New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 146K
Jeg kan ikke udelukke JJA bliver et hit, ligesom Wahlstedt sikkert kan fungere glimrende som keeper med frisk start og en klub der ikke spiller bolden ud nedefra (der var væsentligt flere udfordringer med LW, men det var en alvorlig systematisk svaghed).

Det jeg mener at kunne udlede fra tiden i AGF er, at både Uwe og JP fravalgte LW, og det så eftertrykkeligt at LW end ikke fik 'bløde' pokalkampe.

For JJA var Uwe positiv, indtil kampen mod FCK i sommeren 24, hvor Kahl to pladsen, efterfulgt af det røde kort mod Viborg (?). Derfra var der ikke spilletid, før Dalle blev mobbet ud af startopstillingen og man spillede ungt i foråret 25.

JP forsøgte sig med JJA i opstarten og troede nok på ham til at lade han starte mod Haderslev.

Hvis man skal sælge det positive narrativ, der giver chance for JJA i AGF i kommende sæson, ser jeg det som følger:

JP ændrede defensivt system efter 1. Kamp og gik tilbage i retning af Uwes system. Det var en konstatering af, at en risikobetonet offensiv spillestil kræver defensiv soliditet, så man ikke ændrer alt, men bygger videre på fundamentet - også på spillersiden.

Den justering af defensiven, samt tilbagevenden til det man kendte defensiv, gjorde at JJA blev sat bag i køen. Den let ændrede tilgang var også til ugunst for JJA og kostede det meste af efteråret. AGF signalerede manglende tiltro til ham, både i forbindelse med udlejning af Callø, og i angiveligt at have sagt ok til salg i vinters, som JJA selv takkede nej til (i så fald må det have været ufavorabelt og dermed nok også et ganske beskedent bud).

I foråret har han holdet snuden i sporet og arbejdet sig ind i varmen, men er ikke blevet brugt meget pga guldkamp og solid form hos de øvrige. Og man fornemmer han passer ind socialt.

I forhold til Serra og JJA virker en fremtid i AGF som en fremtid i skyggen, og baseret på de har indgået lange aftaler klubben ikke ville indgå med nuværende viden. Men de er for gode til bare at 'smide væk', ud over at AGF ikke agerer på den måde.

Der er ikke noget i ovenstående, der udelukker en fin fremtid for JJA udenfor AGF. Faktisk heller ikke i AGF, jeg synes bare ikke det ser sandsynligt ud.

Jeg er ikke kvalificeret til at vurdere JJAs niveau. Jeg baserer mig på at vurdere hvad klubben har signaleret gennem sine handlinger. og jeg tror det er langt mere sandsynligt JJA får succes et nyt sted på lavere, end han bliver mere end marginal hos AGF.
Og det kan sagtens være du får ret. Men lige nu tror jeg mere på at AJ slår igennem end at Mølgaard finder tilbage til sit tidligere niveau.

Og nu var du lidt efter mig, at jeg kaldte dig skråsikker på det ikke sker. Den kommentar omkring mobbe Dalle ud af start 11 er sådan noget som hvert fald får mig til at tolke dig som skråsikker 😉

Især når Dalsgaard ikke var super prangende det forår heller.

Og det kan sagtens være du får ret. Men lige nu tror jeg mere på at AJ slår igennem end at Mølgaard finder tilbage til sit tidligere niveau.

Og nu var du lidt efter mig, at jeg kaldte dig skråsikker på det ikke sker. Den kommentar omkring mobbe Dalle ud af start 11 er sådan noget som hvert fald får mig til at tolke dig som skråsikker 😉

Især når Dalsgaard ikke var super prangende det forår heller.
Jeg tror hverken på Mølgaard eller JJA i AGF, men mere på JJA end TB.

Min kommentar om Dalsgaard er udtryk for hvad jeg observerede dengang - Mølgaard og JJA var betydeligt svagere end Dalsgaard, men blev foretrukket i en periode hvor Wahlstedt også blev tvunget på mål fremfor Hansen. Så det lå i forlængelse af at forynge holdet. Og enig, Dalsgaard havde ikke været specielt god. Men han leverede sammenhængende gode indsatser med få udfald, der kostede. Det vurderede jeg højere end en indsats der generelt lå på lavere niveau.

Hvis det er at tolke som skråsikkert så må jeg leve med det. Alternativet er så blodfattigt, at jeg ikke gider bruge tid på det. Og jeg sagde intet sted at jeg ikke troede på det. Der ligger naturligvis en masse stillingtagen til de fælles tilgængelige informationer.

Jeg er skråsikker nok på at kende min analyse til at lægge den frem, men langt mindre skråsikker på den er korrekt. Og den del tager jeg meget gerne mod udfordringer på.

Tipsbladet spekulere i, at SIF bør jagte Robert Skov der netop er blevet 30 år og et enkelt år tilbage af kontrakten i Union Berlin.

Er det noget som GF også bør være obs på?
Jeg synes det skræmmer lidt, at han har været skadet hele sæsonen (næsten).

Ellers en glimrende spiller

Latest posts

Back