Jeg kan ikke udelukke JJA bliver et hit, ligesom Wahlstedt sikkert kan fungere glimrende som keeper med frisk start og en klub der ikke spiller bolden ud nedefra (der var væsentligt flere udfordringer med LW, men det var en alvorlig systematisk svaghed).
Det jeg mener at kunne udlede fra tiden i AGF er, at både Uwe og JP fravalgte LW, og det så eftertrykkeligt at LW end ikke fik 'bløde' pokalkampe.
For JJA var Uwe positiv, indtil kampen mod FCK i sommeren 24, hvor Kahl to pladsen, efterfulgt af det røde kort mod Viborg (?). Derfra var der ikke spilletid, før Dalle blev mobbet ud af startopstillingen og man spillede ungt i foråret 25.
JP forsøgte sig med JJA i opstarten og troede nok på ham til at lade han starte mod Haderslev.
Hvis man skal sælge det positive narrativ, der giver chance for JJA i AGF i kommende sæson, ser jeg det som følger:
JP ændrede defensivt system efter 1. Kamp og gik tilbage i retning af Uwes system. Det var en konstatering af, at en risikobetonet offensiv spillestil kræver defensiv soliditet, så man ikke ændrer alt, men bygger videre på fundamentet - også på spillersiden.
Den justering af defensiven, samt tilbagevenden til det man kendte defensiv, gjorde at JJA blev sat bag i køen. Den let ændrede tilgang var også til ugunst for JJA og kostede det meste af efteråret. AGF signalerede manglende tiltro til ham, både i forbindelse med udlejning af Callø, og i angiveligt at have sagt ok til salg i vinters, som JJA selv takkede nej til (i så fald må det have været ufavorabelt og dermed nok også et ganske beskedent bud).
I foråret har han holdet snuden i sporet og arbejdet sig ind i varmen, men er ikke blevet brugt meget pga guldkamp og solid form hos de øvrige. Og man fornemmer han passer ind socialt.
I forhold til Serra og JJA virker en fremtid i AGF som en fremtid i skyggen, og baseret på de har indgået lange aftaler klubben ikke ville indgå med nuværende viden. Men de er for gode til bare at 'smide væk', ud over at AGF ikke agerer på den måde.
Der er ikke noget i ovenstående, der udelukker en fin fremtid for JJA udenfor AGF. Faktisk heller ikke i AGF, jeg synes bare ikke det ser sandsynligt ud.
Jeg er ikke kvalificeret til at vurdere JJAs niveau. Jeg baserer mig på at vurdere hvad klubben har signaleret gennem sine handlinger. og jeg tror det er langt mere sandsynligt JJA får succes et nyt sted på lavere, end han bliver mere end marginal hos AGF.