Transfervindue Sommer 2026
Det er vel meget normalt for en mesterklub der også vil gøre sig i Europa. Lad os håbe CV er klar på detOg så er jeg også spændt på hvad vi kan tiltrække af lejespillere. Nu hentede vi et par stykker sidste sommer, og jeg håber vi kan tage et skridt op. Jeg synes vi skal give en spiller som Sverre Nypan et forsøg. Hentet dyrt til City, ikke en succes i Championship og kommer næppe omkring Citys hold næste sæson. Måske de kan se idéen i at sende ham til Skandinavien og modnes lidt mere hos en klub der skal spille europæisk sammen med et par landsmænd. Bevares der er ikke meget fremtid i sådan en lejeaftale men det kan løfte kvaliteten og bevågenheden. Jeg kan ihvertfald ikke forestille mig andet end, at han skal ud på leje. City skal nok æde lønnen hvis de kan se udviklingsmuligheden.
Jeg forstår bare ikke, hvordan i kan mene, at vi skal bruge 2 millioner euro på en breddespiller, må jeg indrømme. Det er vel ikke urealistisk, at vi skal ud at hente 8 spillere eller lign. når nu vi har mistet tre, og vi stadig har brug for en bredere/bedre trup. Bare fordi vi blev mestre, betyder det stadig ikke, at vi har FCK/FCM penge.
Jeg kan simpelthen ikke se logikken i at bruge så meget på Anderson. Han vil (igen) være en af vore dyreste spillere, og sikkert ende med at være en af de lønførende spillere i truppen, og det synes jeg bare slet ikke, at han er god nok til. Hans løn gik vel op, da han skiftede til Sverige, og nu skal den så gå op igen? Så en spiller, som det meste af tiden i AGF ikke just imponerede skal være den/en af de dyreste i både indkøb og løn, efter han skiftede væk? Hvorfor? Manden er også 28 til næste sæson..
Folk har snakket om, at det måske ikke er urealistisk, at vi bruge 50 millioner eller lign, men så er det sgu da også vildt at bruge en tredjedel på Anderson, hvis man skal hente 8 spillere eller noget i den stil. Jeg forstår ganske enkelt ikke hypen omkring ham, og jeg håber sådan set, at han vælger Saudi eller hvad fanden det var, så han kan score kassen, og vi ikke bruger for meget på breddespillere, blot fordi "han er jo en lokal dreng!!".