New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 220K
Transfervindue Sommer 2026
1. Mange landstrænere forbyder deres spillere at forhandle under en slutrunde (det kan dog nemt omgås bare spørg Preben Elkjær)
2. Flere mindre og mellemstore klubber håber på, deres spillere viser sig frem for at øge værdien. Vi vil rigtig gerne have, Yakub brænder banen af.
3. Der er også mange trænerfyringer efter sæsonafslutning og som klub vil du oftest gerne have en træner på plads før der købes spillere.
4. Sneboldseffekten. Nogen skal starte med at købe.
5. Præsidentvalget i Real. Store klubber afventer, hvad der sker i det galehus. Flere af deres spillere er rygtet væk især til PL men Real kommer næppe til at sælge før valget. Igen, sneboldseffekten.
6) transfervinduet er slet ikke åbent, så ingen har travlt med at sælge - hverken klub eller spiller.

Du har €8,5m i omkostning. Det ser realistisk ud, man kan sige DKK 65 mio. På 4- eller 5-årige aftaler giver det årlig omkostning på 14-15 mio., og så kommer lønnen oveni. 8 x 2,5 = 20 mio.

Så man øger lønbudgettet med 35 mio.,
PM: -3
HD: -2
LW->MH: -1,5

Så er vi på 28,5m
---
YB er 2m i transfer + løn årligt, sikkert 1,5m
JS er vel 2m i løn årligt
Carstensen og Jørgensens lønninger er i budgettet. Det trækker 5 mio ud af regnestykket.

Så hedder det et plus på 23,5 mio. Ift indeværende år.

Kan man afhænde Badji og Gyamfi er det 3,5 sparet på Badji og 3 på Gyamfi. Det vil tage væksten ned på 17 mio. Den del er dog mere spekulativ.

Sælger man Links, Arnstad, Bech og/eller Yakob er der en gevinst på transferrettigheder. Det er svært at indregne, fordi det er one-off, ligesom salg af TK, Bisseck, Daghim eller Grønbæk. Fortjenesten kan dække en stigning ud over hvad budgettet kan trække i 26/27 og betale for en fremrykket investering.

Salg af Arnstad vil nok frigive 4,5 mio, ud over fortjenesten. Bech nok 3 mio. Yakob 1,5 mio og Links 1,5 mio. Så der er ikke meget 'spræl' i salg af Links, Bech og Yakob, hvis man måler på hvor meget man kan øge erstatte dem for.

Carstensen og Jørgensens lønninger er i budgettet. Det trækker 5 mio ud af regnestykket.

Så hedder det et plus på 23,5 mio. Ift indeværende år.

Kan man afhænde Badji og Gyamfi er det 3,5 sparet på Badji og 3 på Gyamfi. Det vil tage væksten ned på 17 mio. Den del er dog mere spekulativ.

Sælger man Links, Arnstad, Bech og/eller Yakob er der en gevinst på transferrettigheder. Det er svært at indregne, fordi det er one-off, ligesom salg af TK, Bisseck, Daghim eller Grønbæk. Fortjenesten kan dække en stigning ud over hvad budgettet kan trække i 26/27 og betale for en fremrykket investering.

Salg af Arnstad vil nok frigive 4,5 mio, ud over fortjenesten. Bech nok 3 mio. Yakob 1,5 mio og Links 1,5 mio. Så der er ikke meget 'spræl' i salg af Links, Bech og Yakob, hvis man måler på hvor meget man kan øge erstatte dem for.
Jeg synes de her ting er svære at gætte på.

Vi sparer også afskrivninger på Kahl, men har sikkert hævet lønnen. Afskrivningerne var cirka 2 millioner årligt, er han “kun” steget 1 million årligt i løn, så har vi sparet i budgettet på at hente ham.

Carstensen og Jørgensen, hvis de tilsammen er 10 millioner, som jeg ikke tror er urealistisk over 4 år, så taler vi 2.5 mere årligt, til sammen for de to.

Links har vi ikke afskrivninger på, så hele salget vil være gevinst. Koster afløseren 15 millioner over 5 år, så er differencen 3 millioner.

Jeg tror dog godt vi kan konkludere, at vores afskrivninger på Kahl og Beijmo er stoppet.

Beijmo, Mortensen og Dalsgaard var nok blandt de 10 bedst lønnede.

