kr. om året i Leipzig og han trods alt ikke helt ude i kulden dernede.

Ja, der skal forhandles hårdt, men HVIS Leipzig ikke kan sælge ham, er de muligvis villige til at udstille ham hos os.

Jeg vil egentlig være tilfreds med blot at lande en eller andet striker med en bevist kvalitet.

Ja, der skal forhandles hårdt, men HVIS Leipzig ikke kan sælge ham, er de muligvis villige til at udstille ham hos os.

Jeg vil egentlig være tilfreds med blot at lande en eller andet striker med en bevist kvalitet.
Enig i det sidste. Med Yakob, Emmery, Bech, Arnstad og Bogere, der hurtigt kan blive solgt, er det væsentligt at finde en, der kan være bærende kraft i tre år. Dygtig, men ikke nødvendigvis vanvittig.

Enig i det sidste. Med Yakob, Emmery, Bech, Arnstad og Bogere, der hurtigt kan blive solgt, er det væsentligt at finde en, der kan være bærende kraft i tre år. Dygtig, men ikke nødvendigvis vanvittig.
Ja, altså for at citere tidligere landstræner Kurt "Nikkelaj" Nielsen: "Med hensyn til det taktiske såeh drejer det sig jo stadig om at få bolden ind i kassen, ik'"

Jeg er ligeglad hvordan. 💁🏼‍♂️

1000004233.webp

Jeg ved godt at Anderson transferen blandt andet kom hjem grundet personlige problemer. Er der dog nogle, der ved hvad prisen var for tilbagekøbet?
Jeg mener det bl.a i Stiften var beskrevet som godt under de 15 millioner euro de fik for ham.

I regnskaberne i Djurgården var hans værdi 1.5 millioner euro. Så mit gæt er, at det er prisen. Så cirka 11 millioner kroner.

Kan man frygte, at nogen emner ikke har lyst til at skifte, af frygt for at ende på bænken bag en 18 årig. Det burde ikke være sådan - de fleste angribere bør have selvtillid men de skal også lave en risikovurdering ved et skifte. På den anden side, bør der være rigeligt med spilletid for flere.
Tænker nu heller ikke det ville være et problem med Conrad Harder men måske dem på en lavere hylde.

Min tese er, at CV venter på, at en klub er brændt inde med en angriber, der er blevet til overs, så vi kan lande et value for money køb.

dvs at vi ikke ligger 30 mio for en transfer, men måske snarere 10, og så går der en del midler til løn.

Derfor venter og venter han

Men altså vi har jo lige vundet mesterskabet - og er videre i CL - ved at bruge unge som aldrig før.
Det handler ikke om hvor gamle de er - men hvor gode, erfarne og taktisk kloge de er- hvad deres spidskompetencer er - og hvordan de passer ind i holdet allerede nu - og ikke først når de er 22.

Vi lå næstsidst med antal spilminutter til teenagere sidste sæson.

Ja, de unge viste super glimt af deres potentiale, men de var ikke så toneangivende samlet set.

I denne sæson ligger vi efter to kampe suverænt nummer er i antal teenageminutter.

Det kan resultaterne nok ikke holde til særligt længe trods alt. Så det haster med enten sundhedssektoren eller hos CV. Og derfra er det en balance, hvor spillerne sluses ind og bygges op - ikke kastes hovedløst ind i det pga manglende bredde.

Latest posts

Back