New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 557K
Det er jeg enig i. Men en ny stjerne 9er starter alle de kampe, han kan. Så kan det være, Borgere får nogle kampe fra start mod Silkeborg og Horsens og et par pokalkampe. Men henter vi f Botheim, så tror jeg også, han starter, hver gang fysikken tillader det.

Jeg tror, CV lytter til JPs vurdering. Jeg tror også godt, at CV kan se, at det ikke har fungeret, og at holdet er markant bedre med Bech på en 10er. CV slår mig ikke som den type sportsdirektør, der gerne vil se en løsning an i fire kampe mere, efter hans træner har droppet løsningen.

Ikke uenig.
Hvis du mener at CV lytter til JPs vurdering af Tobias Bech ikke er 9’er.

Er det så ikke præcis det samme som det jeg skrev? At det ikke er CVs vurdering om Bech er 9’er, men JPs?

Jeg tror ikke at pengene er det egentlige issue mht. ny angriber.
Jeg tror vi er parate til at smide 25-30 Mille for én der kan være spidsangriber de næste 3-4 år og gøre vedkommende til en af de højest betalte i truppen.

Derimod afhænger det hele af markedet de sidste par dage. Om nogen havde os som 5. prioritet - måske nu 3. prioritet - og om vi kan blive 1. prioritet de sidste dage af vinduet.
Der er tonsvis af klubber i Europa med vores niveau og mange over.

Og så spiller det formentlig også ind, hvilket europæisk ligaspil vi havner i. Mange kan komme til at spille COL. Men alle drømmer om CL.

Jeg har været helt rolig om situationen i to måneder og er det stadig. Og lander den rigtige ikke i vores skød 3. september, så lejer vi en fornuftig angriber i stedet.

Hvis du mener at CV lytter til JPs vurdering af Tobias Bech ikke er 9’er.

Er det så ikke præcis det samme som det jeg skrev? At det ikke er CVs vurdering om Bech er 9’er, men JPs?

Jo, ved nærmere eftersyn var vi nok enige fra starten af. Beklager forvirringen. Men det er da rart at slutte i enighed for en gang skyld :)

Last edited:
Meget enig. En ting er hvad der måske/sandsynligvis er aftalt mellem FCM og Fredericia mundtligt. Noget andet er den aftale som er dokumenteret og som dermed er den officielle aftale der kan fremlægges. Den er der næppe en finger at sætte på.

Og Fredericia sætter ikke en ekstrem fordelagtig samarbejdsaftale med FCM over styr på grund af Etim, ved at ignorere den udokumenterede aftale om tilbagekøbsret som FCM helt sikkert har betinget salget af.
Nej ... Enten er regelsættet så vagt at man kan skide på intentionen uden straf. Eller også er Fredericia SÅ motiveret for rettidige fremtidige lejeaftaler at de bare håndhæver ånden i den 4. Lejeaftale, selvom det kontraktuelt er udformet som et salg.

Jeg tror vi er parate til at smide 25-30 Mille for én der kan være spidsangriber de næste 3-4 år og gøre vedkommende til en af de højest betalte i truppen.

Derimod afhænger det hele af markedet de sidste par dage. Om nogen havde os som 5. prioritet - måske nu 3. prioritet - og om vi kan blive 1. prioritet de sidste dage af vinduet.

Og så spiller det formentlig også ind, hvilket europæisk ligaspil vi havner i. Mange kan komme til at spille COL. Men alle drømmer om CL.

Jeg har været helt rolig om situationen i to måneder og er det stadig. Og lander den rigtige ikke i vores skød 3. september, så lejer vi en fornuftig angriber i stedet.
Grundlæggende rolig her, selvom jeg er lidt uenig i den tilgang jeg mener at have opfanget.

Når du siger markedet 'de sidste dage', er det så af august? Efter en CL playoff?

Når AGF forhåbentlig har slået Sabah ud, skulle det gerne afspejle sig i villighed til at betale de transferkroner der er nødvendige og fået blødgjort de mulige emner nok, til at man kan vælge en af dem.

Og reelt er der potentielt ret stor værdi i at blive enige inden for de kommende små to timer.

