New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 342K
Transfervindue Sommer 2026
Ham Meldgaard, er det ikke efterhånden lang tid siden han ramte noget som helst?

Det virker mærkværdigt en agent kan sætte en handel på pause, fordi agenten mener han skal have en større bid af kagen. Det bør være nøje afstemt i kontrakten mellem agentfirmaet og Carstensen.
Ja. Det virker skørt, fordi det er BTAM. Jeg ville kunne forstå hvis der var en sælger agent der formidlede kontakten mellem spillerens agent og klubben.

Lyder underligt, men ikke usædvanligt.

Det må være fuldstændig bindegalt at være sportsdirektør. Man er jo åbenbart skydeskive for hvor mange penge man stiller til rådighed til sig selv for at passe sit arbejde. Og det er en personligt motiveret at købe spillere lidt for sent, udelukkende for at pisse fans af.
I det hele taget må det være irriterende med alle de mennesker der følger med i hvordan de forskellige klarer jobbet.

Vi kritiserer spillerne uden at være inde i det taktiske oplæg, og trænerne uden at vide hvor meget de rent faktisk er herrer over.

I det hele taget må det være irriterende at have folk rendende og overvåge en når man arbejder, det tror jeg alle kan sætte sig ind i.

-----
Har du indblik i CVs arbejdsvilkår og dermed mulighed for at se hvor tåbelige vurderinger vi foretager? Eller er du uvidende som os andre og uenig i noget der skrives? Eller noget andet?

Det er meget svært at forholde sig til det indlæg ud over det virker til også at være rettet mod mig.

Jeg er ikke enig. Vinklen bliver lidt for kritisk til tider, men det kan man tage højde for. Jeg synes også der er en masse godt i det.

Og så er det sgu kritisk at CV stadig ikke har fundet den angriber. Det er kompliceret, så tidligt i vinduet og hellere den rette, end den første. Men det er 3. Vindue i træk med opgaven at finde en angriber. Det er kritisk det ikke er løst, men ens temperament må beslutte om fet er mangel på rettidig omhu eller kritik af ikke at kunne kompensere for samme i dette vindue.

Uenig i begge dine udsagn her, men jeg forholder mig kun til det sidste.

Det er muligvis kritisk, at CV ikke har fundet en ny funklende 9er de to seneste vinduer - på trods af begrænset økonomi og at det jo faktisk gik meget godt. Men det er simpelthen ikke kritisk, at han ikke har købt en ny 9er 15 dage inde i et sommervindue, hvor der pågår et gigantisk VM og hvor CV samtidig forventes at springe skalaen for, hvilken 9er AGF kan hente, og hvad han kan koste.

Lad os nu vente med at evaluere på vinduet til vi har set, hvordan det ender ud.

Vi kan sagtens stille hold mod Poznan. Husk nu, at PM havde tabt pladsen til Serra. Og lad os nu se, om ikke Bech kan blive en udmærket (midlertidig) løsning på positionen.

Det kan vel også tænkes, at en listig agent vil sige, at siden klausulen er udløbet, er det en ny aftale og dermed en ny kommission. Det er en skruppelløs verden.
Alt andet lige må man formode at agenten kun skal have x% af en transfer. Og hvis købsoptionen ikke erklæres skal han jo ikke have noget af den.

Det man kan forestille sig er, at hvis Køln sænker fra 8 til 5 millioner kroner. Så forventer de, at AGF tager agents honorar i stedet for Køln

Jeg husker ikke at have set Jacob Andersen spille CB for AGFs førstehold i en gældende kamp. Hvornår er det sket? Og jeg mener ikke indskiftninger i 83. minut 🙂

OK så tjekkede jeg på Transfermarkt, han spillede 75 minutter som højre centerback i kampen i mesterskabsspillet imod Silkeborg i maj 2024. Derudover har han spillet pladsen 7 gange yderligere i reserveligaen og på U19 holdet.
Tak til T-Knogle for at tage over. Lidt utaknemmeligt at skulle dokumentere vage minder man har.

Men moderskibet skrev følgende i forbindelse med en forlængelse for 3 år siden (inden han blev opfundet som wingback):

Jacob Andersen, der stammer fra Galten, er noteret for i alt 44 U19 kampe for AGF og har også flere Future Cup kampe på sit CV. Han kan begå sig både på højre-back eller i det centrale forsvar.

I det hele taget må det være irriterende med alle de mennesker der følger med i hvordan de forskellige klarer jobbet.

Vi kritiserer spillerne uden at være inde i det taktiske oplæg, og trænerne uden at vide hvor meget de rent faktisk er herrer over.

I det hele taget må det være irriterende at have folk rendende og overvåge en når man arbejder, det tror jeg alle kan sætte sig ind i.

-----
Har du indblik i CVs arbejdsvilkår og dermed mulighed for at se hvor tåbelige vurderinger vi foretager? Eller er du uvidende som os andre og uenig i noget der skrives? Eller noget andet?

