New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 148K
Jeg kan ikke udelukke JJA bliver et hit, ligesom Wahlstedt sikkert kan fungere glimrende som keeper med frisk start og en klub der ikke spiller bolden ud nedefra (der var væsentligt flere udfordringer med LW, men det var en alvorlig systematisk svaghed).

Det jeg mener at kunne udlede fra tiden i AGF er, at både Uwe og JP fravalgte LW, og det så eftertrykkeligt at LW end ikke fik 'bløde' pokalkampe.

For JJA var Uwe positiv, indtil kampen mod FCK i sommeren 24, hvor Kahl to pladsen, efterfulgt af det røde kort mod Viborg (?). Derfra var der ikke spilletid, før Dalle blev mobbet ud af startopstillingen og man spillede ungt i foråret 25.

JP forsøgte sig med JJA i opstarten og troede nok på ham til at lade han starte mod Haderslev.

Hvis man skal sælge det positive narrativ, der giver chance for JJA i AGF i kommende sæson, ser jeg det som følger:

JP ændrede defensivt system efter 1. Kamp og gik tilbage i retning af Uwes system. Det var en konstatering af, at en risikobetonet offensiv spillestil kræver defensiv soliditet, så man ikke ændrer alt, men bygger videre på fundamentet - også på spillersiden.

Den justering af defensiven, samt tilbagevenden til det man kendte defensiv, gjorde at JJA blev sat bag i køen. Den let ændrede tilgang var også til ugunst for JJA og kostede det meste af efteråret. AGF signalerede manglende tiltro til ham, både i forbindelse med udlejning af Callø, og i angiveligt at have sagt ok til salg i vinters, som JJA selv takkede nej til (i så fald må det have været ufavorabelt og dermed nok også et ganske beskedent bud).

I foråret har han holdet snuden i sporet og arbejdet sig ind i varmen, men er ikke blevet brugt meget pga guldkamp og solid form hos de øvrige. Og man fornemmer han passer ind socialt.

I forhold til Serra og JJA virker en fremtid i AGF som en fremtid i skyggen, og baseret på de har indgået lange aftaler klubben ikke ville indgå med nuværende viden. Men de er for gode til bare at 'smide væk', ud over at AGF ikke agerer på den måde.

Der er ikke noget i ovenstående, der udelukker en fin fremtid for JJA udenfor AGF. Faktisk heller ikke i AGF, jeg synes bare ikke det ser sandsynligt ud.

Jeg er ikke kvalificeret til at vurdere JJAs niveau. Jeg baserer mig på at vurdere hvad klubben har signaleret gennem sine handlinger. og jeg tror det er langt mere sandsynligt JJA får succes et nyt sted på lavere, end han bliver mere end marginal hos AGF.
Og det kan sagtens være du får ret. Men lige nu tror jeg mere på at AJ slår igennem end at Mølgaard finder tilbage til sit tidligere niveau.

Og nu var du lidt efter mig, at jeg kaldte dig skråsikker på det ikke sker. Den kommentar omkring mobbe Dalle ud af start 11 er sådan noget som hvert fald får mig til at tolke dig som skråsikker 😉

Især når Dalsgaard ikke var super prangende det forår heller.

Og det kan sagtens være du får ret. Men lige nu tror jeg mere på at AJ slår igennem end at Mølgaard finder tilbage til sit tidligere niveau.

Og nu var du lidt efter mig, at jeg kaldte dig skråsikker på det ikke sker. Den kommentar omkring mobbe Dalle ud af start 11 er sådan noget som hvert fald får mig til at tolke dig som skråsikker 😉

Især når Dalsgaard ikke var super prangende det forår heller.
Jeg tror hverken på Mølgaard eller JJA i AGF, men mere på JJA end TB.

Min kommentar om Dalsgaard er udtryk for hvad jeg observerede dengang - Mølgaard og JJA var betydeligt svagere end Dalsgaard, men blev foretrukket i en periode hvor Wahlstedt også blev tvunget på mål fremfor Hansen. Så det lå i forlængelse af at forynge holdet. Og enig, Dalsgaard havde ikke været specielt god. Men han leverede sammenhængende gode indsatser med få udfald, der kostede. Det vurderede jeg højere end en indsats der generelt lå på lavere niveau.

Hvis det er at tolke som skråsikkert så må jeg leve med det. Alternativet er så blodfattigt, at jeg ikke gider bruge tid på det. Og jeg sagde intet sted at jeg ikke troede på det. Der ligger naturligvis en masse stillingtagen til de fælles tilgængelige informationer.

Jeg er skråsikker nok på at kende min analyse til at lægge den frem, men langt mindre skråsikker på den er korrekt. Og den del tager jeg meget gerne mod udfordringer på.

