New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 146K
Transfervindue Sommer 2026
Hvis jeg var CV, så ville jeg altså også kigge ret indgående på Christian Rasmussen.

23,5 år gammel, flere år i udlandet, mangler helt oplagt sit egentlige gennembrud. En god case, hvis man kan forløse det, som vi har forløst Yakob, Arnstad og Bech.

Relativt driblestærk, relativt hurtig, god fysik. Kan sikkert erhverves for en fornuftig løn, hvis udsigten til at få karrieren back on track er stor nok.

Primært HW og CF, men kan også spille LW. En potentiel rotationsspiller, der kan etablere sig som starter ved et salg at Bech.

De gange jeg har set ham har han stået ufatteligt svagt i billedet og nærmest virket lidt kluntet til tider.
Jeg håber personligt, vi har ambition om mere end Christian Rasmussen. Tænker en klub der sigter efter midten af tabellen bedre kunne bruge ham.

Campo forsøger at spekulere i hvad CV skal gøre i transfervinduet.

De mener der er behov for:
1 ny angriber (de foreslår Mikael Uhre!!!)
2 nye midtstoppere
1 ny kantspiller

De forholder sig ikke til forlængelser og spillere retur fra leje.

_____________________________________________________________________________________________________________

I princippet kommer der 3 udlejede spillere tilbage, og så er truppen numerisk komplet, men i praksis er det kun den ene der er potentiale i. Samtidig er der noget dødvægt som skal videre i form af Serra og Mølgaard, samt måske et par talenter som Haugstrup, Kristjansson og Hamza der skal prøve sig af på leje.

Jeg kan ikke helt følge behovet for hele 2 nye midtstoppere, hvis Dalsgaard er klar på en forlængelse, så er der Tingager, Dalsgaard, Jensen-Abbew og Callø til 1 position, det burde være tilstrækkeligt, også med det udvidede program med europæiske kampe. Til gengæld nævner de ikke yderstoppere med et ord, selvom det er her der mest behov for forstærkning. En forlængelse af Eric Kahl, og en spiller mere på den position, der er nævnt et par stykker, med Igor Drapinski og Jan Plug, og så har Stiften nævnt at Casper Højer er tilbage og mingelerer med klub repræsentanter. Så mon ikke der kommer til at ske noget på den position.

Derudover har der været rygter om en ny ung offensiv midtbanespiller fra Holland Robin van Cluijsen, mon ikke han er tænkt på enten Bech’s eller Arnstads position? Og så er der noget mediesnak omkring Alexander Lind, jeg ved ikke hvor konkret det er, men det er nok i hvert fald en position som der bliver scoutet meget intenst på.

Campo forsøger at spekulere i hvad CV skal gøre i transfervinduet.

De mener der er behov for:
1 ny angriber (de foreslår Mikael Uhre!!!)
2 nye midtstoppere
1 ny kantspiller

De forholder sig ikke til forlængelser og spillere retur fra leje.

_____________________________________________________________________________________________________________

I princippet kommer der 3 udlejede spillere tilbage, og så er truppen numerisk komplet, men i praksis er det kun den ene der er potentiale i. Samtidig er der noget dødvægt som skal videre i form af Serra og Mølgaard, samt måske et par talenter som Haugstrup, Kristjansson og Hamza der skal prøve sig af på leje.

Jeg kan ikke helt følge behovet for hele 2 nye midtstoppere, hvis Dalsgaard er klar på en forlængelse, så er der Tingager, Dalsgaard, Jensen-Abbew og Callø til 1 position, det burde være tilstrækkeligt, også med det udvidede program med europæiske kampe. Til gengæld nævner de ikke yderstoppere med et ord, selvom det er her der mest behov for forstærkning. En forlængelse af Eric Kahl, og en spiller mere på den position, der er nævnt et par stykker, med Igor Drapinski og Jan Plug, og så har Stiften nævnt at Casper Højer er tilbage og mingelerer med klub repræsentanter. Så mon ikke der kommer til at ske noget på den position.

Derudover har der været rygter om en ny ung offensiv midtbanespiller fra Holland Robin van Cluijsen, mon ikke han er tænkt på enten Bech’s eller Arnstads position? Og så er der noget mediesnak omkring Alexander Lind, jeg ved ikke hvor konkret det er, men det er nok i hvert fald en position som der bliver scoutet meget intenst på.
Jeg har lidt på fornemmelsen at de samler midtstoppere og yderstoppere i samme pulje. Det kan man mene om hvad man vil.