Eksemplet på at være nr 5 på en spillers prioriteringsliste er forståeligt. Men det generer min intuition at CV skulle sidde med en spiller der har 2-4 muligheder på hånden, som vedkommende foretrækker over AGF.

De fleste mulige spillere vil nok have en liste på hovedparten af Bundesligaen, hele PrL, hele La Liga og Serie A, osv. Men hvis de sidder med konkret interesse fra noget de hellere vil, håber jeg sgu ikke CV holder vejret i spænding. Og det kan sagtens være jeg tager grumme fejl.

Jeg forstår tanken bag billedet, men selve billedet generer mig.

Det er jeg meget enig i.

Det største behov har - i min optik - ikke været 9’eren, men stopperne, så vores to eneste stoppere med garanteret niveau (Tingager og Kahl) ikke gik i stykker.

I AGF, så vel som Viborg, har Jakob Poulsen altid haft mange forskellige til at score målene. Og jeg har egentlig ikke været så nervøs for, at vi skulle score de mål der er behov for, mere om vi formåede at holde nullet nok gange. Men det er klart, kommer vi I CL playoff er det tæt på håbløst ikke at sikre sig det absolut bedst mulige udgangspunkt før de kampe, uagtet hvem modstanderen er.

Jeg tror også vi kan handle for 3 mill Euro, men jeg tror også vi kunne finde på at leje en spiller med en købsoption omkring det samme beløb.

Jeg er enig i, at vi er et af mange hold i Europa der er attraktive. Men der er også rigtig mange angribere rundt omkring der skifter hænder, og hvis CV har vurderet et Uhre er en spiller der kan flytte AGF, så er den dam man kan fiske i rigtig stor.

Jeg er sikker på det lykkes, og det skal nok blive godt rigtig godt, specielt hvis vi fortsætter med at hente relativt etablerede spillere.

Jeg tror også vi kan handle for 3 mill Euro, men jeg tror også vi kunne finde på at leje en spiller med en købsoption omkring det samme beløb.

Jeg er enig i, at vi er et af mange hold i Europa der er attraktive. Men der er også rigtig mange angribere rundt omkring der skifter hænder, og hvis CV har vurderet et Uhre er en spiller der kan flytte AGF, så er den dam man kan fiske i rigtig stor.

Jeg er sikker på det lykkes, og det skal nok blive godt rigtig godt, specielt hvis vi fortsætter med at hente relativt etablerede spillere.
Måske var Uhre nok i vinters, da man ikke havde transfermidler, men heller ikke havde en mobil angriber. Jeg ved faktisk ikke om man kunne forestille sig et transfer til AGF, hvis man fandt ham brugbar. Ville FCM være fair overfor Uhre, og ville AGF handle ham hos FCM, hvis man troede han var umagen værd?

Jeg kan godt forestille mig et scenarie hvor Uhre var en gap filler man kunne se fungere og 'nøjes med', fordi han var gratis og 'god nok'. Hvis man skal smide 15, for ikke at tale om 25 eller 30 mio og en 5-årig kontrakt med høj løn, stiger kravet til niveau og relevans ud over de kommende 6-12 måneder.

Når det er sagt er det jo åbenlyst at AGF ikke har noget problem med at smide 15 mio for en 3-årig aftale, så det kunne åbne for 29-årige der skal købes fri.

Jeg køber ikke tesen om der ikke er nogen relevante der vil til AGF. Man kunne have hentet en, og det skal nok lykkes at finde en. Håbet er, at det bliver højere niveau end hvad man allerede kunne have haft i truppen og i nogen grad har 'betalt' 4 points for at mangle i suppen allerede.

Den angriber man køber behøver ikke være fremragende og sprænge alle rammer. Han skal bare passe ind på holdet og være bedre end det man har. Det er ikke en åben ladeport, men heller ikke øverste venstre øje på en flue der er 100 meter væk.

Måske var Uhre nok i vinters, da man ikke havde transfermidler, men heller ikke havde en mobil angriber. Jeg ved faktisk ikke om man kunne forestille sig et transfer til AGF, hvis man fandt ham brugbar. Ville FCM være fair overfor Uhre, og ville AGF handle ham hos FCM, hvis man troede han var umagen værd?

