New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 328K
Transfervindue Sommer 2026
Det er lidt komisk med al den snak om Jens Jønsson. For tror ærlig talt ikke, det bliver til noget. Om han så vil spille gratis ala Zanka i FCK.

Vi er danske mestre med nyt stadion på vej. Vi har forhåbentlig planer om meget bedre spillere.
Jeg har ikke den store holdning til Jønsson.

Men har hørt fra flere, både herinde og andre - bl.a en god ven der slet ikke vil have ham - at han er klart en af de bedste til træning. Hvis rygterne om Polle ude i minimum 6 måneder, så kan jeg godt se fidusen i at skrive med ham
 
Jeg kan godt lide din kamp for de spillere der er i klubben, det har jeg også beig for at blive mindet om.

Det skurrer dog i øjnene, når du bliver for ukritisk. Jeg vil gerne presses på at have plads til flere talenter, men det skal være under hensyntagen til sportslige resultater.

Der er ikke noget der tyder på Mølgaard er relevant. Han blev købt til den gamle Uwe-stil med frembusen, men mens han var skadet blev Kahl kørt ind på VCB og der kom større fokus på pasningsspil.

Jensen-Abbew er jeg i tvivl om. Han kan ikke løfte Kahls pasningsspil og er heller ikke lige så god som bred forsvarer. Hvis han balanceres af en smørfod på HCB - fx JJ - så måske. Det skal også bare med at han var fremtiden op til kampen mod Haderslev for et år siden. Derfra var han yderst marginal. Jeg kan ikke finde ud af, om den øgede spilletid sidst på sæsonen var fordi han kæmpede sig tilbage, eller fordi der ingen konkurrence var, og der var drevet rovdrift på Kahl, Dalle og Bimmer.

Callø lyder rigtigt spændende, men han er ikke testet ordentligt endnu. Og jeg er usikker på hvor godt han fungerer i venstre side.

I forgangne sæson havde man ikke nogen god løsning på skader til Kahl, Beijmo, Links og Arnstad. Bech var også svær at erstatte (det skete stort set aldrig, trods Jørgensen). Der var heller intet alternativ til Knudsen, men det var pga skader, de andre positioner var by design.

I den kommende sæson er 'mellemsæson' ikke et acceptabelt udfald. Derfor SKAL der være bedre gardering. Der er også krav om gruppespil, hvilket igen øger behovet for bredde.

Hvis man tager et køligt, beregnende blik på det, er værdien af spilletid til Mølgaard også lav. Hvis han er god nok skal han helt klart benyttes. Men hvad er værdien i at risikere pointtab for måske at få Mølgaard igang? Der er Jensen-Abbew og Callø langt mere relevante.

Kahl er starter på VCB. Men han var slidt i forgangne sæson. Jacob Poulsen gav ingen hvil for at spille de marginale, derfor skal der være et godt alternativ
Jeg holder fast i at truppen er god pt. i forhold til det som fylder for mig. At der bliver plads til talenter. Sælger man flere spillere skal de erstattes. Er Poulsen ude i et år, kan man evt. skrive med Jønsson. Jeg regner/håber med/på Carstensen. En evt. ny angriber for Badji (som øjensynligt ikke er en del af planen pt.)
 
Langt hen af vejen enig.

Men hvorfor er mellemsæson (i superligaen) ikke acceptabelt ?

Og hvad er egentlig en mellemsæson ?

Jeg tror vi bliver nummer 5.
Vi har det 4.-5. største budget, kommer fra en "perfect season" og skal forhåbentlig spille 12 kampe mere end normalt. Oveni har vi mistet 3 ledende figurer.
For mig vil en 5. plads være acceptabelt.
Jeg er ret sikker på, at vi komfortabelt kommer i top 3. Og jeg har os også som en ret seriøs kandidat til at forsvare guldet.

Vi var klart det bedste hold i sidste sæson, vi bliver forhåbentlig forstærket, og nu har Jakob Poulsen for første gang muligheden for rigtig at præge holdet med nye spillere, OG han har lært meget af den seneste sæson.