Det er meget svært at forholde sig til det indlæg ud over det virker til også at være rettet mod mig.
Det er ikke rettet imod dig, men en sportsdirektør har et budget som er dikteret af en bestyrelse, og opgaven er at maksimere hvad man kan få ud af det budget. Samtidig skal man respektere den strategi der er lagt, hvor det i AGF er meget kortlagt at man skal have mere plads til Emmery og lign, men også have en konkurrencedygtighed omkring f.eks. Europa. Det er i sig selv en ekstrem vanskelig opgave.

Min indsigt i CVs arbejde er begrænset til følgende

- fik premiumbetaling for Mads Emil
- fandt Jakob Poulsen
- Solbakken / Knudsen virker som over middel indkøb
- Gav Serra chancen istedet for at hente (endnu) en for dyr angriber. Det var den rigtige beslutning i Januar
- har vist en stor loyalitet overfor strategien med de unge spillere. Det virker

Han skal have løst 9er problemet, men jeg har ikke et problem med at han missede ud på både Uhre, Adamsen og Lind. Det er et spørgsmål om hvad budgetter han har til rådighed

Etim var et fanønske ikke et rigtigt rygte, som jeg husker, så var der nogle medier (bl.a. Campo) der spekulerede i at en type som Etim kumme være et emne, men der har aldrig været seriøse rygter omkring Etim til AGF. (Som jeg husker det)

Farzam nævnte AGF i et "seriøst" rygte.

Det er ikke rettet imod dig, men en sportsdirektør har et budget som er dikteret af en bestyrelse, og opgaven er at maksimere hvad man kan få ud af det budget. Samtidig skal man respektere den strategi der er lagt, hvor det i AGF er meget kortlagt at man skal have mere plads til Emmery og lign, men også have en konkurrencedygtighed omkring f.eks. Europa. Det er i sig selv en ekstrem vanskelig opgave.

Min indsigt i CVs arbejde er begrænset til følgende

- fik premiumbetaling for Mads Emil
- fandt Jakob Poulsen
- Solbakken / Knudsen virker som over middel indkøb
- Gav Serra chancen istedet for at hente (endnu) en for dyr angriber. Det var den rigtige beslutning i Januar
- har vist en stor loyalitet overfor strategien med de unge spillere. Det virker

Han skal have løst 9er problemet, men jeg har ikke et problem med at han missede ud på både Uhre, Adamsen og Lind. Det er et spørgsmål om hvad budgetter han har til rådighed

Godt indlæg. Jeg har nogle reaktioner

Betaling for Mads-Emil, samt fastholdelse af truppen er lige så givet af bestyrelsen, som midler til indkøb.

At give Serra chancen var en forkert beslutning. Det gik godt, men fordi Serra ikke var specielt nødvendig, ikke fordi han gjorde det godt. Og han blev ramt af en overbelastningsskade efter ret få minutter. Det siger mig at han aldrig var et reelt alternativ, og den træningstilstand må de have kendt i klubben.

Det er uvist hvad der er til spillerkøb. Hvis han stadig ikke må bruge 30 mio kan det blive svært.

Hvis man ikke måtte bruge pengene i vinters, var dét en forkert beslutning i mine øjne. Fordi:
1) mulighederne i foråret
2) sandsynlighed for europa
3) nyt stadion osv
4) man vidste allerede i sommeren 25 at PM ikke ville være førstevalg i 26/27, så man skulle i markedet alligevel og dermed er omkostningen 6 måneder, ikke en hel spiller.
5) der ville ske en del udskiftning i sommerpausen, så man kunne regulere omkostningerne af den vej.

Men hvis man stod i vinters med en spiller man gerne ville have, men først var tilgængelig til sommer, ville det så ikke give mening at denne var købt nu?

Jeg er som nævnt positivt indstillet overfor CV, også selvom jeg ikke er overbevist om angriberen. Man vandt guld, der var spilletid til de unge og alt er godt. Pt har man formentlig også kontrol over tilgangene med RC, JJ, CH og MA (som er mine bud). Så man kan gå ind i sæsonen i fin forfatning, selvom angriberen stadig mangler.

Er vi ikke relativt enige, når alt kommer til alt? Jeg vil bare gerne være eksplicit om, ikke kritisk som jeg kom til at skrive andetsteds, men kritisabel mangel på rettidig omhu med 9'eren.

Last edited:
Men hvis man stod i vinters med en spiller man gerne ville have, men først var tilgængelig til sommer, ville det så ikke give mening at denne var købt nu?
Jeg tror ikke at det fungerer på den måde. Adamsen er et eksempel på en spiller, som ikke var "tilgængelig" før denne sommer, men det betyder jo ikke at den attraktive spiller bare binder sig på forhånd. Gode angribere er en efterspurgt vare. Vores problem er, at vi gerne vil hente en topangriber, der som udgangspunkt gerne selv vil skifte til en klub i en bedre liga. Det bedste bud er derfor nok at finde en spiller fra en bedre liga, som ikke pt. er succesfuld på det niveau. Han skal så også bare kunne se fidusen ved at skifte til os.

Latest posts

Back