Jeg er meget tryg ved CV, og forstår ikke "hastværket" med at hyre spillere ind fra højre og venstre.
Jeg ser en CV, som stille og roligt vurdere truppens niveau, igennem træning og nu gældende kampe. Derefter kigger man på antal skader og køber ind derefter.
Udover det så vil CV så vidt muligt undgå at betale overpris for en spiller. Det kan i sidste ende betyde at vi står med 6 nye stærke spillere fremfor 4.
Det er et helt fantastisk ledelses og sportsligt setup vi har i øjeblikket, det er med at nyde det, vi tager nogen kæmpeskridt i klubben i de her år.
Der er også nogen solide skulderklap til DN og Uwe samt Stig Inge og PC for deres arbejde og indsats for tiden. Flere af de frø som de såede for flere år siden,
er nu vokset sig stor og giver solidt cashback. Adam Daghim casen er fantastisk, Bisseck er måske på vej til Bayern og TK kan også blive solgt snart. Alle 3 har i den grad været løftestang for hvor vi står nu. Det er solidt arbejde af datidens sportschef og træner.
Indkøbet af Rösler er fantastisk, han passer som fod i hose i strategien, han kan spille alle 3 pladser i bagkæden, jeg køber ikke udmeldingen om at han ikke kan stå som CB, det handler ligeså meget om struktur på et hold. Hvis Camara kan stå solidt (hvilket han kunne), så kan Rösler squ også. Man må ikke måle op mod Malmø i øjeblikket, de er et spillemæssigt svagt sted, der ser selv den bedste spiller lidt tung ud, man kan også bare skæve til FCK, de har ikke præsteret i lang tid på trods af et meget stærkt hold.
Det bliver spændende at se hvem vi hiver op som nier? Indtil da er jeg ovenud begejstret over det røgslør som trænerteamet har lagt over Bogere. Han får masser af kampe, han skal nok udvikle sig. Jeg glemmer aldrig en anekdote fra Ove Pedersen (da han var træner i AGF), som nævnte at han spillede med Morten Skouboe i 21 kampe, førend han scorede sit første mål. Hvorefter han høvlede dem ind efterfølgende. Aaron Johansson var lidt samme case, sled med det i en del kampe, hvorefter han pludselig eksploderede.
Det bliver spændende at se om Bogere tager samme tur.
Hvis vores unge spillere skal udvikle sig, så skal de præstere på et stærkt hold, jeg ser signingen af Rösler, JJ, Andersson og forlængelsen af Jørgensen og Carstensen som en klar styrkelse af truppen og holdet. De 5 spillere kan gå direkte ind på en startelver, det giver plads til de unge som så kan spille frit velvidende at det ikke er dem som skal bære holdet. En klar kontrast til for 10 år siden, hvor en ung JJ skulle tage et kæmpe ansvar.
Stærkt arbejde CV, for hulen hvor er du god til dit arbejde. Jeg glæder mig til næste skridt.