Men jeg vil mene det er en fordel, at dem man finder enten kan dække både den midterste plads og en yderstopper eller en yderstopper og en wingback.

Er jeg helt alene om at tænke at JJA godt kunne nærme sig det niveau man havde håbet på? Kunne han være en intern erstatning på HCB, mens RC ville være erstatning/starter på HWB?

Jeg synes Abbew har været god i de indhop han har fået, og jeg synes altså ikke at det har været dér jeg har været bekymret..
Jeg ville ikke være totalt overrasket. Jeg kan godt være bange for at Uwe som træner har kørt ham mentalt ned og det har JP skulle bruge noget tid at rette op på. Og hvis vi ikke havde spillet om mesterskabet, så tror jeg muligvis han havde fået mere tid.

Jeg ville ikke være totalt overrasket. Jeg kan godt være bange for at Uwe som træner har kørt ham mentalt ned og det har JP skulle bruge noget tid at rette op på. Og hvis vi ikke havde spillet om mesterskabet, så tror jeg muligvis han havde fået mere tid.
Det er svært med JJA. JP indikerede ingen tillid til ham, forstået som at benytte ham uden at være tvunget ud i det. Men han brugte ham, når det var nødvendigt, og det gik nogenlunde.

Mit bud er, at man ser Callø som længere fremme og at JJA ikke takker nej at blive solgt i dette vindue.

Er jeg helt alene om at tænke at JJA godt kunne nærme sig det niveau man havde håbet på? Kunne han være en intern erstatning på HCB, mens RC ville være erstatning/starter på HWB?

Jeg synes Abbew har været god i de indhop han har fået, og jeg synes altså ikke at det har været dér jeg har været bekymret..
Jeg ved godt, at det her er lidt af et dødskys*, men jeg tror altså, at det her bliver Abbews sæson. Det er nu, han shiner!

* Jeg skrev det samme om Leopold i sms til min søn i pausen af sæsonåbneren i Haderslev.

Det er svært med JJA. JP indikerede ingen tillid til ham, forstået som at benytte ham uden at være tvunget ud i det. Men han brugte ham, når det var nødvendigt, og det gik nogenlunde.

Mit bud er, at man ser Callø som længere fremme og at JJA ikke takker nej at blive solgt i dette vindue.
Jeg kommer ikke til at værelse skråsikker som dig. Især når AJ nu er 24 nu og han hele tiden, efter min mening, har vist han har nogle kompetencer der kan bruges, men der skulle arbejdes med koncentrationen.

Nogle gange tager det bare længere tid før spillere slår til af flere årsager. Kahl og links er rigtig gode eksempler på dette.

Jeg kommer ikke til at værelse skråsikker som dig. Især når AJ nu er 24 nu og han hele tiden, efter min mening, har vist han har nogle kompetencer der kan bruges, men der skulle arbejdes med koncentrationen.

Nogle gange tager det bare længere tid før spillere slår til af flere årsager. Kahl og links er rigtig gode eksempler på dette.
Hvis du tager det som skråsikkert, er det alt for omstændigt at føre en debat.

Vi baserer os på de samme observationer, men man kan tolke dem forskelligt.

Hvis du tager det som skråsikkert, er det alt for omstændigt at føre en debat.

Vi baserer os på de samme observationer, men man kan tolke dem forskelligt.
Beklager jeg tolker dem som skråsikre. Jeg vil bare ikke udelukke noget endnu, når man ser på historikken fra andre spillere. Der er selvfølgelig nogle der peger begge veje, men min fornemmelse er at AJ er tættere på at være en Links end en Wahlstadt. Men at han skal have den rigtige træner for at blomstre.

Og jeg tror den kommende sæson kommer til at give mange flere muligheder for dette. Både fordi vi højest sandsynligt skal spille flere kampe, men også fordi vi ikke står med første reelle chance for mesterskabet i 40 år.

Jeg vil ikke have noget imod at AJ og Callø er første reserver, men jeg vil være nervøs ved at have dem som starter. Kvalitetsmæssigt har vi brug for mindst at erstatte de afgående med samme niveau.
Det ville jeg, må jeg indrømme. Jeg tror ikke vi havde klaret perioden uden Tingager hvis Callø eller Jensen-Abbew havde spillet derinde.

