New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 306K
Transfervindue Sommer 2026
De seneste rygter er Red Bull Salzburg og et Ukrainsk hold? (Polissya Zhytomyr) - vi kan lokke med kampe i Europa? - vi er da et fantastisk næste skridt for ham? Jeg tror vi er mere attraktive end i går i tror?, men spørgsmålet er nok om vi er villige til at smide de slanter der skal til...

Jeg tror det er en postgang for sent for os men det var sådan en type som det kunne være sjovt at finde. Eneste problem er, at det drømmer stort set alle klubber om. Han har været rygtet til noget større destinationer i både England og Frankrig.
Det er nok lidt det samme som Øhlenschlæger i Norge - der er vi formentlig også en postgang for sent og han koster nu mere end vi vil betale.

Vi skal nok helst finde dem som er kommet ud men ikke har slået helt igennem som Arnstad. Det kunne være en case som Momodou Sonko, han spiller dog mest i venstre selvom han har dækket de fleste offensive postioner - købt af Gent for 2 år siden men ikke slået igennem og nu mener rygterne at han skal videre. Pointen var mest, at han er en som er skiftet ud fra Skandinavien men skal genstartes og det nok er den type vi skal søge efter (eller dem der er på toppen af deres niveau).
 
Selvfølgelig kan pengene blive ret store, og for store til at sige nej til. Men klubben viste i vinterens vindue, at man takkede nej til - mange - bud, og er villige til at lade en profil der er svær at erstatte, spille sin kontrakt ud.

Det gjorde man, men:...

1) det er lettere når man står på randen af et mesterskab, end før en sæson
2) når man gør det i et vintervindue er det oplagt at aftale, at NÆSTE gang så...

Man har holdt længe på mange spillere. Det gav et mesterskab og det er alt besværet værd! Men nu står man formentlig og skal honorere de aftaler der blev indgået for at nå hertil.

Med Jønne og Højer som transferfrie holder man lønbudgettet lavt og har mulighed for at smide en hel del efter andre positioner.
 
Det gjorde man, men:...

1) det er lettere når man står på randen af et mesterskab, end før en sæson
2) når man gør det i et vintervindue er det oplagt at aftale, at NÆSTE gang så...

Man har holdt længe på mange spillere. Det gav et mesterskab og det er alt besværet værd! Men nu står man formentlig og skal honorere de aftaler der blev indgået for at nå hertil.

Med Jønne og Højer som transferfrie holder man lønbudgettet lavt og har mulighed for at smide en hel del efter andre positioner.
Jeg ved ikke hvad der er aftalt i vinterens vindue.

Men jeg ved det er mindre end 11 måneder siden, at Gift Links forlængede kontrakten til 2030. Så selvfølgelig skylder vi ikke ham, at sende ham videre. Han har skrevet under frivilligt og til en højere løn.

Jeg kan slet ikke se AGF være interesseret i, at sælge f.eks 3 profiler, og så have miste f.eks 6 af de største profiler og vigtigste spillere fra sidste sæson. Det virker så langt fra alt det man har talt om de sidste mange år.

Det vil kræve at vi henter 7-8 profiler, for store penge, det kan jeg simpelthen ikke se.
 
At AGF skal komme styrket ud af transfervinduet er verdens mest ligegyldige kommentar fra CV. Det er et meget uinteressant benchmark i min bog.

Det konkluderer alle sportsdirektører i alle klubber til alle tider. Generelt gør det modsatte sig på papiret ofteste altid gældende i en liga, hvor man sælger videre. FCM, FCK, BIF osv. bliver også svækkede i det perspektiv, da der sælges profiler fra toppen af kransekagen. Sådan er gamet.

Dermed ikke sagt, at AGF bare skal leve med at sælge alle profilerne. Man må arbejde med forskellige scenarier og smertegrænser.
 
At AGF skal komme styrket ud af transfervinduet er verdens mest ligegyldige kommentar fra CV. Det er et meget uinteressant benchmark i min bog.

Det konkluderer alle sportsdirektører i alle klubber til alle tider. Generelt gør det modsatte sig på papiret ofteste altid gældende i en liga, hvor man sælger videre. FCM, FCK, BIF osv. bliver også svækkede i det perspektiv, da der sælges profiler fra toppen af kransekagen. Sådan er gamet.

Dermed ikke sagt, at AGF bare skal leve med at sælge alle profilerne. Man må arbejde med forskellige scenarier og smertegrænser.
Nu har direktøren, samt Bestyrelsesformanden også udtalte det. Sidstnævnte sagde endda, at ejerskabet var villige til at spytte ekstra i kassen.

Så vi må forvente der er noget om snakken.
 
Jeg ved ikke hvad der er aftalt i vinterens vindue.

Men jeg ved det er mindre end 11 måneder siden, at Gift Links forlængede kontrakten til 2030. Så selvfølgelig skylder vi ikke ham, at sende ham videre. Han har skrevet under frivilligt og til en højere løn.