Jeg kan godt forestille mig et scenarie hvor Uhre var en gap filler man kunne se fungere og 'nøjes med', fordi han var gratis og 'god nok'. Hvis man skal smide 15, for ikke at tale om 25 eller 30 mio og en 5-årig kontrakt med høj løn, stiger kravet til niveau og relevans ud over de kommende 6-12 måneder.

Når det er sagt er det jo åbenlyst at AGF ikke har noget problem med at smide 15 mio for en 3-årig aftale, så det kunne åbne for 29-årige der skal købes fri.

Jeg køber ikke tesen om der ikke er nogen relevante der vil til AGF. Man kunne have hentet en, og det skal nok lykkes at finde en. Håbet er, at det bliver højere niveau end hvad man allerede kunne have haft i truppen og i nogen grad har 'betalt' 4 points for at mangle i suppen allerede.

Den angriber man køber behøver ikke være fremragende og sprænge alle rammer. Han skal bare passe ind på holdet og være bedre end det man har. Det er ikke en åben ladeport, men heller ikke øverste venstre øje på en flue der er 100 meter væk.
Selvom tingene går stærkt i fodbold, eller rettere ofte, og man derfor ikke kan planlægge 3-4 år frem, så håber jeg ikke at CV ville skrive med Uhre i vinter fordi han skulle bruge ham i 6 måneder. Jeg håber det var med lidt længere briller end som så.

Jeg har fået hørt det meste af det nye afsnit af Det hvide snit, og det kommer altså ikke ind i top 50 over bedste afsnit. Der er tre erfarne AGF-journalister til stede i samme rum, og de er alle informeret til fingerspidserne om alt det nyeste i klubben - og så ender det med en 'analyse' af Colin Rösler, som man kunne have læst herinde på under to minutter.

Det er det rene gætværk, og deres viden bygger på et enkelt tweet og et par sætninger fra træningen om, at han tackler igennem. Det får de 5-10 minutters snak ud af, som potentielt kun har gjort os dummere. Kunne de dog ikke have holdt en mand hjemme på redaktionen og taget et enkelt opkald til en journalist i Malmø, der på 10 minutter kunne have givet et seriøst og nuanceret billede af, hvem den her nye spiller er?

Nu var jeg ellers blevet ret positiv efter de seneste mange afsnit, men det her var ikke nogen god ide.

Jeg har fået hørt det meste af det nye afsnit af Det hvide snit, og det kommer altså ikke ind i top 50 over bedste afsnit. Der er tre erfarne AGF-journalister til stede i samme rum, og de er alle informeret til fingerspidserne om alt det nyeste i klubben - og så ender det med en 'analyse' af Colin Rösler, som man kunne have læst herinde på under to minutter.

Det er det rene gætværk, og deres viden bygger på et enkelt tweet og et par sætninger fra træningen om, at han tackler igennem. Det får de 5-10 minutters snak ud af, som potentielt kun har gjort os dummere. Kunne de dog ikke have holdt en mand hjemme på redaktionen og taget et enkelt opkald til en journalist i Malmø, der på 10 minutter kunne have givet et seriøst og nuanceret billede af, hvem den her nye spiller er?

Nu var jeg ellers blevet ret positiv efter de seneste mange afsnit, men det her var ikke nogen god ide.
I slutningen af afsnittet laver Maznikar en meget grundig analyse af Sabah, den er virkeligt god, så det kan godt være afsnittet starter lidt sløvt, men den analyse alene gør afsnittet godt.

Her er der en artikel, hvor nogen har snakket med en svensk journalist om Rösler. Det bekræfter indtrykket af, at Rösler ikke er styrmanden i et forsvar.

Men samtidig skal man huske at de spiller 4-back kæde i Malmø. Han blev jo meget rost, da han spillede i en 3'er (5'er) i Mjallby. Vi har et par ret erfarne spillere i Tingager og Kahl, så det skal nok blive godt.

Jeg er meget tryg ved CV, og forstår ikke "hastværket" med at hyre spillere ind fra højre og venstre.

Jeg ser en CV, som stille og roligt vurdere truppens niveau, igennem træning og nu gældende kampe. Derefter kigger man på antal skader og køber ind derefter.
Udover det så vil CV så vidt muligt undgå at betale overpris for en spiller. Det kan i sidste ende betyde at vi står med 6 nye stærke spillere fremfor 4.