Så kombineret med et øget budget, så burde der være rigeligt med penge at handle for.

Efter den senest kapitaludvidelse skrev klubben at man havde en egenkapital på 285 millioner. Så man kan principielt sagtens bruge f.eks 10 millioner Euro og have mere en 200 millioner i egenkapital. De hypotetiske 75 millioner, hvis de afskrives over 5 år, så taler vi 15 millioner årligt, som det påvirker det sportslige budget.

Hvis man så får en overgangssum på en eller anden spiller, bonusser for enten Bisseck, TK eller Daghim, samt muligvis et europæisk gruppespil, kan man nærmest have reetableret egenkapitalen igen omkring nytår.

EDIT: Samtidig må man formode, at vores køb af Badji og Gyamfi f.eks., er afbetalt til de sælgende klubber nu, så et salg af dem vil også påvirke vores pengestrømme positivt.

Podcasten KSDH foreslår Tobias Lauritsen er en norsk centerforward på 1,96 m som et transferfri i Sparta Rotterdam. Han lyder nice 28 år har scoret 10+ samt assist de seneste 4 år. Vi er nok ikke de eneste der kan se den fidus. Er det realistisk?
Han er en stor og stærk stationær type. Han har været nævnt her før.

Minder mere om Paddy end Lind gør

Jeg er enig i at det med lokal er lækkert, men ikke en særskilt værdi (jeg mener man skal betale for)

Det er svært at overskue hvor mange spillere holdet mangler og på hvilke positioner, fordi der er mange løse dele.

Så kan man se på hvad de koster og hvad man har i udsigt

Højer er gratis
Carstensen koster 10 mio.
Jørgensen koster 5 mio
Lind koster 25 mio
Anderson koster 12 mio

Jeg antager der er flere penge at handle for. Alle ovenstående er lav-risiko. Man risikerer skader, men spillerne passer ind, har niveau osv.

Der er jokere som Bech, Arnstad, Yakob og Links. Jeg ser Anderson som mulig erstatning for dem alle - primært Bech og Arnstad - og 12 mio for en afløser er vel fundet til de penge? Hyseni for 20 mio har langt mere upside, men er også meget mere risikabel, og har ikke samme niveau pt.

Der er flere. Jeg er med på at diskutere om pengene er bedre brugt på Jørgensen, Carstensen eller Anderson. Der mener jeg klart Anderson er mest værdi for pengene og Carstensen nr. 2.

Jeg ved ikke lige, hvor du har de specifikke beløb fra, men der er også sign-ons, skal du huske.
Derudover så svarede jeg jo blandt andet folk, som mente, at vi nok skulle bruge en 50 millioner eller lign. i det kommende vindue, og hvis dine priser holder stik, så er du allerede over det beløb på de der handler. Dine priser giver 52 millioner + sign ons.

Vi har jo lige mistet tre spillere, og folk mener også, at vi skal have mindst en ny starter til centerforsvaret, og derudover at vi skal være bredere/bedre på bænken. Og hvis vi kommer af med Badji, Gyamfi osv. så skal der vel også nye ind for dem eller hvad? Og ved vi om Polle kommer tilbage som noget reelt bud på en starter?

Så ender vi jo langt, langt over de 50 millioner, som flere af de andre snakkede om. Det er jo netop det, som jeg forholder mig til. Hvis de ca. 50 millioner er et godt bud fra andre herinde, så mener jeg helt enkelt, at Anderson tager for stor en del af budgettet.

Jeg ved ikke lige, hvor du har de specifikke beløb fra, men der er også sign-ons, skal du huske.
Derudover så svarede jeg jo blandt andet folk, som mente, at vi nok skulle bruge en 50 millioner eller lign. i det kommende vindue, og hvis dine priser holder stik, så er du allerede over det beløb på de der handler. Dine priser giver 52 millioner + sign ons.

Vi har jo lige mistet tre spillere, og folk mener også, at vi skal have mindst en ny starter til centerforsvaret, og derudover at vi skal være bredere/bedre på bænken. Og hvis vi kommer af med Badji, Gyamfi osv. så skal der vel også nye ind for dem eller hvad? Og ved vi om Polle kommer tilbage som noget reelt bud på en starter?