Det eneste der trækker ned er, at vi skal spille flere kampe, og at det kan koste lidt at skulle spille 2-3 nye spillere ind på holdet. Men det er ikke anderledes end for de to andre guldkandidater.
 
Jeg er ret sikker på, at vi komfortabelt kommer i top 3. Og jeg har os også som en ret seriøs kandidat til at forsvare guldet.
Lad os se på det til nytår. Selv Horsens og Silkeborg bliver skrækindjagende modstandere, når vi lige har været på en udebanetur i Europa få dage før.
Kommer vi i top-6 kan meget dog repareres i slutspillet på det nye stadion.
 
Jeg synes det er lidt tidligt at vurdere vores kommende saeson, jeg mener meget afhaenger af et evt gruppespil, som i sig selv vil vaere un succes.
Men ogsaa baade transfer ind og ud.
Hvis vi fx henter JJ, Hoejer, MA og en legitim angriber(de rygter som jeg har laest herinden) saa haaber jeg i hvert fald paa medaljer.
Samtidig vil et evt gruppespil, formentlig slide meget paa en trup som i forrige saeson var heldige med faa skader og smarte med faa kaerentaenedage, i den kontekst tror jeg vi kommer til at smide nogle dumme point i loebet af efteraaret.
 
Langt hen af vejen enig.

Men hvorfor er mellemsæson (i superligaen) ikke acceptabelt ?

Og hvad er egentlig en mellemsæson ?

Jeg tror vi bliver nummer 5.
Vi har det 4.-5. største budget, kommer fra en "perfect season" og skal forhåbentlig spille 12 kampe mere end normalt. Oveni har vi mistet 3 ledende figurer.
For mig vil en 5. plads være acceptabelt.
En mellemsæson, er vel en sæson, hvor man prioriterer at spille nye spillere ind på holdet, så man er klar til at levere i sæsonen efter. Det kan f.eks. blive tilfældet hvis ca. halvdelen af start 11 ender med at være væk til sæsonstart: Beijmo, Paddy, Dalsgaard, Carstensen, Yakob, Links. Så skal der spilles et nyt hold sammen, og derfor skal man ikke forvente at det ender med at blive andet end en mellemsæson, og at det ikke lykkes at komme i Europa i øvrigt, fordi kvalifikationen kommer til at foregå inden man har fået de nye spillere på plads, og derfor med reserver på mange bærende positioner.
 
Det er lidt komisk med al den snak om Jens Jønsson. For tror ærlig talt ikke, det bliver til noget. Om han så vil spille gratis ala Zanka i FCK.

Vi er danske mestre med nyt stadion på vej. Vi har forhåbentlig planer om meget bedre spillere.

Siger du det her på baggrund af, at du har overværet træningerne og har en anden mening, end de fleste andre, der har været der, eller er det gætværk?
Meldingerne lyder på, at Jens Jønsson er én af de bedste til træningerne. Det er vel og mærke ovenpå ikke at have spillet "rigtigt" i flere måneder.
 
En mellemsæson, er vel en sæson, hvor man prioriterer at spille nye spillere ind på holdet, så man er klar til at levere i sæsonen efter. Det kan f.eks. blive tilfældet hvis ca. halvdelen af start 11 ender med at være væk til sæsonstart: Beijmo, Paddy, Dalsgaard, Carstensen, Yakob, Links. Så skal der spilles et nyt hold sammen, og derfor skal man ikke forvente at det ender med at blive andet end en mellemsæson, og at det ikke lykkes at komme i Europa i øvrigt, fordi kvalifikationen kommer til at foregå inden man har fået de nye spillere på plads, og derfor med reserver på mange bærende positioner.
Man kan vel også sige, at en "mellemsæson" enten kan være noget man aktivt vælger eller noget man er tvunget til. Når man hører Lars Fournais' udmeldinger, så lyder det ikke som man vælger en mellemsæson. Vi skubber flere penge ind. Men jeg kunne faktisk godt leve med en aktivt valgt mellemsæson, hvor vi lavede en "mini-FCN" og kombinerede den erfaring vi har i truppen med at give masser af spilletid til alle de unge, som bobler lige nu. Det er en væsentlig strategisk beslutning for ledelsen. Er Hamza f.eks. ved at være klar, skal vi måske ikke hente Jønsson, som eksempel. Den store mulighed for europæisk gruppespil vejer i retning af rutinen. Det værste for talentudviklingen vil være at bolstre os med rutinerede superligaspillere og misse gruppespillet. For klarer vi cuttet skal der nok blive spilletid til alle.
 