Beklager jeg tolker dem som skråsikre. Jeg vil bare ikke udelukke noget endnu, når man ser på historikken fra andre spillere. Der er selvfølgelig nogle der peger begge veje, men min fornemmelse er at AJ er tættere på at være en Links end en Wahlstadt. Men at han skal have den rigtige træner for at blomstre.

Og jeg tror den kommende sæson kommer til at give mange flere muligheder for dette. Både fordi vi højest sandsynligt skal spille flere kampe, men også fordi vi ikke står med første reelle chance for mesterskabet i 40 år.
Jeg kan ikke udelukke JJA bliver et hit, ligesom Wahlstedt sikkert kan fungere glimrende som keeper med frisk start og en klub der ikke spiller bolden ud nedefra (der var væsentligt flere udfordringer med LW, men det var en alvorlig systematisk svaghed).

Det jeg mener at kunne udlede fra tiden i AGF er, at både Uwe og JP fravalgte LW, og det så eftertrykkeligt at LW end ikke fik 'bløde' pokalkampe.

For JJA var Uwe positiv, indtil kampen mod FCK i sommeren 24, hvor Kahl to pladsen, efterfulgt af det røde kort mod Viborg (?). Derfra var der ikke spilletid, før Dalle blev mobbet ud af startopstillingen og man spillede ungt i foråret 25.

JP forsøgte sig med JJA i opstarten og troede nok på ham til at lade han starte mod Haderslev.

Hvis man skal sælge det positive narrativ, der giver chance for JJA i AGF i kommende sæson, ser jeg det som følger:

JP ændrede defensivt system efter 1. Kamp og gik tilbage i retning af Uwes system. Det var en konstatering af, at en risikobetonet offensiv spillestil kræver defensiv soliditet, så man ikke ændrer alt, men bygger videre på fundamentet - også på spillersiden.

Den justering af defensiven, samt tilbagevenden til det man kendte defensiv, gjorde at JJA blev sat bag i køen. Den let ændrede tilgang var også til ugunst for JJA og kostede det meste af efteråret. AGF signalerede manglende tiltro til ham, både i forbindelse med udlejning af Callø, og i angiveligt at have sagt ok til salg i vinters, som JJA selv takkede nej til (i så fald må det have været ufavorabelt og dermed nok også et ganske beskedent bud).

I foråret har han holdet snuden i sporet og arbejdet sig ind i varmen, men er ikke blevet brugt meget pga guldkamp og solid form hos de øvrige. Og man fornemmer han passer ind socialt.

I forhold til Serra og JJA virker en fremtid i AGF som en fremtid i skyggen, og baseret på de har indgået lange aftaler klubben ikke ville indgå med nuværende viden. Men de er for gode til bare at 'smide væk', ud over at AGF ikke agerer på den måde.

Der er ikke noget i ovenstående, der udelukker en fin fremtid for JJA udenfor AGF. Faktisk heller ikke i AGF, jeg synes bare ikke det ser sandsynligt ud.

Jeg er ikke kvalificeret til at vurdere JJAs niveau. Jeg baserer mig på at vurdere hvad klubben har signaleret gennem sine handlinger. og jeg tror det er langt mere sandsynligt JJA får succes et nyt sted på lavere, end han bliver mere end marginal hos AGF.

Jeg ved godt, at det her er lidt af et dødskys*, men jeg tror altså, at det her bliver Abbews sæson. Det er nu, han shiner!

* Jeg skrev det samme om Leopold i sms til min søn i pausen af sæsonåbneren i Haderslev.

Ud over humoren til sidst, vil jeg gerne anerkende at jeg ikke har været nervøs ved JJA i de indhop han har haft i foråret.

Jeg tror ikke på JJA i AGF ud fra det sete, men ser meget hellere ham end fx Mølgaard på banen når der skal skiftes ind.

Lyngby har en teaser forud for dagens kamp med enten en spillertilgang hvor der er lavet en trøje med 2030 - Som spiller er det vel næppe Paddy, men kan det være Højer?
Kunne vel være, hvis det var Paddy, han skal på sigt indgå i trænerteamet, som en slags spillende træner eller noget??? selvom det vil være mærkeligt at han pludselig skulle score imod os efter alle disse år , såfremt han ikke forlænger med os og skifter til fx. lyngby..

Latest posts

Back