New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 301K
Transfervindue Sommer 2026
Så hvad niveau forventer du af AGF næste år?

Det kommer an på hvad jeg skal indregne - indtil videre er der folk som mener Arnstad var for god og bliver solgt, Bech scorede mange mål og bliver solgt, Yakob har kun et år tilbage af kontrakten og skal sælges, Links bliver solgt selvom prisen ikke kan dække den sportslige værdi han har.......................
Jeg tror ikke alle de salg sker men der vil sikkert ske noget.

Det næste er så hvad man kan indregne på ind-siden.

Men vi skal da i top 6 og vi skal helst også op og kæmpe om medaljer. Det hele bliver, alt andet lige, lidt sværere når vi går i CL gruppespil 😁
 
Det kommer an på hvad jeg skal indregne - indtil videre er der folk som mener Arnstad var for god og bliver solgt, Bech scorede mange mål og bliver solgt, Yakob har kun et år tilbage af kontrakten og skal sælges, Links bliver solgt selvom prisen ikke kan dække den sportslige værdi han har.......................
Jeg tror ikke alle de salg sker men der vil sikkert ske noget.

Det næste er så hvad man kan indregne på ind-siden.

Men vi skal da i top 6 og vi skal helst også op og kæmpe om medaljer. Det hele bliver, alt andet lige, lidt sværere når vi går i CL gruppespil 😁
Hvis det skulle ske, så åbner der sig et helt nyt marked for CV, så det ville da være fantastisk. Men en kamp af gangen, Niels Frederiksen skal prygles først.
 
Jeg så ikke kampen i dag, men ved mærke i det var Knudsen og Arnstad der var anfører. Jeg er egentlig ret glad for at man vælger noget andet end nogle fra den gamle garde af Hansen, Tingager og Poulsen.

Vi kan spille så mange kampe i år, at vi så småt kan lave et generationsskifte ude hver de rutinerede eller de unge rigtig bemærker det, fordi det er naturligt at rotere.

Jeg glæder mig allerede til at se hvor vi står i foråret næste år, når vi har færre kampe og dermed kan spille lidt mere smalt.
Jeg synes faktisk en ting som JP ikke er blevet anerkendt nok for var det (delvis tvungne generations skifte)
Den så fine centrale akse med JH-Ting-NP-PM var ikke aksen som kørte skabet hjem.
JH selvfølgelig, men PM blev jo reelt sat af Serra i løbet sf foråret.
Vi har vist vi har er godt hold som kan håndtere centrale spillere er ude, samt at vi med rette kan forvente en grad af kvalitet tilført de kommende måneder.
Samt ikke ar forglemme vi er mestene
Jeg synes glasset er godt fyldt.

Til den kommende sæson
Jeg regner med at JH står i hvert fald første del af sæsonen.
Ting og NP kan også sagtens blive centrale igen, men konsensus omkring i hver fald NP er vel at vi ikke kan regne med meget mere end 65-90mins fodbold ugentligt( medmindre han selvfølgelig er blevet opereret samt at det ikke er meldt ud) man kan også frygte at pauserne bliver hyppigere med Ting.

De norske gutter er både talentfulde og virker alle til at have den rigtigt attitude så fra min stol ser overgangen rigtig fin ud i forhold til en ny generation af ledere, selvom Arnstadt nok ikke spiller hos os i mange sæsoner.
 
Last edited:
Kodeordet er might ;)

Jeg forventer da heller ikke et mesterskab men mindre kan også gøre det. Til gengæld mener jeg heller ikke vi skal til helt i kulkælderen som det meste af forum var i sæsonstarten sidste år. Der er opbygget en sund kultur og den behøver ikke nødvendigs gå ud med dem der er skiftet. Der er stadig stærke kræfter tilbage og nye kræfter vil typisk træde i karakter - der kan være en risiko for, at nogen rent faktisk vokser gevaldigt med opgaven😁🤞

Kan virkelig ikke se hvorfor vi skal rulle rundt på skjoldet og forvente det værste - klubben står et langt bedre sted, end den har gjort de sidste 30-40 år🙌 Men sælger cv. 3-4-5 profiler, så bliver opgaven noget anderledes - det er bare ikke der vi er lige nu ;)

Jeg er grundlæggende positiv. Hvis man øger det sportslige budget med 20-30 mio, som jeg mener er blevet indikeret (nok mest de 20), er der stort råderum til at erstatte de spillere der måtte forlade klubben, OG hente ekstra folk ind.

På ud-siden bliver jeg sikkert opfattet som uansvarlig fordi jeg ser det sandsynligt med 3 salg. Men det er ikke et ønske, jeg holder gerne de gode spillere i længere tid.