Langt hen af vejen enig.

Men hvorfor er mellemsæson (i superligaen) ikke acceptabelt ?

Og hvad er egentlig en mellemsæson ?

Jeg tror vi bliver nummer 5.
Vi har det 4.-5. største budget, kommer fra en "perfect season" og skal forhåbentlig spille 12 kampe mere end normalt. Oveni har vi mistet 3 ledende figurer.
For mig vil en 5. plads være acceptabelt.
For 25/26-sæsonen var jeg ikke tilfreds med en mellemsæson, mens andre var meget beskedne i deres forventninger, bare de unge fik spilletid. CVs udtalelser signalerede tilfredshed med en mellemsæson og derfor rettede jeg mine forventninger ind.

Før denne sæson mener jeg bestemt at have hørt fra alle steder (CV, JN, Fournais), at der skal være højt ambitionsniveau . Det siges ikke direkte ift placering, men alle indikerer høje ambitioner.

Når jeg skriver som jeg gør er det ud fra dét indikerede ambitionsniveau. Det passer ret godt med hvad jeg selv tænker, så der er ikke en disconnect, men det er baseret på klubbens kommunikation.
 
Man kan vel også sige, at en "mellemsæson" enten kan være noget man aktivt vælger eller noget man er tvunget til. Når man hører Lars Fournais' udmeldinger, så lyder det ikke som man vælger en mellemsæson. Vi skubber flere penge ind. Men jeg kunne faktisk godt leve med en aktivt valgt mellemsæson, hvor vi lavede en "mini-FCN" og kombinerede den erfaring vi har i truppen med at give masser af spilletid til alle de unge, som bobler lige nu. Det er en væsentlig strategisk beslutning for ledelsen. Er Hamza f.eks. ved at være klar, skal vi måske ikke hente Jønsson, som eksempel. Den store mulighed for europæisk gruppespil vejer i retning af rutinen. Det værste for talentudviklingen vil være at bolstre os med rutinerede superligaspillere og misse gruppespillet. For klarer vi cuttet skal der nok blive spilletid til alle.
Og så vente 20 år på muligheden for at hente europæiske point og en økonomi der kan matche FCK og FCM? Jeg håber VIRKELIGT ikke at der bare tilnærmelsesvis bliver tænkt i mellemsæson med den gyldne mulighed der ligger for klubbens fødder lige nu, det ville være det mest idiotiske valg siden man gjorde Windfeldt til direktør og Brian Steen til sportschef. Så har man fortjent en tur i 1. Division igen, hvis det er planen.
 
Det har ingen sagt som i ingen.
Det er et vanvittigt risikabelt udsagn på et forum som vores, hvor der er så mange oplag. Men det er endnu mere problematisk når jeg sætter det i kontrast til mig eget ønske om at jagte en høj placering.

Jeg ville gå efter at ende over BIF og holde dem fra Europa, fordi det strategiske slagsmål jeg så - og stadig ser - er AGF vs BIF i kampen om pladsen efter FCK og FCM, hvor FCN er et wildcard. BIF overforbruget i håbet om at konsolidere 3. Pladsen, og det ville jeg gerne ind og forhindre.

I kontrast til det var der trods alt en del der havde mere beskedne forventninger, og der var indlæg der angav relativ lindifferens med hvilken sekundær placering (i behørig afstand til nedrykning!) man ville få, hvis bare der blev investeret rigeligt med spilletid til de unge.

Der er åbenbart stadig så ringe tillid at selv et åbenlyst fredeligt og moderat indlæg bliver beskrevet som løgn og manipulation.

Kontekst er hvad man kan forvente i dette vindue. For et år siden var jeg uenig med CV i ambitionsniveau. Derfor var jeg uenig i tilgang til transfers. Men jeg tillod mig ikke at forvente spændende transfers, fordi kommunikationen gik på noget andet. I dette vindue mener jeg man må forvente der sker en del, og at en mellemsæson ikke er foreneligt med de indikationer der er givet.
 