Tipsbladet spekulere i, at SIF bør jagte Robert Skov der netop er blevet 30 år og et enkelt år tilbage af kontrakten i Union Berlin.

Er det noget som GF også bør være obs på?
Jeg synes det skræmmer lidt, at han har været skadet hele sæsonen (næsten).

Ellers en glimrende spiller

Last edited:
Campo forsøger at spekulere i hvad CV skal gøre i transfervinduet.

De mener der er behov for:
1 ny angriber (de foreslår Mikael Uhre!!!)
2 nye midtstoppere
1 ny kantspiller

De forholder sig ikke til forlængelser og spillere retur fra leje.

_____________________________________________________________________________________________________________

I princippet kommer der 3 udlejede spillere tilbage, og så er truppen numerisk komplet, men i praksis er det kun den ene der er potentiale i. Samtidig er der noget dødvægt som skal videre i form af Serra og Mølgaard, samt måske et par talenter som Haugstrup, Kristjansson og Hamza der skal prøve sig af på leje.

Jeg kan ikke helt følge behovet for hele 2 nye midtstoppere, hvis Dalsgaard er klar på en forlængelse, så er der Tingager, Dalsgaard, Jensen-Abbew og Callø til 1 position, det burde være tilstrækkeligt, også med det udvidede program med europæiske kampe. Til gengæld nævner de ikke yderstoppere med et ord, selvom det er her der mest behov for forstærkning. En forlængelse af Eric Kahl, og en spiller mere på den position, der er nævnt et par stykker, med Igor Drapinski og Jan Plug, og så har Stiften nævnt at Casper Højer er tilbage og mingelerer med klub repræsentanter. Så mon ikke der kommer til at ske noget på den position.

Derudover har der været rygter om en ny ung offensiv midtbanespiller fra Holland Robin van Cluijsen, mon ikke han er tænkt på enten Bech’s eller Arnstads position? Og så er der noget mediesnak omkring Alexander Lind, jeg ved ikke hvor konkret det er, men det er nok i hvert fald en position som der bliver scoutet meget intenst på.
Det er en tynd kop kaffe de serverer, med ét konkret navn. Og så tidsbestemte de Uhre forkert, når de skriver man prøvede at hente ham i sommers.

Hvis vi tager ja-hatten på kunne det give mening på visse punkter. Det er hårdere at komme på holdet som offensivspiller i FCM end i AGF.

Hvis FCM har ønske om at slippe Uhre på en fri og han holder det niveau AGF troede på i vinters, så måske. Jeg ser ham ikke som fast 9'er, men som en fornuftigt lønnet joker i offensiven. Supplement til Alexander Lind der giver fart, måske på en wing (og her erkender jeg blankt jeg ikke kender ham ret godt).

Uden ja-hatten kan jeg ikke se FCM ville slippe ham, såfremt AGF har interesse. AGF bør heller ikke have interessen nok til at betale for ham. Samtidig virker klubben til at bære nag / være smålige, fx med Rådmanden og Beijmo, så mon ikke også Uhre er lagt for had? Deres økonomi er sikkert ligeglad, men jeg har heller ikke behov for at lade dem slippe for Uhre - det skal koste at genere, de risikerer at få spilleren.

Kantspiller (WB / TB 10'er) er en interessant ting. Kan man finde en offensiv wingback, der også kan spille 10'er tager jeg gerne sådan en. Ellers kunne man sige en af hver.

To centerforsvarere: Callø retur og evt forlængelse til Dalsgaard. Så afhænger meget af Kahl.

I den forgangne sæson har man haft 4, Tingager, Kahl, Beijmo og Dalsgaard man stolede på til 3 pladser. JJA spillede sig op, men virker ikke som en man stoler på. Er Callø god nok til at starte, også i de svære kampe? Talentudvikleren i mig siger han skal have chancen. Men ham der fokuserer på at holde momentum siger han skal vinde spilletiden mod etablerede spillere. Dalsgaard er kun yderback af nød, og kan ikke holde en hel kamp med flere vendinger og den slags dueller. Jeg er i tvivl, men forsvaret er vigtigt og derfor lyder to fair.

Edit: indlæg forkortet, med sletning af nuancer / uddybede kommentarer, for at gøre læsningen lettere. Mindre tilføjelse, markeret grøn.

Spændende om nogle Wolfsburg-danskere kommer til Superligaen
Ja, og hvilke af dem der kunne være interessante for AGF.. FCK må i hvert fald ærgre sig lidt, hvis Joakim Mæhle var en reel mulighed til højrebacken, og de så liiiige har hentet Bæmo til den plads, i konkurrence med Turbo-Huescas..