Min konklusion er, at AGF reelt ikke er i kontrol. Links og Bech er sikkert svære at holde længere pga aftaler med spillerne selv. Yakobs kontrakt løber ud og dermed betyder et bud på 15-20 mio reelt at man betaler tilsvarende i transfer for at holde ham et år mere.

Hvis der kommer bud på 35 mio for Links, 55m for Bech og 17m for Yakob, kræver det en del at holde på dem. Samme hvis der tikker et bud på 60m ind på Arnstad.

Så: AGF er kun delvist i kontrol på ud-siden. Men i kontrol på opjustering af budgettet. Så er spørgsmålet om CV kan tiltrække de rigtige spillere.

Og så hvad det koster at skifte så mange på så kort tid. Men det kunne man selv have i hvert fald delvist kontrolleret ved at handle i vinters, hvor man kunne se stor udskiftning var forestående.
 
Jeg er grundlæggende positiv. Hvis man øger det sportslige budget med 20-30 mio, som jeg mener er blevet indikeret (nok mest de 20), er der stort råderum til at erstatte de spillere der måtte forlade klubben, OG hebte ekstra folk ind.

På ud-siden bliver jeg sikkert opfattet som uansvarlig fordi jeg ser det sandsynligt med 3 salg. Men det er ikke et ønske, jeg holder gerne de gode spillere i længere tid.

Min konklusion er, at AGF reelt ikke er i kontrol. Links og Bech er sikkert svære at holde længere pga aftaler med spillerne selv. Yakobs kontrakt løber ud og dermed betyder et bud på 15-20 mio reelt at man betaler tilsvarende i transfer for at holde ham et år mere.

Hvis der kommer bud på 35 mio for Links, 55m for Bech og 17m for Yakob, kræver det en del at holde på dem. Samme hvis der tikker et bud på 60m ind på Arnstad.

Så: AGF er kun delvist i kontrol på ud-siden. Men i kontrol på opjustering af budgettet. Så er spørgsmålet om CV kan tiltrække de rigtige spillere.

Og så hvad det koster at skifte så mange på så kort tid. Men det kunne man selv have i hvert fald delvist kontrolleret ved at handle i vinters, hvor man kunne se stor udskiftning var forestående.
Selvfølgelig kan pengene blive ret store, og for store til at sige nej til. Men klubben viste i vinterens vindue, at man takkede nej til - mange - bud, og er villige til at lade en profil der er svær at erstatte, spille sin kontrakt ud.

Uanset hvad, så tror jeg vi ender med en rigtig stærk trup. Jeg tror vi formår at spille ret bredt. Dels fordi Jakob Poulsen formår at lytte rigtig meget til sundhedsstaben, men også fordi vi i mange af de europæiske måske spiller en lidt anden udgave af vores normalt system. Skal vi stå dybere, så kan en bagkæde med Callø, Tingager og Jensen-Abbew give rigtig god med f.eks. ligeledes vil en type som Bogere pga sin hurtighed også spille.

Jeg håber vi er en del af top 5 ved årsskiftet, og jeg håber at der ikke er 3 hold der er stukket af.

Formår vi så, med færre kampe at være den klub der udvikler sig mest i vinterpausen, så kan jeg godt se os spille med om bronze.
 
Han er også dyre end 30. Topscorere fra Norge og Sverige går sjældent billigt. Salech blev solgt fra Sirius for 30 millioner. Hans stats var dårligere
Så smid boksen for at få en god spiller ind - vi skal sætte ALT ind for at lande klasse 9'er!! vi har så ekstremt meget brug for - smid nu de penge der skal til CV....
 
Tror jeg også CV er villig til…..men han har trods alt ikke uanede midler og gøre godt med
De seneste rygter er Red Bull Salzburg og et Ukrainsk hold? (Polissya Zhytomyr) - vi kan lokke med kampe i Europa? - vi er da et fantastisk næste skridt for ham? Jeg tror vi er mere attraktive end i går i tror?, men spørgsmålet er nok om vi er villige til at smide de slanter der skal til...
 
De seneste rygter er Red Bull Salzburg og et Ukrainsk hold? (Polissya Zhytomyr) - vi kan lokke med kampe i Europa? - vi er da et fantastisk næste skridt for ham?
Red Bull Salzburg kan vi ikke konkurrere med. Men igen, tror han er uden for vores økonomiske rækkevidde. De sidste sæsoners topscorer i både Sverige Norge er blevet solgt for væsentligt mere end de 30 mil
 

Latest posts

Back
Top