Det er et vanvittigt risikabelt udsagn på et forum som vores, hvor der er så mange oplag. Men det er endnu mere problematisk når jeg sætter det i kontrast til mig eget ønske om at jagte en høj placering.

Jeg ville gå efter at ende over BIF og holde dem fra Europa, fordi det strategiske slagsmål jeg så - og stadig ser - er AGF vs BIF i kampen om pladsen efter FCK og FCM, hvor FCN er et wildcard. BIF overforbruget i håbet om at konsolidere 3. Pladsen, og det ville jeg gerne ind og forhindre.

I kontrast til det var der trods alt en del der havde mere beskedne forventninger, og der var indlæg der angav relativ lindifferens med hvilken sekundær placering (i behørig afstand til nedrykning!) man ville få, hvis bare der blev investeret rigeligt med spilletid til de unge.

Der er åbenbart stadig så ringe tillid at selv et åbenlyst fredeligt og moderat indlæg bliver beskrevet som løgn og manipulation.

Kontekst er hvad man kan forvente i dette vindue. For et år siden var jeg uenig med CV i ambitionsniveau. Derfor var jeg uenig i tilgang til transfers. Men jeg tillod mig ikke at forvente spændende transfers, fordi kommunikationen gik på noget andet. I dette vindue mener jeg man må forvente der sker en del, og at en mellemsæson ikke er foreneligt med de indikationer der er givet.
Jeg synes ikke der bliver indikeret at dit indlæg er løgn og manipulation, men du misforstår helt grundlæggende hvad der bliver talt om når diskusionen drejer sig om talenter. Du er helt og aldeles af den overbevisning, at med mindre der er tale om Yamin Lamal, så vil ethvert talent gå ud over resultaterne. Imens de fleste andre taler om at talenterne sagtens kan spilles ind på holdet, også selvom man går efter så høj en placering som muligt.

Jeg synes jo netop at Jakob Poulsen beviste i denne sæson, at der er masser af plads til talenter, også selvom man går efter de absolut højeste placeringer, faktisk så viste han, at talenterne i høj grad kan vende en kamp på hovedet, og gøre en uafgjort kamp til en sejr, eller et truende nederlag til point. Det var Uwes store svaghed, han havde absolut ingen tillid til talenter der ikke var nomineret til Ballon D’or, og det er det samme du prædiker, det er enten talenter, eller også er det resultater, men det behøver ikke være enten eller.
 
Jeg synes ikke der bliver indikeret at dit indlæg er løgn og manipulation, men du misforstår helt grundlæggende hvad der bliver talt om når diskusionen drejer sig om talenter. Du er helt og aldeles af den overbevisning, at med mindre der er tale om Yamin Lamal, så vil ethvert talent gå ud over resultaterne. Imens de fleste andre taler om at talenterne sagtens kan spilles ind på holdet, også selvom man går efter så høj en placering som muligt.

Jeg synes jo netop at Jakob Poulsen beviste i denne sæson, at der er masser af plads til talenter, også selvom man går efter de absolut højeste placeringer, faktisk så viste han, at talenterne i høj grad kan vende en kamp på hovedet, og gøre en uafgjort kamp til en sejr, eller et truende nederlag til point. Det var Uwes store svaghed, han havde absolut ingen tillid til talenter der ikke var nomineret til Ballon D’or, og det er det samme du prædiker, det er enten talenter, eller også er det resultater, men det behøver ikke være enten eller.
Første del af indlægget helt glimrende (specielt for du skriver resultater og ikke præstationer), men anden halvdel bliver ærlig talt en ligeså usaglig omgang som det du prøver at italesætte.
 
Ud fra beretningerne fra Stiften er der en større udrensning på vej i truppen, hvis JJs niveau ikke er godt nok til AGF
Hvis det bliver udbyttet så er jeg enig. Men jeg tror ikke på vi kan tiltrække en håndfuld spillere, der er over JJ’s niveau…slet, slet ikke. Hvis det virkelig er ambitionen og vi har midlerne, så tager jeg gerne hatten af og bukker mig ydmygt i støvet
 
Det er et vanvittigt risikabelt udsagn på et forum som vores, hvor der er så mange oplag. Men det er endnu mere problematisk når jeg sætter det i kontrast til mig eget ønske om at jagte en høj placering.