Så ender vi jo langt, langt over de 50 millioner, som flere af de andre snakkede om. Det er jo netop det, som jeg forholder mig til. Hvis de ca. 50 millioner er et godt bud fra andre herinde, så mener jeg helt enkelt, at Anderson tager for stor en del af budgettet.
Jeg har taget nogle ca-priser. De er næppe korrekte, men nok heller ikke helt skæve.

Man kan også tage Nizzleroys liste og se på hva fx 65 mio gør ved budgettet. Konklusionen er, at har man fx 30 mio at lægge på budgettet er det ikke så tosset endda.

Ift Anderson er det relativt simpelt. Har man pengene til at bakke de udmeldinger op, der er kommet mener jeg Anderson er fuld værdi for pengene - naturligvis afhængig af hvad 'pengene' er, jeg tænker 10-15 mio.

Har man ikke pengene til at bakke ambitionerne op, kan man også se på Carstensen og Jørgensen og om de er deres omkostning værd.

Hvis man skiller sig af med fx Badji og Gyamfi er det 0 minutter på banen eller bænken i foråret der skal erstattes. Det er ren upside. Jensen-Abbew vil skulle erstattes, hvis han sælges.

Man kan også ende med et salg fra start-11, der giver en god sjat ekstra. Eller pengene fra Grønbæk, Daghim, Bisseck eller TK.

Hvis de ca. 50 millioner er et godt bud fra andre herinde, så mener jeg helt enkelt, at Anderson tager for stor en del af budgettet.
Hvis der er flere niveauer i diskussionen, så lad os skille dem ad.

Er der noget specifikt modvilje mod Anderson? Hvis man ikke mener han er en værdifuld spiller, er det oplagt man ikke mener det er værd at betale for ham.

Fri transfer?
5?
10?
15?
20?

Giver det mere mening at betale fx 20 mio for Hyseni? Fir mig ja, i transferøjemed, men nej ud fra sportslig værdi kommende sæson.

Jeg synes ikke Solbakken var 15 mio værd dengang, især ikke på tre års aftale og med mangel på en 9'er. Jeg havde hellere set Jønsson hentet ind for 0 kr og pengene brugt på transferpotentiale

Da Knudsen blev købt havde nålen rykket sig. Dertil var jeg ked og ærgerlig over at miste Knudsen, da han tog til Tyskland, så jeg var glad for at se ham retur.

Anderson er en Knudsen for mig.

Jeg har taget nogle ca-priser. De er næppe korrekte, men nok heller ikke helt skæve.

Man kan også tage Nizzleroys liste og se på hva fx 65 mio gør ved budgettet. Konklusionen er, at har man fx 30 mio at lægge på budgettet er det ikke så tosset endda.

Ift Anderson er det relativt simpelt. Har man pengene til at bakke de udmeldinger op, der er kommet mener jeg Anderson er fuld værdi for pengene - naturligvis afhængig af hvad 'pengene' er, jeg tænker 10-15 mio.

Har man ikke pengene til at bakke ambitionerne op, kan man også se på Carstensen og Jørgensen og om de er deres omkostning værd.

Hvis man skiller sig af med fx Badji og Gyamfi er det 0 minutter på banen eller bænken i foråret der skal erstattes. Det er ren upside. Jensen-Abbew vil skulle erstattes, hvis han sælges.

Man kan også ende med et salg fra start-11, der giver en god sjat ekstra. Eller pengene fra Grønbæk, Daghim, Bisseck eller TK.

Jo jo, hvis vi af en eller anden grund har markant flere penge, end folk lader til at tro, så er det selvfølgelig en helt anden snak. Det kan vi ikke rigtigt vide så skide meget om endnu. Jeg ser bare ikke Anderson som specielt god, så hvis vi taler om måske at bruge en tredjedel af budgettet (hvis de 50 mill andre snakkede om er retvisende) virker helt hul i hovedet for mig, når vi mangler spillere til så mange positioner + bredde.
Jeg ser dog også Carstensen som en bedre signing end Anderson, må jeg tilstå. Og hvis vi ikke henter ham, så har vi vel kun vores nyligt tilbagevendte Andersen til den position?

