New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 305K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg mener jo stadig vi burde være i markedet efter en permanent målmand. Jeg ved godt vi lige har skrevet en 3 årig kontrakt med Mads Hedenstad, men ser klubben ham som den permanente afløser når Jesper Hansen smider handskerne?
Hvad med en Jonathan Fischer? Metz købte ham for 22 millioner kroner, og han er rykket ned med klubben, så det er vel ikke fordi hans værdi er vokset i perioden?
Han er relativt stærk med fødderne, og med sine næsten 2 meter dominerer han feltet stort.

https://www.transfermarkt.com/jonathan-fischer/profil/spieler/542452 ?
på sigt er det nok værd at kigge på, men i dette vindue vil jeg næsten kalde det dårligt sportschef arbejde, hvis der blev brugt tid, penge og energi på det i dette vindue, der er så mange andre mere nødvændige ting, end en målmand
 
Hvis der ikke rigtig er nogen interesse for ham, så har jeg svært ved at se at han vil tage chancen og ikke forlænge. Jeg ser virkelig ikke klubber fra større ligaer have den helt store interesse i at hente ham. Bevares han er god, men hans historik siger også at han er en højrisiko signing i forhold til den alvorlige skade. Når han så ikke engang kan få spilletid på så dårligt et Irak mandskab, så er det ikke noget der ligefrem øger interessen. Og hvis det kun er lidt småbud der kommer, så hellere bare afvise. Så vil jeg stadig mene vi skal forsøge at finde en teknisk dygtig 8'er, og så må Yakob måske se sig hensat til bænken noget mere, hvis vi kan finde en der er mere værd at satse på. Jeg håber og tror stadig at laver en forlængelse.

Hvis han kan skrue op for sin løn og få en sjat velkomstpenge oveni hatten, vil det da give meget god mening for ham at gøre det.

Han var trods alt nærmest fast mand på et dansk mesterskabshold og kan om et halvt år selv indkassere en del af det, som en spiller af hans kaliber ville koste en ny klub. Jeg forstår udmærket, hvis han lader sin kontrakt løber ud.
 
Egentlig også lidt vildt at de ikke forsøger at bruge ham - det er ikke fordi de her Irakiske hold har imponeret stort ved VM - at han ikke engang kommer ind forstår jeg ikke?
Han kan måske være småskadet eller have været plaget af sygdom? Jeg har ikke set nogen medier omtale ham. Han har jo fået spilletid i de fleste andre kampe han har spillet, selvom han ikke har været starter.
 


Er ham her forslået herinde? Ham burde vi godt kunne hente i Sirius, så kan vi jo sende Glad Egbedi den anden vej.
Minder 1:1 om PM, men langt mere bevægelig - men en killer i boksen

Ham kan vi ikke hente. Dem der er slået igennem i Alsvenskan og Eliteserien kan vi ikke være med på mere. De vil hellere sælge til andre ligaer, og han er allerede rygtet til større klubber.
 
Jeg må indrømme, at ift. pris, kvalitet både før og efter hans skade og det overraskende hurtige fund af gammelt niveau, mener jeg ikke vi kan klage. Det har været en stor gevinst. Skaden kan vi ikke gøre noget ved.
100% enig. Det kan godt være, at Yakob kunne have spillet flere minutter i et alternativt scenario, men AGF fik mange minutter ud af ham som nøglespiller i en mesterskabssæson. Det er langt, langt mere end prisen værd.


Ham kan vi ikke hente. Dem der er slået igennem i Alsvenskan og Eliteserien kan vi ikke være med på mere. De vil hellere sælge til andre ligaer, og han er allerede rygtet til større klubber.
Sirius fører også Allsvenskan med otte point. Det er ikke sikkert, at de kan blive mestre, og det betyder ikke, at deres spillere ikke er til salg, men de kommer næppe til at holde brandudsalg.
 