Jeg er ikke i tvivl om at FCK henter Wind hjem, ligesom de også godt kunne finde på at stikke Grabara en pæn kontrakt efter danske forhold..
Jesper Lindstrøm - hvor står han i sin karriere? Det har ikke ligefrem været en dans på roser, men jeg tror ikke han er klar til at vende hjem - i så fald er han næppe interesseret i at komme til Aarhus..
Christian Eriksen til OB for at slutte af sammen med Rasmus Falk? Ikke utænkeligt..
Daghim? Slet ikke klar til at komme hjem - han er kun lige begyndt, og er på vej OP!

Hvis spillerne har haft klausuler der betyder store lønreduktioner ved nedrykning, så bliver det naturligvis nemmere. PC har sikkert givet dem nedrykningsbonusser i stedet ;) Lindstrøm er dog kun på leje, så han ryger tilbage til Napoli, hvor han har to år tilbage og sikkert får en fed hyre. Han kommer ikke til Superligaen. Wind derimod er kontraktfri, han kunne være et emne i FCK, men han er jo altid skadet, så vil de have endnu en dyr angriber som altid kun er på vej tilbage i form? Daghim ryger nok tilbage fra sin lejeaftale og fortsætter i udlandet. Kan ikke se at en retur til Superligaen er på tapetet for ham. Mæhle tror jeg også finder en ny udenlandsk klub. Han har et flot CV og er næppe specielt dyr efter nedrykningen.

Spørgsmålet er om de har andre interessante spillere, som hellere vil til et dansk mesterhold i stedet for 2. bundesliga :)

Hvis spillerne har haft klausuler der betyder store lønreduktioner ved nedrykning, så bliver det naturligvis nemmere. PC har sikkert givet dem nedrykningsbonusser i stedet ;) Lindstrøm er dog kun på leje, så han ryger tilbage til Napoli, hvor han har to år tilbage og sikkert får en fed hyre. Han kommer ikke til Superligaen. Wind derimod er kontraktfri, han kunne være et emne i FCK, men han er jo altid skadet, så vil de have endnu en dyr angriber som altid kun er på vej tilbage i form? Daghim ryger nok tilbage fra sin lejeaftale og fortsætter i udlandet. Kan ikke se at en retur til Superligaen er på tapetet for ham. Mæhle tror jeg også finder en ny udenlandsk klub. Han har et flot CV og er næppe specielt dyr efter nedrykningen.

Spørgsmålet er om de har andre interessante spillere, som hellere vil til et dansk mesterhold i stedet for 2. bundesliga :)
Jeg tror ikke rigtig der er nogle der er aktuelle for os. De har et kæmpe budget.

Christian Eriksen er muligvis relevant for OB. Andres Skov Olsen kunne være et emne i FCK. Jonas Wind er nok et år for tidligt til FCK.

Jeg er sikker på, at de or sker en kæmpe udskiftning dernede, og de fleste danskere spillere er andet sted efter ferien.

Min mavefornemmelse (og ja den kan vi nok ikke bruge til så meget...) siger mig, at vi får Lind. Jeg har lige genhørt et gammelt afsnit Mediano (her på bagkant er det meget rart at lytte til, da man ved, at det ender godt). De nævnte, at Lind ifbm. vores kamp mod FCN på hjemmebane i slutspillet var helt på røven over, hvor godt vi spillede. Jeg tror ikke, at man skal undervurdere, hvor meget det betyder for en spillers overvejelser med et klubskifte. NU kan vi både tiltrække spillere på baggrund af det, som er omkring holdet (opbakning f.eks.), samt det, der sker på banen (vores spillestil). Derudover roser alle spillerne JP's mandskabsbehandling, hvilket nok heller ikke er en dårlig ting.

Summa summarum så tror jeg, at Lind har sagt til sin agent, at han foretrækker at komme til GF fremfor FCN. Så håber jeg bare, at vi kan blive enige om prisen med Pisa.

Min mavefornemmelse (og ja den kan vi nok ikke bruge til så meget...) siger mig, at vi får Lind. Jeg har lige genhørt et gammelt afsnit Mediano (her på bagkant er det meget rart at lytte til, da man ved, at det ender godt). De nævnte, at Lind ifbm. vores kamp mod FCN på hjemmebane i slutspillet var helt på røven over, hvor godt vi spillede. Jeg tror ikke, at man skal undervurdere, hvor meget det betyder for en spillers overvejelser med et klubskifte. NU kan vi både tiltrække spillere på baggrund af det, som er omkring holdet (opbakning f.eks.), samt det, der sker på banen (vores spillestil). Derudover roser alle spillerne JP's mandskabsbehandling, hvilket nok heller ikke er en dårlig ting.