Jeg ville gå efter at ende over BIF og holde dem fra Europa, fordi det strategiske slagsmål jeg så - og stadig ser - er AGF vs BIF i kampen om pladsen efter FCK og FCM, hvor FCN er et wildcard. BIF overforbruget i håbet om at konsolidere 3. Pladsen, og det ville jeg gerne ind og forhindre.

I kontrast til det var der trods alt en del der havde mere beskedne forventninger, og der var indlæg der angav relativ lindifferens med hvilken sekundær placering (i behørig afstand til nedrykning!) man ville få, hvis bare der blev investeret rigeligt med spilletid til de unge.

Der er åbenbart stadig så ringe tillid at selv et åbenlyst fredeligt og moderat indlæg bliver beskrevet som løgn og manipulation.

Kontekst er hvad man kan forvente i dette vindue. For et år siden var jeg uenig med CV i ambitionsniveau. Derfor var jeg uenig i tilgang til transfers. Men jeg tillod mig ikke at forvente spændende transfers, fordi kommunikationen gik på noget andet. I dette vindue mener jeg man må forvente der sker en del, og at en mellemsæson ikke er foreneligt med de indikationer der er givet.
Jeg synes det er væsentligt at have konteksten in mente.
Efter 7 nederlag i streg samt en trænerskifte, hvor vi var flere som ikke var imponerede over JP(hvor er det lækkert ar tage fejl)
Samt Ingen rigtige bling transfers.

På den baggrund synes jeg en mellemsæson(top6) egentligt godt kunne være et realistisk scenario.

Der er vi heldigvis videre fra.
Nu bør der stiles højere,

Det jeg tolker fra klubben er at vi primært forsøger at hente kvalitet
Jeg håber på 2-3 spillere på a la MA som har bevist at have et godt niveau til superligaen eller Arnstadt typer har potentiale til mere en superligaen men som skal bruge nogle måneder på at genstartes.

En ting som jeg har været begejstret for har været at vi generelt er blevet sat o forbindelse med de fleste danske talenter i provinsen(Bundgaard,Engaard forsvarerne fra OB og Vejle) jeg håber der er sået nogle frø rundet omkring således vi kan være er realistisk alternativ fra flere af dem i fremtiden.

Jeg tror også at vi må væbne os med tålmodighed dels VM og dels CVs notoriske venten til den sidste del af vinduet
 
Jeg synes det er væsentligt at have konteksten in mente.
Efter 7 nederlag i streg samt en trænerskifte, hvor vi var flere som ikke var imponerede over JP(hvor er det lækkert ar tage fejl)
Samt Ingen rigtige bling transfers.

På den baggrund synes jeg en mellemsæson(top6) egentligt godt kunne være et realistisk scenario.

Der er vi heldigvis videre fra.
Nu bør der stiles højere,

Jeg er enig med dig. Men forvirringen opstår fordi jeg igen-igen ønsker at perspektivere. Og den bisætning generer nogen.

Oprindelig kontekst: jeg skriver en mellemsæson ikke er acceptabel. Det udfordrer @Akrobaten mig på. Derfor beskriver jeg baggrunden ud fra udtalelser fra JN, CV og Fournais. Og så perspektiverer jeg til forrige sæson hvor jeg var uenig, men hvor CV indikerede mellemsæson. I den sammenhæng skrev jeg om debattører der gik mindre op i placering og mere i at benytte unge. Det generede @Martin Hansen, fordi han talte for unge, men var ikke ligeglad med placeringen degang.

Jeg ELSKER kontekst og bliver irriteret når den mangler. Men hvis man skimmer indlæg bliver kontekst let noget kontroversielt, selv når det er tænkt som ukontroversiel kontekst.

Jeg tror ikke Martin og jeg er ret langt fra hinanden, men det har ikke forhindret uenighed før
 

Latest posts

Back
Top