A pro pos at slå igennem i Allsvenskan, ærgrer jeg mig til stadighed over, at AGF tilsyneladende aldrig har kigget på Theo Sander.


Til den pris er det imø et perfekt indkøb. Vi har JH, vi har en fin backup, Sander er et stort talent. Æv.
 
Jeg mener jo stadig vi burde være i markedet efter en permanent målmand. Jeg ved godt vi lige har skrevet en 3 årig kontrakt med Mads Hedenstad, men ser klubben ham som den permanente afløser når Jesper Hansen smider handskerne?
Hvad med en Jonathan Fischer? Metz købte ham for 22 millioner kroner, og han er rykket ned med klubben, så det er vel ikke fordi hans værdi er vokset i perioden?
Han er relativt stærk med fødderne, og med sine næsten 2 meter dominerer han feltet stort.

https://www.transfermarkt.com/jonathan-fischer/profil/spieler/542452 ?

CV har vel udtalt, at vi er fint tilfredse med vores nuværende setup?
 
Vi er enige om, at vi taler om en spiller, der lavede adskillige drømmemål i et mesterskabsforår?
Det er for kontroversielt til at indrømme overfor min kone. Men når mit sidste øjeblik på denne jord kommer - lige i det øjeblik, jeg udånder - så vil det være Kevins mesterskabsscoring på Brøndby Stadion, der passerer revy for mine øjne. Det er jeg faktisk ikke i tvivl om.
 
Hvis han kan skrue op for sin løn og få en sjat velkomstpenge oveni hatten, vil det da give meget god mening for ham at gøre det.

Han var trods alt nærmest fast mand på et dansk mesterskabshold og kan om et halvt år selv indkassere en del af det, som en spiller af hans kaliber ville koste en ny klub. Jeg forstår udmærket, hvis han lader sin kontrakt løber ud.
Jamen jeg kan sagtens se det fra hans synspunkt. Men det er jo i en perfekt verden. Han kan også ende med at få en lag skade igen, og så står han pludselig uden klub næste sommer. Han kan jo også stå i en situation hvor AGF så forsøger sig med andre spillere og han bliver mere rotation end fast mand. Holder han det høje niveau så spiller han også, men det er jo ikke givet, at AGF ikke vil satse mere på spillere der vil blive i klubben og så bare tænker at Yakob er fin at have til rotation.

Jeg tror bare ikke han er så attraktiv for klubber i større ligaer som vi selv tror han er. Han er jo en spiller der bør koste omkring 3 mio. euro, men grundet hans skadeshistorik og relativt begrænsede impact på Superligaen, så tror jeg sgu bare ikke der er voldsomt mange klubber over AGF der finder ham interessant. Han vil ihvertfald være bedre at beholde end at sælge for et lille beløb. Det er vel lidt ala Beijmo, som også bare var bedst at beholde end sælge for det man nu kunne få.

Udefra set er Yakob "blot" en 25 årig superligaspiller, der har haft en skade på 2 år og som kun kan sidde på bænken for Irak. Før han kom til AGF havde han en tilsvarende skade på knap 1,5 år. Det er satme meget skade for en 25-årig og ikke rigtig en døråbner til de lukrative kontrakter. Jeg vil ikke blive overrasket hvis AGF er det højeste niveau han kommer på. Men man kan selvfølgelig også score sig en større kontrakt på et lavere eller tilsvarende niveau.
 
Vi er enige om, at vi taler om en spiller, der lavede adskillige drømmemål i et mesterskabsforår?