Det er et helt fantastisk ledelses og sportsligt setup vi har i øjeblikket, det er med at nyde det, vi tager nogen kæmpeskridt i klubben i de her år.

Der er også nogen solide skulderklap til DN og Uwe samt Stig Inge og PC for deres arbejde og indsats for tiden. Flere af de frø som de såede for flere år siden,
er nu vokset sig stor og giver solidt cashback. Adam Daghim casen er fantastisk, Bisseck er måske på vej til Bayern og TK kan også blive solgt snart. Alle 3 har i den grad været løftestang for hvor vi står nu. Det er solidt arbejde af datidens sportschef og træner.

Indkøbet af Rösler er fantastisk, han passer som fod i hose i strategien, han kan spille alle 3 pladser i bagkæden, jeg køber ikke udmeldingen om at han ikke kan stå som CB, det handler ligeså meget om struktur på et hold. Hvis Camara kan stå solidt (hvilket han kunne), så kan Rösler squ også. Man må ikke måle op mod Malmø i øjeblikket, de er et spillemæssigt svagt sted, der ser selv den bedste spiller lidt tung ud, man kan også bare skæve til FCK, de har ikke præsteret i lang tid på trods af et meget stærkt hold.

Det bliver spændende at se hvem vi hiver op som nier? Indtil da er jeg ovenud begejstret over det røgslør som trænerteamet har lagt over Bogere. Han får masser af kampe, han skal nok udvikle sig. Jeg glemmer aldrig en anekdote fra Ove Pedersen (da han var træner i AGF), som nævnte at han spillede med Morten Skouboe i 21 kampe, førend han scorede sit første mål. Hvorefter han høvlede dem ind efterfølgende. Aaron Johansson var lidt samme case, sled med det i en del kampe, hvorefter han pludselig eksploderede.
Det bliver spændende at se om Bogere tager samme tur.

Hvis vores unge spillere skal udvikle sig, så skal de præstere på et stærkt hold, jeg ser signingen af Rösler, JJ, Andersson og forlængelsen af Jørgensen og Carstensen som en klar styrkelse af truppen og holdet. De 5 spillere kan gå direkte ind på en startelver, det giver plads til de unge som så kan spille frit velvidende at det ikke er dem som skal bære holdet. En klar kontrast til for 10 år siden, hvor en ung JJ skulle tage et kæmpe ansvar.

Stærkt arbejde CV, for hulen hvor er du god til dit arbejde. Jeg glæder mig til næste skridt. :)

Men samtidig skal man huske at de spiller 4-back kæde i Malmø. Han blev jo meget rost, da han spillede i en 3'er (5'er) i Mjallby. Vi har et par ret erfarne spillere i Tingager og Kahl, så det skal nok blive godt.

Jeg er helt tryg ved ham som sidestopper i den ene eller den anden side, ud fra, hvad jeg har læst. Men han ligner ikke generalen i midten.

Her er der en artikel, hvor nogen har snakket med en svensk journalist om Rösler. Det bekræfter indtrykket af, at Rösler ikke er styrmanden i et forsvar.

Jeg tror heller ikke Røsler bliver permanent 1. eller 2. afløser som styrmand i forsvaret.
Det tror jeg, at Callø og JJ bliver med Camara som bobler.

Men lige nu til kampen i aften, har vi brug for JJ på midten, hvis Arnstad skal på venstre 10'er.

Callø er kun lige kommet tilbage fra en skade og kun sjældent spillet pladsen, og Camara er stadig ret grøn (men med stort potentiale). Begge er også meget uerfarne som ledere og udi europæisk fodbold.

Det er ikke tit at klubber handler på en søndag. Men det gjorde vi med Røsler.
Jeg tror - og den står helt for egen regning - at vi blev lidt skræmte af Tingagers skade lørdag med udsigten til den absurd vigtige kamp i aften og på næste tirsdag, og oveni et stort kvalitativt hul på HCB.
Jeg ser søndags-købet som fremrykning af noget der allerede var i gang.
Fordi Røsler også uden naturlig ledererfaring har 25 europæiske kampe under bæltet og er en meget pålidelig spiller.
Derfor tror jeg, at Røsler starter i aften, hvis Tingager ikke bliver klar.

Latest posts

Back