Det er korrekt, at Badji og Gyamfi ikke har spillet for os, men det blev jo hentet til af en årsag. Årsagen er vel som sådan ikke forsvundet, tror du? Bredde og evt. store salg, hvis man kan få især angribere til at slå til. Men vi ville om ikke andet skulle have mere end blot Lind eller hvem end vi kunne komme til at signe. Godt nok gjorde Serra det faktisk noget bedre per minut end Mortensen i denne sæson, så måske tror man stadig på ham? Hvem ved...

Jo jo, hvis vi af en eller anden grund har markant flere penge, end folk lader til at tro, så er det selvfølgelig en helt anden snak. Det kan vi ikke rigtigt vide så skide meget om endnu. Jeg ser bare ikke Anderson som specielt god, så hvis vi taler om måske at bruge en tredjedel af budgettet (hvis de 50 mill andre snakkede om er retvisende) virker helt hul i hovedet for mig, når vi mangler spillere til så mange positioner + bredde.
Jeg ser dog også Carstensen som en bedre signing end Anderson, må jeg tilstå. Og hvis vi ikke henter ham, så har vi vel kun vores nyligt tilbagevendte Andersen til den position?

Det er korrekt, at Badji og Gyamfi ikke har spillet for os, men det blev jo hentet til af en årsag. Årsagen er vel som sådan ikke forsvundet, tror du? Bredde og evt. store salg, hvis man kan få især angribere til at slå til. Men vi ville om ikke andet skulle have mere end blot Lind eller hvem end vi kunne komme til at signe. Godt nok gjorde Serra det faktisk noget bedre per minut end Mortensen i denne sæson, så måske tror man stadig på ham? Hvem ved...

Jeg nævnte de 50 millioner. Det var det, vi brugte for 2 år siden. Jeg tror, vi har flere millioner i år.

Vi får kun uddannelsespenge for Grønbæk, men både TK, Bisseck og Daghim, skulle der være interesse omkring, så måske det kan give en 20 mio mere til regnskaberne. Der er desuden frigivet noget kapital med Dalsgaard, Paddy og Beijmos exit, så mon ikke det hele kommer til at hænge fint sammen.

Rasmus Carstensen - rygterne fra medierne i Köln siger 9 mio DKK (med mindre CV får dem ned i pris pga, skaden)
Sebastian Jørgensen - 5 mio DKK (med mindre CV får dem ned i pris pga, begrænset spilletid)
Casper Højer - Fri Transfer, måske et par millioner i transfer fee
Mikael Anderson - 12 mio DKK, (15 mio på en 4 årig aftale og 25% afskrevet)
Alexander Lind - 30 mio DKK (hvis han ombestemmer sig i forhold til at ødelægge karrieren)
Asger Sørensen 10 mio DKK, Sparta Prag

66 mio DKK

Det giver en trup på 28 spillere, der ser således ud:

Målmænd:
Jesper Hansen
Mads Hedensted
Otto Lyhne

Højre stopper:
Asger Sørensen
Jonas Jensen-Abbew
Tobias Mølgaard

Central forsvar:
Frederik Tingager
Luka Callø

Venstre stopper:
Eric Kahl
Casper Højer

Højre wingback:
Jakob Andersen
Rasmus Carstensen

Central midt:
Nicolaj Poulsen
Magnus Knudsen
Markus Solbakken
Kevin Yakob
Oskar Haugstrup
Hamuza Sengooba

Venstre wingback:
Gift Links
Frederik Emmery

Højre offensiv midt:
Tobias Bech
Sebastian Jørgensen
Stefan Tchamche (ud på leje)

Angriber:
Alexander Lind
James Bogere
Janni Serra
Youssef Badji (ud på leje)
Richmond Gyamfi (ud på leje)

Venstre offensiv midt:
Kristian Arnstad
Mikael Anderson
Tomas Kristiansson

Så vi har forskelligt synes på MA, det er fair. Derfor er jeg også klar på at betale mere for ham.

Jeg foretog det hurtige regnestykke hvor 65m i transfers kan rummes indenfor 30m budgetstigning som lyder rimeligt. Derfor er jeg ikke så nervøs for råderummet - men pengene skal naturligvis bruges klogt.

Jeg ser MA give så stor fleksibilitet at han øger bredden på flere positioner. Carstensen er bedste højre wingback ... bortset fra når Links rykkes over. Andersen kan dække den. Jeg ved ikke med Emmery, han kan også i nogen grad. Men jeg har det fint med at hente begge.

