New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 312K
Tingager
Nikolaj Poulsen
Solbakken

Er de i omdrejninger, eller ej?

Callø, hvor god er han reelt?

Hedenstad eller Hansen, hvem tager buret (hvis det ikke er Hedenstad forstår jeg ikke kontrakten)?

Hvad er planen med Tchamche og Serra?

Hvordan går det Yakob til VM?

Hvor vedholdende er den franske interesse i Links?

Får et salg af Links konsekvenser for spillestilen (jeg siger ja)?

Hvor mange fra den gamle garde (Hansen, Tingager, NP) er i idealformationen i første runde, 1. August og 1 september?

Hvilken position skal Emmery spille, og er han i idealformationen?

Hamuza og Camara, er de en del af rotationen?

Ovenstående er spørgsmål man kan lege med sådan nogenlunde uafhængigt af transfer ind.

Det (vi) haver så nyeligen regnet (fejret)
.....
For de gamle der faldt, (forlod os på fri transfer)
Er der ny' overalt (ny bruger vi ikke, eksisterende alternativer i truppen).

---

På transfersiden:
Præsenterer CV Lind i morgen?
Hvornår kommer Carstensen?
Jønne, Højer og Anderson - er de i klubben 1/7, eller venter man lidt længere med en af dem?
Hvilke kaniner hiver CV op af hatten - her godtager jeg ikke 'ingen kanin'.
Tippeligaen har vel en billig spiller i spot hylden
 
Den handel siger intet om AGF, men rigtig meget om Linds ambitionsniveau.
Eller hans behov for trygge rammer uden for megen udefrakommende pres måske. Det er endda en mulighed for at fortsætte i vante rammer fra seneste sæson. FCN har flere penge end os og det er ikke sikkert vi har haft lyst til at byde det samme for Lind selvom han havde været interesseret, så den økonomiske pakke kan vel også være bedre i FCN. Jeg er heller ikke sikker på at det faktisk bliver på den position at vi lægger det helt store beløb i det her vindue, selvom jeg går ud fra at der skal investeres noget.
 
Tippeligaen har vel en billig spiller i spot hylden
Nu så jeg tilfældigvis en Tippeligakamp tidligere i år. Ud fra hvad jeg observerede der, kan jeg godt forstå, at f.eks. Haugen kunne gøre det godt i Norge, men falde igennem i Danmark.
Det mindede helt ærligt om en dansk 1. divisionskamp.
Tror ikke det er vejen at gå. Man skal i hvert fald gøre sit planlægningsarbejde grundigt.
 
Nu så jeg tilfældigvis en Tippeligakamp tidligere i år. Ud fra hvad jeg observerede der, kan jeg godt forstå, at f.eks. Haugen kunne gøre det godt i Norge, men falde igennem i Danmark.
Det mindede helt ærligt om en dansk 1. divisionskamp.
Tror ikke det er vejen at gå. Man skal i hvert fald gøre sit planlægningsarbejde grundigt.
Men det er jo også naturligt at kigge efter spillere der spiller på et niveau et nøk under Superligaen, så de kan udvikle sig til bedre spillere her, ved at konkurrere på et højere niveau.
 
Ved ikke om jeg har misset at det her er diskuteret. Det er en ret stor ændring vedr. kontraktlængde med unge spillere5-årige kontrakter fra 15 år
Burde det ikke være positivt for klubber, der investerer i talentudvikling? Det gør det i hvert fald lettere at beskytte sin investering i en spillers udvikling, og det betyder nok, at der er færre U18-spillere, der skifter transferfrit. Om det så er godt for de unge gutter, har jeg sværere ved at gennemskue.
 
Last edited:

Kommer NP overhovedet til at spille fodbold igen?`- manden træner ikke med og spillede nærmest ingen kampe i sidste del af sæsonen? - måske det alligevel ville give mening med en kontrakt til Jens Jønsson som stadig træner med - man kunne måske endda give Jens Jønsson spilletid i kampen mod Viborg?
 

Kommer NP overhovedet til at spille fodbold igen?`- manden træner ikke med og spillede nærmest ingen kampe i sidste del af sæsonen? - måske det alligevel ville give mening med en kontrakt til Jens Jønsson som stadig træner med - man kunne måske endda give Jens Jønsson spilletid i kampen mod Viborg?
Hvis han har niveauet - hvilket han ifølge de få beretninger fra træningen ser ud til at have - er det i mine øjne en no-brainer. Han vil virkeligt gerne til AGF og har udtalt, at han vil spille i Danmark nu. Derfor står CV nok i en udmærket forhandlingssituation i forhold til kontrakten, og han dækker en position, hvor der er en del spørgsmålstegn. Polle, som du nævner, Solbakken, som ikke har spillet i det seneste halvår, og Yakob, som man måske sælger, mens man kan få penge for ham.
 
Hvis han har niveauet - hvilket han ifølge de få beretninger fra træningen ser ud til at have - er det i mine øjne en no-brainer. Han vil virkeligt gerne til AGF og har udtalt, at han vil spille i Danmark nu. Derfor står CV nok i en udmærket forhandlingssituation i forhold til kontrakten, og han dækker en position, hvor der er en del spørgsmålstegn. Polle, som du nævner, Solbakken, som ikke har spillet i det seneste halvår, og Yakob, som man måske sælger, mens man kan få penge for ham.
Meget enig...og ikke at forglemme, måske en ydre højre stopper, hvis han ikke er helt så fastlåst på KUN at ville spille på midtbanen som tidligere i karrieren.
 

Kommer NP overhovedet til at spille fodbold igen?`- manden træner ikke med og spillede nærmest ingen kampe i sidste del af sæsonen? - måske det alligevel ville give mening med en kontrakt til Jens Jønsson som stadig træner med - man kunne måske endda give Jens Jønsson spilletid i kampen mod Viborg?
Jeg sagde det for et par måneder siden, og står stadig ved det: Polle er kvart i fodboldindvalid. Man kan ikke være professionel fodboldspiller, hvis ens ben ikke kan holde til at man løber.
 
  • Like
Reactions: fsc

Latest posts

Back
Top