Med det der svarer til lige godt en sæsons spilletid på 4 år, så nej. Det er ikke vores skyld han blev skadet og vi skulle have vundet det mesterskab for længe siden;)

Selvfølgelig blev der scoret fede mål og et mesterskab kan overskygge næsten alt men en tur i helikopteren for mig siger nej. Jeg mener han skylder lidt og derfor bør forlænge fremfor at søge en ny klub;)
 
Jeg mener han skylder lidt og derfor bør forlænge fremfor at søge en ny klub

Jeg synes, du er hård ved ham. At være ude i 2 år kommer ikke ustraffet, at han overhovedet har gjort en forskel i mesterskabssæonen, synes jeg, er voldsomt godt gået den skade taget i betragtning.
Jeg synes, han har "betalt" tilbage men jeg er da enig i, hvis han skal forlænges med og han selv vil, skal vi da have flere minutter fra ham men jeg er ret overbevist om, vi fik det maksimale ud af ham i sidste sæson og nu skal der bygges på.
 
Jeg synes, du er hård ved ham. At være ude i 2 år kommer ikke ustraffet, at han overhovedet har gjort en forskel i mesterskabssæonen, synes jeg, er voldsomt godt gået den skade taget i betragtning.

Det er jeg heller ikke uenig i - det flot.

Jeg synes, han har "betalt" tilbage men jeg er da enig i, hvis han skal forlænges med og han selv vil, skal vi da have flere minutter fra ham men jeg er ret overbevist om, vi fik det maksimale ud af ham i sidste sæson og nu skal der bygges på.

Tjaee.. glæder mig til at finde den arbejdsgiver som syntes jeg leverer tilfredsstillende på ca. 25% men det er bare mig der er for ringe - er sku nødt tiil at levere på 50% 😂

Beklager men er lidt pedantisk omkring det der med spilletid og spillerne skal være i stand til at levere. Naturligvis er det ikke deres skyld de bliver skadet men i nogle cases kan de måske godt værdsætte klubben bruger år på de kommer tilbage. I andre cases som Akoto og Serra mv., så burde klubben bare holde sig langt væk - der er for meget historik som tilsiger det bliver ved.
 
Tjaee.. glæder mig til at finde den arbejdsgiver som syntes jeg leverer tilfredsstillende på ca. 25% men det er bare mig der er for ringe - er sku nødt tiil at levere på 50%

Argh, hvis du har været sygemeldt med alvorlig stress vil enhver anstændig arbejdsgiver også sluse dig ind stille og roligt ligesom JP med garanti bevidst har doseret Yakobs spilletid.
 
Tjaee.. glæder mig til at finde den arbejdsgiver som syntes jeg leverer tilfredsstillende på ca. 25% men det er bare mig der er for ringe - er sku nødt tiil at levere på 50% 😂
Der er altså også nogle arbejdsgivere derude, der glæder sig til at finde dig, så du med 50% af din max. kan gå ind og lave virksomhedens bedste resultat i 40 år. Så tror jeg ikke, de vil tænke så meget på, hvor meget mere du havde i dig ;-)

Med andre ord, så tænker jeg ikke Yakob skylder noget som helst. Som med alle andre spillere, så kunne det være genialt, hvis han ville hjælpe klubben til det størst mulige salg, men han har givet os meget mere, end vi har betalt for og vi kunne drømme om.
 
Er bange for de fleste arbejdsgivere ikke ønsker at vurdere det over 4 år men ellers har du ret.
Hvis du vil have en analogi fra det normale arbejdsmarked, så svarer det vel til én, der er væk på lang tvillingebarsel og derefter kommer tilbage og udfører et stykke arbejde til langt over vedkommendes lønramme. Man skal være en rimeligt pernitten arbejdsgiver for at være utilfreds i den situation.

Kevin Yakob koster vel alt inklusive 8-10 millioner kroner over hele sin kontraktperiode. Det har AGF indtil videre fået 59 kampe for. I runde tal er det vist ca 150.000 kroner per kamp, og det er altså value for money for en midtbanespiller på det niveau.
 
