New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 325K
Transfervindue Sommer 2026
Som jeg ser det, mangler vi i høj grad bredde i venstresiden (Kahl/Links), så jeg kan sagtens se det. Man skal selvfølgelig bare få gjort det klart, at der er konkurrence om pladserne. Jeg ser dog hverken Kahl eller Links spille 50+ kampe i denne sæson.
Jeg synes ikke man skal hente Højer som backup. Vi har Emmery, Links, Andersen, og måske Carstensen på WB og Callø, AJ, Mølgaard og Camara som backup til Kahl.
 
Jeg synes ikke man skal hente Højer som backup. Vi har Emmery, Links, Andersen, og måske Carstensen på WB og Callø, AJ, Mølgaard og Camara som backup til Kahl.
Callø, AJ, Mølgaard og Camara er ikke gode nok på venstre centerback, og derudover har ingen af de 5 der har erfaring med europæisk fodbold. Jeg ser i øvrigt ikke Højer som backup. Hvis han kommer vil han indgå i den rotation der skal være på alle pladser, når der ligger så mange kampe og venter.

Det er i øvrigt interessant med de meldinger om at JJ også bliver brugt på højre centerback til træning, og at han er virkeligt stærk og viser noget speed på den position. Måske kommer vi slet ikke til at mærke at Beijmo er væk i næste sæson?
 
Callø, AJ, Mølgaard og Camara er ikke gode nok på venstre centerback, og derudover har ingen af de 5 der har erfaring med europæisk fodbold. Jeg ser i øvrigt ikke Højer som backup. Hvis han kommer vil han indgå i den rotation der skal være på alle pladser, når der ligger så mange kampe og venter.

Det er i øvrigt interessant med de meldinger om at JJ også bliver brugt på højre centerback til træning, og at han er virkeligt stærk og viser noget speed på den position. Måske kommer vi slet ikke til at mærke at Beijmo er væk i næste sæson?
Som en del af en rotation, tænker jeg godt at AJ, Callø, Mølgaard og Camara kan dække den position. Kahl vil stadig spille hovedparten af kampene.
 
Som en del af en rotation, tænker jeg godt at AJ, Callø, Mølgaard og Camara kan dække den position. Kahl vil stadig spille hovedparten af kampene.
Kah kommer ikk til at spille +50 kampe i denne sæson, og hvis han får karantæne, skade eller formnedgang, så er der meget langt til den næstbedste på den position. Derudover er der ingen der har erfaring med at spille kampe i Europa.
 
Kah kommer ikk til at spille +50 kampe i denne sæson, og hvis han får karantæne, skade eller formnedgang, så er der meget langt til den næstbedste på den position. Derudover er der ingen der har erfaring med at spille kampe i Europa.
Vi skal spille 30% flere kampe i år - sandsynligvis.

Vi har mistet to af vores bedste spillere.

Selvfølgelig skal vi have flere spillere ind
 
15-20 mio ekstra på lønbudgettet. Jeg synes jeg hørte 20 mio et sted, men ved ikke hvor.

Der er allerede frigivet 3 for PM og 3,5 for Beijmo og Dalsgaard. Dertil er der sparet på Wahlstedt -> Hedenstad, sikkert en enkelt.

Det giver 27,5 at handle for her og nu. Så er der Badji, Gyamfi og Callø der kommer retur fra udlån og måske koster 3m (jeg antager cyprioterne og EFB kun dækkede løn, mens afskrivninger blev hos AGF). Jeg ser 2 af de tre som fyld og vil ikke medregne dem. Men hvis man gør, er der 24 mio at lægge på budgettet.

Højer og JJ er 2m hver
Anderson til 15m er 5 mio inkl løn.
Carstensen er 3m i afskrivninger, lønnen har man allerede i budgettet.

Jeg tror godt det kan blive et festligt transfervindue, selvom der skal spillere ud.
Hvis det også kan formuleres som en 15-20% forøgelse er det vel også realistisk - og nødvendigt når truppen skal udvides. Man kunne godt håbe på mere, sådan lidt på forskud af indtægterne fra det nye stadion, når der er klubber der øger med mere i absolutte tal, så afstanden op til dem bliver større.

Der er til et par profiler og "det løse," men de får hurtigt ben at gå på hvis man fx havde hentet Lind til 25 mio eller hvad FCN nu betalte, så hvis der "kun" er 15-20 mio ekstra, giver det sikkert god mening at CV ikke nødvendigvis vil ud at sætte ny transferrekord for en spiller.
 

Latest posts

Back
Top