Jeg kan slet ikke se AGF være interesseret i, at sælge f.eks 3 profiler, og så have miste f.eks 6 af de største profiler og vigtigste spillere fra sidste sæson. Det virker så langt fra alt det man har talt om de sidste mange år.

Det vil kræve at vi henter 7-8 profiler, for store penge, det kan jeg simpelthen ikke se.
Det mest realistiske er vel omkring 2 profiler, 2 spillere på leje, 1 transferfri, og så måske 1-2 talenter fra et af akademierne der rykkes op på førsteholdet. 6-7 spillere ind, og så 2-3 spillere ud på leje f.eks. Hamza, Badji og måske Gyamfi sidst i vinduet, hvis han bliver skadesfri.
 
Nu har direktøren, samt Bestyrelsesformanden også udtalte det. Sidstnævnte sagde endda, at ejerskabet var villige til at spytte ekstra i kassen.

Så vi må forvente der er noget om snakken.

Det samme siger bestyrelsesformændene alle andre steder. Det er som regel også sandt. Klubbernes budgetter øges jo år for år. Det relative tempo er afgørende.

Jeg tror, at AGF vil trykke lidt på speederen i dette vindue, men det handler mere om en logisk strategi end "vand er vådt"-kommentarer fra klubbens chefer.
 
Last edited:
Hvor mange har argumenteret for alt det? 😅
Vi kan konstatere, at Beijmo, Dalsgaard og PM er væk. Det var tre. Flere regner med Links er videre. Det var fire. Desuden tror flere, at ud af Arnstad, Bech og Yakob kan to godt være væk til august. Så har vi rundet de seks.
I mine øjne er det ikke “at holde på truppen” og gå styrket ud af vinduet.

Hvis vi skal komme styrket ud af vinduet, skal vi i denne sæson holde resten af den nuværende trup samlet og styrke den fra toppen med en kvalitetsspiller på 9’eren og flere garderinger i defensiven.
 
Yakob får ikke spilletid til VM. Jeg tror ikke, han får skabt den nødvendige opmærksomhed til et salg.
Mit gæt er, at han forlænger med to år til nytår, og vi så sælger ham efter denne sæson.
Frygten er at han hverken forlænger eller bliver solgt men bare lader den køre ud. Men en ny treårig kontrakt vil omvendt give ham en forsikring mod skader og nok også en mere ihærdig salgsindsats fra AGFs side.
 
Vi fik ham praktisk talt for en vognfuld knækbrød, så selv hvis der ikke ender med at være et salg i Yakob, så har vi bare fået så meget lækkerhed, sympatisk bekendtskab og fantastisk historie med ham, at det ikke ville kunne ødelægge min dag.

For et år siden lignede der hverken at være et salg eller en fremtid for ham, og nu er han tilbage og har på smukkeste vis været med til at sikre vores mesterskab og givet os endnu flere gode minder.
Jeg kan nemt unde ham at ende med en pæn sign-on fee til pensionsopsparingen, hvis det er den vej det en dag ender. Jeg kan unde Yakob utroligt meget - hans historie er større end den almindelige investering.
 
Vi fik ham praktisk talt for en vognfuld knækbrød, så selv hvis der ikke ender med at være et salg i Yakob, så har vi bare fået så meget lækkerhed, sympatisk bekendtskab og fantastisk historie med ham, at det ikke ville kunne ødelægge min dag.

For et år siden lignede der hverken at være et salg eller en fremtid for ham, og nu er han tilbage og har på smukkeste vis været med til at sikre vores mesterskab og givet os endnu flere gode minder.
Jeg kan nemt unde ham at ende med en pæn sign-on fee til pensionsopsparingen, hvis det er den vej det en dag ender. Jeg kan unde Yakob utroligt meget - hans historie er større end den almindelige investering.

Historien er selvfølgelig fantastisk og det er vildt han er tilbage igen 🙌

Dog har vi fået alt for lidt ud af, at have en spiller på kontrakt i 4 sæsoner. Han har spillet ca. 3.000 Superliga minutter siden vi hentede ham i august 2022. Prisen var vist "kun" kr. 1,4 mio. for en spiller hvis kontrakt stod til at udløbe men til gengæld fik Gøteborg en videresalgsklausul med (siger rygterne).

Set fra klubbens økonomiske synspunkt vs. sportsligt output, så er det alt alt for lidt med så få minutter over 4 sæsoner. Forhåbentlig sætter han pris på det klubben har gjort, forlænger kontrakten og så ser begge parter hvad der sker. Det vil absolut ikke gøre noget, hvis vi får noget mere sportsligt output ud af ham.
 