Den her forstår jeg ikke. Holdet spiller med én 9'er. Det var PM. Serra var hentet som alternativ, men ikke god nok. Badji blev hentet som alternativ, men ikke god nok. Gyamfi blev hentet til en 11'er, men ikke god nok.

Man har Serra, Tchamche, Bogere, ud over Gyamfi og Badji.

Mon ikke man ønsker at udleje Tchamche og sælge/afhænde Badji, Gyamfi og Serra. Så skal der to 9'ere ind, det kunne være Lind og Uhre (jeg er ikke så vild med Uhre, men de nævner ham hele tiden, senest Farzam i en eller anden podcast). Så kan Bogere være ham med transferpotentialet.

Så vi har forskelligt synes på MA, det er fair. Derfor er jeg også klar på at betale mere for ham.

Jeg foretog det hurtige regnestykke hvor 65m i transfers kan rummes indenfor 30m budgetstigning som lyder rimeligt. Derfor er jeg ikke så nervøs for råderummet - men pengene skal naturligvis bruges klogt.

Jeg ser MA give så stor fleksibilitet at han øger bredden på flere positioner. Carstensen er bedste højre wingback ... bortset fra når Links rykkes over. Andersen kan dække den. Jeg ved ikke med Emmery, han kan også i nogen grad. Men jeg har det fint med at hente begge.

Den her forstår jeg ikke. Holdet spiller med én 9'er. Det var PM. Serra var hentet som alternativ, men ikke god nok. Badji blev hentet som alternativ, men ikke god nok. Gyamfi blev hentet til en 11'er, men ikke god nok.

Man har Serra, Tchamche, Bogere, ud over Gyamfi og Badji.

Mon ikke man ønsker at udleje Tchamche og sælge/afhænde Badji, Gyamfi og Serra. Så skal der to 9'ere ind, det kunne være Lind og Uhre (jeg er ikke så vild med Uhre, men de nævner ham hele tiden, senest Farzam i en eller anden podcast). Så kan Bogere være ham med transferpotentialet.

MA kan altså ikke dække en wingback.

Jeg tror man beholder Serra et år mere og lader kontrakten løbe ud i 2027. Hvorefter hans dyre lønkroner kan anvendes til at hente en ny reserve 9'er.

Der er ingen grund til at hjælpe FCM ud af den formentlig dyre kontrakt med Uhre.
Og er Uhre overhovedet bedre end Serra ?

Det vil være sundt for Tchamche med et års udleje.
Badji og Gyamfi bliver svære at komme af med. Ender nok med endnu et års udleje til dem.

Men hele nøglen er at vi får hentet den rigtige 9'er.

Jeg nævnte de 50 millioner. Det var det, vi brugte for 2 år siden. Jeg tror, vi har flere millioner i år.
Hvor har du de 50 mio fra? :unsure:

Når jeg lige kigger på transfermarkt, så har vi maks brugt €4,85M over en hel sæson - altså 36 mio.

Men ja, budgettet er nok større i år, men til gengæld skal vi nok også fordele pengene over flere spillere

MA kan altså ikke dække en wingback.
Jeg tror vi er enige i det ikke er den primære placering, og jeg ser ham stærkere på både 6'er, 8'er og 10'er.

Men Links, Andersen, Emmery og Carstensen spiller WB på hver deres måde, og jeg vil ikke være bekymret over MA på WB. Da Uwe var der, var kritikken af MA ikke at han er ringe på WB, men at han var langt vigtigere på 8'eren

Hvor har du de 50 mio fra? :unsure:

Når jeg lige kigger på transfermarkt, så har vi maks brugt €4,85M over en hel sæson - altså 36 mio.

Men ja, budgettet er nok større i år, men til gengæld skal vi nok også fordele pengene over flere spillere

Det er fuldstændigt gebet ud af min egen hukommelse. Men efter hurtig googling:

Arnstad: 2,1 mio. euro (15,7 mio. kroner)
Badji: 10 millioner kroner
Gyamfi: 9 millioner kroner
Wahlen: 3,7 millioner kroner

Det er tættere på transfermarkts 36. mio. Men hertil kommer sign on fees til Duelund, Dalsagaard og Maksimal Ekkekt.

Det reelle tal ligger nok et ste mellem 36 og 50.

Latest posts

Back