Summa summarum så tror jeg, at Lind har sagt til sin agent, at han foretrækker at komme til GF fremfor FCN. Så håber jeg bare, at vi kan blive enige om prisen med Pisa.

Jeg har den samme mavefornemmelse. Faktisk siger min mavefornemmelse mig, at kontrakten allerede er underskrevet, men at vi bare har afventet, at Serie A blev afsluttet. Men man kan som bekendt ikke stole på mavefornemmelser. Især ikke min.

Mine lidt mere rationelle overvejelser går på følgende:

- Lind var - som du skriver - angiveligt vildt benovet over vores spil i den hjemmekamp
- I samme kamp bytter Hansen og Lind trøje i ren venskabelighed over en vild Hansen redning på et vildt Lind forsøg. Uventet god stemning
- Lind ville gerne hjem til Danmark sidste år. Det er relativt sandsynligt, at han fortsat gerne vil til Danmark
- Lind har sagt farvel til FCN. Ikke på et niveau, hvor han ikke kan sige goddag igen. Men i hvert fald et tak for opholdet, som ikke giver mening, hvis det er en prioritet at spille for FCN næste år
- Jeg tror, FCK fisker efter Wind, og jeg tror, FCM fisker efter Dollberg - og omvendt. De går efter et større navn. Brøndby satser på Ambæk og vil nok supplere med en mere rutineret backup
- Lind slår mig som en spiller, der prioriterer ro omkring sig. I så fald er Brøndby udelukket for ham, tror jeg. Og nok også Tullberg
- Lind slår mig som en spiller, der vægter spillestil ret højt. Jeg tror ikke, han finder Hernings spillestil interessant
- Der er reelle rygter om Lind til AGF og en salgspris på 20 millioner. Det er et greb i lommen for AGF, hvis vi vinder den første runde af CL kvallen (sammenlignet med, hvis vi ender i Conference League). Der vil være alt mulig grund til at have Lind med i de sidste kampe
- Endelig, så har vi endnu ikke offentliggjort en aftale med Mortensen. Så lige nu har vi plads i truppen.

Det er stadig en meget søgt tankerække. Men jeg tror, vi henter Lind, og jeg tror, det er oppe over med en offentliggørelse. Som jeg har skrevet før, skal vi også gerne lukke den, inden FCK og FCM misser deres førstevalg og vi skal til at konkurrere med dem.

Tipsbladet spekulere i, at SIF bør jagte Robert Skov der netop er blevet 30 år og et enkelt år tilbage af kontrakten i Union Berlin.

Er det noget som GF også bør være obs på?

Ja klart. Hvis økonomien er fornuftig og hvis den fysiske stab siger god for det. Vi har at gøre med en spiller, der som højrekant scorede 29 og lavede 10 assists for FCK på en sæson. Og som også kan spille venstre wingback.

Men hvis han er aktuel for os, er han nok også aktuel for FCK, og så har vi ikke en chance.

Kan det passe det er 17.Juni spillerne møder ind igen?

Jeg tror ikker der præsenteres ret meget inden dagene op til dette - spillerne er på ferie og det hele skal passes ind..

Til gengæld håber jeg der er et par navne eller tre nye til opstarten, som så kan få det hele med. Så kan bredden kommer i August.
- Altså tænker der kommer 2-3 navne ind inden de første kampe og så drybvis et par stykker mere

Jeg tror ikker der præsenteres ret meget inden dagene op til dette - spillerne er på ferie og det hele skal passes ind..

Til gengæld håber jeg der er et par navne eller tre nye til opstarten, som så kan få det hele med. Så kan bredden kommer i August.
- Altså tænker der kommer 2-3 navne ind inden de første kampe og så drybvis et par stykker mere
Det lyder ikke som en usandsynlig tidslinje, men afhængigt af lodtrækningen så er sæsonens måske vigtigste kampe to af de tre første - og allerede i juil måned.

Spillerne er ganske givet på ferie, men det er agenterne jo ikke, og jeg håber da at CV først tager sin længere ferie i september. Så kan der være noget med lægetjekket, men det kan man jo få foretaget over hele verden. Selvom en spiller er på ferie i Spanien, så kan man nok godt finde et verificeret lægecenter. De spillere der aktivt søger ny klub, tager nok ikke på backpackertur i Vietnam i 3 uger :)

Vi blev tidligere meldt interesserede i Robin Van Cruijsen fra Fc Volendam.

I lørdags spillede de den anden playoff kamp om ned/op-rykning og Fc Volendam rykker ned mens Willem II tager plads i æresdivisionen. Han spillede næsten ikke i de to kampe men måske afgørelsen er relevant for en beslutning om hvad der skal ske.

Latest posts

Back