Yakob får ikke spilletid til VM. Jeg tror ikke, han får skabt den nødvendige opmærksomhed til et salg.
Mit gæt er, at han forlænger med to år til nytår, og vi så sælger ham efter denne sæson.
Det har også været min tanke. At han ikke kan få spilletid på et elendigt irak mandskab er ikke noget der får klubber fra større ligaer til at kigge hans vej. Jeg tror vitterligt ikke han er særlig attraktiv på transfermarkedet grundet den 2-årige skadespause. Jeg har også på fornemmelsen at han forlænger kontrakten. Det gælder også om at få lidt sikkerhed selv samt give lidt tilbage til AGF, hvis ikke der kommer et stort bud. Vi har eksempelvis ingen interesse i at sælge for 1 mio. euro. Dertil er han for god til os. Men omvendt kan vi også være tilfredse med 2 år ekstra samt en form for gentlemanaftale om at man er villige til at lade ham skifte til en større liga hvis pengene er OK. Men denne sommer tror jeg altså ikke han er specielt attraktiv.
 
Det har også været min tanke. At han ikke kan få spilletid på et elendigt irak mandskab er ikke noget der får klubber fra større ligaer til at kigge hans vej. Jeg tror vitterligt ikke han er særlig attraktiv på transfermarkedet grundet den 2-årige skadespause. Jeg har også på fornemmelsen at han forlænger kontrakten. Det gælder også om at få lidt sikkerhed selv samt give lidt tilbage til AGF, hvis ikke der kommer et stort bud. Vi har eksempelvis ingen interesse i at sælge for 1 mio. euro. Dertil er han for god til os. Men omvendt kan vi også være tilfredse med 2 år ekstra samt en form for gentlemanaftale om at man er villige til at lade ham skifte til en større liga hvis pengene er OK. Men denne sommer tror jeg altså ikke han er specielt attraktiv.
Men vi ved ikke, om Yakob er interesseret i at forlænge. Hvis ikke, så må det blive en konkret vurdering, om vi ønsker at sælge ham, kontra hvilke muligheder vi har for at tiltrække en anden spiller på en længere kontrakt. Jeg er enig i, at det ikke giver mening at sælge for 1 mio. euro, hvis han i stedet kan spille fast hele den kommende sæson og være med til at bevare noget kontinuitet.
 
Men vi ved ikke, om Yakob er interesseret i at forlænge. Hvis ikke, så må det blive en konkret vurdering, om vi ønsker at sælge ham, kontra hvilke muligheder vi har for at tiltrække en anden spiller på en længere kontrakt. Jeg er enig i, at det ikke giver mening at sælge for 1 mio. euro, hvis han i stedet kan spille fast hele den kommende sæson og være med til at bevare noget kontinuitet.
Hvis der ikke rigtig er nogen interesse for ham, så har jeg svært ved at se at han vil tage chancen og ikke forlænge. Jeg ser virkelig ikke klubber fra større ligaer have den helt store interesse i at hente ham. Bevares han er god, men hans historik siger også at han er en højrisiko signing i forhold til den alvorlige skade. Når han så ikke engang kan få spilletid på så dårligt et Irak mandskab, så er det ikke noget der ligefrem øger interessen. Og hvis det kun er lidt småbud der kommer, så hellere bare afvise. Så vil jeg stadig mene vi skal forsøge at finde en teknisk dygtig 8'er, og så må Yakob måske se sig hensat til bænken noget mere, hvis vi kan finde en der er mere værd at satse på. Jeg håber og tror stadig at laver en forlængelse.
 
Frygten er at han hverken forlænger eller bliver solgt men bare lader den køre ud. Men en ny treårig kontrakt vil omvendt give ham en forsikring mod skader og nok også en mere ihærdig salgsindsats fra AGFs side.
Egentlig også lidt vildt at de ikke forsøger at bruge ham - det er ikke fordi de her Irakiske hold har imponeret stort ved VM - at han ikke engang kommer ind forstår jeg ikke?
 
Egentlig også lidt vildt at de ikke forsøger at bruge ham - det er ikke fordi de her Irakiske hold har imponeret stort ved VM - at han ikke engang kommer ind forstår jeg ikke?
Men der er sgu' meget, man ikke forstår ... At Gift ikke er med ... At Sveriges røvdårlige defensiv ikke kan bruge en Kahl eller en Beijmo ... At Peter Møller stadig er boss i DBU ... At Erik R ikke sidder i fængsel ... At jeg hele tiden laver overspringshandlinger og poster crap som spilder både min og andres tid når jeg burde arbejde ...
 
Jeg mener jo stadig vi burde være i markedet efter en permanent målmand. Jeg ved godt vi lige har skrevet en 3 årig kontrakt med Mads Hedenstad, men ser klubben ham som den permanente afløser når Jesper Hansen smider handskerne?
Hvad med en Jonathan Fischer? Metz købte ham for 22 millioner kroner, og han er rykket ned med klubben, så det er vel ikke fordi hans værdi er vokset i perioden?
Han er relativt stærk med fødderne, og med sine næsten 2 meter dominerer han feltet stort.

https://www.transfermarkt.com/jonathan-fischer/profil/spieler/542452 ?
 

Latest posts

Back
Top