New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 163K
Hver gang man står i en situation, hvor man mister, er kunsten at komme ud af den situation stærkere end før man havnede der. Det er meget et spørgsmål om at ændre sin attitude.

Der er selvfølgelig brug for kontinuitet, men der er også brug for nytænkning. Hvis der kommer noget godt ud af det møde, som Højer har haft med CV, så synes jeg at truppen bliver opgraderet. Trænerteamet får nogle nye kvaliteter ind, hvilket åbner op for nogle nye spillemønstre.

Tanken om Højer i truppen minder mig mest af alt, om dengang man signede en aldrende men langt fra færdig John Sivebæk. Der blev tilført stabilitet, fart og masser af indlæg. JS blev hurtig en publikumsfavorit og var en af de spillere, man gik på stadion for at se.
Naturligvis er en afgang en mulighed for, at styrke truppen. Sådan er det.

Men at hente en ny spiller er jo altid en risiko. Jeg er sikker på, at CV nok skal få erstattet Beijmo godt. Defensivt er det ikke så besværligt tænker jeg, det er nok mere den taktiske fleksibilitet der er problemet.

Jeg har ikke hørt om en møde mellem Højer og CV, men såfremt der har været et, og er Højer en mulighed, så er han jo af gode grunde ikke en Beijmo afløser, men nærmere supplement til Kahl og Links.

• Like
Reactions: JB
Naturligvis er en afgang en mulighed for, at styrke truppen. Sådan er det.

Men at hente en ny spiller er jo altid en risiko. Jeg er sikker på, at CV nok skal få erstattet Beijmo godt. Defensivt er det ikke så besværligt tænker jeg, det er nok mere den taktiske fleksibilitet der er problemet.

Jeg har ikke hørt om en møde mellem Højer og CV, men såfremt der har været et, og er Højer en mulighed, så er han jo af gode grunde ikke en Beijmo afløser, men nærmere supplement til Kahl og Links.
Jeg tror nu ikke nødvendigvis at det er førsteprioritet for CV at finde en ny spiller til HCB. Første prioritet må være at få Henrik Dalsgaard forlænget og Rasmus Carstensen på permanent kontrakt. Dalsgaard har spillet pladsen næstmest, og har europæisk erfaring, og derudover kan Jakob Andersen tage den hvis Rasmus Carstensen er tilbage efter sommerferien og endelig har Luca Callø åbenbart været for god til 1. Division ifølge. Det Hvide Snit, så han vil helt sikkert også kunne tage pladsen hvis det er nødvendigt. For ikke at tale om Tobias Mølgaard og Jonas Jensen-Abbew. Så det er nok den position på banen hvor der er allermest bredde.

Til gengæld er der ingen bredde modsat, hvis Kahl er ude, er der ikke en naturlig afløser, kun spillere ude af position. Så jeg kan godt forstå at Caper Højer bliver nævnt, dels vil han kunne tage VCB, men han kan også tage VWB, hvis Links er ude, og derudover vil han være den leder i omklædningsrummet, som måske ellers kunne mangle. Jeg har heller ikke hørt at der skulle være deciderede forhandlinger imellem Højer og CV, men det er dog blevet nævnt at de har hilst på hinanden og talt sammen i forb. med fejringen.

Jeg tror nu ikke nødvendigvis at det er førsteprioritet for CV at finde en ny spiller til HCB. Første prioritet må være at få Henrik Dalsgaard forlænget og Rasmus Carstensen på permanent kontrakt. Dalsgaard har spillet pladsen næstmest, og har europæisk erfaring, og derudover kan Jakob Andersen tage den hvis Rasmus Carstensen er tilbage efter sommerferien og endelig har Luca Callø åbenbart været for god til 1. Division ifølge. Det Hvide Snit, så han vil helt sikkert også kunne tage pladsen hvis det er nødvendigt. For ikke at tale om Tobias Mølgaard og Jonas Jensen-Abbew. Så det er nok den position på banen hvor der er allermest bredde.

Til gengæld er der ingen bredde modsat, hvis Kahl er ude, er der ikke en naturlig afløser, kun spillere ude af position. Så jeg kan godt forstå at Caper Højer bliver nævnt, dels vil han kunne tage VCB, men han kan også tage VWB, hvis Links er ude, og derudover vil han være den leder i omklædningsrummet, som måske ellers kunne mangle. Jeg har heller ikke hørt at der skulle være deciderede forhandlinger imellem Højer og CV, men det er dog blevet nævnt at de har hilst på hinanden og talt sammen i forb. med fejringen.
Det kan blive interessant at se om der kommer flere rygter om venstrebenede VCB/VWB’ere. Dem der har været hidtil kan jo selvfølgelig være fordi man ikke var vidste om Kahl ville forlænge, måske endda for at lægge lidt pres på hans bagland. Jeg tror dog også stadig man kigger efter noget til de positioner. I vinter snakkede vi en del om at vi var sårbare der, det viste sig så at Andersen kunne afhjælpe det, men det virker oplagt at frigive ham mere til højre side.

Her på bagkant synes jeg, forlængelsen med Kahl måske var den vigtigste opgave for CV overhovedet.

Det er indelysende, at Kahl er en kæmpe profil. Men herudover kan den måske også give ro frem mod europæisk kvalifikation.

For det første må det nu være fastlagt, at vi fortsætter med at spille med tre stoppere. Det er her, Tingager og Kahl er bedst.

For det andet er vi reelt set tæt på at have truppen klar til den europæiske kval. En ny 9'er, en forlængelse af Dalsgaard og permanente aftaler til Sebastian Jørgensen og Rasmus Carstensen, så har vi et godt udgangspunkt - altså indtil Links, Arne, Yakob og Bech bliver solgt.

På lidt længere sigt mangler vi måske nogle flere forstærkninger blandt de bagerste fem markspillere. En ny HCB er måske fortsat ønskværdigt, afhængigt af, hvor klar Callø og Mølgaard er, og om JJA kan finde det niveau, han gemmer et eller andet sted.

Herudover er det oplagt, at vi mangler noget mere dybde på VCB. Casper Højer kunne måske fortsat være en god løsning, især hvis han også ville kunne bidrage på VWB (hvad jeg ikke skal kloge mig på, om han kan).

Latest posts

Back