Der er altså også nogle arbejdsgivere derude, der glæder sig til at finde dig, så du med 50% af din max. kan gå ind og lave virksomhedens bedste resultat i 40 år. Så tror jeg ikke, de vil tænke så meget på, hvor meget mere du havde i dig ;-)

Med andre ord, så tænker jeg ikke Yakob skylder noget som helst. Som med alle andre spillere, så kunne det være genialt, hvis han ville hjælpe klubben til det størst mulige salg, men han har givet os meget mere, end vi har betalt for og vi kunne drømme om.

Sorry men jeg syntes heller ikke Janni Serra har været pengene værd i hans kontraktperiode selvom han scorede nogle mål i sidste sæson.

Hvis du vil have en analogi fra det normale arbejdsmarked, så svarer det vel til én, der er væk på lang tvillingebarsel og derefter kommer tilbage og udfører et stykke arbejde til langt over vedkommendes lønramme. Man skal være en rimeligt pernitten arbejdsgiver for at være utilfreds i den situation.

Kevin Yakob koster vel alt inklusive 8-10 millioner kroner over hele sin kontraktperiode. Det har AGF indtil videre fået 59 kampe for. I runde tal er det vist ca 150.000 kroner per kamp, og det er altså value for money for en midtbanespiller på det niveau.

I spilleminutter (3.600 inkl. pokal) har vi fået hvad der svarer til ca. 40 kampe over 4 år. Det er fint nok, at man kan mene det er value for money. Der skal bare ikke være for mange spillere af den slags, så falder holdet fra hinanden.

Tænker bare vi er uenige og sådan skal det være(y)

Jeg er heller ikke enig med folk som vil overbetale spillere i deres karrieres efterår, ved at give dem en (alt) for stor kontrakt. Der mener jeg begge parter har indgået en kontrakt som de var tilfredse med og derfor er blevet betalt i perioden - så skal der ikke betales ekstra senere.
 
Det har også været min tanke. At han ikke kan få spilletid på et elendigt irak mandskab er ikke noget der får klubber fra større ligaer til at kigge hans vej. Jeg tror vitterligt ikke han er særlig attraktiv på transfermarkedet grundet den 2-årige skadespause. Jeg har også på fornemmelsen at han forlænger kontrakten. Det gælder også om at få lidt sikkerhed selv samt give lidt tilbage til AGF, hvis ikke der kommer et stort bud. Vi har eksempelvis ingen interesse i at sælge for 1 mio. euro. Dertil er han for god til os. Men omvendt kan vi også være tilfredse med 2 år ekstra samt en form for gentlemanaftale om at man er villige til at lade ham skifte til en større liga hvis pengene er OK. Men denne sommer tror jeg altså ikke han er specielt attraktiv.
Jeg er enig I det meste ovenfor. Men ligesom det ikke er voldsomt heroisk af CV at beholde Arnstad, hvis buddet er 40 mio fra en triviel klub, så er det ikke kontroversielt at beholde Yakob hvis budet er €1 mio.

Det interessante opstår når
a) Yakob afviser at forlænge
b) en køber står klar med €2m

Ad A. Jeg synes den lå meget klart i Stiftens rapporter, at han ikke ligner en der vil forlænge.

Det virker svært at undervurdere Stiftens indsigt i de transfermæssige forhold, bl.a. fordi AGFs forman hellere vil lege hyggeonkel i medvindsinterview med Sture og Jøen, end inviterer rigtoge journalister indenfor (den korte Radioavis' kommentarer om spørgearbejderen Reimar Bo dukker pludselig op, selvom det ikke er sammenligneligt). Sture var lige ved at være journalist med den om ham FCM-rådmanden, men huskede hurtigt at bøje af og lade formanden retfærdiggøre sin overreaktion.

Anyway. Når Stiften siger Haugen ligner en der vil videre og Serra en der vil kæmpe, så er det vurdering af kropssprog. Og jeg tror de har fat i Yakob også.

Ad B) det er let at være trofast partner hvis inten er interesseret. Men er der penge løst fra Østens Rige, som der har været tale om, kommer der nok et ikke trivielt bud.
 

Latest posts

Back
Top